خبرگزاری کار ایران

بهترین قیمت نیوجرسی بتنی را از کجا بخواهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۷۷۱

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که اولین بلوک نیوجرسی بتنی در چه زمانی و کجا مورد استفاده قرار گرفت اما با توجه به مدارک ثبت شده، به طور رسمی، موانع ​​بتنی در اواسط دهه 1940 در US-99 در جاده سراشیبی از کوه های Tehachapi به سمت دره مرکزی در جنوب Bakersfield، کالیفرنیا استفاده شد.

این اولین نسل از بلوک های بتنی برای به حداقل رساندن سقوط تعداد کامیون‌های خارج از کنترل شده با برخورد به این موانع بود و موجب حذف نیاز به تعمیر و نگهداری موانع کنار جاده ای ​​پرهزینه ولی با استقامت کم گردید. بلوک های بتنی امروزه نیز به اندازه 80 سال پیش معتبر و پرکاربرد هستند.

استفاده گسترده از آنها در ساخت و ساز جاده ها منجر به کاربرد گسترده آنها به عنوان یک مانع عمومی و قابل حمل در طول پروژه های ساخت و ساز و تغییر مسیر موقت ترافیک در مسیرهای توقفگاه و خطوط بزرگراه معکوس در ساعت شلوغی شده است. در این مقاله به یکی از پرکاردبرد ترین و محبوب ترین مانع بتنی، یعنی بلوک نیوجرسی بتنی، انواع و مشخصات فنی آن می پردازیم.

تعریف بلوک نیوجرسی

مانع جرسی، دیوار نیوجرسی یا بلوک نیوجرسی یک مانع بتنی یا پلاستیکی است که برای جداسازی خطوط ترافیکی استفاده می‌شود. این مانع برای به حداقل رساندن آسیب خودرو در مواقع برخوردهای تصادفی طراحی شده است و در عین حال از عبور خودروهای متقاطع که منجر به برخورد احتمالی دو خودرو از رو به رو می شود، جلوگیری می کند. بلوک نیوجرسی همچنین برای تغییر مسیر ترافیک و محافظت از عابران پیاده و کارگران در طول ساخت و ساز بزرگراه و پروژه های عمرانی استفاده می شود. نام این بلوک ها از ایالت نیوجرسی ایالات متحده گرفته شده است که برای اولین بار در دهه 1950 از موانع نیوجرسی بتنی به عنوان جداکننده بین خطوط بزرگراه ها در این ایالت استفاده کردند.

با گذشت زمان، انواع مختلفی از بلوک نیوجرسی ایجاد شد. انواع بلندتر مانند دیوار بلند انتاریو که در توقف وسایل نقلیه مؤثرتر هستند و از مزیت مضاعف آن می توان به رانندگی راحت تر و مطمئن تر در شب اشاره نمود. حتما برای شما هم پیش آمده که در حال رانندگی در شب، در یک بزرگراه یا جاده هستید و نور خودرویی که از مقابل در حال حرکت است، شما را آزرده خاطر و دیدتان را مختل می نماید. نیوجرسی بتنی تا حد زیادی این نور آزاردهنده را خنثی می کند و دید کاملی برای راننده مهیا می کند. همچنین به دلیل مقاومت و استقامت بالا، از تصادفات جاده ای بزرگ راهی تا حد بسیاری جلوگیری و میزان خسارات و تعمیرات پس از تصادف را به حداقل می رساند.

انواع نیوجرسی

بلوک نیوجرسی در ابتدا به صورت بتنی ساخته و در میان بزرگراه ها برای جداسازی دو لاین مقابل هم، مورد استفاده قرار گرفت که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون هم در کانون توجه برای مصارف متنوع باقی مانده است. با توجه به کاربردی بودن این بلوک ها، نوع پلاستیکی آن نیز تولید گردید تا اهداف دیگر عمرانی و راه سازی را حمایت نماید. به همین جهت به طور کلی می توان بلوک نیوجرسی را از لحاظ جنس و مواد اولیه سازنده به دو دسته تقسیم نمود:

  • نیوجرسی بتنی
  • نیوجرسی پلاستیکی

امروزه هر دو نوع بلوک به صورت نیوجرسی پیش ساخته، تولید و استفاده می شوند چرا که سبب صرفه جویی در زمان و هزینه و پیشبرد اهداف عمرانی در سریع ترین زمان و با دقت بیشتر می شود.

بهترین قیمت نیوجرسی بتنی را از کجا بخواهیم؟

نیوجرسی پلاستیکی

موانع نیوجرسی پلاستیکی (پلی اتیلن) توخالی برای کاربردهای کوتاه مدت که قابلیت حمل آسانی دارند، توسعه یافته اند. این موانع پلاستیکی معمولاً پس از قرار دادن در محل مورد نظر، با آب پر می‌شوند تا سطح متوسطی از محافظت در برابر تصادف را فراهم کنند، سپس با اتمام پروژه عمرانی یا راه سازی، قبل از برداشته شدن به سادگی تخلیه می‌شوند.

 این نوع بلوک، برای منحرف کردن وسایل نقلیه طراحی نشده است، بنابراین وسایل نقلیه ممکن است از موانع نفوذ کند. موانع نیوجرسی پلاستیکی را می‌توان با شن و ماسه برای افزایش مقاومت پر کرد.

نیوجرسی بتنی

بلوک های نیوجرسی بتنی خود به اشکال مختلف تقسیم می شوند و با توجه به مشخصات ظاهری، قابل نامگذاری به روش های مختلف هستند؛ به عنوان مثال نامگذاری آن می تواند با توجه به ارتفاع بلوک و یا شیب پایه و سیب کلی بلوک باشد. طراحی مانع جرسی بتنی به طور خاص برای به حداقل رساندن آسیب در تصادفات اتفاقی و کاهش احتمال عبور خودرو به خطوط مقابل در صورت برخورد بود. در ضربات معمولی با زاویه کم، آسیب مانع بتنی با اجازه دادن به تایرهای خودرو برای سوار شدن بر روی شیب سطح پایینی مانع، به حداقل می رسد.

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی

بر اساس شیب دیواره نیوجرسی، به طور کلی می توان آن را به  3 نوع دیوار جرسی معمولی، F شکل و شیب ثابت تقسیم کرد:

  1. مانع نیوجرسی معمولی (نیوجرسی مفصلی)

این طرح که با نام "نوع نیوجرسی" یا "دیوارهای جرسی" شناخته می شود، توسط اداره بزرگراه ایالت نیوجرسی برای اولین بار طراحی و توسعه داده شده است.  در این نوع بلوک، مفصل های نر و ماده جهت اتصال قطعات نیوجرسی بتنی پیش ساخته، تعبیه شده است تا این قطعات اتصالی محکم و یکدست در کنار هم داشته باشند؛ از این رو به آن نیوجرسی مفصل دار یا نیوجرسی مفصلی نیز اطلاق می شود.

مزیت بلوک نیوجرسی مفصلی بتنی:
  • ضربه یک وسیله نقلیه در حال حرکت را جذب می کند.
  • سرعت خودروی برخورد کننده را به سرعت کاهش می دهد.
  • خودرو را به مسیر اصلی خود هدایت و مانع بسته به زاویه برخورد وسیله نقلیه، آن را کنترل و حفظ می نماید.
  1. نیوجرسی F شکل

F-Shape نسل بعدی شکل ایمنی است که هدف آن محدود کردن بیشتر آسیب های خودرو است. شیب کمتر دیواره این مانع، خودروها را با شرط ضربه ملایم در هنگام برخورد، به طور کامل هدایت می کند. در طی ضربه های متوسط ​​تا شدید، زمانی که وسیله نقلیه از روی آسفالت بلند می شود، مقداری انرژی تلف می گردد. F-Shape باعث بلند شدن خودرو از روی زمین و کاهش انرژی حرکتی خودرو و در نتیجه باعث ثبات بهتر وسیله نقلیه می شود و در عین حال تغییر جهت خودرو را حفظ می کند. در تست های تصادف، F-Shape در جلوگیری از واژگونی وسایل نقلیه کوچکتر موفق تر است. از نیوجرسی F-Shape بیشتر برای موانع بتنی دائمی استفاده می شود.

  1. نیوجرسی با شیب ثابت

این نوع مانع به دلیل نیاز به عملکردی بهتر ایستادگی بیشتر نسبت به دیوارهای بتنی عمودی است. نیوجرسی با شیب ثابت بیشتر جهت جداسازی مناطق خطرناک مانند نیروگاه های برق، ایجاد دیوار امنیتی به دور کارخانجات و محیط های تست خودرو و ماشین آلات و... مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی که سبب افزایش اهمیت و کاربرد آن می شود

  • بخش بزرگی از این بلوک ها از بتن فشرده ساخته شده که ضربه را جذب می کند و از طریق کنترل انحراف ایجاد شده در خودرو، خسارات تصادف را به حداقل می رساند مقاومت می کند.
  • یک رمپ با شیب ملایم، که تمایل دارد وسیله نقلیه برخوردی را برای کاهش سرعت حرکت آن، به سمت بالا ببرد. تماس با زیرشاخه باعث می شود خودرو به سرعت سرعت خود را کاهش دهد و در عین حال سالم به خط اصلی خود بازگردانده شود.
  • میلگرد و مواد افزودنی دیگر به مواد اولیه بلوک یعنی سیمان و آب، باعث افزایش چشمگیر مقاومت نیوجرسی پیش ساخته شده و با قابلیت حمل این قطعات بتنی پیش ساخته، بسیاری از مشکلات راهسازی و عمرانی حل گردیده است.
  • تمامی بلوک های بتنی نام برده، به دلیل ابعاد استاندارد و مشخص به صورت نیوجرسی بتنی پیش ساخته قابل سفارش هستند که هزینه ساخت را کاهش و زمان پروژه های عمرانی را به طور چشمگیری کوتاه می کنند که مجدد به دلیل کاهش زمان پیشبرد پروژه، هزینه های جانبی مانند هزینه نیروی کار و استهلاک ماشین آلات ساختمانی کاسته می شود.

در شکل زیر، ابعاد نیوجرسی بتنی برای هر یک از اشکال مختلف آن نشان داده شده است تا تفاوت ظاهری این بلوک های بتنی نیوجرسی بهتر درک شود.

بهترین قیمت نیوجرسی بتنی را از کجا بخواهیم؟

قیمت نیوجرسی بتنی

بلوک نیوجرسی بتنی، با توجه به ابعاد و مواد به کار رفته در ساخت آن قیمت های متنوعی می تواند پیدا کند. بنابراین با توجه به قیمت روز مواد سازنده آن مانند سیمان، میلگرد، سنگدانه (شن، ماسه و...) این بلوک های بتنی قیمت گذاری می شوند.

قابل ذکر است که استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت، تاثیر مستقیم بر استحکام نیوجرسی بتنی پیش ساخته دارد که میزان طول عمر مفید این سازه را تعیین می نماید. کارینا بتن ایرانیان، با سابقه طولانی و درخشان در تولید انواع دیوار نیوجرسی بتنی پیش ساخته، دارای تجربه ای ژرف در این زمینه بوده و با استفاده از مواد درجه یک در تولید این سازه های پیش ساخته، ماندگاری و دوام آن ها را تضمین می نماید.

در کارینا بتن ایرانیان، امکان سفارش انواع نیوجرسی بتنی با توجه به هدف عمرانی و نیاز مهندسین، وجود داشته و با بهره گیری این مجموعه از کارشناسان مجرب، بستری مطمئن برای خریداران فراهم می شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز