خبرگزاری کار ایران

درب اتوماتیک دو لنگه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۳۶۱

درب اتوماتیک دو لنگه یکی از انواع درب های اتوماتیک لولایی می باشد که امروزه در مکان های مختلفی از آن ها بهره گرفته می شود. به صورت معمول درب های اتوماتیک جایگزین مناسبی برای درب های سنتی هستند و به دلیل مزایای بسیاری که دارند، بسیاری از سازندگان ساختمان ها و هم چنین معماران استفاده از آن ها را توصیه می کنند.

 در این مطلب که توسط وب سایت اسمارت کو تهیه شده است، قصد داریم تا به بررسی درب اتوماتیک دو لنگه بپردازیم و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک:‌

یکی از جدیدترین و به روزترین انواع درب هایی که امروزه در بسیاری ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی دیده می شود، درب های اتوماتیک هستند. لازم به ذکر است که درب اتوماتیک به نوعی از درب گفته می شود که برای باز و بسته کردن آن ها نیاز به اپراتور انسانی نیازی نبوده و به کمک ریموت یا چشمی های مخصوص عملیات باز و بسته شدن درب انجام می شود. لازم به ذکر می باشد که زمان باز و بسته شدن درب نیز کاملا قابل تنظیم بوده به همین دلیل است که  استفاده از درب های اتوماتیک می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. به همین دلیل است که استفاده از این درب ها در بسیاری از موارد توصیه شده و معماران نیز به بهره گیری از آن ها علاقه بسیاری دارند.

از جمله موارد بسیار مهمی که باید بدانید، این است که تنوع این نوع از درب ها بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل می توان در فضاهای مختلف از اواع این نوع درب ها استفاده کرد و تاثیر بسزایی در زیبایی محیط داشت.

درب اتوماتیک دو لنگه

انواع درب های اتوماتیک:

درب های اتوماتیک به انواع و اقسام مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:‌

  • درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی به صورت کلی دارای ۴ لنگه هستند و هم چنین به صورت افقی باز و بسته می شوند. این نوع از درب ها انتخابی بسیار مناسب برای محیط هایی هستند که فضای آن ها محدود است.

  • درب اتوماتیک گرد و نیم دایره

درب های اتوماتیک گرد و نیم دایره معمولا به صورت شیشه ای طراحی و ساخته می شوند. لازم به ذکر می باشد که بدنه آن ها دارای انحنا و قوس بوده و به صورت نیم دایره یا دایره کامل باز و بسته می شوند. این نوع از درب های اتوماتیک شیشه ای به عنوان درب های بسیار لوکس و زیبا شناخته می شوند و هم چنین از آن ها در ورودی مراکز تجاری نیز استفاده می شود. این درب های مدرن و زیبا می توانند نمایی بسیار خاص و لوکس را برای ساختمان ها به ارمغان بیاورند.

  • درب لولایی (تک لنگه و دو لنگه)

درب های لولایی یکی دیگر از انواع درب های اتوماتیک هستند که به صورت تک لنگه و دو لنگه وجود دارند. این نوع از درب ها از جمله گزینه های پرکاربرد در میان درب های اتوماتیک به شمار می آیند و می توان باز شدن آن ها را به صورتی تنظیم کرد که یک یا هر دو لنگه حرکت کنند.

  • درب کشویی یک یا دو لنگه

لازم به ذکر می باشد که درب های کشویی شباهت بسیاری با درب های تلسکوپی دارند با این تفاوت که در این درب ها از یک یا دو لنگه استفاده می شود و کاربری آن ها با توجه به نیاز افراد تعیین می گردد.

  • درب اتوماتیک پارکینگ

درب های اتوماتیک پارکینگ یکی دیگر از پر استفاده ترین درب های اتوماتیک هستند که می توان آن ها را به صورت تک لنگه یا دو لنگه طراحی کرد. باید اشاره شود که نصب جک های مخصوص برای درب های پارکینگ نوع خاصی از درب های برقی را به وجود می آورد که سبب می شوند تا درب های سنگین وزن لولایی و کشویی به راحتی و بدون نیاز به اپراتور انسانی کنترل گردند.

درب اتوماتیک دو لنگه

درب اتوماتیک لولایی

درب های اتوماتیک لولایی کارکردی بسیار ساده و آسان دارنددرب های لولایی وزن بسیار بالایی داشته و در طرح های متنوع موجود است. به صورت معمول از این نوع درب ها برای پارکینگ های منازل ویلایی و حیاط دار استفاده می شود. از جمله انواع درب های لولایی می توان به موارد زیر اشاره داشت:‌

  • درب اتوماتیک تک لنگه
  • درب اتوماتیک دو لنگه

درب اتوماتیک تک لنگه چیست؟‌

همان گونه که از نام این درب ها مشخص است، از یک لنگه تشکیل شده است و می تواند به طرف راست یا چپ با زاویه نود درجه باز و بسته شود. از جمله نکات مهم درباره این نوع از درب ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در درب های تک لنگه از قفل برقی استفاده می شود (این قفل از باز شدن درب، بر اثر فشار زیاد جلوگیری به عمل می آورد)
  • در این نوع درب ها از جک های الکترومکانیکی استفاده می شود.

درب اتوماتیک دو لنگه چیست؟

درب های اتوماتیک دو لنگه دارای دو قسمت (لنگه) متحرک در کنار یک دیگر هستند که از لحاظ ظاهری دو لنگه درب کاملا شبیه به هم می باشند. باز و بسته شدن درب های دو لنگه توسط جک هایی با زاویه نود درجه فراهم می گردد. هر لنگه از درب به اندازه ای باز می شود که فضای خالی وجود داشته باشد تا درب بتواند به طور کامل باز شود. درب اتوماتیک لولایی از جمله پر مصرف ترین نوع درب اتومات می باشد.

مزایای درب اتوماتیک دو لنگه:

درب های اتوماتیک دو لنگه مزایای بسیاری دارند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:‌

  • درب های اتوماتیک دو لنگه زیبایی به خصوصی دارند
  • تنوع ان ها بسیار زیاد است.
  • برای نصب نیاز به زیر سازی های جدید و خاص ندارند.
  • ایمنی این نوع از درب ها بسیار بالا است
  • قدرت بالا و دوام بیشتر در مقایسه با دیگر مدل های درب اتوماتیک
  • مصرف برق بهینه
  • استفاده آسان و بسیار راحت.

 

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اسمارت کو مراجعه نمایید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز