خبرگزاری کار ایران

پرایس اکشن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۲۵۵

پرایس اکشن یا حرکت شناسی قیمت شیوه ای بسیار متداول و پربازده برای تحلیل سهام و ارزها به شمار می آید که اطلاعات به دست امده از ان به خوبی قابل اتکا هستند.

برای معامله گری در بازار سرمایه روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، الیوت و موج شماری، پرایس اکشن و سایر مواردی از این دست همه تکنیک های مختلفی هستند که برای تحلیل و ارزیابی سهام، رمز ارزها، جفت ارزها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. پرایس اکشن یا حرکت شناسی قیمت شیوه ای بسیار متداول و پربازده برای تحلیل سهام و ارزها به شمار می آید که اطلاعات به دست امده از ان به خوبی قابل اتکا هستند. در ادامه بیشتر در مورد پرایس اکشن به صحبت می پردازیم و آن را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

مقصود از پرایس اکشن چیست؟

یکی از روش های معامله گری و تحلیل پرایس اکشن نام دارد که در نوع خود بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این روش تحلیلگر در ابتدا به دنبال چرایی اتفاقاتی که برای قیمت یک سهم یا ارز افتاده است می گردد. سپس به کمک این موارد تصمیم نهایی خود را می گیرد. تشخیص و تحلیل سوینگ ها در این روش بسیار مهم بوده و در این راه از نمودارهای میله ای و یا نمودارهای شمع ژاپنی به عنوان ابزار بهره گرفته می شود و سپس تحلیل انجام می گیرد. شناخت الگوهای شمعی برای این نوع از تحلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کمک می کند بتوانید سهم مورد نظر را به کمک این شیوه از تحلیل به راحتی آنالیز کرده و به نتیجه ی نهایی برسید. از جمله الگوهای کندل استیک یا شمعی می توان به الگوی شوتینگ استار، مرد به دار آویخته، اینگالفینگ یا پوشای صعودی و نزولی، هارامی ، امواج الیوت و سایر مواردی از این دست اشاره کرد. معمولا اساتید توصیه می کنند حرکت شناسی قیمت را در کنار ایچی موکو مورد استفاده قرار دهیم. به این شکل استراتژی مطمئن و پربازده خواهیم داشت. از جمله معروف ترین و حرفه ای ترین اساتید و تریدرهای حوزه ی پرایس اکشن می توان به استاد سعید خاکستر اشاره کرد که دو دوره ی رایگان از ایشان در اینترنت موجود است و به سبک تی رکس کار می کنند. رضا گلشاهیان، اناری و سم سیدن هم اساتیدی هستند که می توانید از دوره های رایگان آنها در اینترنت و یوتیوب استفاده کنید و با این مبحث جذاب و پولساز آشنا شوید.

مزیت های استفاده از حرکت شناسی قیمت برای تحلیل

این شیوه از تحلیل مزیت هایی دارد که به شرح زیر مطرح می شوند:

1. هیچ احتیاجی به ابزارهای اضافه نیست و تنها به کمک نمودار و کندل های مشاهده شده در ان قابل انجام است. ر واقع دیدگاه پرایس بر ساده دیدن نمودار دلالت دارد.

2. برای هر بازاری مناسب است فرقی نمی کند بورس ایران باشد یا آموزش فارکس یا کریپتو و یا حتی اتی و یا کالا، برای همه ی این بازارها شما میتوانید به راحتی از پرایس بهره ببرید.

3. برخلاف تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها این شیوه از تحلیل فاقد هرگونه تاخیر در قیمت است. یعنی اطلاعاتی که زمان انقضا آنها رسیده است هیچ نقشی را در تحلیل های ما بازی نمی کنند. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز