خبرگزاری کار ایران

سفر به یزد در دوران پساکرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۴۶

یزد یکی از شهرهای تاریخی و توریستی ایران است که تا پیش از شیوع کرونا به دلیل وجود آثار تاریخی منحصربه‌فرد و جاذبه‌های طبیعت کویری، از گردشگران داخلی و خارجی زیادی میزبانی می‌کرد. این شهر نخستین شهر ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای خشتی جهان به شمار می‌آید. حالا پس از گذشت حدود 2 سال از شیوع کرونا و واکسیناسیون گسترده در ایران، بازار سفر دوباره رونق گرفته و پیش‌بینی می‌شود به زودی یزد هم میزبان تعداد زیادی از مسافران باشد.  اما آیا شرایط خاصی برای سفر به یزد در دوران پساکرونا وجود دارد؟ این سوالی است که در ادامه پاسخ آن را خواهید یافت.

 

شرایط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر

اگر برای سفر به یزد قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما را دارید باید بدانید تمام افرادی که قصد استفاده از این وسایل را برای سفر برون‌شهری دارند باید کارت واکسن داشته و هر دو دوز را تزریق کرده باشند. به عنوان مثال اگر قصد سفر هوایی از تهران به یزد را دارید، باید در فرودگاه مهرآباد کارت واکسن را ارائه دهید تا مجاز به سوارشدن به هواپیما شوید. این موضوع در مورد پرواز برگشت هم صدق می‌کند و پس از ارائه بلیط هواپیما یزد تهران برای سوار شدن به هواپیما باید تست منفی یا کارت واکسن خود را به مسئول مربوطه نشان دهید.

سفر به یزد در دوران پساکرونا

افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، می‌توانند با ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این تست باید حداکثر 72 ساعت پیش از سفر گرفته شده باشد.

اگر یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اید و از زمان تزریق دوز دوم واکسن نگذشته است، می‌توانید با ارائه کارت واکسن و بدون تست پی سی آر از هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید.

فراموش نکنید که با وجود تزریق واکسن و یا ارائه تست منفی باز هم زدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است.

شرایط بازدید از موزه ها و اماکن دیدنی یزد در دوران کرونا

موزه‌ها و اماکن تاریخی پس از شیوع کرونا تعطیل شدند و تنها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت قابل بازدید بودند. در حال حاضر مدتی است که این مکان‌ها دوباره فعالیت خود را از سرگرفته‌اند و میزبان علاقه‌مندان هستند. موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد هم باز شده‌اند و می‌توانید در سفر به این شهر از آنها بازدید کنید. فقط به یاد داشته باشید که زدن ماسک در این اماکن همچنان اجباری است و اگر ماسک نداشته باشید نمی‌توانید وارد آنها شوید.

سفر به یزد در دوران پساکرونا

وضعیت هتل های یزد در دوران کرونا

هتل های یزد در دوران شیوع کرونا به خوبی توانستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مهمانان خود را در سفرهای ضروری‌شان به یزد راضی نگه دارند. هتل‌های این شهر دقت زیادی در رعایت نکات بهداشتی دارند و به نظافت بخش‌های مختلف اهمیت می‌دهند. بنابراین در سفر به یزد با آسودگی خیال، یکی از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های سنتی شهر را انتخاب کنید و لخظاتی سرشار از آرامش را در آن سپری کنید.

حواستان به هزینه‌های سفر باشد

از آنجا که در دوران کرونا همه دچار آسیب‌های اقتصادی شدند، مدیریت هزینه‌ها به ویژه مدیریت هزینه‌های سفر برای همه اهمیت دارد. با استفاده از سرویس‌های تقویم قیمتی، نمودار قیمتی و اطلاع از آخرین قیمت در فلای تودی می‌توانید بلیط هواپیما را به هر مقصدی در ایران و جهان با پایین‌ترین قیمت بخرید. با رزرو هتل از فلای تودی هم از تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شوید؛ بنابراین می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز