خبرگزاری کار ایران

رژیم لاغری مناسب افراد مبتلا به دیابت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۴۵

دیابتی‌ها بسیار بدن‌های حساسی دارند و نمی‌توانند از هر رژیمی پیروی کنند. بالا و پایین شدن برخی از مواد غذایی در بدن آن‌ها ممکن است باعث بهم خوردن انسولین در بدن آن‌ها و شدت گرفتن دیابت شود.

دیابت یکی از اعضای اصلی گروه مرگ خاموش در جهان است! فشارخون، کلسترول و دیابت، از عوارضی هستند که سالانه جان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرند، اما هنوز هم توجه‌ها به این بیماری‌ها کم است. دیابت یکی از آسیب‌زننده‌ترین معضلات جامعه امروز ماست. کسانی که با دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برای لاغر شدن به مشکل می‌خورند. این افراد نمی‌توانند هر چیزی را بخورند و هر رژیمی را انتخاب کنند. اگر به دنبال رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها می‌گردید، پس آن را پیدا کرده‌اید. دیابتی‌ها هم مانند تمام انسان‌های دیگر حق‌ دارند به اندام و فرم ایده‌آل خود برسند. این کار را می‌توان با دریافت رژیم لاغری هم انجام داد، فقط باید مناسب‌ترین آن‌ها را پیدا کرد؛ همراه ما باشید.

دیابت و رژیم لاغری؛ کاهش وزن حتی با وجود دیابت

آیا دیابتی‌ها هم می‌توانند رژیم بگیرند؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از افراد مبتلا به دیابت را درگیر کرده است. همان‌طور که می‌دانید، چاق شدن و اضافه وزن برای دیابتی‌ها بسیار خطرناک است. دیابت بیماری است که درمان قطعی و دارویی ندارد، بلکه فقط می‌توان آن را کنترل کرد. تحقیقات نشان داده افرادی که مبتلا به این عارضه هستند، با گرفتن یک رژیم غذایی مناسب تا حد بسیار زیادی توانسته‌اند آن را کنترل و غیرفعال کنند. در واقع اگر آشنایی کاملی با این عارضه داشته باشید، می‌توانید متوجه شوید که این بیماری به چیزهایی که می‌خورید، ارتباطی جدانشدنی دارد.

اما نکته قابل‌توجه این است که دیابتی‌ها بسیار بدن‌های حساسی دارند و نمی‌توانند از هر رژیمی پیروی کنند. بالا و پایین شدن برخی از مواد غذایی در بدن آن‌ها ممکن است باعث بهم خوردن انسولین در بدن آن‌ها و شدت گرفتن دیابت شود. برخلاف تصور همگان، دیابت فقط مربوط به قند در بدن نیست. در بسیاری از موارد به علت کاهش مواد معدنی دیگر، قند خون نیز بالا و پایین می‌شود. رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند. این رژیم بر اساس شرایط بدنی افراد دیابتی و با در نظر گرفتن میزان مواد مورد نیاز بدن آن‌ها لحاظ شده است. اگر نگران این هستید که آیا رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها، واقعاً لاغر می‌شوید یا نه، این نگرانی را کنار بگذارید. تنها کافی است نکاتی را رعایت کنید تا به هدف خود برسید. البته به‌سادگی می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصان لیمومی رژیم لاغری مناسب افراد دیابتی را دریافت کنید. ویژگی رژیم‌ لاغری لیمومی بررسی سوابق پزشکی و سلامتی افراد است. از همین رو رژیم‌های لیمومی مزیت بیشتری نسبت سایر رژیم‌های مرسوم دارد.

رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها چگونه است؟

رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها به دو صورت روزانه و هفتگی نوشته می‌شود. در این رژیم به یک سری مواد غذایی ویژه برای کنترل قند خون توجه شده است. همچنین استفاده از برخی مواد غذایی را برای لاغر شدن و همچنین کنترل دیابت، محدود کرده است. البته ممکن است پزشکان و متخصصین تغذیه، دستورات مختلفی در مورد رژیم لاغری برای دیابتی‌ها داشته باشند. این تفاوت‌ها در نحوه اجرا و برخی از مواد مصرفی است، اما پایه‌ی اصلی کار یکی است. در ادامه به برخی از نکات مهم در رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها اشاره می‌کنیم.

کربوهیدرات

حذف کربوهیدرات از غذاهای افراد مبتلا به دیابت، می‌تواند ضربه بزرگی به‌سلامتی آن‌ها به‌حساب بیاید. استفاده از کربوهیدرات‌ سالم می‌تواند علاوه بر تنظیم قند خون آن‌ها، باعث چربی‌سوزی هم بشود. در وعده‌های غذایی روزانه افراد مبتلا به دیابت، وجود خوراکی‌هایی با کربوهیدرات مثبت لازم است. در رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها، مصرف این مواد غذایی توصیه می‌شود:

  • سبزی‌ها
  • میوه‌ها
  • غلات
  • حبوبات
  • محصولات لبنی کم‌چرب

به همان میزان که کربوهیدرات سالم مفید است. کربوهیدرات‌های منفی و مضر، خطرناک هستند. در مدت‌زمان پیروی از رژیم لاغری، باید از مصرف قندهای مصنوعی و غیرطبیعی مانند نوشابه‌ها خودداری کنید.

فیبر

کلید اصلی لاغر شدن در افراد مبتلا به دیابت، فیبر است. این ماده غذایی که در بسیاری از گیاهان و سبزی‌ها وجود دارد، یک عنصر جادویی برای دستگاه گوارش است. فیبر نقش بسیار مهمی در رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها دارد. خواص و آثار این ماده غذایی چیست؟ حس گرسنگی و میل به خوردن، علاوه بر اینکه باعث چاق شدن می‌شود، برای دیابت هم خطرناک است. مصرف فیبر باعث کنترل گرسنگی و کاهش میل غذا خوردن می‌شود. این ماده می‌تواند قند خون را کنترل کرده و از بروز عوارض دیابت بکاهد. مصرف فیبر و خوراکی‌هایی که دارای فیبر هستند برای دیابتی‌های که می‌خواهند لاغر شوند بسیار ضروری و مهم است، اما فیبر را در چه مواد غذایی می‌توان یافت؟

  1. آجیل
  2. میوه‌ها
  3. ماهی‌ها
  4. سبزی‌ها
  5. غلات کامل
  6. لوبیا و نخود فرنگی (اغلب حبوبات)

 

امگا 3

امگا 3 مجموعه‌ای از اسیدهای چرب مفید است. این اسیدها که اغلب در ماهی و تن ماهی یافت می‌شود، می‌توانند برای لاغری مؤثر باشد. امگا 3 خواص فوق‌العاده دارد که می‌توان از آن در مسیر لاغری و همچنین کنترل دیابت استفاده کرد. افراد مبتلا به دیابت باید در هفته حداقل دو وعده ماهی یا تن ماهی مصرف کنند. امگا3 علاوه بر اینکه به‌سلامت قلب کمک می‌کند، باعث کاهش سطح کلسترول در خون می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است، بدن بعد از مصرف ماهی، بهتر انسولین تولید می‌کند.امگا‌3 نوعی چربی است که علیه چربی‌های مضر است. مصرف این ماده باعث چربی سوزی می‌شود. در رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها، مصرف چربی‌های مفید به‌جای قند می‌تواند مؤثر باشد.

نکاتی مهم در مورد رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها

محاسبه کردن در رژیم لاغری مناسب برای دیابتی‌ها بسیار مهم است. به این معنا که شما باید حجم مواد مصرفی خود را در طول روز بدانید. حتی اگر به‌صورت تقریبی هم شده است باید بدانید چقدر کالری، کربوهیدرات و... مصرف کرده‌اید. پیروی کردن از رژیم‌های لاغری سخت که برخی از مواد غذایی را به‌صورت کلی حذف می‌کنند، برای دیابتی‌ها بسیار خطرناک است. استفاده از رژیم‌های گیاهخواری سنگین نیز به همین صورت است.

 این افراد باید مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند، اما لازم نیست آن را حذف کنند. در رژیم لاغری برای مبتلایان به دیابت، از مصرف موادی که دارای سدیم مانند نمک و نشاسته‌های ساده، مانند شکر باید پرهیز شود. اگر دیابت شما با بیماری‌های دیگر مانند فشار و... همراه است، برای دریافت رژیم لاغری مناسب به پزشک متخصص مراجعه کرده یا از نظر مشاوران تغذیه موسسه لیمومی بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ورود به لینک زیر، از نظر متخصصان تغذیه و لاغری لیمومی بهره‌مند شوید.

https://limoo.me/getdietplan

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز