خبرگزاری کار ایران

نحوه انتخاب و خرید سگ مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۵۳

خرید سگ می تواند هیجان انگیز و در عین حال اعصاب خردکن باشد. به هر حال، شما متعهد می شوید که از یک موجود زنده  مراقبت کنید که زندگی اش به شرایط شما بستگی دارد! هنگام انتخاب یک سگ جدید، سوالات زیادی در ذهن شما خطور می کند: "چه نوع سگی باید تهیه کنم؟" "بهترین نژاد سگ برای من چیست؟" "آیا او با شرایط خانوادگی من مناسب است؟"

اولین قدم برای داشتن یک صاحب سگ مسئولیت پذیر قبل از اینکه یک سگ را به خانه بیاورید شروع می شود. قبل از تصمیم گیری، نیازهای خود را به طور متفکرانه و جدی ارزیابی کنید.

قبل از انتخاب سگ باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، سبک زندگی فعلی خود را بررسی کنید. به نیازهای خانواده خود نگاه کنید، به خصوص اگر فرزندان، بستگان بزرگتر یا حیوانات خانگی دیگر دارید.

بعد، به اندازه ، سطح انرژی و سن سگ جدید خود فکر کنید. فقط به یاد داشته باشید که گرفتن سگ مستلزم تعهد قاطع به مالکیت مسئولانه سگ است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین سگ را برای خود و خانواده تان انتخاب کنید.

فاکتورهایی که در انتخاب سگ باید در نظر گرفت

قبل از شروع، هنگام انتخاب سگ به موارد زیر توجه کنید

  • آیا همه افراد خانه شما سگ می خواهند؟
  • آیا برای ارائه ورزش - پیاده روی و بازی، در هر آب و هوا و در شب های تاریک و غیره - و توجه کافی روزانه مانند نظافت دارید؟
  • آیا برای آموزش و اجتماعی شدن سگ در طول زندگی وقت دارید؟ شما از نظر قانونی مسئول رفتار سگ خود خواهید بود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آموزش و اجتماعی سازی به درستی انجام می شود.
  • آیا می توانید قبوض دامپزشکی از جمله واکسیناسیون سالانه و کرم زدن معمولی را بپردازید؟ سایر هزینه ها شامل تهیه یک رژیم غذایی مناسب برای نگهداری سگ شما در شرایط خوب است. همچنین، اگر تعطیلات منظمی دارید که سگ شما نمی تواند شما را همراهی کند، باید هزینه های لانه شبانه روزی در نظر گرفته شود.
  • آیا می توانید یک خانه امن و مطمئن برای سگ برای زندگی فراهم کنید؟

اندازه

اندازه فضای زندگی شما یکی از عوامل مهمی است که باید هنگام انتخاب نژاد سگ در نظر بگیرید. آیا در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید یا یک خانه ویلایی؟ آیا فضای کافی برای یک سگ بزرگ دارید؟ یا محل زندگی شما فقط یک سگ کوچک را در خود جای می دهد؟ آیا حیاط خلوتی دارید که سگ بتواند به راحتی برای ورزش و انجام کارهای خود به بیرون برود؟ نژادهای بزرگ مانند گریت دین ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های جسمی مانند مشکلات لگن یا پارگی ACL باشند. با این حال، سگ های جثه کوچکتر مانند چیهواهوا ممکن است نسبت به سگ های بزرگ در برابر حوادث فیزیکی یا دمای سردتر آسیب پذیرتر باشند.

به یاد داشته باشید که برخی از سگ های کوچک ظریف و آسیب پذیر هستند. پا گذاشتن یا برخورد نادرست می تواند باعث آسیب جدی شود. همچنین، سگ‌های کوچک می‌توانند نسبت به دماهای سردتر حساس‌تر باشند، بنابراین برای گرم نگه داشتن آنها آماده باشید اگر قصد خرید سگ اپارتمانی دارید به صفحه خرید سگ پاکوتاه مراجعه کنید. فراموش نکنید که سگ ها نیز به آموزش نیاز دارند! برخی از سگ‌های کوچک می‌توانند نسبت به اموزش مقاومت کنند، پس فریب ظاهره کوچکشان را نخورید.

سگ های بسیار بزرگ به فضای بیشتری برای حرکت نیاز دارند. نکته دیگر هزینه ها است: هر چه سگ بزرگتر باشد، چیزهایی مانند غذای سگ، لوازم سگ و درمان های پزشکی گران تر می شوند. در اینجا آموزش نیز یک عامل کلیدی است. اگر توله سگی از نژاد بزرگ یا غول پیکر داشته باشید اگر اموزش نبیند می تواند در جوانی رفتار مخربی را از خود نشان دهد و به واسطه جثه بزرگش می تواند خطر افرین نیز باشد! 

اگر بدنبال سگ بزرگ برای نگهبانی هستید به صفحه خرید سگ نگهبان مراجعه کنید.

سطح فعالیت

پیدا کردن سگی که مکمل سطح فعالیت شما باشد هنگام انتخاب نژاد سگ مهم است. یک سگ پر انرژی می تواند به سرعت صاحب سگ کم انرژی را خسته کند و یک سگ کم انرژی می تواند صاحبی را که همیشه پرتحرک است ناامید وکسل کند. آیا سبک زندگی فعالی دارید؟ آیا شما فردی ماجراجو هستید یا اهل خانه؟ آیا روزانه ورزش های زیادی مانند پیاده روی، کمپینگ و دویدن انجام می دهید یا پیاده روی های آرام محله را ترجیح می دهید؟ آیا سگی با سطح انرژی بالا با فعالیت روزانه شما سازگاری دارد؟ بهترین انتخاب برای شما  سگی است  نیازهایش مشابه شما باشد.

احتمالاً می دانید که برخی از سگ ها انرژی بیشتری نسبت به سایرین دارند. سطح فعالیت سگ اغلب بر اساس نژاد تعیین می شود، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید برای تعیین اینکه سگ شما چقدر می تواند پرانرژی باشد،صرفا به نژاد  تکیه کنید. هر سگی بدون در نظر گرفتن نژاد با هر جثه ای به ورزش و فعالیت نیاز دارد.

سگ ها در صورت عدم فعالیت برای تخلیه انرژی می توانند از خود رفتار مخرب بروز دهند.

نگهداری 

ظاهر سگ شما ارتباط زیادی با نیازهای نگهداری او دارد. همه سگ‌ها به نظافت اولیه نیاز دارند، اما انواع خاصی بر اساس نوع پوشش مو نیاز بیشتری به نظافت دارند. ا

توجه داشته باشید که سگ‌هایی با گوش‌های بلند و شلخته بیشتر مستعد عفونت گوش هستند و نیاز به تمیز کردن کامل گوش دارند. 

سن

توله‌گی، نوجوانی، بزرگسالی- در طول تمامی مراحل، شخصیت سگ معمولاً تغییر می‌کند. سگ های بالغ بیشتر در خانه آموزش دیده اند و ممکن است خلق و خوی آرام تری نسبت به سگ های جوان داشته باشند. 

توله ها به بیشترین میزان آموزش و توجه نیاز دارند، به خصوص در شش ماه اول. آماده باشید که بیشتر وقت خود را در خانه و بزرگ کردن توله سگ جدید خود اختصاص دهید. سگ شما احتمالاً تصادفات زیادی در خانه خواهد داشت و احتمالاً اثاثیه و وسایل شخصی شما را می جود. این مشکلات به تدریج با آموزش اختصاصی برطرف می شود، اما صبر و شکیبایی لازم است. همچنین باید توجه داشته باشید که توله سگ شما ممکن است متفاوت از آنچه انتظار داشتید رشد کند، به خصوص اگر سگی برای نگهبانی خریداری کرده باشید. این لزوما چیز بدی نیست، فقط چیزی است که باید در نظر داشت.

اگر به دنبال سگی با انرژی کمتر هستید، یک سگ مسن می تواند یک همراه فوق العاده باشد. با این حال، مهم است که بدانید سگ سالمند شما به توجه ویژه، معاینات مکرر دامپزشکی نیاز دارد و احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی که پرداختن به آنها زمان و هزینه دارد. 

نژاد

نژادهای مختلف خصوصیات ذاتی متفاوتی دارند. طبق گفته باشگاه لانه آمریکا (AKC)، هفت گروه نژاد سگ (کار، گله‌داری، سگ شکاری، ورزشی، غیرورزشی، اسباب‌بازی و تریر) وجود دارد. هر نژاد دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی است، و مهم است که نژاد مناسبی را بشناسید که با شرایط شما سازگاری بیشتری داشته باشید. اگر به‌خصوص به خز حیوانات حساسیت دارید، اگر سایر ویژگی‌های آن‌ها با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

سگ های اصیل غیر قابل انکار محبوب هستند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف جذب یک نژاد سگ خاص می شوند. شاید شما بدنبال ظاهر و رفتار یک نژاد خاص باشید. یا، ممکن است بر اساس آنچه در مورد این نژاد خوانده یا شنیده اید، احساس کنید که فلان نژاد برای شما مناسب است. اگر یک سگ اصیل می‌خواهید، حتماً در مورد نژادشان تحقیق کنید. تعیین کنید که آیا مایل به مقابله با چالش های بالقوه در مورد خلق و خو، نیازهای آرایش و مشکلات سلامتی هستید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که این نژاد با خانواده و سبک زندگی شما، از جمله سگ های دیگر، مطابقت دارد. سپس، حتما به دنبال یک پرورش دهنده سگ معتبر باشید اگر بدنبال خرید سگ هستید پت فایل بزرگترین مرکز فروش سگ در ایران است و می توانید جهت خرید به انجا مراجعه کنید .

پت فایل بزرگترین مرکز فروش سگ و توله سگ، از سگ های نگهبان تا سگهای آپارتمانی با تضمین قیمت.ما در اینجا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که پرورش دهندگان با بالاترین استاندارد ها و بهترین شرایط سگ هایشان را پرورش می دهند و بفروش می رسانند.

ترکیب دو یا چند نژاد سگ اغلب می تواند شخصیت و ویژگی های فیزیکی آنها را متعادل کند. فقط مطمئن باشید که انتظار چیزهای غیرمنتظره ای را داشته باشید، به خصوص اگر "توله سگ " خریده باشید. هیچ راهی برای دانستن دقیق ظاهر توله سگ شما در زمان بزرگ شدن وجود ندارد و شما واقعا نمی توانید مشکلات سلامتی را پیش بینی کنید.د. در مجموع آنها خوش اخلاق و باهوش هستند. 

سخن پایانی

اگر تحقیق کافی انجام دهید، انتخاب نژاد مناسب آسان است. باز هم، هنگام انتخاب حیوان خانگی، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. اگر بچه دارید، چه حیوانی با نیازهای خانواده شما مطابقت دارد؟ به عنوان یک صاحب حیوان خانگی مسئول، قبل از تصمیم گیری نهایی، باید متغیرها و گزینه ها را در نظر بگیرید: مراقبت و آموزش، هزینه، اندازه، خلق و خو، طول عمر و ظاهر.هشت تا 10 هفتگی سن ایده آلی برای یک توله سگ برای نقل مکان به خانه جدید در نظر گرفته می شود.اگر به عنوان حیوان خانگی دوم یک توله سگ می گیرید، به یاد داشته باشید که برخی از حیوانات خانگی مسن تر ممکن است تحمل کمتری نسبت به رفتار توله سگ داشته باشند. از دامپزشک یا مربی سگ خود در مورد معرفی توله سگ خود به خانواده حیوانات جدیدش بپرسید.اجتماعی شدن صحیح توله سگ ها در دوره حیاتی اجتماعی شدن (سن 14-3 هفتگی) تأثیر زیادی بر رفتار سگ شما تا پایان عمر دارد.

شما باید با پیروی از توصیه هایی که در بالا گفتیم یا توصیه های هر دامپزشک یا مربی واجد شرایط سگ، یک نژاد مناسب برای خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید که سگ شما همیشه همان چیزی خواهد بود که شما می سازید. سگ مناسب برای شما سگی است که در طول زمان از طریق یک برنامه منظم آموزشی شکل گرفته است. هیچ میانبری وجود ندارد. سگ خوب چیزی نیست که بخری، چیزی است که خودت خلق کنی.

اگر نژاد خاصی وجود دارد که در نظر دارید، یک پرورش دهنده خوب صادقانه به سؤالات مربوط به نیازهای سگ پاسخ می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز