خبرگزاری کار ایران

بهترین مکمل های بدنسازی در ایران کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۹۷۱

زیبایی ظاهر باعث افزایش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود اما این زیبایی تنها به صورت ختم نمی‌شود. امروزه داشتن اندامی زیبا به آرزوی خیلی از افراد تبدیل شده که برای رسیدن به آن انواع رژیم‌ها و ورزش‌ها را انجام داده‌اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. بهترین راه برای داشتن یک اندام ورزیده و عضلانی، مصرف یک مکمل ورزشی مناسب، در کنار رژیم غذایی و ورزش است. به‌راحتی و بدون داشتن اطلاعات قبلی نمی‌توان یک مکمل خوب را انتخاب کرد. در این مقاله که به کوشش داروخانه آنلاین یارافارما تهیه شده و به معرفی انواع مکمل بدنسازی در ایران و فواید آن می‌پردازیم پس سعی کنید مطالب آن را از دست ندهید.

هدف از مصرف مکمل ورزشی چیست؟

بسیاری از افراد با وجود تغذیه و ورزش مناسب به اندام ایده‌آل خود نرسیده‌اند به همین دلیل بهترین برای آن‌ها مصرف مکمل‌های ورزشی است. مصرف مکمل بدنسازی در کنار تغذیه سالم و ورزش منظم، به شما کمک می‌کند تا افزایش حجم مناسب را در عضلات خود داشته باشید. بهتر است در اینجا تاکید کنیم که هدف اصلی از مصرف این مکمل‌ها تنها عضله‌سازی و افزایش حجم متناسب در اعضای بدن است به همین دلیل باید در مصرف آن‌ها حتما با متخصص مشورت کنید. مصرف به‌موقع و به‌اندازه مکمل ورزشی در عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد.

بهترین مکمل های بدنسازی در ایران کدامند؟

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

استفاده از مکمل مناسب همیشه برای افراد چالش‌برانگیز بوده است به همین دلیل قصد داریم در این قسمت انواع مکمل‌ها ورزشی کارن را به شما معرفی کنیم تا بهتر مکمل مناسب خود را انتخاب و تهیه نمایید.

  • پروتئین بدنسازی

استفاده از پروتئین ورزشی به تنظیم فشارخون و کاهش استرس شما در حین ورزش کمک می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. از به‌وجودآمدن هورمونی که مانع رشد عضلات بدن می‌شود، جلوگیری کرده و باعث رشد متوازن عضلات می‌شود. این مکمل خود به سه نوع پروتئین ایزوله، پروتئین کازئین و پروتئین سویا تقسیم می‌شود.

  • پروتئین ایزوله

پس از تمرین ورزشی، عضلات به اسیدآمینه و پروتئین نیاز جدی دارند. به دلیل اینکه این نوع پروتئین سرعت جذب بالایی دارد، مصرف آن پس از ورزش بسیار مناسب است.

  • پروتئین کازئین

اگر برنامه عضله‌سازی شما برای طولانی‌مدت است، بهتر است این پروتئین را پیش از خواب مصرف کنید. استفاده از این پروتئین باعث می‌شود در بدن اسیدآمینه به طور مداوم ترشح شود و خون به‌خوبی در عضلات جریان پیدا کند؛ با این روش مانع از کوچک شدن و تحلیل رفتن عضلات می‌شوید.

  • پروتئین سویا

باتوجه‌به تحقیقات میدانی انجام شده، مشخص شده است که این نوع پروتئین بهترین مکمل برای خانم‌ها و آقایانی است که ورزش بدنسازی را انجام می‌دهند. مصرف این مکمل بدنسازی اصل، علاوه بر عضله‌سازی باعث می‌شود احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان پستان و سرطان پروستات در خانم‌ها و آقایان کاهش یابد. کاهش چشمگیر علائم یائسگی و کاهش کلسترول خون از دیگر مزایای استفاده از این مکمل پروتئین سویا است.

  • کراتین

این ماده در بدن تولید می‌شود و همه نیاز بدن را تامین می‌کند اما برای عضله‌سازی و حجم‌سازی باید مقدار مناسبی از کراتین به بدن برسد. کراتین باعث می‌شود سلول‌های ماهیچه افزایش حجم مناسبی داشته باشند و ریکاوری عضلات بعد از انجام تمرین زودتر انجام گیرد. وجود میزان مناسب کراتین در بدن باعث می‌شود ماهیچه‌ها در تمرین عملکرد بهتری داشته باشند.

  • گلوتامین

این ماده به‌صورت طبیعی در عضلات ذخیره می‌شود و مصرف آن به‌عنوان مکمل باعث می‌شود که نیتروژن به‌راحتی و به میزان کافی به عضلات برسد.

  • ال آرژنین

وظیفه اصلی مکمل ال آرژنین این است که عضلات بدن را تقویت کند که این عمل سبب افزایش قدرت در آن‌ها می‌شود. رشد ماهیچه‌ها، بهبود زودهنگام زخم بدن، جلوگیری از کیپ شدن رگ‌ها، کمک به کلیه در دفع مواد سمی و زائد بدن و تقویت سیستم ایمنی بدنی از جمله سایر فواید ال آرژنین برای بدن است.

  • گینر

به دلیل اینکه حدود 75 درصد از انرژی دریافتی بدن توسط کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، استفاده از گینر که یک نوع ماده مغذی از دسته این مواد غذایی ارزشمند است به تامین انرژی موردنیاز بدن کمک می‌کند.

مکمل‌های ورزشی  و بدنسازی به چه صورت‌هایی وجود دارند؟

باتوجه‌به نیاز افراد مختلف این نوع مکمل غذایی در انواع گوناگون وجود دارد تا همه افراد به‌راحتی بتوانند آن را مصرف کنند. این مکمل‌ها را به‌صورت شکلات انرژی‌زا، نوشیدنی انرژی‌زا، پودرهای مکمل، قرص و کپسول مکمل می‌توان تهیه کرد.

  • شکلات انرژی زا

در تهیه این محصول از کربوهیدرات زیاد و پروتئین کمی استفاده شده تا ورزشکاران به‌سرعت انرژی موردنیاز خود را از آن به دست آوردند و به‌راحتی به انجام ورزش‌های استقامتی بپردازند. البته کربوهیدرات مورداستفاده در این محصول به دو نوع دیرهضم و زود هضم تقسیم می‌شوند که می‌توانید شکلات موردنیاز خود را به‌راحتی انتخاب کنید. می‌توانید از این مکمل به‌عنوان وعده غذایی استفاده کنید اما مصرف بیش از حد آن باعث افزایش چربی بدن شما می‌شود.

  • نوشیدنی انرژی‌زا

در تهیه این نوشیدنی از انواع ویتامین خانواده B، شکر، اسیدآمینه و عصاره گیاه‌های خاص مثل جینسینگ استفاده شده که باتوجه‌به مواد به‌کاررفته در تهیه نوشیدنی، فواید آن متفاوت خواهد بود.

  • کپسول و قرص‌های مکمل

در ساخت این نوع مکمل انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها وجود دارند که برای خرید محصول مناسب، باید به طور دقیق درصد مواد اولیه مورداستفاده در آن را بررسی کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • پودرهای مکمل

در ساختار این پودرها از انواع قند، گلوکز، پروتئین، کربوهیدرات و... استفاده می‌شود. درصورتی‌که مصرف پودر از سایر مکمل‌ها برای شما راحت‌تر است با بررسی مواد تشکیل‌دهنده این نوع پودرها می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید.

قیمت مکمل بدنسازی

در تعیین قیمت مکمل‌های بدنسازی عوامل زیادی از جمله نوع مکمل، مواد مورد استفاده در تهیه آن، برند تولیدکننده آن و... موثرند. باتوجه ‌به اینکه این محصول بسیار حساس است و باید حتما مکمل بدنسازی اصل تهیه و مصرف کنید، بهتر است آن را از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر تهیه کنید. داروخانه اینترنتی یارا فارما با مناسب‌ترین قیمت مکمل بدنسازی باکیفیت و اصل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کلام آخر

داشتن اندام مناسب یک امر دشوار است که به‌راحتی نمی‌توان به آن دست‌یافت. اساس رسیدن به بدن عضلانی داشتن رژیم غذایی مناسب و انجام مداوم ورزش است اما این موارد کافی نیستند. استفاده از یک مکمل بدنسازی اصل در کنار سایر موارد، به شما در داشتن عضلاتی ورزیده و قوی کمک می‌کند. با تهیه مکمل ورزشی متناسب با نیاز خود از سایت‌ها و مراکز معتبر، یک اندام زیبا را به خود هدیه دهید. ورزشکاران رشته‌های پرورش اندام، بدنسازی و... با استفاده از این نوع مکمل‌ها به اندام موردنظر خود رسیده‌اند به همین دلیل به‌جرئت می‌توان گفت این امر برای شما نیز دور از دسترس نیست.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز