خبرگزاری کار ایران

اهمیت سئو در سال 2022 برای کسب و کارها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۱۶۱

رشد دنیای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار بالا بوده است. همه گیری ویروس کرونا، باعث تعطیلی کسب و کارهای فیزیکی و موجب تسریع روند دیجیتالی سازی کسب و کارها شده است. البته باید بدانیم کرونا شروع کننده روند دیجیتال سازی نبوده و فقط در رشد سریع آن در دنیا نقش بزرگی داشته است. در مدت همه گیری کرونا برای اینکه کسب و کارها تعطیل نشوند، اکثر فعالیت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

به همین دلیل ایجاد سایت و تبلیغ کسب و کار از طریق آن در دوران کرونا افزایش یافته است، ولی مهم‌تر از ایجاد سایت، سئو آن است، اما دلیل اهمیت سئو برای کسب و کارها چیست؟ چرا برای اینکه در دنیای دیجیتال موفق شویم نیاز است که سایت خود را سئو کنیم؟ ما در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

سئو چیست؟

قبل از آنکه به دلایل اهمیت سئو اشاره کنیم، بهتر است یک تعریف درست و شفاف از سئو بدانیم. سئو (SEO) مخفف عبارت (Search Engine Optimization) به معنای "بهینه سازی موتور جستجو" است. سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو به این معنی است که مطمئن شوید وب سایت شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو با توجه به الگوریتم آن‌ها بهینه شده باشد. این روزها رتبه بندی سایت‌ها براساس الگوریتم خاصی انجام می‌شود، بنابراین بهینه سازی سایت‌تان به دیده شدن محتوای شما کمک می‌کند.

اهمیت سئو چیست؟

اکنون که متوجه شدید سئو به چه معناست، اهمیت سئو باید برایتان مشخص شده باشد. اگر وب سایت کسب و کار خود را بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو طراحی نکنید، در صفحه نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوید. اگر وب سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده نشود، تقریبا هفتاد و پنج درصد از کاربران وارد سایت شما نمی‌شوند. قطعا شما نمی‌خواهید که این همه کاربر را از دست بدهید! برای از دست ندادن این تعداد کاربر باید سایت خود را سئو کنید.

چگونگی بهبود سئو سایت

اکنون که اهمیت سئو برای وب سایت خود را درک کردید، زمان آن است که سئوی سایت‌تان را بهبود ببخشید. برای بهبود سئو سایت می‌توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

گذراندن دوره‌های سئو

دوره‌های آموزشی محتلف به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در این کلاس‌ها تمام نکات مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد. مهم نیست تا چه اندازه با سئو آشنا باشید. این دوره‌ها هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد نیمه حرفه‌ای مناسب هستند. فقط کافی است یکبار دوره‌های آموزش سئو را در گوگل جستجو کنید تا تعداد زیادی شرکت که در این زمینه فعالیت می‌کنند را پیدا کنید.

استخدام سئوکار

اگر زمان شرکت در دوره‌های سئو را ندارید، می‌توانید یک سئوکار استخدام کنید تا در این زمینه به شما کمک کنند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی هستند که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند و شما با توجه به بودجه خودتان می‌توانید با یکی از این شرکت‌ها همکاری کنید. شرکت آنیز وب به عنوان یک شرکت سئو در تهران در زمینه طراحی و سئو وب سایت فعال است و در صورت تمایل می توانید با مراجعه وب سایت این مجموعه و دریافت اطلاعات تماس، از مشاوره رایگان کارشناسان آن بهره مند شوید.

ترکیب سئو با بازاریابی

شاید این سوال برایتان پیش آید که سئو و بازاریابی چه چیز مشترکی دارند؟ باید بگوییم که نقطه مشترک هر دو آن ارائه خدمات به کاربر هدف است. بازاریابی یعنی دستیابی به اطلاعات جمعیتی و سئو به معنای شناخت هدف کاربر موردنظرتان است. از آنچه که به نظرتان در بازاریابی استاندارد خوب عمل می‌کند، استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه در جستجوی آنلاین ایده‌های خوب بازاریابی را اعمال کنید. این روند باعث می‌شود که در سئو بسیار موفق شوید.

استفاده از ابزارهای سئو

بدون استفاده از ابزارهای سئو به هیچ وجه در این زمینه موفق نمی‌شوید. چند ابزار رایگان که می‌تواند به شما در بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کند:

Ahrefs: ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوا سایت کمک می‌کند.

SEMRush: ابزاری برای سئو با رویکرد بازاریابی و یک ابزار تحقیقاتی همه جانبه است.

UberSuggest: این ابزار به شما کمک می‌کند عملکرد کلمات کلیدی را در طول زمان رصد کنید و حتی به شما امکان می‌دهد بازه زمانی را تغییر دهید.

این ابزارها و هزاران ابزار دیگر می‌توانند سئو را حتی برای کسانی که به تازگی با این مفهوم آشنا شده‌اند، آسان کند.

اهمیت سئو در سال 2022 برای کسب و کارها

ترندهای سئو در سال 2022

سئو نیز مانند همه چیزهایی که به کامپیوتر و اینترنت مرتبط است، مدام در حال تکامل می باشد و برای اینکه در آن موفق باشید نیاز است که مدام تحقیق کنید. هر سال موضوعاتی که در سئو مهم می‌شوند، تغییر می‌کنند. در این قسمت از مقاله برخی از مواردی که در سال 2022 با رعایت آن در سئو موفق می‌شوید را آورده‌ایم:

تجربه کاربری

گوگل اعلام کرده است که تجربه کاربری یک فاکتور مهم رتبه بندی در سئو سایت ها است. در گذشته، وب سایت‌هایی که خوب بهینه سازی شده بودند، رتبه بندی خوبی هم داشتند، اما ممکن بود تجربه کاربری در این وب سایت‌ها ضعیف باشد و در حال حاضر این موضوع نیز برای رتبه بندی سایت ها مهم است.

سایت شما براساس عواملی مانند سازگاری با موبایل، زمان بارگذاری صفحه و تعامل کاربر با آن رتبه بندی می‌شود. اگر در هر یک از این موارد مشکل دارید، باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.

سئو موبایل

گوگل رتبه بندی سایت‌ها را براساس نسخه موبایل قرار داده است. در گذشته  براساس نسخه دسکتاپ یا ترکیبی از این دو سایت‌ها در گوگل رتبه بندی می‌شدند. با انجام این کار، گوگل قصد دارد به شکافی که غالبا بین نحوه بهینه سازی سایت برای موبایل در مقابل دسکتاپ وجود دارد، رسیدگی کند. اگر سایت شما به خوبی برای گوشی‌های هوشمند بهینه سازی نشده است، باید بدانید که رتبه خوبی در گوگل به دست نخواهید آورد.

جستجوی صوتی

اگر کاربران می‌توانند رقیب شما را از طریق جستجوی صوتی پیدا کنند، چرا به خود زحمت دهد و شما را به روش قدیمی جستجو کنند؟ بنابراین همین حالا بهینه سازی سایت‌تان برای جستجوی صوتی را آغاز کنید، پیش از اینکه رقیب‌تان از شما پیشی بگیرد.

محتوای طولانی تر

بسیاری از کسب و کارها از ارائه محتوای طولانی طفره می‌روند و با توجه به آمار وحشتناکی که در مورد دامنه توجه کاربران می‌شنویم، این موضوع قابل درک است. با این حال، بسیاری از کارشناسان سئو پیش بینی می‌کنند که محتوای طولانی در سال 2022 رتبه بهتری نسبت به محتوا کوتاه خواهد داشت. بهتر است محتوا طولانی را امتحان کنید و ببینید چقدر بر رتبه بندی سایت‌تان موثر است.

درک کامل اهمیت سئو

همانطور که در بالا توضیح دادیم، اهمیت سئو برای کسب و کارها را نمی‌توان نادیده گرفت. بدون سئوی مناسب، وب سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده نمی‌شود و تعداد زیادی از مشتریان و کسب و کارهای بالقوه را از دست می‌دهید. شرکت آنیز وب https://anizweb.com با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی خود در زمینه سئو و بهینه سازی انواع وب سایت ها، آماده ارائه مشاوره به کسب و کارهای آنلاین برای رشد بیشتر و سریع تر در دنیای دیجیتال می باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز