خبرگزاری کار ایران

چهار رویکرد جدید برای آموزش زبان انگلیسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۳۲

رواج رسانه‌های اجتماعی و اینترنت به طور کلی روش یادگیری تمامی زبان‌ها را تغییر داده است. برای معلمان زبان امروزی ضروری است که به نیازها و علایق دانش آموزان امروزی توجه کنند. رویکرد ارتباطی که در اواخر دهه 90 مرسوم بود، هنوز به طور گسترده به عنوان آخرین پیشرفت در آموزش زبان مدرن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، به وضوح آشکار شده است که نیازهای دانش آموزان مدرن از بهترین استراتژی‌های معلمان و ناشران کتاب پیشی گرفته است. در ادامه به ارائه روش‌های مدرن برای آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

1. رویکرد آموزشی مبتنی بر انجام فعالیت زبان آموز

طراحی برنامه درسی سنتی و برنامه ریزی کلاس حول موضوعاتی بود که برای دانش آموزان مفید در نظر گرفته می‌شد. این بدان معنا بود که دانش‌آموزان باید دستور زبان و واژگانی را که مربیان فکر می‌کردند لازم است، بیاموزند. در آموزش زبان مدرن ضروری است که برنامه‌های درسی را حول فعالیت‌هایی بسازیم که همه دانش آموزان بتوانند با آن احساس راحتی کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

رویکرد مبتنی بر فعالیت نشان دهنده یک تغییر پارادایم مهم است زیرا تمرکز بر محتوا به تمرکز بر مهارت‌ها و شایستگی‌ها تغییر کرده است. بنابراین، برنامه ریزی و طراحی در مورد آنچه آموزش داده می‌شود نیست، بلکه به این موضوع می‌پردازد که چرا این مطلب آموزشی در کلاس ارائه می‌شود. فعالیت‌های در کلاس می‌تواند شامل سفارش غذا در رستوران، رزرو اتاق هتل، یا شاید کارهای پیشرفته تری مانند نقد یک فیلم یا بیان نظرات خود در مورد سیاست باشد. در این رویکرد، زبان آموزش داده شده حول محور فعالیت عملی می‌چرخد.

قبل از اتخاذ رویکرد تکلیف محور، مربیان باید از خود بپرسند: "چرا دانش آموزان من انگلیسی یاد می‌گیرند؟"، سپس برای ارائه راهکارهایی که فعال بودن زبان آموز در کلاس آموزش زبان کمک می‌کند، طرح بندی داشته باشند.

2. آموزش زبان انگلیسی همراه با رویکرد پروژه محور

دقیقاً مانند رویکرد تکلیف محور، رویکرد پروژه محور نیز به این منظور است که نیازهای واقعی دانش آموزان را با تطبیق زبان همراه مهارت‌ها و شایستگی‌هایی که واقعاً به صورت شخصی و حرفه‌ای به آن نیاز دارند، برطرف کند. ابتدا باید به دلیل حضور دانش آموزان در کلاس زبان نگاه کنید و بر اساس آن برنامه ریزی نمایید.

ارزیابی زبان آموزانی که در کلاس حضور دارند منجر به طراحی یک پروژه فراگیر شده، که به نتیجه نهایی کلاس، ترم یا دوره تبدیل می‌شود. این پروژه می‌تواند هر چیزی باشد، از ارائه شفاهی تا اجرای یک نمایش به زبان انگلیسی، در هر صورت، پروژه باید از وظایف فردی تشکیل شده باشد که دانش آموزان را در انتها به درستی ارزیابی نماید. آزمون‌های کوچک یا تکمیل تکالیف، ارزیابی‌های تجمعی هستند. فقط به یاد داشته باشید، معیارهای ارزشیابی شما باید واضح باشد تا دانش آموزان بدانند در چه موردی سنجیده شده و نمره می‌گیرند.

3. برنامه درسی واژگانی

در حالی که دو رویکرد قبلی به شدت بر مهارت‌ها و شایستگی‌هایی تمرکز می‌کنند که دانش‌آموزان باید آن‌ها را توسعه دهند، این رویکرد بر روی آنچه دانش‌آموزان واقعاً نیاز برای یادگیری زبان نیاز دارند، تمرکز می‌کند. به ویژه، کلمات واقعی که دانش آموزان برای انجام وظایف خاص باید درک کنند.

از آنجایی که این رویکرد بر محتوا متمرکز است، وظایف و تکالیف خانگی باید بر نیازهای واقعی دانش آموزان متمرکز باشد. بنابراین، ارزشیابی زبان آموزان در یک آموزشگاه زبان باید بر اساس آنچه از واژگان زبان انگلیسی واقعاً به دست آورده اند باشد. نمونه‌هایی از این ارزیابی‌ها شامل نوشتن یک ایمیل برای درخواست شغل یا تعیین زمان برای مصاحبه است. فعالیت‌هایی کلاسی در این زمینه می‌توانند از تطبیق تصاویر و تعاریف تا کار با دیالوگ‌ها یا توصیف فصول مورد علاقه متغیر باشند.

4. استفاده از گوشی‌های هوشمند در کلاس درس

ممنوع کردن تلفن‌های هوشمند در کلاس ممکن است فرصتی از دست رفته برای افزایش بیشتر تجربیات یادگیری باشد. امروزه اپلیکیشن‌های بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند که به راحتی بر روی موبایل و ویندوز نصب می‌شوند. تلفن‌های هوشمند ابزارهای مفید بسیاری مانند فرهنگ لغت، مترجم و برنامه‌های مرجع دستور زبان را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

کلام آخر

در حالی که رویکردهای سنتی آموزش زبان پایه محکمی برای آموزش موثر زبان فراهم می‌کنند، مهم است که بدانیم این تکنیک‌ها همیشه نیازهای فعلی دانش‌آموزان را برآورده نمی‌کنند. در واقع رویکرد ارتباطی، که هنوز به‌عنوان جدیدترین و بهترین رویکرد به‌طور گسترده تبلیغ می‌شود، در حال حاضر باید تغییری یابد و به شکل تعامل مؤثر در کلاس درس بین اساتید و زبان آموزان باشد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع آموزش زبان انگلیسی به متدهای آموزشی مؤسسه‌ای که قصد ثبت نام در آن را دارید توجه نمایید. آموزشگاه زبان‌های خارجه ملل با ارائه جدیدترین متدهای آموزشی و بهره‌گیری از اساتید مجرب زبان انگلیسی می‌تواند بهترین انتخاب برای شروع آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز