خبرگزاری کار ایران

چرا هدایای سازمانی برای کسب و کار شما ضروری هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۹۶

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب و وفاداری مشتری‌ها در یک سازمان و یا شرکت، اهدای هدیه به مشتری در مناسبت‌های مختلف است. در واقع این روش می‌تواند کمک خوبی به رونق کسب و کار و رضایت مشتری‌های شما داشته باشد. هدایای سازمانی یکی از تاثیرگذار‌ترین و هوشمندانه‌ترین نوع تبلیغ برای برند یا شرکت شما محسوب می‌شود. با این کار علاوه بر این که مشتری‌های خود را خوشحال و نگه می‌دارید، باعث می‌شود تا مشتری‌های بالقوه نیز به سوی شما بیایند. افرادی که از قبل با شما همکاری و خرید داشته اند، قطعا به اطرافیان خود از این ویژگی‌ها و مزایا خواهند گفت و دهان به دهان برند شما در بین مردم مطرح می‌شود.

این روزها با توجه به این‌که کسب و کارهای جدید و قدیمی رقابت بسیار زیادی با یکدیگر دارند، رضایت مشتری‌های قدیمی و جلب افراد جدید سرلوحه کارشان می‌باشد. اگر بتوانید به مناسبت‌های مختلف و یا حتی بدون مناسبت هدایای ویژه‌ای را به طور هوشمندانه انتخاب کنید قطعا شاهد رشد و رونق کسب و کارتان در بلند مدت خواهید بود.

معرفی چند ایده جذاب برای سازمان ها

چرا هدایای سازمانی برای کسب و کار شما ضروری هستند؟

سررسید مخصوص و سفارشی برند خودتان، لوازم مورد نیاز اداری، تقویم رومیزی،  قلم یا روان نویس ارزشمند و حکاکی شده، دکور اداری، لوازم جانبی گوشی همراه، لوازم مورد نیاز سفر، کارت هدیه، پلاک طلا، نوشیدنی و یا خوراک، قهوه، لیوان و یا ماگ طراحی شده، برای خانم‌ها شال یا روسری، بلیط سفر، کمک هزینه سفر، گل طبیعی، بلیط اسپا و یا آبگرم درمانی، هدفون و یا هندزفری بلوتوث، ساعت هوشمند، تبلت یا گجت مورد استفاده، بلیط برای اماکن تفریحی یا زیارتی، سبد مواد غذایی و خوراکی و هزاران هزار جوایز نفیس دیگری که بهتر است نسبت به سلیقه و یا روحیه شخص خریداری شود.

نکته مهم و قابل توجه برای مدیران این است که به هیچ عنوان نباید برای خرید هدایا بین کارمندها تفاوتی قائل شوند. ممکن است برای هر کسی با توجه به سلیقه‌اش موارد گوناگونی را برای هدیه انتخاب کنید اما نباید از نظر میزان قیمتی تفاوتی با یکدیگر داشته باشند. نکته دوم این‌که اگر قرار است هدیه‌ای را به رسم یادبود تقدیم به یکی از کارکنان و یا تمامی آن‌ها کنید باید از ته دل و میزان رضایت کامل شما باشد. کسی شما را به عنوان کارفرما مجبور به اهدای هدایا نکرده است پس باید از نظر ارزش معنوی و مالی، بهترین باشد. در این صورت ارزش شما و کارمندان پیش یکدیگر بالا رفته و همگی از کارکردن در کنار یکدیگر خوشنود خواهید بود.

هدایای سازمانی در چه مواردی استفاده میشوند؟

چرا هدایای سازمانی برای کسب و کار شما ضروری هستند؟

به طور کلی اهدای هدایای سازمانی به کارمندان موجب می‌شود تا آن‌ها روحیه بسیار خوب و انگیزه بالایی برای کار کردن پیدا کنند. اهدای هدایا از سوی مدیران و مسئولین به این منظور است که از حسن نیت و کار فوق العاده کارمندان خود مطلع هستید و برای این کار از کارمندان خود تشکر کرده اید. همچنین خرید هدایای تبلیغاتی نیز این روزها بسیار با استقبال خوبی رو به رو شده است.  این تشکر و قدردانی به شدت بر روی عملکرد افراد در شرکت‌ها و سازمان‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. پرسش ما در این بخش این است که کاربرد هدایای سازمانی در چه مواردی است؟

هدایای سازمانی بیشتر در اعیاد و مناسبت‌های خاص به کارمند‌ها اعطا می‌شود. به طور مثال عید باستانی نوروز، عید غدیر خم، عید قربان، نیمه شعبان، روز کارمند، روز مهندس، روز پزشک، روز دانش آموز، روز دانشجو، روز زن، روز دختر و ... . لازم به ذکر است که هدیه سازمانی بدون مناسبت و برای تشکر از یک فرد در یک شرکت یا ارگان نیز اتفاق می‌افتد. برای مثال شخصی رکورد فروش را در یک شرکت و یا فروشگاه بالا می‌برد و یا باعث جذب مشتری‌های زیادی برای آن برند می‌شود و یا بسیار با انرژی و خوش اخلاق در محیط کار با مدیران و همکاران خود است. بسیاری از صاحبین مشاغل مانند رئیس و یا مدیر عامل شرکت برای بازده بیشتر کارکنان، شرایط ویژه‌ای را برای اهدای هدایا در نظر می‌گیرد یعنی مشخص می‌کنند که اگر در بازه زمانی تعیین شده، یک کاری را به خوبی و بی نقص انجام دهند، پاداش و یا هدایا به آن شخص تعلق می‌گیرد. بهتر است بدانید که این گونه از هدایای مدیریتی بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است.

بالا بردن انگیزه کارمندان

همان‌طور که در بخش بالا به آن اشاره شد، اعطای هدایا به کارمندان باعث بالا بردن انگیزه آن‌ها می‌شود. همین که آن شخص متوجه می‌شود که کارهای مثبت و درست او از دید مدیران یک مجموعه پوشیده نیست و میزان تلاش و همت کارمند خود را ستایش می‌کنند و نسبت به آن سزاوار پاداش می‌شود، قطعا انگیزه کارمند نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی اگر قصد دارید کسب و کار و یا برند موفق و رو به رشدی داشته باشید باید از کارکنان نمونه و با اخلاق خود قدردانی و تشکر کنید. حسن نیتتان را می‌توانید با جوایز نقدی، هدایای نفیس و یا ارتقا شغلی کارمند نشان دهید. اگر دیگر اشخاص ببینند که شما از کارکنان نمونه خود به خوبی پشتیبانی می‌کنید آن ها هم تشویق به انجام بی نقص وظایف خود می‌شوند. تا به این جا قطعا متوجه شدید که این چرخه چقدر به نفع مدیر و کارمند می‌باشد. پس در بالا بردن انگیزه کارمندان کوتاهی نکنید و از هر لحاظی آن‌ها را حمایت و پشتیبانی کنید، در این صورت است که یک برند و یا مجموعه موفقیت بی نظیری را تجربه می‌کند. اگر یک شرکت را می‌بینید که سالیان زیاد است که در مسیر کار خود موفق بوده قطعا بسیاری از این فاکتورها را در طی سالیانی که گذشته رعایت کرده است.

انتقال احساس ارزشمند بودن به کارمندان

بهتر است بدانید که از مهم‌ترین وظایف یک مدیر ارشد و یا رئیس یک مجموعه، حس انتقال ارزشمند بودن به کارمند است. اگر اشخاصی که برای مجموعه‌ی شما در تلاش هستند بدانند که قدر آن‌ها را می‌دانید و بابت کارهای درست و منظمشان مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند، شما برنده‌اید. چرا می‌گوییم برنده؟ چون حس ارزشمند بودن را به کارکنان انتقال داده‌اید و با روش‌های گو ناگون از کار آن‌ها حمایت و تشکر کرده‌اید، پس به مراتب آن‌ها هم وظایف خود را به نحو احسنت انجام خواهند داد. از این رو کسب و کارتان هر روز و هر لحظه رو به پیشرفت است و می‌توانید مشتری‌هایی جدید و بسیار زیاد را جذب کنید.

در چه مناسبت هایی به کارمندانمان هدیه دهیم؟

یک سری از مناسبت‌ها است که در تقویم وجود دارند و یا روز جهانی کارمند که تمامی ارگان‌ها و شرکتها تدارکی را می‌بینند. یک بخش دیگری نیز وجود دارد که صاحب برند یا یک مجموعه نسبت به دلایل مختلفی چون: شکست رکورد فروش، خوش اخلاق بودن با مشتری، مرتب و منظم بودن کارمند، دادن ایده‌های جدید برای رونق کسب و کار، روز تولد کارمندان، سالگرد تاسیس شرکت و خیلی موارد دیگر که مشخص کرده، هدایایی را در نظر می‌گیرد. اما به طور معمول در اعیادی چون عید نوروز، روز کارمند، روز زن، روز دختر، عید غدیر و ... بعضی شرکت‌ها هدایایی را برای کارکنان در نظر می‌یرند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز