خبرگزاری کار ایران

زیر و بم فنس کشی و قیمت توری حصاری 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۵۷۶

اگر صاحب زمین، مزرعه یا املاکی هستید که می خواهید از گزند حیوانات و دستبرد سارق و ورود غریبه ها در امان بماند، نیاز به دیوارکشی ملک خود دارید. با توجه به هزینه بالا برای دیوارکشی، یکی از راه حل های ارزان تر و با راه اندازی نسبتا ساده تر، استفاده از توری حصاری است.

اگر صاحب زمین، مزرعه یا املاکی هستید که می خواهید از گزند حیوانات و دستبرد سارق و ورود غریبه ها در امان بماند، نیاز به دیوارکشی ملک خود دارید. با توجه به هزینه بالا برای دیوارکشی، یکی از راه حل های ارزان تر و با راه اندازی نسبتا ساده تر، استفاده از توری حصاری است.

اگر صاحب ملکی با متراژ بالا هستید و نیاز به دیوارکشی دارید، استفاده از توری حصاری بهترین گزینه است. در این مقاله می خواهیم در مورد فنس کشی، نکات فنس کشی، هزینه فنس کشی و موارد مربوط به آن صحبت نماییم.

فنس کشی چیست؟

فنس کشی به فرایند نصب توری حصاری دور ملک گفته می شود. فنس کشی توسط توری حصاری یا سایر ابزارها مانند سیم خاردار انجام می شود. البته در این راهنما، سعی داریم فرایند فنس کشی با توری حصاری را برای شما شرح دهیم.

 

فرایند فنس کشی

فرایند فنس کشی دارای چند مرحله است که در ادامه به آن م بخش املاک و مستغلات که هر روز در حال رشد بیشتر است، یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ترکیه است. این صنعت که در بحبوحه شیوع بیماری همه گیر و کاهش ارزش پول ترکیه در حال رشد است، سرمایه گذاران جهانی را بیش از پیش جذب می کند. افزایش شدید در بازار املاک و مستغلات ترکیه بیهوده یا غیرمنتظره نبوده است، زیرا داده های متعدد نشان می دهد که تعداد سرمایه گذاران خارجی در املاک ترکیه در چند سال گذشته افزایش تدریجی داشته است. با این وجود، بخش اقتصادی ترکیه بین دستیابی به رشد سالانه - که ارزش کاهش ارزش پول لیر را کاهش می دهد - و حفظ ثبات اقتصاد کلان لیر - که در نهایت منجر به رکود اقتصادی بالاتر می شود گیر کرده است. از جنبه مثبت، سقوط لیر ترکیه، کسب‌وکارهای ترکیه را جذاب‌تر می‌کند، که ممکن است روند قطعی سرمایه‌گذاری بین‌المللی را توجیه کند. ترکیه قوانین مناسب برای کسب و کار را به منظور تحریک راه اندازی و توسعه کسب و کار وضع کرده است. بر اساس شاخص رقابت جهانی بانک جهانی، ترکیه از رتبه 43 در سال 2019 به رتبه 33 در سال 2020 جهش کرد. در 23 سپتامبر 2021، بانک مرکزی ترکیه گامی برداشت که اقتصاد را به شدت تحت تأثیر قرار داد: نرخ بهره از 19 درصد به 18 کاهش یافت. ٪.

نرخ بهره به طرق مختلف بر دارایی های املاک و مستغلات تأثیر می گذارد. نرخ بهره تعیین کننده هزینه سرمایه گذاری استقراضی است که هر بار که خریداران تصمیم به خرید خانه می گیرند، مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. هر زمان که نرخ بهره افزایش یابد، بدهی وام مسکن گران تر می شود. از سوی دیگر، سرمایه گذاران با کاهش نرخ بهره، کمتر هزینه می کنند. نرخ بهره می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه های تامین مالی و نرخ وام مسکن داشته باشد که به نوبه خود بر هزینه های املاک و در نتیجه بر قیمت ها تأثیر می گذارد. همچنین، نرخ بهره علاوه بر قیمت املاک جدید سرمایه گذاران، بر ساختار وجوه و تقاضای سرمایه گذاری نیز تأثیر دارد. چنین جریان های سرمایه ای بر در دسترس بودن و تقاضا برای املاک و مستغلات تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر ارزش املاک تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، خریدار خارجی صاحب ارز خارجی است، بنابراین هر کاهش ارزش لیر ترکیه یک مزیت مکمل برای سرمایه گذاران است، به ویژه اگر سرمایه گذار به سرعت قبل از تغییر قیمت املاک و مستغلات بر اساس جدیدترین نرخ ارز، اقدام کند. یادآوری این نکته مهم است که قیمت لوازم ساخت و ساز و سوخت مورد نیاز تجهیزات سنگین به طور مستقیم به هزینه آن بستگی دارد، بنابراین جای تعجب نیست که هر پروژه سرمایه گذاری ساخت و ساز ابتکاری شکسته شود. یکی از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی برای مشارکت در سرمایه گذاری املاک و خرید ملک در ترکیه، کاهش ارزش لیر ترکیه است. کاهش قیمت ها بر اساس دلار ممکن است اشتهای خارجی ها را برای خرید ملک در ترکیه افزایش داده باشد.

دلایل اصلی علاقه شهروندان خارجی به خرید ملک در ترکیه پس از کاهش ارزش لیر ترکیه، طیف گسترده ای از قیمت ها و امکانات ارزان قیمت، ساخت و ساز جدید، آپارتمان ها و ویلاهای نوسازی شده، و گزینه های فروش مجدد است. گزینه های متعددی در دسترس است، از عمارت های مجلل با منظره دریا گرفته تا آپارتمان های ساده و کم هزینه، به دلیل سقوط پول داخلی. علاوه بر این، متخصصان بازاریابی املاک و مستغلات در ترکیه اظهار داشته اند که بسیاری از فروش املاک با تقاضای بالایی روبرو بوده است.

بازار مسکن ترکیه همیشه راهی مطمئن برای سرمایه گذاری خواهد بود. افزایش نرخ ارز و همچنین شانس سرمایه گذاران خارجی در این بخش برای سرمایه گذاری در املاک ترکیه جذاب است. بنابراین، کاهش ارزش لیر ترکیه نشان می دهد که کل بازار املاک و مستغلات به ویژه برای خریداران خارج از کشور جذاب است. در نتیجه، افرادی از امارات، ایران، عراق، روسیه، اوکراین و اروپا به ترکیه مهاجرت می کنند. اکثر مالکان خارجی ملک در استانبول خریداری می کنند که 46 درصد از کل فروش سالانه املاک و مستغلات را به خود اختصاص می دهد و در رتبه دوم آنتالیا قرار دارد که 20 درصد از کل درآمد سالانه را به خود اختصاص می دهد.

اگرچه روند خرید خانه در ترکیه سریع و آسان است، اما املاک و مستغلات یک گزینه عالی برای مردم کشورهای دیگر است. گردشگرانی که شیفته شکوه، فرهنگ و مکانیسم‌های بازار ترکیه هستند در بخش بزرگی از خرید املاک و مستغلات مشارکت دارند. ترکیه یکی از مطلوب ترین مکان ها برای سرمایه گذاران جهانی املاک و مستغلات است و شهرت آن هر سال بیشتر می شود.ی پردازیم.

  1. اولین کاری که باید انجام داد، اندازه گیری دقیق و تعیین مکانی است که فنس را در آنجا نصب می کنید. اندازه گیری محل نصب فنس، باید به صورت دقیق باشد تا اشتباهات محاسباتی باعث به وجود آمدن مشکل نشوند.
  2. باید محل فنس کشی کاملا پاکسازی شده و موانعی چون درخت، سنگ های بزرگ یا بوته وجود نداشته باشد چون در محل نصب، به منظور نصب میله های نگهدارنده، حفاری صورت می گیرد و سپس فنس نصب می شود. همچنین اگر شیء یا موجود سختی در محل فنس کشی باشد، وقتی که می خواهید عملیات فنس کشی را اجرا نمایید با مشکل مواجه می شوید.
  3. برای فنس کشی از میله هایی استفاده می شود که به عنوان پایه عمل می کنند و باعث ثابت ماندن فنس می شوند. پایه ها در چاله هایی که با دستگاه حفاری کنده می شوند قرار می گیرند. ابتدا باید فاصله میله ها از یکدیگر را تشخیص داده و سپس محل حفاری و نصب پایه را علامت گذاری کنید.
  4. در قدم بعدی باید محل نصب پایه های فنس را بکنید تا پایه ها در آن قرار داده شوند. باید دقت کنید که چاله ها به اندازه کافی گود باشد و میله ها به درستی سر جایشان نصب شوند. در نظر داشته باشید که پایه ها باید کاملا مستحکم نصب شده باشند.
  5. پس از نصب میله ها، چاله های ایجاد شده، با استفاده از ملات پر می شوند. ابتدا ملات آماده می شود، سپس میله ها جایگذاری شده و در نهایت ملات ریزی انجام شده تا مستحکم شوند.
  6. سیم کشی روشی است که پس از نصب میله ها انجام می شود تا از درست بودن فنس کشی مطمئن باشید. در این فرایند پایه ها به وسیله سیم به همدیگر متصل می شود.

 

انواع فنس کشی

فنس کشی انواع گوناگونی دارد که از پرکاربرد ترین آن ها به می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فنس کشی توری حصاری فولادی: توری های حصاری فولادی نسل قبلی توری ها بوده و ظاهر زیبایی ندارند. این توری ها در مقابل آب و هوای مرطوب دچار خوردگی و کاهش طول عمر مفید می شوند. اما برای مکان هایی که زیبایی مدنظر نیست و آب و هوای گرم و خشک دارند قابل استفاده است.
  • فنس کشی توری حصاری گالوانیزه: گالوانیزه سازی فرایندی است که فولاد را در برابر آب و هوا مقاوم کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد. توری حصاری گالوانیزه بیش از 40 سال هم عمر می کند.
  • فنس کشی توری حصاری گالوانیزه با روکش PVC: این نوع فنس کشی برای مکان هایی مناسب است که زیبایی کار اهمیت بالایی دارد. روکش PVC باعث زیبا شدن این توری حصاری شده و ضمن مقاومت بالا، ظاهر ایده آلی دارد. همچنین نسبت به آب و هوا حساسیت زیادی نداشته و از آن می توانید در فنس کشی محل های مختلف استفاده کنید.
  • فنس کشی توری حصاری پلی اتیلن: این نوع توری های حصاری با استفاده از پلی اتیلن ساخته شده و دوام کمی دارند. طول عمر مفید کوتاه آن ها باعث می شود که از آن ها در پروژه های طولانی مدت استفاده نشود. از این توری برای فنس کشی های موقت استفاده می شود.

هزینه فنس کشی

فنس کشی راهکاری بسیار ارزان تر نسبت به دیوارکشی با آجر یا بلوک بوده و به همین علت قیمت تمام شده آن به صرفه است.

هزینه فنس کشی با توجه به معیارهایی تعیین می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

جنس توری

جنس توری در هزینه فنس کشی اهمیت بالایی دارد. منظور از جنس توری، مواد تشکیل دهنده آن هستند که در قسمت انواع توری، به آن گریزی زدیم.

جنس های اصلی توری شامل توری فولادی، توری گالوانیزه، توری گالوانیزه با روکش PVC و توری پلی اتیلن است.

روکش PVC

روکش PVC از آن رو که لایه ای اضافی به توری اضافه می کند، موجب گران شدن توری و بالا رفتن هزینه فنس کشی می شود.

اندازه چشمه

یکی دیگر از عوامل دخیل در قیمت فنس کشی، اندازه چشمه است. چشمه به لوزی های توری گفته می شود. هر چه چشمه ها کوچک تر باشند، وزن توری بیشتر است، چراکه احتمالا مواد بیشتری در آن به کار رفته است.

وزن توری

وزن توری نیز بر تعرفه فنس کشی تاثیرگذار است. وزن توری به متریال های استفاده شده، قطر مفتول توری حصاری و اندازه چشمه ها بستگی دارد.

حجم سفارشات

یکی دیگر از نکات کاهش هزینه های فنس کشی، حجم سفارشات بالا است. معمولا اگر سفارش هایی بزرگ تر داشته باشید، تخفیف هایی ارائه می شود و باعث کاهش هزینه ها می شود.

مزایای فنس کشی

فنس کشی چه مزایایی دارد؟

  • فنس کشی راهکاری ارزان برای ایجاد دیواره حفاظتی از املاک، مزارع و زمین ها است. قیمت نهایی فنس کشی بسیار ارزان تر از دیوارکشی با چوب یا بلوک است.
  • فنس کشی خیلی سریع انجام می شود. در حالیکه فرایند دیوارکشی زمانبر است. پس اگر در اجرای دیواره حفاظتی برای املاک خود عجله دارید، راه حلی ایده آل است.
  • اجرای آن آسان بوده و هر کسی قادر به اجرای فنس کشی است.
  • در صورت انتخاب توری حصاری درست و مناسب، عمر دیواره حفاظتی بالا بوده و تا ده ها سال نیز عمر می کند.
  • در صورت نصب صحیح، در مقابل رویدادهای طبیعی همچون بادهای شدید، مقاومت ورزی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم شما را با فنس کشی، روش اجرای فنس کشی، انواع توری حصاری، هزینه و مزایای حصار کشی آشنا کنیم. اگر تاکنون از روش های مختلف فنس کشی استفاده کرده اید یا اطلاعات بیشتری دارید، در بخش کامنت های این پست، نظر یا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز