خبرگزاری کار ایران

ژنراتور استمفورد چیست و چه کاربردی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۴۶

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ژنراتور فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین نمونه‌ها در شهر استمفورد انگلیس قرار دارد که با توجه به اینکه نمونه‌ی مشابه ژنراتورهای تولیدی این شرکت در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود، از ژنراتور استمفورد بعنوان اختصاصی‌ترین ژنراتورها یاد می‌شود که در حال حاضر از آن در بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است که کمپانی استمفورد فعالیت خود در این زمینه را در سال 1904 شروع کرده است و هم‌اکنون با داشتن یک کارخانه با تجهیزات فراوان به تولید انواع و اقسام ژنراتور مشغول است. کاربرد ژنراتور استمفورد، برق‌رسانی اضطراری در صنایع مختلف مانند معدن، ارتباطات، ساختمان‌ها و مواردی از این دست است که می‌توان گفت در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده است.

عملکرد ژنراتور STAMFORD

این نوع ژنراتور از دو بخش مختلف به نام روتور و استاتور تشکیل شده است که بخش اول به صورت چرخان و بخش دوم به شکل ساکن فعالیت می‌کنند. به طور کلی هر کدام از این بخش‌ها در ژنراتور استمفورد وظیفه‌ی تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی را بر عهده دارند که در نتیجه‌ به تولید برق منجر می‌شود. ضمناً گفتنی است که برای ایجاد انرژی مکانیکی در ژنراتور، از انواع توربین‌ها مانند آبی و بادی استفاده می‌شود که البته می‌توان از بخار نیز برای این منظور بکارگیری کرد. به طور کلی چنین عملکردی سبب استفاده‌ از انواع ژنراتورهای شرکت استمفورد شده است چرا که کاملاً می‌توانند برق مصرفی کارخانه‌ها و دیگر صنایع را در مواقع ضروری تأمین کنند.

ویژگی‌های ژنراتور استمفورد

انواع ژنراتور STAMFORD به گونه‌ای ساخته شده‌ است که به راحتی می‌توان از آنها در دستگاه‌های پرقدرت بکارگیری کرد. ضمن اینکه این ژنراتورها دارای تجهیزات جانبی مختلفی هستند که امکان استفاده از آنها در فضاهای خارجی و روباز را فراهم می‌کند.

همچنین با توجه به متنوع بودن دستگاه‌های ژنراتور شرکت استمفورد و کیفیت فوق العاده‌ای که دارند گمان می‌رود که از قیمت‌های بالایی برخوردار باشند اما در حال حاضر هر کدام از ژنراتورهای تولیدی در این شرکت از ایده‌آل‌ترین قیمت‌ها برخوردار هستند. گفتنی است که دوام و ماندگاری این دستگاه‌ها با توجه به کیفیت تولیدی‌شان بسیار بصرفه بوده که به همین جهت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف روی به استفاده از آنها آورده‌اند.

ویژگی‌های موتور ژنراتورهای STAMFORD

از جمله بخش‌های با اهمیت ژنراتور استمفورد موتور آن است که وظیفه‌ی انتقال انرژی مکانیکی به ژنراتور را بر عهده دارد. به طور کلی توان خروجی این گونه دستگاه‌ها تعیین کننده اندازه موتور در ژنراتور است که به همین دلیل پر واضح است که اندازه‌ی موتور در انواع ژنراتورها متفاوت خواهد بود. همچنین گفتنی است که کارآیی و بازدهی این دستگاه‌ها ارتباط مستقیمی با کیفیت موتور بکارگیری شده در ژنراتور دارد که البته برای انتخاب یک موتور نیز باید به سوخت ژنراتور نیز دقت کرد. همانطور که حتماً در جریان هستید ژنراتورهای برند استمفورد با سوخت‌هایی مانند گاز، دیزل و بنزین کار می‌کنند و طراحی موتورهای الکتریکی نیز باید با در نظر گرفتن نوع سوخت مصرفی دستگاه انجام شود. برای مثال موتورهای بنزینی توان کمتری نسبت به انواع دیزلی و گازی دارند و از لحاظ ابعاد نیز کوچکتر هستند.

اجزای تشکیل دهنده‌ی ژنراتور استمفورد

برای اینکه با جزئیات بیشتری از این نوع ژنراتور آشنا شوید، در ادامه به اختصار به موارد تشکیل دهنده‌ی این دستگاه اشاره خواهیم کرد:

  •  موتور

همانطور که عرض شد، موتور در دستگاه‌های ژنراتور با استفاده از سوخت‌های مختلف فعالیت می‌کند که وظیفه‌ی انتقال انرژی مکانیکی به دستگاه را بر عهده دارد.

  • ژنراتور

این قطعه به جهت تولید جریان الکتریکی خروجی در دستگاه قرار داده شده است که دارای دو بخش مهم استاتور و روتور خواهد بود که هر کدام از این موارد دارای وظایف بخصوصی هستند.

  • رگلاتور

برای اینکه ولتاژ خروجی دستگاه ژنراتور استمفورد تنظیم شود، از وسیله‌ای به نام رگلاتور بهره گرفته می‌شود که این قطعه ممکن است با کیفیت‌های مختلفی در نظر گرفته شود.

  • برد کنترلر

از این قطعه در ژنراتور به جهت مشاهده و کنترل مواردی مانند فشار روغن، دور موتور، دمای آب و فرکانس استفاده می‌شود. همچنین نحوه آغاز به کار موتور ژنراتور توسط برد کنترلر تعیین خواهد شد.

  • تابلو کنترل

همه‌ی تجهیزات دستگاه‌های ژنراتور در این بخش جمع‌آوری و نصب می‌شوند و از تابلو کنترل به جهت مدیریت و محافظت از چند ژنراتور استفاده می‌شود. به طور کلی از این محفظه‌ی فلزی بعنوان مغز موتور این دستگاه یاد می‌شود.

  • سیستم خنک کننده

این بخش که رادیاتور نیز نامیده می‌شود به جهت خنک کردن موتور دستگاه ژنراتور استمفورد بکارگیری شده است تا اجزای موتور ژنراتور توان ادامه فعالیت داشته باشند. وجود یک تهویه مطبوع نیز از دیگر اجزای این سیستم خنک کننده خواهد بود.

  • گاورنر

این بخش از دستگاه ژنراتور به تنظیم دور موتور می‌پردازد. همانطور که می‌داند دور موتور به جهت ثابت نگه داشتن سرعت محرکه اولیه کاربرد دارد.

  •  کانوپی

این قسمت از محفظه‌ای است که سبب خنک شدن موتور می‌شود. در واقع موتور مولد در این محفظه‌ی جنس استیل قرار گرفته است و از موتور در برابر گرد و غبار، حرارت و مواردی از این قبیل مراقبت می‌کند.

  • یاتاقان

وسیله‌ای است که به کاهش اصطکاک ناشی از چرخش کمک می‌کند.

انواع ژنراتور استمفورد

حال که با کلیات ژنراتور برند استمفورد آشنا شده‌اید، اجازه دهید به انواع با کیفیت این دستگاه‌ها اشاره کنیم تا در صورتی که قصد تهیه‌ی آنها را دارید، بتوانید بهترین نوع را تهیه کنید.

ژنراتور استمفورد چیست و چه کاربردی دارد

  •  ژنراتور برند استمفورد مدل PI044G

این نوع دستگاه ژنراتور با توان اضطراری 13 کیلو وات و ولتاژ 440 ولت دارای کلاس عایق حرارتی H بوده و از جمله دستگاه‌های محبوب ژنراتور این برند محسوب می‌شود که استفاده‌های مختلفی از آن می‌شود. ضمن اینکه تعداد قطب در این دستگاه حداقل 4 و کلاس حفاظت آن نیز IP23 خواهد بود.

  • ژنراتور استمفورد مدل PI144E

این مدل ژنراتور با بلبرینگ یک سر دارای توان دائم و اضطراری 20 و 21 کیلو وات بوده که با 4 قطب و 3 فاز در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژنراتور دارای کلاس عایق حرارتی H و کلاس حفاظت IP23 است. از ویژگی‌های ظاهری این دستگاه می‌توان به اندازه‌ 621*386*402 اشاره کرد.

  • ژنراتور برند استمفورد مدل UCI224D

از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به فرکانس 50 هرتز، ولتاژ 440 ولت، توان اضطراری 53 کیلو ولت آمپر، توان دائم 50 کیلو ولت آمپر، ضریب قدرت 0.8، گام سیم بندی 2.3 و مواردی از این دست اشاره کرد. ضمناً گفتنی است که از این ژنراتور در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

  • سایر ژنراتور‌های استمفورد

گفتنی است که اکثر مدل‌های ژنراتور استمفورد از کیفیت‌های مختلف و البته مناسبی برخوردار هستند که به دلخواه می‌توان از هر کدام در موقعیت‌های گوناگون استفاده کرد. البته ناگفته نماند که به طور کلی این نوع ژنراتورها به دو دسته‌ی قطب برجسته و قطب صاف تقسیم بندی می‌شوند که در دو مدل سنگرون و آسنگرون وجود دارند که ژنراتورهای 2 پل، 4 پل و 6 پل از نوع سنگرون محسوب می‌شوند و در مراکز مختلف بکارگیری خواهند شد.

در کنار این موارد ژنراتور استمفورد از لحاظ کارکرد نیز به دو نوع دائم یا prime و اضطراری دسته‌بندی می‌شوند که ممکن است هر کدام از آنها طراحی و ساختار متفاوتی از هم داشته باشند.

مزایای بکارگیری از ژنراتور

استفاده از ژنراتورها مخصوصاً ژنراتور برند استمفورد دارای یکسری مزایایی خواهد بود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • نگهداری آسان

ژنراتورها مخصوصاً از نوع دیزل از نگهداری آسانی برخوردار هستند و به تعمیرهای آنچنانی نیز احتیاج نخواهند داشت. ضمناً اکثر ژنراتورهای استمفورد برای تعویض قطعات مشکلی چندانی نخواهند داشت چرا که قطعات یدک آنها به وفور یافت می‌شود.

  • سر و صدای کم

بکارگیری از انواع ژنراتور استمفورد سبب شده است تا از سر و صداهای ژنراتورهای برندهای دیگر در امان باشیم. همچنین هزینه‌هایی که باید برای خرید انواع ژنراتور در نظر بگیریم، تا حد زیادی کاهش یافته است.

  • استهلاک کمتر

دستگاه‌های ژنراتور کارخانه‌ی استمفورد دارای استهلاک کمتری هستند و روی کارکرد و عملکرد صحیح‌شان بهتر می‌توان حساب کرد. به طور کلی این ژنراتورها دردسرهای کمتری برای استفاده و یا حتی تعمیر بر جای خواهند گذاشت.

  • کاهش هزینه‌ها

استفاده از انواع دستگاه‌های ژنراتور استمفورد سبب می‌شود تا در صورت نیاز به برق اضطراری با کمترین هزینه و دردسر به آن دسترسی داشت. ضمن اینکه اگر سوخت مورد استفاده در این گونه دستگاه‌های از دیزل باشد، پر واضح است که هزینه‌ها را با شدت بیشتری کاهش می‌دهد.

ژنراتور استمفورد چیست و چه کاربردی دارد

خرید و فروش دیزل ژنراتور از فروشگاه سعدی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع دستگاه‌ ژنراتور آشنا کنیم تا در صورتی که در موقعیت‌های مختلف به آن نیاز داشتید، بتوانید با دغدغه‌ی کمتری نسبت به تهیه آنها اقدام کنید. اما همانطور که می‌دانید استفاده از یک بستر معتبر به جهت خرید این گونه دستگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به همین جهت پیشنهاد ما به شما عزیزان بکارگیری از فروشگاه سعدی است. این فروشگاه سال‌هاست که در زمینه تأمین انواع ژنراتور استمفورد فعالیت می‌کند که مطمئناً شما هم به کیفیت بالای این دستگاه‌ها اطمینان دارید. در حال حاضر در این فروشگاه انواع ژنراتور وجود دارد که با قیمت‌ بسیار ارزنده‌ای عرضه می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از خرید از مجموعه سعدی با استفاده از شماره تماس‌های قرار داده شده با مشاوران همیشه فعال فروشگاه در تماس باشید تا به ابهامات یا سوالات‌تان درباره کیفیت دستگاه‌ها و نحوه ثبت سفارش پاسخ داده شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز