خبرگزاری کار ایران

حمل هوایی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۷۵

حمل هوایی به معنی حمل‌ونقل کالا از طریق یک شرکت هواپیمایی است. بسته به نوع کالا شرایط متفاوتی برای حمل در نظر گرفته می‌شود. حمل هوایی به دلیل سرعت بالای تحویل کالا از مقبولیت خوبی میان فعالان اقتصادی برخوردار است.

خدمات حمل‌ونقل هوایی هزینه بالاتری نسبت به انواع زمینی و دریایی دارد و به همین نسبت سرعت بسیار بیشتری در تحویل کالا دارد. این روش بیشتر برای کالای ارزشمند، فاسدشدنی و همینطور کالاهای دیجیتال مدل سال استفاده می‌شود. در اینجا به توضیح خدمات حمل هوایی، مزیت‌ها و محدودیت‌های این روش می‌پردازیم.

حمل هوایی برای چه کالاهایی بهتر است؟

حمل هوایی همانند سفر هوایی بسیار سریع‌تر و البته پرهزینه‌تر است. ازاین‌جهت این نوع روش ترانزیت کالا برای بسیاری از اقلام مناسب نیست. برخی کالاها به دلیل اینکه زودتر خراب می‌شوند باید در شرایط خاصی حمل شوند. باید اشاره کرد به مقصد رسیدن کالا در روش‌های جایگزین مثل حمل دریایی ممکن است تا ماه‌ها طول بکشد. این در حالی است که از راه حمل هوایی بار در کمتر از یک ماه به مقصد می‌رسد. به همین دلایل بسیاری از فعالان در زمینه تخصصی خود این روش را برای دریافت کالاهایشان استفاده می‌کنند. برخی از کالاها بیشتر از طریق خطوط هوایی جابه‌جا می‌شوند که عبارتند از:

  • گل، میوه و کالاهای فاسدشدنی
  • کالاهای خطرناک
  • موبایل، قطعات و لوازم جانبی
  • قطعات کامپیوتری و قطعات الکترونیکی
  • نمونه تجهیزات پتروشیمی و ابزارهای صنعتی
  • لوازم ذخیره‌سازی، فلش مموری و پاوربانک

گفتنی است که حمل هوایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولیدی به‌صرفه‌تر است.

حمل هوایی چیست؟

مزایای حمل هوایی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای حمل هوایی می‌توان به سریع بودن، ایمنی، کاهش هزینه‌ها و بازگشت سریع‌تر سرمایه اشاره کرد. با اختلاف بسیاری به نسبت دیگر روش‌های حمل، حمل هوایی ایمن‌ترین راه است. نحوه بسته‌بندی و جای‌گذاری و رعایت فاصله‌های استاندارد باعث شده است تا حساس‌ترین کالاها و حتی کالاهای خطرناک از روش حمل هوایی منتقل شوند. شاید تنها نگرانی بابت کالاها، شرایط جوی نامناسب باشد که خطوط هوایی با بهره‌گیری از پیش‌بینی‌های دقیق و استفاده از استانداردهای جهانی ریسک را به کمترین حد ممکن رسانده‌اند.

در سرعت تحویل کالا نیز شکی نیست که حمل هوایی بهترین عملکرد را دارد. در شرایطی حمل بار از طریق هوایی ظرف کمتر از چند هفته به مقصد می‌رسد که بار دریایی ممکن است تا چندین ماه به طول بینجامد. حمل از مبدأ تا مقصد بدون نیاز به بارگیری در گمرکات مختلف انجام می‌شود که هزینه‌های مازاد را هم کاهش می‌دهد. ترخیص کالا در این روش نیز تنها در یک گمرک انجام می‌شود که از مزایای حمل هوایی به حساب می‌آید.

بازگشت سرمایه برای بسیاری از بازرگانان بسیار مهم و ضروری است. در شرایطی که خرید خارجی ممکن است تا چندین ماه طول بکشد، روش حمل هوایی این پروسه را بسیار سریع‌تر کرده است.

موانع و معایب حمل هوایی

این روش حمل در مواردی دچار محدودیت‌ها و معایبی است که به بررسی آنها نیز می‌پردازیم. شاید مهم‌ترین عیب حمل هوایی هزینه بالای آن نسبت به انواع دیگر حمل باشد ولی به نسبت سرعتی که دارد، برای بسیاری از کالاها که پیش ترعنوان شد به‌صرفه است. نسبت به انواع دیگر حمل نیز این روش محدودیت‌های ظرفیتی دارد که باعث می‌شود بسیاری از کالاها را نتوان با آن منتقل کرد. از این لحاظ حمل ریلی و دریایی نسبت به حمل هوایی در این زمینه انتخاب بهتری هستند.

تفاوت فریت بار و حمل هوایی 

سوالی که بسیار پیش می‌آید این است که آیا تفاوتی بین فریت بار و حمل هوایی وجود دارد؟ آنطور که مشخص است تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد. در صنعت حمل و نقل، این اصطلاحات اغلب قابل تعویض هستند و تنها این شرکت‌های هوایی هستند که هرکدام یکی از این اصطلاحات را استفاده می‌کنند. در واقع این اصطلاحات به حدی رایج هستند که ممکن است هر کسی از هرکدام از آنها استفاده کند ولی نهایتا منظور از فریت بار و حمل هوایی یکی است.

جمع‌بندی

حمل از طریق ایرلاین‌ها به‌خاطر استانداردهای سختگیرانه‌ای که دارند برای کالاهای خطرناک، فاسدشدنی و کالاهای ارزشمند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش باید دقت داشت که شرکتی که انتخاب می‌کنید با اصول و قواعد حمل بار هوایی کاملاً آشنا باشد. حمل هوایی یا فریت بار از جمله خدمات شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ  است. این شرکت با داشتن تعامل با بهترین شرکت‌های هوایی در تقریباً همه جای جهان، حمل هوایی را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز