خبرگزاری کار ایران

5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون که نباید مرتکب شوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۰۳۵

تلویزیون جزء وسایل پرکاربرد در هر خانه ای محسوب می شود. همه ی خانواده ها کمتر یا بیشتر ساعاتی را در طول روز به تماشای برنامه های تلویزیونی، فیلم و سریال یا انجام بازی می پردازند. حال اگر تصمیم دارید تلویزیون جدیدی برای منزل خود تهیه کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر قرار باشد زمانیکه به دنبال مدل تلویزیون مورد علاقه خود می گردید، صرفا بر اساس ظاهر انتخابتان را انجام دهید، در این صورت احتمالا خیلی زود از خرید خود پشیمان خواهید شد. چرا که در خرید تلویزیون یکی از اشتباهات رایج را مرتکب شده اید و حالا شما مانده اید و تلویزیونی که امکانات مورد نیاز شما را تامین نمی کند یا امکاناتی بیش از نیازتان دارد که اصلا به درد شما نمی خورد. برای اینکه با این اشتباهات رایج آشنا شوید همراه زنبیل باشید تا یک به یک آنها را بررسی کنیم.

1. ابعاد اشتباه تلویزیون

قانونی تحت عنوان «هر چه تلویزیون بزرگ تر باشد بهتر است» وجود ندارد. البته که داشتن یک تلویزیون 70 اینچ جذاب و هیجان انگیز است اما شما باید در نظر بگیرید در چه فضایی با چه ابعادی می خواهید این تلویزیون را استفاده کنید؟ وقتی تناسبی بین ابعاد صفحه تلویزیون و متراژ اتاق وجود نداشته باشد، در استفاده از دستگاه خود دچار مشکل خواهید شد. بطور مثال در حالتی که تلویزیون بیش از حد بزرگی برای اتاقی کوچک خریداری کرده اید اتفاقی که می افتد این است که به مرور زمان در استفاده از تلویزیون دچار خستگی چشم ها به دلیل مجبور بودن مردمک ها برای دنبال کردن مکرر سوژه در تصویر و حتی گردن درد می شوید چراکه برای دیدن همه نقاط تصویر مجبور به چرخاندن مداوم گردن هستید. البته اگر قصد خرید یک تلویزیون K4 را دارید، می‌توانید یک دستگاه با سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید، زیرا تراکم پیکسل باعث می‌شود تصویر از فاصله نزدیک بهتر به نظر برسد.

5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون که نباید مرتکب شوید

2. نادیده گرفتن صدای تلویزیون

اکثر افراد فکر می کنند که فقط سایز تلویزیون مهم است. اما باید بدانید که هر چه ابعاد تلویزیون ها بزرگ تر می شود پنل ها نازک تر شده و قاب حذف می شود دیگر جای زیادی برای قرار دادن بلندگو در تلویزیون باقی نمی ماند. در نتیجه تولیدکننده تلویزیون ناچار است از اسپیکرهای کوچک تر و بعضا ضعیف تری در تلویزیون استفاده کند. نکته دیگر این است که اکثر تلویزیون ها برای حفظ زیبایی جلوی دستگاه، حتی از بلندگویی که رو به بیننده باشد استفاده نمی کنند. به این ترتیب منبع صدای تلویزیون به ناچار به کناره ها یا پشت آن منتقل می شود. همین امر باعث می شود صدایی که به گوشتان می رسد معمولا کیفیت فوق العاده ای نداشته باشد. در این شرایط اگر واقعا به دنبال شرایط ایده آل تری هستید می توانید یک ساندبار در کنار تلویزیون برای دستگاه تهیه کنید تا صدایی رسا از برنامه های در حال پخش از تلویزیون بتوانید بشنوید.

3. امکانات اضافی بیهوده و بلااستفاده

تولیدکنندگان تلویزیون در دنیا به خاطر رقابتی بودن بازار و جلب توجه مشتریان به خرید محصولات خود، به طور مستمر در حال اضافه کردن امکانات جدید به محصولات خود هستند. تعدادی از این امکانات مفید و کاربردی هستند اما بسیاری دیگر از امکانات در تلویزیون ها وجود دارند که مصارف خاص داشته و برای هر فردی کاربرد ندارند. به عنوان مثال شما ممکن است زیاد اهل فیلم دیدن نباشید، پس فیلم سه بعدی سازگار با تکنولوژی تلویزیونی که خریداری می کنید را هم طبیعتا هیچ وقت تهیه نخواهید کرد. در این حالت داشتن امکان 3D در تلویزیون هیچ توجیهی نسبت به مدل هایی که قابلیت 3D ندارند، برای شما نداشته و فقط خرج اضافه ای روی دست تان می گذارد.

4. انتخاب فقط از روی ظاهر

در خرید تلویزیون، صرف توجه به اینکه ظاهر دستگاه از قبیل رنگ، داشتن یا نداشتن قاب، ضخامت و ابعاد آن چگونه باشد کافی نیست. اینکه فقط از روی یک آگهی نمایش دهنده تصویر یک تلویزیون یا فقط با دیدن فیلم دموی در حال پخش در یک فروشگاه از تلویزیونی که قصد دارید بخرید، بخواهید تصمیم به خرید آن بگیرید، یک اشتباه رایج است. شما باید همزمان به نوع پنل، رزولوشن و امکانات کاربردی تلویزیون توجه کنید، همانگونه که از بررسی پورت های موجود در دستگاه نباید غفلت کنید. به طور نمونه نکته ای که باید به آن اهمیت دهید، این است که محل قرارگیری تلویزیون چه ویژگی های خاصی غیر از ابعاد دارد؟ مثلا اتاقی که همیشه نور زیادی در آنجا وجود دارد تلویزیونی نیاز دارد که تکنولوژی صفحه نمایش آن توانایی بیشتری در نمایش بهتر تصویر در محیط های روشن را داشته باشد.

5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون که نباید مرتکب شوید

5. افتادن در دام فروشنده

به خاطر داشته باشید هدف اصلی فروشندگان این است که با فروش کالای خود به شما، سود خود را بالا ببرند. به همین خاطر معمولا می کوشند تا توجه شما را به مدل های گران تر جلب کنند تا سود بیشتری به دست آورند. در این مواقع نکته ای که فراموش می شود نیازهای واقعی شما از تلویزیون و افتادن در دام فروشنده برای فروختن دستگاهی است که او تمایل دارد به شما بدهد. پس در این شرایط اسیر چرب زبانی فروشنده نشوید و بر اساس آن چیزی که واقعا مناسب خود می دانید انتخاب را انجام دهید. روش جایگزین این است که قید خرید حضوری و مشکلات آن را بزنید و به صورت آنلاین و با بررسی اطلاعات فنی و مشخصات و امکانات مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب انجام دهید تا دیگر کسی نتواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شما را ترغیب به خرید مدلی خاص کند.

 

معتبرترین فروشگاه آنلاین برای خرید تلویزیون

با در نظر گرفتن نکاتی که به آنها اشاره شد، معتبرترین فروشگاهی که برای خرید اینترنتی تلویزیون به شما پیشنهاد می کنیم فروشگاه اینترنتی زنبیل است که از نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره، بالاترین نماد اعتمادی که به فروشگاه های اینترنتی داده میشود، برخوردار است و سابقه ای 10 ساله در فروش آنلاین لوازم خانگی و سایر دسته بندی ها با ضمانت نامه اصلی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی را داراست. در سایت زنبیل شما این امکان را دارید تا مدل های مختلف تلویزیون در سایزهای کوچک تا بزرگ از برندهای برتر بازار را ابتدا با دقت از نظر امکانات، آنها را مقایسه کنید سپس با اطمینان از این که بهترین قیمت را دریافت می کنید، خرید خود را انجام دهید.

زنبیل برای اطمینان دادن به شما برای ارائه بهترین قیمت، تضمین قیمت 10 روزه برای تمام مشتریان خود قرار داده است. به این ترتیب شما بعد از خرید از زنبیل به مدت 10 روز اگر فروشگاه آنلاین و آفلاین معتبر دیگری را پیدا کنید که همان مدل دستگاهی را که از زنبیل خریداری کرده اید با قیمتی پایین تر قرار داده است، با اعلام این موضوع به زنبیل، مابه التفاوت وجه پرداختی به شما عودت می شود.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون سامسونگ با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون ال جی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت تلویزیون

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز