خبرگزاری کار ایران

نحوه تعویض و نصب توالت فرنگی (دستشویی ایرانی و فرنگی کنار هم)

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۰۰

در این راهنمای ساده، به شما خواهیم گفت که چگونه یک توالت قدیمی را با یک توالت فرنگی جدید تعویض کنید یا کنارهم استفاده کنید.

ممکن است به دلایل مختلفی مانند کهولت سن، بیماری های متمرکز بر زانو و کمر و یا حتی دیزاین و معماری خاص منزل، شما از توالت فرنگی استفاده کنید و اکنون نیازمند جایگزینی توالت فرنگی جدید با توالت قدیمی داشته باشید و یا این که توالت قدیمی منزل شما از مد افتاده یا دچار نقص و شکستگی و آسیب فیزیکی شده باشد.

دلیل دیگر می تواند این باشد که شما به خانه ای نقل مکان کرده اید که قبلاً توالت فرنگی نداشته است و می خواهید خودتان یک توالت فرنگی برای خانه جدید نصب کنید. در این مواقع اگر خودتان توانستید با این راهنما توالت را نصب کنید که هیچ، ولی اگر نتوانستید یا نخواستید این کار را انجام دهید می توانید با لوله بازکنی تهران تماس گرفته و درخواست نیروی مختصص کنید و این مجموعه در کمتر از 20 الی 30 دقیقه در محل بوده و بدون دردسر و با تمیزترین و حرفه ای ترین شیوه، کار را به انجام خواهد رساند.

خبر خوب اینکه، به هر دلیلی که می خواهید توالت فرنگی نصب کنید، تمام این توالت ها از سیستم یکسانی پیروی می کنند.

اگر از بوی بد فاضلاب که در خانه می پیچد یا از گرفتگی لوله های حمام و توالت خسته شده اید فقط کافیست درخواست خود را لوله بازکنی تهران ثبت کنید.  نیروهای این مجموعه در کمترین زمان ممکن به کمک شما خواهند آمد.

نحوه تعویض و نصب توالت فرنگی (دستشویی ایرانی و فرنگی کنار هم)

این نحوه راهنمایی همه انواع توالت‌های معمولی را پوشش می‌دهد، با این حال ممکن است احتمال کمی وجود داشته باشد که توالت شما به دستورالعمل‌های مخصوص نصب نیاز داشته باشد، بنابراین لطفاً در هر مورد به دفترچه راهنما یا دستورالعمل‌های توالت فرنگی خریداری شده مراجعه کنید و به یاد داشته باشید، این فقط یک راهنما است، بنابراین اگر تجربه زیادی در رابطه با امور معماری و بنایی ندارید، بهتر است از فروشنده محصولات بهداشتی ساختمانی که توالت فرنگی را خریده اید، توضیحات بیشتری خواسته و با دقت بیشتری کار را انجام دهید و از فیلم ها و آموزش های بیشتری هم استفاده کنید.

 

مراحل آماده سازی نصب توالت فرنگی

اولین قانون کلی در هنگام نصب توالت فرنگی جدید این است که خیلی با احتیاط کار کنید. با توجه به اینکه، توالت فرنگی از جنس چینی است، استفاده از چکش و سایر ابزارهای سخت، کاملاً با دقت باید باشد. چون ممکن است ضربات محکم باعث شکستن توالت فرنگی شود. اما در عین حال کمی فشار نیز برای نصب آن ضروری است. تمام این کارها ابزارهای مخصوصی دارند که بدون آسیب به بدنه ی توالت فرنگی می توان از آن استفاده کرد.

 

ابزار مناسب نصب توالت فرنگی

نصب توالت به ابزار بسیار کمی نیاز دارد و با کاسه توالت های نوع جدید، آسان‌تر از قبل نصب می شود. ما در زیر ابزارهایی را که برای نصب توالت نیاز دارید و همچنین برخی از وسایل اضافی که ممکن است مفید باشند را فهرست کرده ایم:

  • آچار فرانسه

آچار فرانسه همیشه از ملزومات یک خانه است و به واسطه اینکه دهانه آن قابل تنظیم برای پیچ و مهرهای متفاوت می باشد، کاربردی ترین ابزار یک استاد فنی کار محسوب می شود.

  • پیچ گوشتی

پیچ گوشتی را در اکثر خانه های ایرانی می توان پیدا کرد و چیز خاصی نیست که مختص افراد خاص باشد. فقط در مورد استفاده از پیچ گوشتی در زمان نصب توالت فرنگی، به این نکته توجه داشته باشید که پیچ گوشتی شما توانایی و قدرت باز و بسته کردن پیچ ها را دارا باشد.

  • چسب سیلیکون

یک نوع چسب است که مثل چسب آکواریوم، قاعدتاً کاربرد زیادی در منازل نداشته و فقط برای برخی کارها مجبور به استفاده از آن هستید. در زمان نصب توالت فرنگی هم برای درز گیری و جلوگیری از نشت بو، مجبور به استفاده از آن هستید. چسب سیلیکون را در زمان خرید توالت فرنگی، از فروشنده درخواست کرده و یا از مراکز فروش ملزومات بهداشتی ساختمانی تهیه کنید.

  • انبر قابل تنظیم

این نوع ابزار گونه های مختلفی دارد که معروف ترین آنها، انبر قفلی و آچار لوله گیر هستند. به طور کلی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها و لوله ها، نیازمند انبرهای قابل تنظیم مناسب با همان کار و سایز لوله و پیچ و مهره ها هستید.

شروع نصب توالت فرنگی

برداشتن توالت و نصب توالت قبلی چندان کار سختی نیست و با همین ابزارها می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر توالتی که نصب می کنید، مخزن آن جداست، کار کمی پیچیده تر خواهد شد و نیاز به لوله کشی حتمی خواهد بود. با این اوصاف ابزارهای مورد نیاز نیز تغییر خواهد کرد.

  • لوله برش یا اره برقی

برای برش و اندازه کردن لوله های آب

  • آچار لوله

برای باز و بسته کردن و همچنین ثابت نگه داشتن لوله ها برای کار کردن

  • آچار جعبه

بدون تردید برای لوله کشی نیازمند ابزار آلات ساده اما متعددی هستید که بخش زیای از آنها در جعبه ابزار پیدا می شود.

  • چکش

ابزاری نیست که نیاز به توضیحات داشته باشد و همه از کاربرد آن اطلاع دارند.

  • مته

مته به تنهایی کاربرد ندارد و استفاده از آن نیازمند دستگاه دریل است و برای سوراخ کاری و نصب بست های نگهدارنده لوله استفاده می شود.

  • متر

نوع متر مهم نیست که فلزی باشد یا پارچه ای. مهم این است که برای تنظیم دقیق لوله ها و برش صحیح آنها، باید ابعاد و اندازه آن ها معین و مشخص شده باشد که هم ظاهر و هم باطن کار، درست و خوب باشد.

  • مداد

قطعاً برای نشانه گذاری محل برش لوله ها و یا مشخص کردن محل سوراخ بست ها و... به مداد یا هر ابزار نشانه گذاری دیگری مانند خودکار، ماژیک و... نیاز دارید

  • سطل

قطعات مختلف مانند سه راهی، زانویی، نوار تفلون، و... همچنین ابزار آلات ریز به یک فضای برای جلوگیری از ریخت و پاش نیاز دارند و در نهایت هم از همین سطل برای جابجایی آب و تست توالت فرنگی استفاده می شود.

  • حوله

برای تخلیه آب داخل کاسه توالت به حوله نیاز دارید و نکته دیگر اینکه محال است توالت فرنگی نصب شود و زمین و گاهی اوقات سرامیک های دیوار خیس و کثیف نشود. کاربرد حوله در زمان نصب توالت فرنگی این است که نم و خیسی را از بین ببرد.

 

از بین لوازم و ادوات نصب توالت فرنگی، ممکن است به قطعاتی نیاز پیدا کنید که اگر در زمان خرید مراقب نباشید که آنها کم و کسر نباشند، قطعا در زمان کار به مشکل برخورد کرده و زمان زیادی را معطل می مانید. یکی از آن قطعات شلنگ انعطاف پذیر است.

شیلنگ انعطاف پذیر آب سرد را تامین می کند. اگر یک توالت جدید را از ابتدا نصب می‌کنید، به یکی نیاز خواهید داشت، اما اگر در حال تعویض یک توالت قدیمی هستید، می‌توانید آن را نیز تعویض کنید زیرا ممکن است ندانید آخرین بار چه زمانی تعویض شده است..

نحوه برداشتن توالت فرنگی قدیمی

اگر می خواهید توالت قدیمی را بردارید و یک توالت جدید نصب کنید چند نکته ی اساسی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

همیشه قبل از کار، توالت را با دستمال آنتی باکتریال یا الکل و یا مواد ضد عفونی کنند تمییز کنید تا بتوانید کار را با آرامش خاطر بیشتری انجام دهید.

مرحله 1. فلکه آب را ببندید

هنگامی که نیاز به برداشتن توالت دارید، باید مطمئن شوید که آب در مخزن یا کاسه وجود ندارد. به سادگی منبع آب خود را با استفاده از دریچه ایزوله روی لوله آب قطع کنید و سپس توالت را بشویید تا جایی که آب در مخزن باقی نماند. در بعضی مواقع تمام آب داخل مخزن خالی نمی شود. برای حل این مشکل، حوله را داخل مخزن ببرید تا آب را جذب خود کند و آن را داخل یک سطل بچلانید. این کار را تا جذب کامل آب انجام دهید.

مرحله 2. لوله آب را جدا کنید

مخزن شما دارای لوله ای است که در زمان پر شدن، آب را به آن می رساند. برای باز کردن این لوله و جدا کردن آن از مخزن، از آچار استفاده کنید. مقدار کمی از آب باقیمانده ممکن است در اینجا بریزد، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که یک حوله زیر لوله قرار دهید تا چکه‌های آن گرفته شود.

مرحله 3. پیچ های ثابت را بردارید

توالت شما باید با استفاده از چندین پیچ و مهره روی زمین ثابت شود. مهره ها و واشرها را با دقت باز کنید تا به آزاد شدن توالت کمک کند. همچنین ممکن است توالت شما دارای چسب سیلیکون در اطراف پایه باشد تا آن را ایمن تر کند. به سادگی این سیلیکون را بردارید و توالت را آزاد کنید. مهره ها ممکن است با کلاه های پلاستیکی پوشیده شده باشند. از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن آنها استفاده کنید تا پیچ ها نمایان شوند. در صورتی که نیاز به تخلیه چاه معمولی و یا تخلیه چاه سپتیک بود نیز می توانید از لوله بازکنی تهران درخواست کمک کنید.

مرحله 4. توالت را از لوله خاک جدا کنید

آخرین چیزی که باید برداشته شود لوله فاضلاب از پایین یا پشت سرویس بهداشتی شما است. پشت توالت دارای یک خروجی است که به لوله فاضلاب متصل می شود. به آرامی توالت را از لوله جدا کنید. بعد از انجام این 4 مرحله، توالت شما باید با موفقیت جدا شود.

مرحله 5. لوله فاضلاب را بپوشانید

در قدم بعدی، لوله فاضلاب را بپوشانید و با استفاده از یک کیسه یا پارچه آن را ببندید تا از ورود گازهای بالقوه مضر (و بسیار بدبو) از فاضلاب زیر به داخل منزل جلوگیری کنید. این قسمت سخت ترین مرحله است.

مرحله 6. تست قطعات توالت قبلی

اکنون که توالت را برداشته اید، می توانید ببینید آیا قطعات کوچکی وجود دارد که نیاز به تعویض دارند. مهره ها و پیچ ها را از نظر زنگ زدگی یا سایش بررسی کنید و اگر لوله فاضلاب شما زیر توالت قرار دارد، مهر و موم را بررسی کنید. در صورت لزوم هنگام نصب توالت جدید، پیچ‌ها را تعویض کنید و اگر توالت فرنگی شما دارای حلقه مومی است، توصیه می کنیم که هنگام تعویض توالت یک حلقه ی مومی جدید نصب کنید.

روش برداشتن حلقه مومی توالت فرنگی

برداشتن حلقه مومی ساده است. یک ابزار خراش دهنده بردارید و موم را از اطراف لوله فاضلاب بتراشید اگر می‌خواهید بعد از برداشتن یک توالت فرنگی، آن را به کاشی‌ها نصب کنید، آن قسمت را نیز تمیز کرده و برای نصب آسان‌تر و ساده‌تر، آن قسمت را مرتب کنید. اگر کاشی‌ها را هم تعویض یا نصب می‌کنید، قبل از نصب توالت، مطمئن شوید که کاشی ها کاملاً محکم شده اند.

نحوه تعویض و نصب توالت فرنگی (دستشویی ایرانی و فرنگی کنار هم)

قدم آخر

حالا به همان ترتیب که توالت را برداشته اید، توالت جدید را سر جای خود گذاشته و مراحل باز کردن توالت قبلی را از آخر به اول انجام دهید.

امیدواریم با این توضیحات توانسته باشید که توالت جدید و زیبای خود را بدون نیاز به کمک دیگران نصب کرده و یک تجربه جدید در این مهم را به دست آورده باشید اما اگر واقعاً در هر مرحله ای از کار به مشکل برخورد کردید، می توانید با لوله بازکنی تهران تماس گرفته و از این مجموعه کمک بگیرید.

مجموعه خوش نام لوله بازکنی تهران تا اطلاع ثانوی خدمات خود را در لوله بازکنی بلوار فردوس با تخفیفات ویژه ارائه می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز