خبرگزاری کار ایران

بهترین سیستم تهویه مطبوع کدام است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۲۳

این روزها به خصوص در شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و غیره که دچار آلودگی هوا شده اند وجود یک سیستم تهویه مطبوع  در هر خانه یا محل کاری لازم است. یک سیستم تهویه مطبوع یا هوایش دلپذیر شامل موارد مختلفی از جمله سیستم سرمایشی، سیستم گرمایشی، رطوبت زنی، رطوبت زدایی و از همه مهمتر تصفیه هوا می شود. یک تهویه مطبوع کمک می کند تا شرایطی را در محیط فراهم کنید که موجب رفاه حالتان شود.

انواع سیستم تهویه مطبوع

همان طور که گفته شد سیستم یا دستگاه تهویه مطبوع دستگاهی است که 3 فاکتور را در محیط کنترل می کند که عبارتند از : رطوبت، دما و سرعت جریان هوا. این دستگاه ها را می توان به 3 دسته تقسیم بندی کرد: سیستم های آب و هوا، سیستم تهویه مطبوع تمام آبی و سیستم تهویه مطبوع تمام هوا. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ها می توانید به وب سایت کارخانجات ساران تولیدکننده و ارائه دهنده انواع سیستم تهویه مطبوع ، سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی ، چیلر، داکت اسپلیت و غیره مراجعه کنید. 

گروه کارخانجات ساران یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین کارخانه ها در زمینه تهویه مطبوع در ایران، و همچنین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لوازم و سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی در دنیا و خاورمیانه محسوب می شود. این کارخانه با فضایی بیش از 60 هزار متر مربع مجهز به پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات دنیا می باشد.

برخی از مهم ترین سیستم ها و دستگاه های تولیدی در کارخانجات ساران در زمینه تهویه مطبوع هوا عبارتند از:

مینی چیلر

 این سیستم که نام آن به معنای چیلر کوچک است در سیستم تهویه مطبوع کاربرد خیلی زیادی دارد. چیلر به معنای خنک کننده است که برای تولید آب سرد در صنایع مختلفی از جمله پزشکی، لیزر، چاپ و دستگاه های تزریق پلاستیک استفاده می شود. استفاده از مینی چیلر در فضاهای مختلف مزایای زیادی دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از : ابعاد کوچک، حجم کمتر ماده مبرد، جایگزینی مناسب برای کولر گازی. برای خرید چیلر می توانید با کارشناسان ساران در ارتباط باشید.

کندانسینگ یونیت

یکی دیگر از سیستم هایی که در کارخانجات ساران تولید می شود و بسیار پرفروش است دستگاه کندانسینگ یونیت است. که این دستگاه هم یک سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی محسوب می شود. این دستگاه به همراه سیستم هواساز و کویل آب گرم می تواند یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و کامل برای شما در هر محیطی باشد.

ساختار دستگاه کندانسینگ یونیت به این صورت است که اجزای تشکیل دهنده آن شامل فن، کمپرسور، لوله های متصل کننده، کویل کندانسور، مدار کنترل الکتریکی و سوپاپ معکوس کننده می باشد. در واقع این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از کمپرسور و کندانسور.

در کمپرسور فشار ماده مبرد افزایش پیدا می کند تا از این طریق انرژی مورد نیاز برای افزایش جریان مبرد که در مسیر سیکل صورت میگیرد تامین شود. در کندانسور نیز حرارت بخار داغ که حاصل از خروج مبرد از کمپرسور هاست، کاهش پیدا می کند و این کاهش دما باعث چگالش گاز مبرد شده و به شکل مایع در می آید.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تهویه مطبوع

در اکثر سیستم های تهویه مطبوع و چیلر از اجزای مختلفی استفاده می شود که عبارتند از :

منابع حرارت که به طور معمول با مصرف سوخت یا الکتریسیته حرارت تولید می کنند. منابع برودت که در سیستم های گرمایشی و سرمایشی به نام چیلر شناخته می شوند. در سیستم های مکانیکی ایجاد سرمایش از طریق برودت تبخیری امکان پذیر است.

یکی دیگر از اجزای این سیستم ها، مخزن انبساط است که فقط در سیستم های تمام آبی وجود دارد. این منبع، قطعه ای است که وظیفه کنترل تغییر حجم سیال را برعهده دارد. مورد بعدی پمپ است که وظیفه به حرکت درآوردن سیال را برعهده دارد.

مزایای استفاده از سیستم های تهویه مطبوع

همان طور که گفته شد استفاده از این دستگاه ها در منزل و محیط کار واجب است زیرا مزایای مختلفی را در پی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از کنترل دمای محیط از طریق سیستم گرمایش و سرمایش دهی، ایجاد هوای پاک و سالم، کنترل رطوبت به وسیله خشک کردن و رطوبت دهی، کنترل سرعت وزش هوا و تصفیه هوا، ضدعفونی کردن و تمیز کردن هوا در محیط های پزشکی و بیمارستان ها.

از سایر مزایای این سیستم ها می توان به موارد اشاره کرد که به سلامتی انسان کمک زیادی می کند. زیرا یک سیستم تهویه مطبوع می تواند از گرمازدگی جلوگیری کند و مانع از دست دادن آب زیاد از بدن به علت تعریق زیاد شود. این سیستم با فیلتراسیون و مرطوب سازی، خنک کردن و ضدعفونی کردن هوا و محیط می تواند یک فضای تمیز و ایمن و ضدآلرژی در هر محیطی به خصوص در اتاق عمل بیمارستان که مکان حساسی است ایجاد کند. به خصوص افرادی که آلرژی دارند بهتر است از این سیستم ها در منزل یا محیط کار خود استفاده کنند.

جهت خرید یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و اقتصادی و خرید چیلر می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان کارخانجات ساران بهره مند شوید تا بهترین انتخاب را به هنگام خرید داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز