خبرگزاری کار ایران

راهکارهای طلایی برای حل مشکلات زوجین در زندگی مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۹۹

اختلاف همواره بخشی از زندگی مشترک زناشویی بوده و هست. گرچه دلایل بسیار زیادی بر اختلافات بین زوجین موثر است اما میتوان گفت که شایع ترین مشکلات زندگی زناشویی که موجب بحث و مشاجره بین زوجین میشود، اشکال در برقراری درست ارتباط و نا آگاهی از تفاوت های میان دو جنس است. انسان ها هر یک با ویژگی های گوناگون به وجود آمده اند و تفاوت بسیاری بین دو جنس وجود دارد. پس نمیتوان انتظار داشت که انسان ها به صورت کامل با یک دیگر تشابه داشته باشند. آگاه نبودن به این اختلاقات جنسیتی میتواند باعث بروز اتفاقات و تلخ کامی های نا به هنجار شود . در ادامه برای بررسی بیشتر و ارائه راه حل ها با ما همراه باشید.

چگونه مشکلات را رفع کنیم؟

همه روابط و ازدواج ها دوره هایی را پشت سر می گذارند که با مشکل مواجه می شوند. راز یک رابطه سالم و رو به رشد توانایی شما برای غلبه بر این مشکلات است. لحظه ای که در هنگام مواجهه با مسائل زناشویی به رابطه خود پشت کنید، به سرعت دچار ناامیدی می شوید و ممکن است به انواع طلاق از جمله طلاق توافقی بیاندیشید. اما اختلافات میتوانند با استفاده از روش هایی کنار روند و رابطه سالم مجددا احیا شود.

  1. ارتباط، ارتباط، ارتباط

ارتباط راز یک رابطه پایدار است. همه ازدواج های سالم و شاد راه های ارتباطی خود را باز نگه می دارند. اگر برای حل مشکلات زناشویی خود تلاش می کنید، نباید ارتباط خود را با همسرتان قطع کنید. علناً در مورد مسائلی که دارید صحبت کنید تا بتوانید با هم به راه حلی دست پیدا کنید. اگر فقط آن را نادیده گرفته و اصطلاحا زیر فرش جارو کنید، در دراز مدت به چیزی جدی تر تبدیل می شود و ممکن است خطری بزرگ تر روابط شما را تهدید نماید.

  1. با یکدیگر تصمیم بگیرید

وقتی در حال حل مشکلات زناشویی هستید، باید با هم به آنها نزدیک شوید و بهترین راه حل را به عنوان یک زوج تصمیم بگیرید. یکی از شما نمی تواند برای هر دوی شما تصمیم بگیرد. در واقع این چیزی است که در وهله اول باعث بروز مشکلات زناشویی می شود. با تصمیم گیری با هم، هر دوی شما می توانید با دانستن اینکه احساسات و نگرانی های شریک زندگی خود را در نظر گرفته اید، راحت باشید. از اصرار بر آنچه می خواهید یا انجام کارها به روش خود اجتناب کنید. ذهن خود را باز نگه دارید و همسرتان را تشویق کنید تا نظر خود را بیان کند. اگر در بحث همه چیز به سمت و سوی تنش سوق پیدا میکند، به راه هایی برای کاهش تنش درگیری فکر کنید و سعی کنید همه چیز را با خونسردی پیش ببرید.

  1. احساسات یکدیگر را بپذیرید

آیا تا به حال تجربه کرده اید که احساسات را نادیده بگیرید؟ حس خوبی نیست این باعث می شود که شما احساس بی ارزشی و عدم توجه کنید. شما نمی خواهید همسرتان این احساس را داشته باشد. اگر در تلاش برای حل تعارضات رابطه زناشویی خود هستید، باید یکدیگر را تشویق کنید. به همسرتان فرصت دهید حرف بزند و احساساتش را بشناسد. حتی اگر با آنها موافق نیستید، احساسات آنها را نادیده نگیرید. در عوض، سعی کنید خود را جای آنها بگذارید و بفهمید که چرا چنین احساسی دارند. ببینید برای رفع این احساسات چه کاری می توانید انجام دهید. این کاری است که زوجین در ازدواج های سالم ببرای تداوم رابطه انجام می دهند.

  1. رابطه یک رقابت نیست!

غیر معمول نیست که در ابحاث احساس کنید نیاز به "برنده شدن" در یک بحث را دارید. وقتی ثابت کنید همسرتان در مورد بعضی چیزها اشتباه می کند، احساس خوبی در آنها ایجاد میکنند و سبب میشوند احساس بهتری به خود داشته باشند. با این نوع نگرش نخواهید توانست مشکلات زناشویی خود را حل کنید. اغلب، اگر در یک مشاجره برنده شوید، رابطه شما شکست می خورد. رابطه یک رقاببت نیست و باید بر اساس همفکری و تصمیم گیری درست شکل بگیرد. روی رفع مشکلات ازدواج خود تمرکز کنید تا بتوانید هم شاد و هم سالم باشید.

  1. به همسر خود فضا دهید

بیشتر افراد به قدری از حل و فصل مسائل درون ازدواج خود ناامید هستند که در نهایت میل به همسر خود را خفه می کنند. با این حال، استفاده از این رویکرد زمانی که با مشکلات زناشویی سروکار دارید، فقط اوضاع را بدتر می کند. به همسرتان فضای تفکر و بررسی اوضاع را بدهید. همچنین به شما این فرصت را می دهد که از منظر او به مسائل نگاه کنید. وقتی به یکدیگر فضا می دهید، بر اساس احساسات عمل نمی کنید، بلکه بر اساس منطق و استدلال عمل می کنید.

  1. مشاوره دریافت کنید

مشاوره یک راه عالی برای حل مشکلات زناشویی به شمار میرود. این روش تنها چند جلسه مشاوره را شامل می شود و راهی عالی برای رسیدگی به مسائل درون رابطه شما به صورت ماکلا بی طرف است. همچنین می توانید از یک متخصص راهنمایی بگیرید تا بتوانید علت مشکلات زناشویی خود را پیدا کنید. راز موفقیت با مشاوره، پیگیری برنامه است. هر مشاوره ای که با یک درمانگر انجام داده اید، اگر مسئولیت پذیری نداشته باشید و آن را دنبال نکنید، فایده ای نخواهد داشت. این مهم است که هر دو شما برای رفع مشکلات زناشویی خود مُصِر باشند. اگر فکر می کنید مشاوره هزینه زیادی را در پی دارد، قطعا ارزان تر از طلاق است! به علاوه، اگر در حل مشکلات زناشویی خود مصر هستید، این یکی از بهترین راه‌ها برای حل آن است.

 

  1. یک روند جدید را آغاز کنید

آیا همیشه عصبانی به خانه می آیید؟ س ماشین را یک بلوک دورتر متوقف کنید، کمی قدم بزنید و هر کاری که لازم است برای تغییر نگرش خود انجام دهید. آیا همیشه وقتی لباس های کثیف را روی زمین می گذارید، شما را ناراحت می کند؟ سعی کنید در جای دیگری آنها را قرار داده و یک رفلکس جدید را آغاز کنید. آیا همیشه بر سر نظم و انضباط دعوا می کنید؟ سعی کنید با تصمیمات او موافقت کنید و 100٪ از او حمایت کنید تا به سمت یک روند مثبت پیش روی کنید.

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز