خبرگزاری کار ایران

تفاوت دریل چکشی و بتن کن

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۰۰۷

این محتوا توسط گروه سئو سایت سئونبض تدوین گردیده است.

 

دریل چکشی و بتن کن ها هر دو برای حفاری و تراش سنگ ها عالی هستند. بتن کن ها قطعا از قدرت بالاتری برخوردار اند و برخی از آنها دارای حالت چکشی بدون چرخش است. آنها معمولا یک سه نظام SDS دارند که برای چکش کاری بهتر است. مطمئناً می توانید یک یا دو سوراخ در یک بلوک بتنی با یک مته معمولی و یک مته سنگ تراشی دریل کنید، اما اگر نیاز به تعداد زیادی سوراخ بر روی بتن ضخییم و سخت دارید، نمیتوانید از دریل های معمولی بهره بگیرید مخصوصا اگر با قطر زیاد سوراخ های خود را بخواهید. در این داستان، تفاوت‌های بین بتن کن و دریل چکشی را به شما توضیح می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم بفهمید کدام ابزار برای شما مناسب تر است.

بتن کن یا دریل چکشی؟

بتن کن ها و دریل های چکشی هر دو نیروی کوبشی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود در سنگ‌تراشی بسیار کارآمد باشند. همانطور که مته چکشی می چرخد، ضربه های متعددی نیز بر روی سطح فرود می آید. فرآیند مکانیکی که این عمل کوبنده را انجام می دهد، چیزی است که این دو ابزار را از هم جدا می کند. یک دریل چکشی دارای دو دیسک است که دارای برآمدگی هایی هستند. همانطور که یکی از دیسک های مته چکشی از روی دیگری می لغزد، بالا و پایین می رود و باعث می شود که سه نظام به جلو و عقب برخورد کند. اگر نیرویی به سه نظام وارد نشود، دیسک ها توسط یک کلاچ از هم جدا می شوند و عمل کوبیدن متوقف می شود. این باعث صرفه جویی در فرسودگی می شود. بسیاری از مته های چکشی را می توان با خاموش کردن عمل چکش به عنوان یک مته معمولی استفاده کرد.

یک بتن تخریب با پیستونی که توسط میل لنگ به حرکت در می‌آید، کوبیدن خود را ایجاد می‌کند. پیستون در یک سیلندر حرکت می کند و هنگام رانده شدن به جلو فشار هوا ایجاد می کند و این فشار هوا است که در واقع مکانیزم چکش را به حرکت در می آورد. بتن کن ها انرژی ضربه ای بسیار بیشتری نسبت به دریل های چکشی تولید می کنند. آنها بسیار بادوام تر هستند و ابزار ترجیحی حرفه ای ها هستند. مزیت بزرگ دیگر این است که اکثر بتن کن ها دارای سه حالت هستند: حالت چرخش، چرخشی و چکشی یا فقط چکش، بنابراین می توانند به عنوان یک چکش کوچک عمل کنند. البته قیمت یک بتن کن بیشتر از دریل چکشی است، اما به طبع نیز دارای کاربرد بسیار گسترده تری میباشد.

سر مته دریل چکشی

دریل چکشی برای سنگ تراشی سبک مناسب است. در حفر سوراخ در آجر، ملات و بلوک های بتنی بهترین عملکرد را دارد. اما می تواند سوراخ های گاه به گاه در بتن را نیز ایجاد نماید. شما نیازی به صرف هزینه های زیادی برای دریل های چکشی ندارید، اما دریل های گران قیمت تر معمولاً به سرهای کاربید برتر مجهز هستند و نوک ها به طور ایمن تر به ساقه مته ها متصل می شوند که باعث کاهش شکستگی در استفاده های سنگین می شود.

 

 

سرمته بتن کن

امروزه محبوب ترین نوع سه نظام در قفسه های فروشگاه ها، SDS-Plus است. سه نظام های SDS-Plus دارای شیارهایی بر روی ساقه ها هستند که به طور ایمن در چاک قفل می شوند اما به سه نظام اجازه می دهند مستقل از چاک به جلو و عقب حرکت کند. قرار دادن و برداشتن آنها بسیار آسان است و بدون نیاز به ابزار میتوان آنها را جابجا کرد. برخی از بتن کن های واقعا بزرگ،  سیستم مشابهی دارند، که به نام SDS-Max.  و چند نوع دیگر که موجود در سیستم های اختصاصیست وجود دارند ، بنابراین مطمئن شوید که سرمته که خریداری می کنید با ابزاری که استفاده می کنید مطابقت داشته باشد. وقتی بتن کن روی حالت چکشی تنظیم می‌شود، بتن کن ها را می‌توان برای انواع کارها استفاده کرد و اقدامات زیادی را میتوان به واسطه آن انجام داد.

اگر قبلاً صاحب یک دریل چکشی هستید و به دنبال یک مته سنگین برای ایجاد سوراخ های بزرگ در چوب یا مخلوط کردن ترکیبات ساختمانی هستید، خرید یک آداپتور سه نظام SDS-Plus را در نظر بگیرید این آداپتور به شما این امکان را می دهد که از مته های ساقه صاف، اره های سوراخ دار و پره های مخلوط کن استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که تنظیمات را در حالت چرخشی نگه دارید وگرنه می توانید چاک را از بین ببرید.

 چگونه دستگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید میان دو دستگاه یکی از انتخاب کنید می بایست به چند سوال پاسخ دهید و در نهایت دستگاه مورد نظر خود را با اطمینان خاطر انتخاب کنید. برای چه کاری به دنبال خرید دستگاه بتن کن و چکش تخریب هستید؟ آیا از آن ها برای کندن سطوح سخت استفاده می‌کنید یا می‌خواهید به هنگام کنده کاری ها ظرافت کار را نیز رعایت کنید؟ آیا به عنوان معدنکار، کار می‌کنید یا به عنوان کارگر ساختمان؟ به شغل خود نگاه کنید و ابزار مناسب خود را با توجه به آن خواهید یافت. به صورت کلی دریل برای کار های ظریف بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد اما برای کار بر روی بتن و دیگر مصالح سخت بهتر است موتور دریل چکشی خود را نسوزانید و از یک بتن کن قدرتمند برای انجام این کار کمک بگیرید.

حال چرا برند ابزار توسن ؟

شرکت توسن فعالیت خود را در زمینه ابزارهای دستی و برقی از سال 1382 آغاز نمود.

 

توسن در طی این سالها در صدد تولید محصولات منطبق با استانداردهای بین المللی ، در جهت بهبود کیفیت مطلوب و افزایش تنوع در تولیدات ابزارهای برقی برآمده و همواره در صدد جلب  افزایش رضایت مشتریان می باشد.

 

در این راستا با توجه به روند روبه رشد سطح علمی، تولیدی،صنعتی و خدماتی و نیاز به بستر سازی جهت بهبود فرایندها بر آن شد یم تا با گردهمایی متخصصان و کارشناسان مجرب در زمینه های گوناگون که دارای تجارب و سوابق ارزشمند هستند گامی در جهت ایجاد فضای تبادل دانش و تجربیات مفید و سازنده در زمینه صنعت بر داشته و شرکت فوق را تاسیس نماید.

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز