خبرگزاری کار ایران

بهترین مرکز صافکاری پی دی ار در تهران کجاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۱۵

صافکاری و نقاشی به هنر مکمل هم هستند. زمانی بدنه خودرو دچار آسیب دیدگی جزئی و یا کلی می شود این هنر دست صافکار و نقاش ماهر است که آن را بتواند بدون نقاشی به حالت اولیه خود بازگرداند. به طور قع می توان گفت تمامی این کارها در گرو داشتن تجربه و دانستن تکنیک های مختلف است. بازار صافکاری به گونه ای است که همه روزه تکنیک های مختلفی وارد بازار می شود که بتوان از صافکاری به روش های بهتری استفاده کرد. آیا مرکز معتبری برای صافکاری بدون رنگ pdr می شناسید؟

 

شماره تماس: 09124225050

وب سایت: www.autobirang-alimomeni.com

صافکاری بدون رنگ pdr چیست؟

جهت ترمیم تورفتگی های ایجاد شده بر روی بدنه از برخی میله ها استفاده کرد، صافکاری pdr گفته می شود. تعمیر تورفتگی های بدنه خودرو با استفاده از این میله ها امری نسبتا جدید در صافکاری خودرو محسوب می شود. از این کار برای از بین بردن گودی های جزئی، قری های کوچک و اسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل است. این روش باعث صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه های تعمیرات بدنه می شود.

صافکاری بدون رنگ در واقع روشی است که با دقت عمل بالای اپراتور از ریزش رنگ بدنه جلوگیری می کند. تا زمانی که سطح رنگ بدنه دست نخورده باشد، می توان از میله های pdr طیف گسترده ای از آسیب را تعمیر کرد. از این روش می توان بر روی هر دو صفحه آلومینیومی و فولادی استفاده کرد.

بهترین مرکز صافکاری پی دی ار در تهران کجاست

متداول ترین مواردی که می توان با استفاده از صافکاری pdr آن ها را ترمیم کرد ناشی از حفره روی درها، گلگیر، چین و چروک های جزئی، تورفتگی های بزرگ بر روی بدنه می باشد. در این روش که به معنی تعمیر بدنه خودرو بذون رنگ است و در مواردی که آسیب های بدنه خودرو کم بوده و بدون نیاز به اعمال ضربات شدید، بدنه خودرو ترمیم می شود، به کار می رود.

مهم ترین ابزار انجام این کار استفاده از میله های pdr است که دارای استحکام فراوانی بوده و از جنس فولاد با آلیاژهای مختلف است. این میله ناهمواری های خودرو را از بخش زیرین خودرو حل می کند و هیچ تماسی با رنگ بدنه خودرو ندارد. در واقع با استفاده از این میله موج های ریز موجود بر روی بدنه خودرو رفع می گردد. میله های پی دی آر در چندین مدل با کارایی در قسمت های مختلف خودرو موجود هستند و معمولا به صورت یک پکیج کامل در بازار عرضه می گردند. انواع میله های pdr شامل موارد زیر می باشند:

  • میله چرخشی: جهت استفاده در نقاطی که امکان چرخش میله وجود دارد.
  • میله اهرمی: جهت استفاده برای اهرم در قطعات جدا شونده مانند کاپوت.
  • میله دم ماهی: جهت استفاده در نقاطی با فضای کم برای انجام عمل صافکاری

بهترین مرکز صافکاری پی دی ار در تهران کجاست

روش های استفاده از میله های pdr

میله های پی دی ار به صورت یک اهرم عمل می کنند که در این اهرم قسمت دسته محل اعمال نیرو و قسمت تکیه گاه محل برخورد با فرورفتگی می باشد و با توجه به نقطه آسیب دیده دارای شکل های مختلفی است. قسمت دیگر آن مجموعه سر میله است که نیروی دست را به تکیه گاه منتقل می کند و با توجه به مهارت صافکار این نیرو باعث از بین رفتن فرورفتگی و آسیب ها می شود.

به طور خلاصه می توان گفت صافکاری سطح داخلی قطعه را حرارت می دهد و پس از گرم شدن با استفاده از میله های پی دی ار اقدام به برطرف کردن ناهمواری های روی بدنه می نماید. البته برخی تعمیرکاران حرفه ای مانند اتوبیرنگ علی مومنی بدون نیاز به گرم کردن نیز می توانند منشا این تغییر حالات را کشف و با اعمال نیرویی برابر با همان اندازه که موجب فرورفتگی در خلاف جهت شده بدنه را به حالت اول بازگردانند.

برخی از تجهیزاتی که لازمه کار افراد متخصص در این روش شده است شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده از سشوار های صنعتی جهت گرم نمودن قطعات
  • انواع میله پی دی آر
  • انواع چکش های سبک
  • قالب تنه جهت استفاده در قسمت های زاویه دار بدنه خودرو

صافکاری pdr چه کاربردی دارد؟

همانطور که در بخش های بالا نیز به آن اشاره شد، صافکاری بدون رنگ pdr برای برطرف سازی فرورفتگی های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برای برطرف سازی فرورفتگی های ناشی از تگرگ و یا ضربات فیزیکی، برطرف سازی فرورفتگی های ناشی از تصادفات خفیف و ... می توانید از صافکاری pdr استفاده کنید.

داستان pdr از کجا شروع شذ؟

احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید شیوه های ترمیمی بدون رنگ ریشه در دوران باستان دارد. حدود قرن 3 میلادی ظروف و لوازم طلا، نقره، مس و قلع را به روش های مشابه امروز بازسازی می کردند.

 صافکاری بدون رنگ توسط فرانک تی. سارجنت در سال 1931 ابداع و شروع به کار کرد. وی حتی کتابی در این خصوص با عنوان " کلید ضربه زدن به فلز " را به رشته تحریر درآورد و در آن به توضیح نحوه به کار گرفتن ابزارهای صافکاری بدون رنگ، نحوه استفاده از آنها و حتی توضیحاتی در مورد چگونگی پیش بینی حرکت فلز را ارائه داد.

تقریبا 20 سال بعد، اسکار فلایگ به سال 1960 در نمایشگاه بین المللی ورزش های موتوری که در شهر نیویورک ایالات متحده برقرار می شد اولین نمایش عمومی را ثبت کرد. وی کارمند ساده مرسدس بنز بود که وظیفه اش مراقبت از رنگ همه اتومبیل های نمایش داده شده در نمایشگاه بود. پیش می آمد که در طی بازدید روزانه خراش ها و تو رفتگی های کوچکی توسط عموم ایجاد می شد که نیاز به رنگ آمیزی مجدد در شب داشت تا برای نمایش مطلوب روز بعد آماده باشد. برای اولین بار اسکار فلایگ از دسته چوبی چکش برای بیرون کشیدن یک تورفتگی استفاده کرد. پس از اتمام نمایشگاه به خانه خود در آلمان بازگشت و شروع به تدوین تکنیک ها و ابزارهایی برای ترمیم قری و فرورفتگی ها کرد. سر انجام در کارخانه مرسدس به مقام ارشد ارتقا یافت و در آنجا به عنوان " حلبی ساز طلایی " شناخته شد و برنامه  های آموزش PDR را در کلیه کارخانه های زیر مجموعه مرسدس آغاز کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز