خبرگزاری کار ایران

تحصیل در روسیه و معرفی خوابگاههای روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۶۴

خوابگاه‌های روسیه چه مزایایی دارد؟ امکانات رفاهی خوابگاه‌ها مناسب برای تحصیل هست یا خیر؟ اکثر دانشجویان بین‌المللی در طول تحصیل در روسیه داخل خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند. البته انتخاب مکانی برای اقامت به نوع موقعیت تحصیلی شما نیز بستگی دارد و هر کدام از دانشگاه‌های روسیه شرایط خاصی برای خوابگاه‌های دانشجویی در نظر گرفته است.

دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند موظف قوانین خاصی را رعایت کنند. واضح است که باید وسایل و امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، هرگز آسیب نمی‌بیند، اتاق خود را مرتب نگه دارند و برای غیبت طولانی مدت حتماً به سرپرست سالن اطلاع دهند. پس بسیار مهم است که بهترین گزینه را با بودجه خود پیدا کنید و  همه مزایا و معایب را در نظر بگیرید.در ادامه با موسسه اعزام دانشجو به روسیه روسانا همراه باشید.

انواع خوابگاه‌ها در روسیه 

به طور کلی، سه نوع خوابگاه‌ در دانشگاه‌های روسیه وجود دارد، خوابگاه‌های راهرویی، بلوک و آپارتمان خوابگاه‌های راهرویی مستاجرین اتاق‌ها دارای دوش، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک هستند. در حالی که در خوابگاه‌های بلوکی امکانات رفاهی برای هر واحد وجود دارد. خوابگاه‌های آپارتمانی هم اتاق‌های نشیمن مجهز به حمام و آشپزخانه موجود است. بسیاری از دانشگاه‌های روسیه هر سه نوع خوابگاه را ارائه می دهد که با توجه به مکان‌های موجود امکان اسکان دانشجویان بین‌المللی در هر یک از آنها وجود دارد. البته برخی از دانشگاه‌ها شرایط خاصی برای دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش تحصیلی در روسیه ارائه می‌دهند.

برخی دانشگاه‌های روسیه نیز از دانشجویان بین المللی در خوابگاه‌هایی به سبک هتل پذیرایی می‌کنند

شرایط خوابگاه های روسیه 

اکثر خوابگاه‌های دانشگاهی روسیه در محوطه دانشگاهی یا نزدیک به دانشگاه قرار دارند. خوابگاه معمولا محلی برای زندگی با دیگر افراد خارجی می باشد. بنابراین این امکان وجود دارد با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و تجربه‌های بسیاری کسب نمایید. هر کدام از اتاق‌های خوابگاه دانشجویی دارای امکانات مختلفی است که میز و تختخواب مجزا برای دانشجویان وجود دارد مانند دانشگاه پیراگوف مسکو و در صورت انتخاب خوابگاه‌های اختصاصی‌تر امکانات بهداشتی و آشپزخانه اضافه خواهد شد.

دانشجویان می‌توانند در هر زمانی وارد خوابگاه شوند و بروند. اما برخی خوابگاه‌ها دارای تایم شبانه است و بعد از گذشت تایم نیمه شب نگهبان درب خوابگاه را قفل می‌کند. همانطور که گفتیم، برخی خوابگاه‌های دانشجویی در چند قدمی بلوک‌های آموزشی قرار دارد. بنابراین دانشجویان به راحتی می‌توانند بدون نیاز به وسیله نقلیه در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کنند.

 امکانات رفاهی خوابگاه های روسیه 

به محض قبولی در یک دانشگاه دولتی روسیه، مکانی برای اقامت در محوطه دانشگاه فراهم می‌شود. اگر دانشگاه‌های برتر روسیه را بررسی کرده باشید، مطمئنا به این نکته پی بردید که خوابگاه دانشجویی یکی از بهترین گزینه اقامتی برای دانشجویان بین‌المللی است. در خوابگاه‌های ایده‌ال و مناسب دانشگاه‌های روسیه، دو یا چهار دانشجو در یک اتاق مشترک قرار میگیرد.

معمولاً هر کدام از اتاق‌ها دارای یک ست مبلمان استاندارد است که با توجه به نوع تخت خواب، تشک، پتو، بالش و ملحفه ارائه می‌شود. جالب است بدانید تعدادی از خوابگاه‌ها گزینه اجاره لوازم خانگی را نیز دارند تا دانشجویان بتوانند از تجهیزات و لوازم خانگی در اتاق خود استفاده کنند

. آشپزخانه، رستوران‌ها، حمام و اتاق‌های خشکشویی بین دانشجویان یک مجموعه مشترک است که اکثر آشپزخانه‌های خوابگاهی مجهز به اجاق‌های برقی، اجاق‌های ماکروویو هستند و گاهی اوقات وسایل کافی برای تهیه غذا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا آن‌ها غذاهای سنتی کشورهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به صرف غذا بپردازند.

دسترسی به اینترنت نیز یکی از امکانات رفاهی دانشگاه‌های روسیه است که در بلوک‌های آموزشی، کتابخانه‌ها و سالن‌های خوابگاه وجود دارد. اما در اکثر خوابگاه‌ها، دانشجویان برای اتصال به اینترنت در اتاق باید هزینه اضافی بپردازند. 

تحصیل در روسیه و معرفی خوابگاههای روسیه

ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی روسیه 

ایمنی دانشگاه‌های دانشجویی روسیه کاملا به شرایط دانشگاه بستگی دارد. برخی دانشگاه‌های بین المللی در مجتمع هایی همانند هتل ۴ ستاره پذیرای دانشجویان بین المللی هستند. در حالی که برخی دیگر در بناهای تاریخی دانشگاه شرایط خوابگاه دانشجویی را فراهم کردند. البته بنای تاریخی این معنا نیست که دانشجویان از آسایش کافی برخوردار نیستند ،این خوابگاه اخیراً بازسازی و ارتقا یافته شده است و تنها ظاهر اولیه آنها دست نخورده باقی مانده است.

خوابگاه‌های دانشجویی روسیه ایمنی زیادی دارند و به این مسئله توجه زیادی نشان می‌دهند. بسیاری از خوابگاه‌ها دارای دوربین مدار بسته هستند و به صورت شبانه روزی نگهبان رفاه و آسایش را برای دانشجویان فراهم می‌کند. معمولاً دانشجویان برای ورود به خوابگاه باید کارت ارائه دهند و برخی خوابگاه‌ها از حسگر اثر انگشت برای ورودی آنها استفاده می‌کند. تمام ساختمان‌های خوابگاهی دارای سیستم ایمنی آتش نشانی هستند و مدیریت خوابگاه‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد یک محیط آرام و بدون دغدغه برای دانشجویان بین المللی انجام می‌دهد.

هزینه خوابگاه ها در روسیه 

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به دانشگاه و امکانات آن متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن است با توجه به شهری که انتخاب می‌کنید هزینه متفاوتی برای اقامت بپردازید. اما برای احساس راحتی تمام دانشجویان بین‌المللی هزینه هم به صورت ماهانه و هم به صورت پیش پرداخت و حتی سالانه قابل پرداخت است.

البته عوامل مختلفی بر میزان هزینه خوابگاه تاثیرگذار است، مانند نوع خوابگاه، تعداد دانشجویان مشترک در یک اتاق و لوازمی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، نرخ مسکن دانشگاه سن پترزبورگ با توجه به حالت مطالعه برنامه تحصیلی و سطح آسایش متفاوت است. دانشجویان بورسیه ۹۶۰ روبل معادل ۱۶ دلار در ماه پرداخت می‌کنند. در حالی که هزینه اقامت دانشجویان قرارداد تحصیلی از ۳۰۰۰ روبل مدل ۵۰ دلار در ماه شروع خواهد شد.

هزینه خوابگاه‌های موسسه فیزیکی و فناوری مسکو نیز بین ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ روبل معادل ۱۷ الی ۲۰ دلار در ماه متغیر است نرخ مسکن دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای رو به معادل ده دلار در ماه است و دانشگاه فدرال سیبری با توجه به نوع خوابگاه هزینه‌های خوابگاهی ۵۹۰ بین ۹۳۰ روبلف معادل ۱۰ الی ۱۶ دلار در ماه مشخص نموده است.

تحصیل در روسیه و معرفی خوابگاههای روسیه

خوابگاه‌های ارزان در روسیه

برخی دانشجویان بین‌المللی در روسیه برای انتخاب مکانی برای اقامت به دنبال خوابگاه‌ ارزان قیمت هستند. معمولاً این دسته از خوابگاه ها نسبت به خوابگاه‌های رایج  امکانات کمتری دارند و آسایش و رفاه دانشجویان ممکن است تضمین نشود. اما برای پیدا کردن خوابگاه مناسب و در عین حال قابل اطمینان، اولین چیزی به ذهن می‌آید، اقامت در مناطق اطراف شهر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید چند رابط محلی پیدا کنید و با کمک آن‌ها بهترین شرایط را برای اقامت در نظر بگیرید. در غیر این صورت با جستجو در فضای اینترنت خوابگاه‌های ارزان قیمت را مورد هدف قرار دهید

 خوابگاه‌های لوکس در روسیه 

برخی خوابگاه‌های دانشگاه‌های پردیس که داخل شهر قرار دارند، با امکانات فوق‌العاده خاص و جذاب ارائه می‌شود و شرایط ویژه‌ای مانند فروشگاه‌ها، کافه‌ها و سالن‌های غذاخوری، داروخانه‌ها دفاتر بانکی و غیره در اختیار دانشجویان قرار می دهند. این دسته از خوابگاه‌ها به عنوان خوابگاه‌های لوکس روسیه شناخته می‌شوند که با وجود کافه‌ها و رستوران‌های ملی متعدد، امکان سفارش غذاهای ارزان قیمت خوشمزه برای دانشجویان فراهم است.

همچنین ممکن است حضور یک آرایشگاه ارزان در خوابگاه، دغدغه دانشجویان را برای آراستگی به طور کلی رفع کند و دانشجویان مجبور نباشند مسافت طولانی سپری کنند و هزینه زیادی بپردازند. دیگر امکانات لوکس شامل استخر شنا، مراکز ورزشی و تفریحی می باشد تا دانشجویان بتوانند با پرداخت کمترین هزینه اوقات فراغت پیشنهادهای ویژه‌ای داشته باشند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز