خبرگزاری کار ایران

ژئوتکستایل چیست ؟ (geotextile fabric را بهتر بشناسیم)

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۱۳۵

ژئوتکستایل معمولاً به عنوان یک ماده نخی قابل نفوذی است که برای افزایش پایداری خاک، کنترل فرسایش یا کمک به زهکشی استفاده می شود. به عبارت ساده تر، اگر پارچه ساخته شده و در زمین دفن شده باشد، احتمالاً یک ژئوتکستایل است!

ژئوتکستایل ها هزاران سال است که از زمان فراعنه مصر مورد استفاده قرار گرفته اند. این کاربردهای اولیه ژئوتکستایل اساساً الیاف طبیعی یا پوشش گیاهی بودند که مستقیماً با خاک مخلوط شده بودند. ژئوتکستایل های مدرن معمولا از پلیمرهای مصنوعی مانند پلی پروپیلن، پلی استر، پلی اتیلن و پلی آمیدها ساخته می شوند. ژئوتکستایل ها را می توان بافته، بافتنی یا غیر بافته کرد. پلیمرهای مختلف و فرآیندهای تولید منجر به مجموعه‌ای از ژئوتکستایل‌ها می‌شود که برای انواع کاربردهای ساختمانی مناسب هستند.

اعتقاد بر این است که اولین کاربردهای مدرن ژئوتکستایل، پارچه های صنعتی بافته شده در دهه 1950 بود. یکی از اولین موارد ثبت شده، سازه ای در کنار آب بود که در فلوریدا در سال 1958 ساخته شد. این نصب شامل آزمایشگاه مهندسی ساحلی در دانشگاه فلوریدا بود و در ملک خصوصی که به شدت توسط طوفان ها فرسایش یافته بود، انجام شد.

اولین ژئوتکستایل مدرن در سال 1968 توسط شرکت Rhone Poulence در فرانسه ساخته شد. این یک پلی استر نسبتاً ضخیم سوزنی بود که در ساخت سد در فرانسه در سال 1970 استفاده شد.

 اولین کنفرانس بین المللی ژئوتکستایل در سال 1977 در پاریس برگزار شد. کلمه "ژئوتکستایل" توسط دکتر J.P. Giroud در مقاله ارائه شده در این کنفرانس ابداع شد.

ژئوتکستایل های غیر بافته شبیه نمد هستند و جریان آب را به صورت مسطح فراهم می کنند. آنها معمولاً به عنوان پارچه های فیلتر شناخته می شوند، اگرچه ژئوتکستایل های تک رشته ای بافته شده را می توان به عنوان پارچه های فیلتر نیز نام برد. کاربردهای معمولی برای ژئوتکستایل های غیر بافته شامل زهکشی سنگدانه ها، روکش های آسفالتی و کنترل فرسایش است.

 

ژئوتکستایل بافته شده یک ساختار نخی مسطح است که از درهم آمیختن دو یا چند رشته رشته در زوایای قائم ایجاد می شود. دو نوع رشته وجود دارد: لایه های شکافی که صاف هستند. و تک رشته ها که گرد هستند. ژئوتکستایل های بافته شده با لایه شکاف معمولاً برای کاربردهایی ترجیح داده می شوند که در آنها خواص استحکام بالا مورد نیاز است و نیازهای فیلتراسیون کمتر ضروری است. این پارچه ها شکست برشی موضعی را در شرایط زیرزمینی ضعیف کاهش می دهند و به ساخت و ساز بر روی زیر خاک های نرم کمک می کنند. ژئوتکستایل‌های تک رشته‌ای بافته شده برای کاربردهایی که هم استحکام و هم فیلتراسیون یک نگرانی هستند، مانند برنامه‌های ریپ رپ ساحلی ترجیح داده می‌شوند.

مواد مرتبط با ژئوتکستایل مانند پارچه‌هایی که به صورت حصیر، شبکه، شبکه، شبکه یا ورقه‌های پلاستیکی تشکیل شده‌اند، با ژئوتکستایل‌ها یکسان نیستند. اینها در دسته کلی تر ژئوسنتتیک ها قرار می گیرند. US Fabrics یک خط کامل از محصولات ژئوتکستایل را ارائه می دهد. توزیع کنندگان ژئوتکستایل، پیمانکاران، مهندسان ژئوتکنیک و صاحبان خانه همگی می توانند تماس بگیرند.

کارکنان آگاه ما در گروه یاوران پلیمر (ارائه دهنده انواع ژئوممبران در اصفهان) آماده هستند تا در مورد هر گونه کاربرد ژئوسنتتیک از پارچه ساده راهرو گرفته تا ژئوگریدهای تقویت‌کننده با استحکام بالا یا هر محصول ژئوسنتتیکی در این بین کمک کنند. از ابزارهای بالا مانند محصولات ما و معادل های محصول برای دسترسی به اطلاعات عمیق، برگه های داده و موارد دیگر استفاده کنید. موتور جستجوی خاص سایت ما در بالا سمت راست بسیار قدرتمند است. آن را نیز امتحان کنید. یا با ما تماس بگیرید، خوشحال می شویم کمک کنیم!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز