خبرگزاری کار ایران

۸ خبر حوزه تکنولوژی سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۱۶۲

در این مطلب قصد داریم به‌مهم‌ترین اخباری که در چند هفته اخیر در حوزه تکنولوژی بپردازیم و برخی از بهترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس ایرانی و خارجی را به‌شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس چیست؟

نرم افزار ‌ویدئو کنفرانس به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند خود با سایر افراد در سراسر جهان به صورت تصویری ارتباط برقرار کنید. این نرم‌افزار دارای شبکه‌ای امن بوده و سرعت بالایی را به‌منظور تماس‌های تصویری به ارمغان می‌آورد که  به‌صورت شخصی و تجاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.  

برخی از برنامه‌ها به ‌منظور تماس‌های صوتی توسعه یافته‌اند، برخی برای گروه‌های کوچک گزینه‌ هایی ایده‌ال به‌شمار می‌آیند و برخی دیگر برای جلسات بزرگ قابل استفاده خواهند بود. به‌طور کلی بهترین نرم افزار کنفرانس ویدئویی باید قابل اطمینان باشد و برای استفاده به صورت ساده طراحی شود تا فرآیندی آسان برای کاربران به‌همراه داشته باشند.

 

برخی از بهترین نرم ‌افزارهای ویدئو کنفرانس خارجی عبارتند از:

  • Zoom
  • Whereby
  • Slack
  • Skype
  • Google Meet
  • Microsoft Teams

جدا از نرم‌افزارهای ذکر شده در این لیست، اپلیکیشن‌ها و تعدادی نرم افزار ویدئو کنفرانس ایرانی نیز در فضای اینترنت موجود هستند. یکی از آن‌ها، نرم افزار ویدئو کنفرانس ایرانی رصد است که قابلیت‌هایی از جمله Messaging ،File Sharing و یکپارچه‌سازی با سامانه‌های تنظیم جلسات مثل outlook Calendar را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرفی، شما حتی می‌توانید از نرم‌افزار جلسات سازمانی شوکا برای جلسات ویدئو کنفرانس خود استفاده کنید. این نرم‌افزار جهت برگزاری جلسات مجازی و از راه دور سازمان‌ها و کسب‌وکارها طراحی شده که حداکثر کیفیت 1440p را در تماس‌ها و جلسات در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت اشتراک گذاری محتوا دارد و امکان ارسال پیام متنی به‌صورت عمومی و خصوصی داخل اتاق‌های جلسات مجازی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

جدیدترین هندزفیری‌های بلوتوثی کوپرتینویی‌ها معرفی شد؛ نسل سوم ایرپاد اپل

جدیدترین ایرپادهای اپل یعنی ایرپاد ۳ اپل بالاخره در رویداد Unleashed معرفی شدند. همان‌طور که حدس زده می‌شد، ایرپادهای جدید از طراحی  مبتنی بر ایرپاد پرو برخوردار هستند  با شکلی که بهتر از نسل قبل در گوش جای می‌گیرد اما فاقد لبه‌های سیلیکونی‌ای است که در ایرپاد پرو شاهد بودیم؛ خبر خوبی برای افرادی که همیشه از طراحی نیمه‌باز ایرپاد اصلی قدردانی کرده‌اند.

علاوه بر طراحی جدید و ظاهری نو، ایرپادهای جدید کنترل‌های force-based ایرپاد پرو را نیز به‌امانت گرفته‌اند. طبق گفته اپل، این محصول دربرابر آب مقاوم است اما این شرکت کاملاً فاش نکرده که می‌توانیم چه سطح حفاظتی IPX را از آن شاهد باشیم. ایرپاد پرو دارای رتبه IPX4 است و از درایورهای سفارشی جدید برای صداهای پایین‌تر استفاده می‌کند که به لطف Adaptive EQ، پخش صدایی بهبود یافته را به‌همراه دارد؛ ویژگی‌ای که از مدل پرو به‌ارث گرفته است. از آنجا که Dolby Atmos یکی از ویژگی‌های روبه‌رشد اپل موزیک و اپل تی‌وی + به‌شمار می‌آید،  نسل جدید ایرپاد از قابلیت Spatial Audio پشتیبانی می‌کند.

Spatial Audio به‌تنهایی چندان ویژگی جذابی به‌شمار نمی‌آید و از نظر فنی، شما می‌توانید این ویژگی را از هدفون‌های استریو از جمله ایرپادهای اصلی کوپرتینویی‌ها تجربه کنید. با این حال، هدفون‌های جدید شامل شتاب‌سنج‌های بهتر برای ردیابی است؛ یک نسخه بسیار جذاب از Spatial Audio که می‌تواند جهت صدا را به شکلی بسیار با‌کیفیت تغییر دهد. این ویژگی برای Dolby Atmos Music و Dolby Atmos Movies نیز صادق است.

طبق گفته اپل، عمر باتری این ایرپادها امکان گوش دادن تا 6 ساعت را به شکل مداوم برای کاربران فراهم خواهد کرد و با 5 دقیقه شارژ، یک ساعت زمان استفاده را برای شما به‌همراه خواهد داشت و کیس ایرپاد هم‌اکنون از MagSafe و شارژرهای بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که  می‌تواند حداکثر 30 ساعت استفاده را برای شما کاربران به‌همراه داشته باشد.

ایرپادهای جدید، همان‌طور که از شایعات مشخص بود، ظاهری شبیه به AirPods Pro دارد تا ایرپادهای اصلی. به گفته اپل، این دستگاه‌ها ضد آب هستند و به لطف EQ سازگار و درایو سفارشی جدید، بهبود کیفیت را در پخش صدا شاهد هستیم. ایرپادهای جدید با قیمت 179 دلاری، جایگاهی میان ایرپادهای پایه و ایرپاد پرو را به‌خود اختصاص می‌دهند. مانند دو نسل قدیمی ایرپاد، این محصول از قاب شارژ بی‌سیم، سازگاری آسان با تمامی گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی اپل برخوردار است و دسترسی Hands-free به دستیار صوتی اپل، سیری را دارا می‌باشد بنابراین نگرانی‌ای از این دست نخواهید داشت.

مشخصات و قیمت عجیب ‌ترین گوشی ‌های جهان چیست؟

سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ با طراحی خاص و ویژه‌اش در سال 2020 رونمایی شد. این گوشی قیمت نسبتاً بالایی دارد، اما همان‌طور که از نام آن پیدا است، می‌تواند از وسط تا شود. شما می‌توانید این دستگاه را از وسط تا کرده و از آن به عنوان یک تلفن هوشمند استفاده کنید یا اینکه می‌توانید تای آن را باز کنید و تجربه‌ای تبلت‌طور از آن داشته باشید.

۸ خبر حوزه تکنولوژی سال ۱۴۰۰

MTR Car Design Keypad Flip Phone

در این بخش از عجیب ترین گوشی‌ دنیا و موبایل، به بررسی این مدل از MTR می‌پردازیم. یکی از عجیب‌ترین موبایل‌های موجود در این لیست، MTR Car Design است چراکه به شکل یک ماشین طراحی شده است. این دستگاه در زمان خود یکی از مشهورترین تلفن‌های موجود در بازار بود و‌به‌سبب طراحی عجیبش، محبوبیت بسیار زیادی میان مخاطبان داشت. علاوه بر طراحی خاص، این تلفن دارای مشخصه‌هایی مانند دوربین 0.8MP، بلوتوث، صفحه‌نمایش 1.77 اینچی و … است.

 

 

سامسونگ گلکلسی زد فلیپ 

گلکسی زد فلیپ، اولین تلفن هوشمند تاشو دو سیم‌کارته است. این تلفن در رنگ‌های mirror purple، mirror black و در بعضی کشورها به رنگ mirror gold به‌فروش می‌رسد. این تلفن زمانی که تا نشده است صفحه‌نمایش 6.7 اینچی FHD و Dynamic AMOLED و زمانی که تا می‌شود صفحه‌نمایش 1.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 300×112 دارد و در زمینه صفحه‌نمایش به عنوان یک گوشی پرچمدار شناخته می‌شود.

سامسونگ P300

P300 یک تلفن بسیار کوچک با ظاهری شبیه به ماشین حساب بود. طراحی این تلفن برای برندی همچون سامسونگ عجیب و به دور از انتظار بود، اما باعث شد از سایر تلفن‌ها متمایز شود؛ کماکان این که فروش چندان زیادی در زمان خود در بازار جهانی به‌دست نیاورد.

Serenata

در سال 2007، شرکت‌های Bang، سامسونگ و Olufsen برای طراحی تلفنی با نام Serenata با یکدیگر همکاری کردند. تمرکز اصلی این تلفن، این بود که به شکل یک موزیک پلیر با اسپیکر کشویی شود. این تلفن که جز یکی از عجیب‌ ترین گوشی هاست، ظاهری شبیه به بانکدارها و 2000 دلار قیمت داشت؛ قیمت بسیار زیادی که موجب شد کسی به سمت خرید آن نیز نرود.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز