خبرگزاری کار ایران

خرید داکت اسپلیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۶۳

چنانچه مایلید از روش‌های جدیدی برای تامین گرمایش و سرمایش منزل خود استفاده کنید، خرید داکت اسپلیت و نصب آن می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب و کاربردی باشد. پیشرفت فناوری‌ در دنیای امروز کمک کرده تا شما بتوانید برای محیط‎های مختلف از دستگاه‌ها و سیستم‌های گوناگونی برای تامین هوای سرد و گرم استفاده نمایید.

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از این دستگاه‌ها داکت اسپلیت می‌باشد که در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی کارایی آن خواهیم پرداخت. در انتها نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که در زمینه فروش داکت اسپلیت درکرج فعالیت دارد و مشتریان می‌توانند جهت خرید داکت اسپلیت در کرج به صورت حضوری و آنلاین از این فروشگاه اقدام نمایند. 

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیتDucted Split Air Conditioning  یکی از دستگاه‌های تهویه مطبوع به شمار می‌آید که می‌توان از آن برای خنک کردن و گرم کردن هوای محیط در تابستان و زمستان، در فضاهای مختلفی مانند ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و .. استفاده کرد. داکت اسپلیت در واقع دستگاهی شبیه به اسپلیت یا همان کولر گازی است، اما یک تفاوت اساسی بین آن‌ها وجود دارد و آن هم ساختار یونیت داخلی آن‌هاست. یونیت داخلی کولرگازی را می‌توان به سقف یا دیوار به صورت روکار نصب نمود اما داکت اسپلیت به صورت توکار و درون سقف کاذب نصب می‌شود و هوای گرم یا سرد از طریق کانال‌هایی که نصب شده به اتاق‌های مختلف راه می‌یابد و شما تنها می‌توانید دریچه داکت اسپلیت را مشاهده نمایید.

هنگام خرید داکت اسپلیت لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که باید پیش از به اتمام رسیدن مراحل ساخت یک سازه مسکونی، تجاری و یا اداری شرایط و محل نصب آن در نظر گرفته شود و کانال‌های آن که از جنس گالوانیزه تولید می‌شوند و همچنین لوله‌های آن داخل سقف کاذب جایگذاری شوند. در حالی که برای نصب کولرگازی و یا اسپلیت معمولی می‌توانید پس از ساخت سازه اقدام به نصب آن نمایید. به همین جهت است که اکنون برای خیلی از ساختمان‌های قدیمی تنها می‌توان از اسپیلت‌های معمولی استفاده کرد.

داکت اسپلیت از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

از مهمترین بخش‌های داکت اسپلیت می‌توان به بخش هواساز و کندانسور آن اشاره کرد که این دو بخش با استفاده از لوله‌های مسی به یکدیگر متصل شده‌اند. بخش کندانسور این دستگاه دارای قطعاتی شامل پروانه، کمپرسور، دینام و .. می‌شود و قسمت هواساز نیز از بخش‌هایی مانند فیلتر، سینی، کویل، دینام، اوپراتور، پروانه تشکیل شده است.

پس از خرید داکت اسپلیت لازم است کارشناسان نصب برای راه‌اندازی آن بخش هواساز داکت اسپلیت را درون سقف نصب کرده و سپس کانال کشی را از این قسمت شروع کرده و به سمت اتاق‌ها و فضاهایی که نیاز به تامین هوای سرد یا گرم دارند، هدایت نمایند. از قابلیت‌های خوب داکت اسپلیت آن است که انتقال هوا در آن از طریق کانال‌های تهویه صورت می گیرد و این مورد باعث می‌شود که هوای گرم و سرد به صورت یکسان و متوازن در همه قسمت‌های محیط پخش شده و شما هوای مطبوع و یکسانی را در همه محیط خود در اختیار داشته باشید.

خرید داکت اسپلیت

چه نکاتی را باید هنگام خرید داکت اسپلیت در نظر گرفت؟

هنگامی که به مراکز فروش داکت اسپلیت در کرج یا سایر شهرها مراجعه می‌کنید باید از کارشناسان این مراکز درباره انواع و نحوه کارکرد دستگاه مشاوره بگیرید تا دستگاهی که کاملا مناسب محیط شماست به شما معرفی شود. اما نکاتی که ما در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید داکت اسپلیت باشد.

  • به نوع کمپرسور معمولی یا اینورتر بودن داکت اسپلیت توجه کنید

در حال حاضر دو نوع داکت اسپلیت معمولی یا اینورتر از نظر نوع کمپرسور در بازار موجود است. در کمپرسورهای اینورتر دور کمپرسور می‌تواند بر اساس میزان بار برودتی درخواستی تغییر پیدا کند در حالی که در داکت اسپلیت معمولی اینگونه نیست. دیگر آن که قیمت داکت اسپلیت اینورتر نسبت به نوع معمولی آن‌ها بیشتر است زیرا از قطعات پیشرفته‌ای برخوردار است و خدمات پس از فروش آن ممکن است برای مصرف کننده گران‌تر تمام شود.

  • ظرفیت مناسب را انتخاب کنید

اینکه داکت اسپلیت را برای چه ساختمانی نصب می‌کنید و میزان استفاده از آن چقدر است می‌تواند در انتخاب یک محصول مناسب موثر باشد. عموما خرید داکت اسپلیت با ظرفیت بالا به خریداری که نیاز کمی به استفاده از این محصول دارد و یا آن را برای محیط کوچکی می‌خواهد می‌تواند هزینه اضافی به همراه داشته باشد.

  • به میزان صدایی که دستگاه تولید می‌کند توجه کنید.

فن دمنده هواساز می‌تواند تا حدی برای این دستگاه تولید صدا نماید. همچنین خروج هوا از کانال و دریچه نیز صدایی تولید می‌کند که بهتر است هنگام خرید داکت اسپلیت برای خانه‌های مسکونی به این مورد توجه نمایید.

  • به محلی که دستگاه در آن نصب می‌شود توجه کنید.

پیش از آن که به مراکز فروش داکت اسپلیت برای خرید این دستگاه مراجعه کنید، لازم است از متخصصان این حوزه بخواهید نقشه کانال کشی، ابعاد کانال و محل نصب داکت اسپلیت را در ساختمان‌تان طراحی کنند زیرا قرار دادن دستگاه در محل مناسب، مهم‌ترین فاکتور در عملکرد آن خواهد بود. به عنوان مثال بهتر است قسمت مکش دستگاه نزدیک به آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی نباشد تا از پخش بو تا حد زیادی جلوگیری شود.

  • به راندمان دستگاه توجه کنید.

هنگام خرید داکت اسپلیت، مسئول فروش داکت اسپلیت باید شما را از راندمان هر یک از دستگاه‌ها و همچنین میزان مصرف آن آگاه نماید تا شما بتوانید نسبت به محیطی که در اختیار دارید داکت اسپلیت کم مصرف‌تری را خریداری نمایید.

  • محل مناسبی برای قرارگیری یونیت خارجی دستگاه در نظر بگیرید.

یونیت خارجی هر دستگاه داکت اسپلیت متناسب با ظرفیت آن ابعاد مختلفی دارد و با توجه به اینکه برخی از آن‌ها بالا زن و بعضی دیگر بغل زن هستند، بنابراین لازم است جای مناسبی برای آن تعبیه شود که آسیبی متوجه آن نگردد. تراس و یا پشت بام محل مناسبی برای نصب یونیت خارجی به شمار می‌‌آید.

خرید داکت اسپلیت

فروشگاه کرج بوران

چنانچه در شهر کرج حضور دارید برای خرید داکت اسپلیت در کرج، انواع کولرگازی و سایر دستگاه‌های گرمایشی، سرمایشی می‌توانید به فروشگاه کرج بوران مراجعه نمایید. این فروشگاه سال‌هاست که در حوزه خرید و فروش داکت اسپلیت و خرید کولرگازی در کرج در برندهای مختلف، نصب و تعمیر، سرویس و ارائه خدمات مختلف در این حوزه، در کرج، فعالیت دارد. همچنین برای استعلام قیمت داکت اسپلیت و سایر محصولات می‌توانید با شماره تماس‌های درج شده در سایت https://www.karajbooran.com/ تماس برقرار نمایید و یا انواع دستگاه‌ها و محصولات را در بخش فروشگاه سایت کرج بوران مشاهده کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز