خبرگزاری کار ایران

راز داشتن دندان جذاب و سفید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۶۵

همه‌ی ما از داشتن لبخند زیبا و سفید لذت می‌بریم و تمایل داریم دندان‌هایی سفید و مرتب داشته باشیم. برخی از افراد به‌اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستند که به طور خداداد از چنین نعمتی بهره‌مند باشند. اما همه این شانس را ندارند؛ بنابراین برای داشتن لبخند زیبا و جذاب، راه‌های بسیاری توسط دندان‌پزشکی زیبایی ارائه شده است.

بدون شک دندان‌هایی که سفید هستند و مرتب و منظم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند می‌توانند از ویژگی‌های لبخند دلربا باشند. اگر دندان‌های شما مرتب نیستند و رنگ روشنی ندارند، نگران نباشید. کافی است این مطلب را تا انتها بخوانید و با روش‌های جذاب و سفیدکردن دندان‌ها آشنا شوید.

دندان‌پزشکی زیبایی شاخه‌ای از علم دندان‌پزشکی است که در آن به زیبایی دندان‌ها توجه می‌شود. البته که اولین شرط بهره‌مندی از روش‌ها و تکنیک‌های ارائه شده در دندان‌پزشکی زیبایی، داشتن دندان‌های سالم و بدون اختلال است. اگر لثه‌های ناسالمی داشته باشید و یا دندان‌های شما اشکال جدی چون پوسیدگی و یا عفونت داشته باشند، در ابتدا باید این مشکلات را برطرف کنید و سپس به زیبایی و سفیدی دندان‌های خود بیندیشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این روش‌ها با ما همراه باشید.

مشکلات ظاهری دندان‌ها

برخی از دندان‌ها به علت‌های زیر زیبایی خود را از دست می‌دهند و لبخند فرد را دچار نقصان می‌کنند؛ شما می‌توانید برای برطرف کردن این مشکلات به کلینیک دکتر محمد نیکزاد متخصص دندان‌پزشکی زیبایی مراجعه کنید.

  • دندان‌های شکسته و لب‌پریده شده
  • دندان‌هایی که به علت استعمال دخانیات و یا خوردن مواد غذایی نامناسب، تغییر رنگ داده‌اند و کدر و یا بدرنگ شده‌اند.
  • دندان‌هایی که منظم و مرتب نیستند و دارای فاصله‌های نامناسب (بیش از اندازه به هم نزدیک و یا بیش از اندازه از هم دور هستند) هستند.
  • لثه‌هایی که پرخون هستند و رنگ آن‌ها کدر شده است و یا به علت التهاب قرمز و بدرنگ شده‌اند و بلافاصله دچار خونریزی می‌شوند.
  • دندان‌های کوتاه و بلند و بدشکل

راز داشتن دندان جذاب و سفید

راه‌حل‌های سفیدکردن دندان‌ها

همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین مشکلات ظاهری دندان‌ها بدرنگی و تیره شدن آن‌هاست. هنگامی که دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند، می‌توان آن‌ها را به حالت قبل برگرداند و یا درصورتی‌که تغییر رنگ دائمی باشد، به روش‌های دیگر اندیشید. راه‌حل‌هایی که برای سفیدکردن رنگ دندان‌ها و جذاب کردن آن‌ها وجود دارد در ادامه معرفی شده‌اند.

1.       بلیچینگ

گاهی دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند و خوشبختانه این تغییر رنگ دائمی نیست. هنگامی که رنگ دندان‌ها تغییر می‌کند می‌توان آن‌ها را روشن‌تر از حالت قبل کرد. برای این کار می‌توان از تکنیک بلیچینگ استفاده کرد. در این روش از موادی استفاده می‌شود که رنگ دندان‌ها را به رنگ روشن تغییر می‌دهد. موادی که این فرایند را ممکن می‌کنند شامل آب‌اکسیژنه هستند.

برای انجام بلیچینگ می‌توان مواد لازم و کیت بلیچینگ را از داروخانه‌های خاص تهیه کرد و این کار را در منزل انجام داد. اما از آن جایی که آب‌اکسیژنه نوعی ماده‌ی سمی محسوب می‌شود و بلعیدن آن می‌تواند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند، بهتر است آن را در مطب دندان‌پزشکی و زیر نظر یک متخصص انجام داد تا مشکلی برای بیمار ایجاد نکند.

2.       وایتنینگ

اگر می‌خواهید دندان‌های خود را به حالت قبل برگردانید، آن هم در شرایطی که تغییر رنگ دندان‌های شما دائمی نیستند، وایتنینگ یا سفیدکردن دندان‌ها می‌تواند یکی از روش‌های مناسب و کم‌خطر و از طرفی کم‌خرج باشد. این روش برخلاف بلیچینگ رنگ دندان‌ها را روشن‌تر از حالت قبل نمی‌کند. بلکه تنها آن‌ها را به حالتی که قبلاً بوده‌اند درمی‌آورد. این روش یکی از روش‌های طبیعی روشن‌کردن رنگ دندان‌هاست.

3.       ونیرها

وقتی دندان‌ها به طور دائمی تغییر رنگ می‌دهند و نمی‌توان از روش‌هایی مثل وایتنینگ و بلیچینگ بهره برد، استفاده از روشی به نام ونیر می‌تواند از بهترین راه‌حل‌های تغییر رنگ دندان‌ها باشد. وقتی دندان‌ها بدشکل و بد رنگ باشند، می‌توان با قراردادن یک پوشش سطحی ساده بر روی دندان‌ها، به‌راحتی اشکالات ظاهری آن‌ها را پنهان کرد. مثلاً اگر دندان‌های بیمار به علت مصرف نوعی دارو برای همیشه تغیر رنگ داده است، می‌توان با استفاده از کامپوزیت و یا لمینت، این تغییر رنگ را زیر رنگی روشن و براق پنهان کرد و زیبایی را به آن‌ها هدیه کرد. نقاط قوت و ضعف کامپوزیت ونیر را در در سایت دکتر محمد نیک‌زاد بخوانید.

راه‌حل برطرف‌کردن اشکال فواصل بین دندانی

اگر دندان‌های شما دارای فواصل نامنظم باشند، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. از روش‌هایی که برای برطرف‌کردن فواصل بین دندان استفاده می‌شود می‌توان به ارتودنسی اشاره کرد. ارتودنسی یکی از روش‌های اصلاح فاصله‌ی بین دندانی است. این روش که هم زیبایی و هم درمانی محسوب می‌شود می‌تواند در مدت دو سال این ایراد را برطرف کند. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

راز داشتن دندان جذاب و سفید

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت روشی است که در آن از براکت‌ها و سیم‌های فلزی و یا سرامیکی استفاده می‌شود و نمی‌توان آن‌ها را در طول درمان باز کرد. این روش از معمول‌ترین روش‌های اصلاح فاصله‌ی بین دندانی است.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک نوعی ارتودنسی است که می‌توان آن را از روی دندان‌ها برداشت و یا آن را خارج کرد. هنگامی که از این روش استفاده می‌کنید می‌توانید هنگام غذا خوردن و یا مواقعی که تمایل ندارید آن را از دهان خارج کنید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از روش‌های موردتوجه بسیاری از بالغین است که از قراردادن سیم‌ها و براکت‌های فلزی بر روی دندان‌های خود خجالت می‌کشند و تمایل دارند که روشی را امتحان کنند که زیاد به چشم نیاید. برای این که ارتودنسی نامرئی باشد می‌توان از بندهای پلاستیکی و یا سرامیکی استفاده کرد و یا براکت‌ها و سیم‌ها را پشت دندان‌ها قرار داد. روش دوم گران‌قیمت و سفارشی است و دسترسی به دندان‌ها برای دندان‌پزشک به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

با استفاده از هرکدام از روش‌های بالا می‌توانید بر زیبایی لبخند و دندان‌های خود بیفزایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز