خبرگزاری کار ایران

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۵۶

 

احتمالا شما هم از دست دادن گل‌ها و گیاهانی که با کلی وسواس از آن‌ها مراقبت می‌کردید را تجربه کرده‌اید، گیاهانی که شاید هدیه و یادآور خاطرات شیرینی بودند یا آن‌ها را با ذوق و شوق از مراکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران خریداری کرده‌اید؛ حقیقتا تجربه‌ای بدی است! برای جلوگیری از رخداد چنین اتفاقی یک انتخاب خوب گیاهان مقاوم آپارتمانی هستند که از پس شرایط دشوار بربیاند و به حیات خود ادامه دهند، با انتخاب این دسته از گیاهان نگرانی کمتری بابت ازبین‌رفتن آن‌ها وجود دارد؛ ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم در مورد گیاهان مقاوم آپارتمانی برایتان گفته و تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا گیاهان آپارتمانی از بین می‌روند؟

از مشکلات نگهداری گل و گیاه اپارتمانی می‌توان به سرد شدن هوا و سرمازدگی گیاهان یا عکس این قضیه، گرما، نور بیش‌ازحد و افزایش دما که موجب خشک شدن آن‌ها می‌شود اشاره کرد. این واقعه دردناک همچنین می‌تواند به‌دلایلی مثل آبیاری کم یا زیاد، خاک نامرغوب یا آفت‌ها نیز رخ داده باشد. خلاصه که این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند و نابودی گیاهان را رقم می‌زنند. با آگاهی از چنین مشکلاتی چاره کار تنها انتخاب گیاهانی است که مقاومت لازم در این شرایط دشوار را داشته باشند.

برای مثال اگر قصد دارید در محیط‌های سردسیر یا در تراس‌ خانه‌تان گیاهان آپارتمانی را پرورش دهید، باید گیاهانی را انتخاب کنید که در برابر سرما مقاومت زیادی داشته باشند؛ عکس این مورد نیز صادق است، در محیط‌های گرم و خشک نیز باید گیاهانی را پرورش داد که از پس تحمل گرما، نور زیاد و کم‌آبی بتوانند بربیایند. حال بیایید با هم ببینیم مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی در شرایط دشوار کدام‌اند؟

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌اند؟

 

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

در ادامه مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی را در 3 دسته مقاوم به نور کم، مقاوم به گرما و مقاوم به سرما را به شما معرفی خواهیم کرد.

دسته اول؛ گیاهان مقاوم به نور کم

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که نور کمی وارد آن می‌شود، اما سایر شرایط فراهم است. باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم بروید. این گیاهان شامل موارد زیر می‌شوند.

1. دیفن باخیا

دیفن باخیا از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است که در سایه و حتی با نورهای مصنوعی هم رشد می‌کند. اگر دنبال یک گیاه پهن برگ زیبا و مقاوم برای خانه‌تان هستید، دیفن باخیا یک انتخاب عالی و زیبا برای خانه شماست. چنانچه قصد نگهداری از دیفن باخیا را دارید، درنظر داشته باشید که این گیاه علاوه‌بر نور زیاد میانه خوبی گرمای شدید نیز ندارد و هر دو این موارد باعث زرد شدن برگ‌های آن می‌شوند.

2. سانسوریا

گیاه سانسوریا علاوه‌بر مقاومت بالا، جز محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی نیز به‌شمار می‌رود. این گیاه در نور کم به زندگی خود ادامه داده و با نور لامپ‌های فلوئورسنت نیز، شادابی خود را حفظ می‌کند.

3. کالاتیا ماکویانا (طاووسی)

کالاتیا ماکویانا به‌خاطر برگ‌های زیبای خود به گیاه طاووسی معروف است. این گیاه نیز از جمله گیاهانی است که می‌توانید به‌عنوان گیاه آپارتمانی مقاوم به نور کم خریداری کنید.

دسته‌دوم؛ گیاهان مقاوم به گرما

گیاهانی که نور زیاد و مستقیم برای آن‌ها مناسب است در برابر گرما نیز بسیار مقاوم هستند. ازاین‌رو اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید بهتر است گیاهانی را که در برابر گرما، خشکی و کم‌آبی مقاومت زیادی دارند انتخاب کنید. گیاهانی که در ادامه معرفی می‌کنیم به‌خوبی از پس‌نور زیاد و گرما برمی‌آیند و شادابی خود را حفظ خواهند کرد.

1. نخل آرکا

نخل آرکا را می‌توانید هم در فضای داخل خانه و هم بیرون از خانه نگهداری کنید. این گیاه عاشق نور زیاد است و در نور زیاد رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

2. کرتون

کرتون دارای برگ‌هایی به رنگ‌های متنوع است و برای ادامه حیات خود به نور آفتاب و مکان ثابت احتیاج دارد. ازاین‌رو جز گیاهان مقاوم به گرما به‌شمار رفته و برای مناطق گرمسیری یک انتخاب مناسب است.

3. نخل دم اسبی

نخل دم اسبی آخرین مورد از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرماست که قصد معرفی آن را داریم. این گیاه حداقل روزانه به 5 ساعت نور مستقیم احتیاج دارد و تا دمای 24 درجه سانتی‌گراد را به‌خوبی تحمل ‌می‌کند، اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما را دارید، نخل دم اسبی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌اند؟

دسته سوم؛ گیاهان مقاوم در برابر سرما

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، سرما باعث متوقف شدن رشد، شادابی و گاهی از بین رفتن گیاهان می‌شود. به‌همین‌دلیل برای داشتن فضایی سرسبز در فصل زمستان یا در مناطق سردسیر، باید گیاهان آپارتمانی که مقاومت خوبی در برابر سرما دارند را پرورش بدهید. گیاهان زیر ازجمله گیاهانی هستند که باوجود سرما همیشه سبز هستند:

1. سیکلامن

سیکلامن از جمله گیاهان آپارتمانی گلدار است که در فصل زمستان گل می‌دهد و در برابر سرما مقاومت خوبی دارد. اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید و دنبال یک گیاه آپارتمانی مقاوم و گلدار هستید، سیکلامن می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

2. کالانکوئه

کالانکوئه نیز جز گیاهان آپارتمانی گلدار به‌شمار رفته و دارای گل‌هایی رنگارنگ و زیباست. از این گل زیبا می‌توانید هم در خانه و هم در تراس نگهداری کنید. اگر قصد نگهداری از کالانکوئه را دارید، درنظر داشته باشید که دمای 13 درجه سانتی‌گراد، دمایی مناسب برای رشد این گیاه است.

3. کاکتوس کریسمس

به‌عنوان آخرین گزینه از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما و در کل گیاهان مقاوم که در این مطلب قصد معرفی آن‌ها را داشتیم هم باید بگوییم که اگر عاشق کاکتوس‌ها هستید و در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید، کاکتوس کریسمس یک انتخاب عالی برای شماست. کاکتوس کریسمس برای جوانه زدن به آب‌وهوای خنک احتیاج دارد. این کاکتوس زیبا در زمستان و اوایل کریسمس گل داده و جلوه‌ای زیبا به خانه‌تان می‌بخشد.

در این مطلب سعی کردیم کوتاه و مختصر و طبقه‌بندی شده به معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم بپردازیم. اگر شما هم در مورد گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم اطلاعاتی داشته و گیاهان دیگری را می‌شناسید که جایشان در بین گیاهان معرفی شده در این مطلب خالی است، آن‌ها را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران نیز درمیان بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز