خبرگزاری کار ایران

مراحل برش لیزری ورق آهن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۶۴

اساسا، برش لیزری شامل دو فرآیند فرعی، اما همزمان در حال اجرا است. از یک طرف، پرتو لیزر متمرکز در قسمت جلویی برش جذب می شود و در نتیجه انرژی مورد نیاز برای برش لیزر اعمال می شود.

از طرف دیگر، نازل برش که به صورت متحدالمرکز روی لیزر قرار گرفته است، گاز دمنده یا فرآیند مورد نیاز برای برش لیزری را فراهم می کند. این گاز وظیفه محافظت از هد فرآوری را در برابر پاشش و بخارات و حذف مواد اضافی از روی پوسته بر عهده دارد. وضعیت کل مواد اتصال مربوطه در طول برش لیزری CNC به نوع گاز فرآیند استفاده شده و همچنین به دمای بدست آمده در محدوده موثر بستگی دارد.

بسته به این که آیا ماده ای که از پوسته ساطع می شود محصول اکسیداسیون، بخار یا مایع است و اینکه کدام ماده درگیر است، بین سه فرآیند برش لیزری، یعنی برش همجوشی پرتو لیزر، برش شعله پرتو لیزر و برش تصعید پرتو لیزر، تمایز قائل می شود.

مراحل برش لیزری ورق آهن چیست؟

برش لیزری آهن : ساختار و اجزای دستگاه های برش لیزری

یک دستگاه برش لیزری CNC از چندین جزء تشکیل شده است:

  • منبع پرتو لیزر
  • هدایت پرتو لیزر

سر پردازش (معمولاً متحرک) یا اپتیک فوکوس (عدسی همگرا یا آینه مقعر)

پرتو لیزر ساطع شده از منبع به سمت هد پردازشی که در سر پردازش قرار دارد هدایت می شود. در لیزر CO2 این یک آینه منحرف کننده است و در یک پرتو لیزر معمولی نزدیک به مادون قرمز است. در آنجا، پرتو لیزر در یک نقطه کانونی توسط هد پردازشگر قرار می گیرد که نیروی مورد نیاز برای برش لیزری را تولید می کند. این توان مورد نیاز بین 1006 تا 109 وات بر سانتی متر مربع است.

برش لیزری ورق آهن توسط سرو سازه لیزر

برش لیزری ورق آهن نیز از این ماجرا مستثنی نیستند ؛ برش لیزری آهن یکی از مواردی است که در صنایع مختلف بسیار مورد نیاز می باشد و دارای روش های مختلفی است. هرکدام از این روش ها ویژگی ها، مزایا و معایب خودشان را دارند. نکته ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید، این است که هرکدام از این روش های برش ورق آهن برای بعضی از برش ها مناسب هستند. قبل از انتخاب روش برش ورق آهن باید نوع متریالی که می خواهید آن را برش دهید (لوله، پروفیل، مس، آلومینیوم، برنج، آهن) و ضخامت آن را مشخص کرده و سپس نوع و روش برش خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال برش لیزری ورق آهن بهترین روش برای برش ورق آهن است، اما برای ضخامت های بالا کاربرد ندارد و امکان برش ورق های با ضخامت بالا با این روش وجود ندارد. برای برش ورق های با ضخامت بالا می توان از روش پلاسما استفاده کرد.

مراحل برش لیزری ورق آهن چیست؟

برش لیزری CNC آهن : برش همجوشی پرتو لیزر

برش همجوشی پرتو لیزر یک فرآیند برش بدون تماس است که عمدتاً برای برش لیزری آلیاژهای آلومینیوم و فولاد ضد زنگ استفاده می شود. قطعه کار مربوطه به صورت موضعی توسط پرتو لیزر ذوب می شود.

BLM راه حل هایی را برای برش لیزری لوله ها ارائه می دهد. با فرآیند برش همجوشی پرتو لیزر، شکاف برش مواد به طور مداوم با استفاده از یک گاز فرآیند با واکنش کم ذوب می‌شود که به موجب آن با حذف مواد مذاب از اکسیداسیون سطح برش جلوگیری می‌شود. علاوه بر نیتروژن، آرگون به عنوان گاز فرآیندی در برش لیزری استفاده می شود.

هر دو گاز مانع از واکنش شیمیایی مواد می شوند. از آنجایی که سطوح برش در حین برش همجوشی پرتو لیزر اکسید نمی شوند و در شکاف برش سوراخی ایجاد نمی شود، لبه های برش نیازی به کار مجدد ندارند. برای اطمینان از کیفیت خوب در برش همجوشی پرتو لیزر، فرآیند برش باید با کمک یک لیزر قوی حالت جامد انجام شود.

عوامل زیر نیز می توانند بر کیفیت برش تأثیر بگذارند:

  • برش فشار گاز
  • نرخ خوراک
  • قدرت منبع لیزر
  • موقعیت تمرکز

در رابطه با برش لیزری CNC می توان به موارد زیر اشاره کرد: اصولاً فرآیند برش همجوشی لیزری برای کلیه موادی که قابلیت ذوب دارند قابل استفاده است.

برای شروع برش لیزری ورق آهن از کجا شروع کنیم؟

شما عزیزان میتوانید جهت انجام برش لیزری ورق های آهن خود به سایت ما مراجعه نموده و با ارسال نقشه های خود به فرم ارسال نقشه سایت سرو سازه لیزر اقدام به شروع خدمات ما نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز