خبرگزاری کار ایران

عبور از چالش‌های شغلی و زندگی به سبک مدیران موفق

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۱۹

با شیوع ویروس همه گیر کرونا، یک تحول بزرگ در سبک زندگی انسان ها در سراسر جهان به وجود آمد. در این میان شرکت ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک نیز نتوانستند از بحران به وجود آمده؛ مصون بمانند.

این ویروس یک تاثیر شگرف را در اقتصاد جهانی و البته اجتماعی ایجاد نمود. وضعیت پیش آمده غیر قابل تصور برای مدیران بیزنس ها و کسب و کارها بود. رهبران مشاغل می بایست خود را خیلی سریع با شرایط بحرانی پیش آمده تطبیق بدهند و از این رو نیاز به یکسری دانش و اطلاعات قبلی دارند.

برای گذر از این اپیدمی جهانی نیاز به داشتن پلن و برنامه ریزی با جزئیات فراوان است؛ که تنها از عهده مدیران قابل برمی‌آید. آن ها که توانایی کنترل شرایط را دارند و با صرف زمانی اندک می توانند خودشان را با شرایط وفق بدهند و از سقوط یک سازمان جلوگیری کنند.

مطمئنا این رهبری نیاز به ویژگی هایی دارد که اکثر آن ها جدا از کاراکتر شخصیتی فرد، دانشی است اکتسابی.

مدیران موفق هم در زندگی شخصی و هم در محیط کار، دقیقا از یک متد خاص برای عبور از شرایط بحرانی و گذر از چالش ها استفاده می کنند. تنها تفاوت موجود، در چگونگی زاویه دید و نقش شان می باشد.

به عنوان مثال در محیط خانواده او نقش های متفاوتی دارد و باید در آن جایگاه ها بتواند تصمیم درست و به موقع را بگیرد (والد، همسر، فرزند، خواهر و یا برادر) و در محیط شغلی (رئیس، مدیر، کارمند، همکار) در همه شرایط او باید بتواند با نکته سنجی، تمام زوایای موجود را بسنجد و در درست ترین زمان، تصمیم مناسب را بگیرد و البته که اجرایی کند.

اعتمادسازی

یک مدیر باید شناخت کافی از پرسنل خود داشته باشد. از توانایی ها و اینکه چه شخصی از عهده چه کاری بر می آید؛ اطلاع داشته باشد

باید بتواند تیم خود را تشویق به ادامه کار و البته تغییرات مدنظر نماید.

برای این کار باید بین مدیران و پرسنل رابطه ای بر مبنای اعتمادسازی وجود داشته باشد. اعتماد مهمترین اصل در هر رابطه ای است.

زمانی که قرار است که در یک سازمان تغییری رخ دهد؛ مهمترین مساله ای که باعث همکاری افراد درون سازمان می شود؛ وجود اعتماد بین کارمند و مدیر است.

مدیریت تغییر بر پایه اعتمادسازی رخ می دهد. کارمند باید خود را جزئی از آن نهاد بداند و احساس کند که در این پروسه تغییر نقشی مهم را ایفا می کند.

رهبری

در دنیای امروز افراد به دنبال مدیران و رهبرانی هستند که اولویت شان صرفا تنها پول و سود نباشد. آن ها شخصی را می خواهند که با تمام وجودش وارد عرصه شود و سکان مدیریت را در دست بگیرد.

افراد وقتی شخصی را اینگونه بیابند؛ در مسیر نیل به اهداف سازمان و تغییرات مدنظر از هیچ گونه اقدام و فعالیتی دریغ نمی کنند.

عبور از چالش‌های شغلی و زندگی به سبک مدیران موفق

موثرترین راهکارهای رهبری قوی

  • ایجاد شرایط آموزش یکسان برای همه پرسنل
  • توجه به پیشرفت فردی و توسعه هوش هیجانی در کارکنان
  • ایجاد روابط بر پایه اعتماد
  • فروتن بودن در عین صلابت و جسارت
  • با انگیزه بودن
  • فراموش نکنید که نیروی انسانی مهمترین دارایی یک سازمان می باشد.

انطباق پذیری

در این قسمت با یک مثال دقیق بیان می‌کنیم که انطباق پذیری یعنی چه. احتمالا تا حدودی با زندگی انسان‌های اولیه آشنا باشید. زندگی انسان از گذشته تا به امروز، پر از چالش و سختی بوده است. او برای بقا ناچار بوده خود را با شرایط مختلف وفق دهد. این مفهوم انطباق‌پذیری یا سازگاری است.

انطباقپذیری یعنی سازگاری با شرایط و محیط سخت برای رقم زدن اتفاقات موثر و عملی شدن اهداف نهایی.

مدیرانی که قابلیت و توانایی انطباق پذیری را دارند؛ در مقابل تغییرات و چالش ها بی انگیزه نمی شوند. انطباق پذیری منجر به ایجاد خلاقیت در فرد می گردد. آن ها به راحتی ناامید نمی شوند و در پی راه حلی هستند تا از آن چالش عبور کنند.

کارمندان با دیدن این روحیه انطباق پذیری مدیران، انگیزه کافی برای ادامه مسیر را بدست می آورند.

همانطور که گفتیم دارا بودن قابلیت انطباق پذیری افراد را بسیار خلاق می سازد و آن ها به جای اینکه در مقابل تغییرات از خود مقاومت نشان دهند؛ به دنبال فرصت ها و چالش های موفقیت و سود آور می گردند. در واقع از فرصت جدید پلی برای جهش و پیشرفت می سازند. اینگونه اشخاص هیچ گاه نمی توانند بیکار بمانند و از درجا زدن و یکجا نشینی بیزار هستند.

در هر سازمان و نهادی وجود چنین افرادی، موجی از پیشرفت و سرزنده بودن را در آن محیط می سازد. آن ها همواره به دنبال بهبود شرایط محیط کار و کسب و کار می باشند.

می توان به اصطلاح اینگونه افراد را مثبت نگر نیز نامید؛ زیرا همیشه در پس هر گونه چالشی به دنبال نکاتی هستند تا از آن استفاده کنند.

خود واقعی تان باشید

اگر شما به عنوان خواننده این مطلب، فردی ایده آل گرا هستید که برای بدست آوردن موفقیت بسیار تلاش می کنید؛ اگر شخصی هستید که ترس از شکست مانع شروع فعالیت تان است؛ اگر از اشتباه کردن و طرد شدن می ترسید؛

پیشنهاد می کنیم که کتاب جرات بسیار (Daring Greatly) نوشته برنی براون را حتما مطالعه بفرمایید.

جرات بسیار، شامل یکسری راهکار ها و استراتژی هایی می باشد که؛ با استفاده از آن ها می توانید با خودتان، خود واقعی تان دوست شوید.

از اشتباه و شکست نمی ترسید و از وقوع هر گونه اشتباهی دیگر احساس شرم و ناراحتی به شما دست نمی دهد.

آموزش

یک مدیر موفق هیچ گاه خود را بی نیاز از آموزش و مطالعه کتاب‌های مفید نمی داند. جایگاه مدیریت نیازمند دانش و اطلاعات به‌روز و بهره مندی از مهارت های مهم برقراری و روابط اجتماعی است. در واقع مدیران سرآمد که موجب رشد کسب و کارها می شوند و مهره های کلیدی و غیر قابل جایگزینی هستند، از طریق آموزش و مطالعه به این اهداف می‌رسند. اما معمولا مدیران به دلیل مشغله زیادی که دارند از زمان‌های مرده ای که در طول روز دارند برای مطالعه استفاده می کنند.

سایت‌ها، نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل مختلفی برای مطالعه وجود دارد مانند: فیدیبو، طاقچه، بوکاپو وکتابراه. از بین این موارد اپلیکیشن و وبسایت بوکاپو به زندگی مدیران سرعت بیشتری بخشیده است. بوکاپو کتاب های روز دنیا در زمینه های روانشناسی، کارآفرینی، توسعه فردی، مدیریت مالی و ... را خلاصه کرده تا نکات و چکیده اصلی هر کتاب را در زمانی کمتر از یک ساعت در اختیار افراد قرار دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز