خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید و قیمت استرچ پالت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۳۶

آیا چیزی در مورد استرچ پالت می‌دانید؟ آیا می‌دانید که چه عواملی بر قیمت  استرچ پالت  تاثیرگذار است؟ به نظر شما در هنگام خرید استرچ پالت چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟

همانطور که می‌دانید وجود دستگاه‌های بسته بندی یکی از نیازهای اصلی تمام صنایع تولیدی است و تقریبا می‌توان گفت روند کار بدون این دستگاه برای صنایع تولیدی مختلف با دشواری‌های زیادی همراه خواهد بود. نیاز مبرم به دستگاه‌های بسته بندی باعث شده تا تنوع بالایی از آن وارد بازار شود که هر کدام مناسب بسته بندی نوع خاصی از محصولات و تولیدات است. یکی از پر طرفدارترین و کارآمدترین انواع دستگاه‌های بسته بندی، دستگاه استرچ پالت است که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ کاربرد دارد.

مهمترین کاربرد استرچ پالت در صنایع تولیدی ساختمانی است چرا که در این صنعت کاربرد استرچ پالت از اهمیت بالایی برخوردار است که مانند عایق عمل میکند به دلیل جلوگیری از نفوذ رطوبت در آن باعث حفظ مصالح میشود. یکی دیگر از صنایعی که  کاربرد استرچ پالت دارای اهمیت است کارخانه های مواد غذایی هستند که  بدلیل استفاده از جعبه های کارتنی بسیار آسیب پذیر هستند و با کاربرد استرچ پالت میتوان به محصولات استحکام بخشید و از آن ها محافظت کرد. کاربرد استرچ پالت در کارخانه ها باعث بهبود هزینه جابجایی و حمل نقل میشود و باعث افزایش سرعت در بسته بندی مواد می­شود.

اگر به سالن‌های کارخانجات تولید و بسته بندی رفته باشید متوجه خواهید شد که پس از بسته بندی و مستقر کردن تولیدات بر روی پالت، آنها را با نوعی نایلون خاص احاطه کرده و به اصطلاح استرچ پیچی می‌کنند تا در هنگام حمل و نقل و انبارداری محتویات روی پالت‌ها دچار ریزش و خوردگی نشود. این تولیدات اغلب قطعات سنگین خودرویی، موتورها، قالب‌های صنعتی، رول‌های بزرگ کاغذ، فرش و... هستند که بسته بندی خاص اولیه برای آنها تعریف نشده و به کمک پالت جا به جا می‌شوند. البته استرچ پیچی برای تولیداتی که دارای بسته بندی کارتن نیز هستند هم صورت می‌گیرد به این صورت که چند کارتن از محصولات در کنار هم روی پالت قرار می‌گیرند و توسط دستگاه استرچ پالت، سلفون کشی می‌شوند تا نگهداری و انتقال آنها راحت‌تر صورت گیرد.

استرچ پیچی محصول موجب افزایش سرعت حمل و نقل آن شده و مانع ورود حشرات، گردو غبار، آب و مایعات مثل آب باران و جانوران کوچک به داخل کارتن‌ها می‌شود. چیزی که در زمینه استریچ پیچی بسیار حائز اهمیت است کیفیت سلفون پیچی می‌باشد زیرا هر قدر این استرچ‌ها محکم‌تر و با کیفیت‌تر پیچیده شوند به همان اندازه محصولات مستحکم‌تر شده و در برابر تنش‌های جا به جایی و حمل و نقل این بسته بندی‌ها باز نمی‌شوند و دچار ریزش و یا خوردگی نمی‌گردند. دستگاه استرچ پالت بسته به تیراژ تولید و وزن محصولات در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند که جهت خرید این دستگاه‌ها باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بهترین و کارآمدترین آن را برای کارگاه یا کارخانه خود خریداری کنید.

در ادامه ضمن معرفی انواع دستگاه استرچ پالت و ویژگی‌های آن، عوامل تاثیرگذار بر قیمت استرچ پالت و نکات مهمی را که در هنگام خرید استرچ پالت باید مد نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در انتها یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه استرچ پالت را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد انتخاب و خرید دستگاه استرچ پالت را دارید پیشنهاد می‌کنیم که با ما تا انتهای مطالب همراه باشید.

انواع دستگاه استرچ پالت

با توجه به ابعاد بسته بندی و سرعت مورد نیاز جهت استرچ پیچی، دستگاه‌های استرچ پالت مختلفی در بازار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

راهنمای خرید و قیمت استرچ پالت

  • دستگاه استرچ کش دستی:

دستگاه استرچ کش دستی مناسب صنایع کوچک می‌باشد که دارای حجم تولیدات کم هستند. برخی از انواع این دستگاه قابلیت تغییر ابعاد را با توجه به عرض رول استرچ دارند. قیمت دستگاه استرچ کش دستی بسیار ارزان‌تر از مدل‌های دیگر دستگاه استرچ پالت است.

  • دستگاه استرچ صفحه گردان:

این دستگاه یکی از پر فروش‌ترین و کاربردی‌ترین نوع دستگاه استرچ پالت است. دستگاه استرچ صفحه گردان قادر است که پالت‌ها، محصولات سبک تا نهایت وزن ۳ تن را با ۲ متر و یا بیشتر ارتفاع و ۲۵ پالت در ساعت استرچ پیچی کند. برای این منظور محصول و یا پالت بر روی صفحه گردان قرار می‌گیرد و با چرخیدن پالت و ایجاد کشش، سلفون به شکل کاملا محکم به دور محصول پیچانده می‌شود. از ویژگی‌های بارز این نوع دستگاه استرچ پالت می‌توان به اشغال فضای کم، قیمت پایین و هزینه اولیه کم و همچنین تعمیر و نگهداری ساده آن اشاره کرد

  • دستگاه استرچ پالت دروازه‌ای:

در ابتدا میتوانید برای خرید و قیمت دستگاه استرچ پالت دروازه ایی به سایت شرکت درنا ماشین مراجعه کنید. ئستگاه استرچ دروازه ای دارای حفاظ و درب ورودی لیفتراک واوپراتور می باشد. ابتدا درب باز و لیفتراک  و اوپراتور می باشد ابتدا درب باز و لیفتراک پالت را جهت استرچ کردن داخل دستگاه نصب کرده و سپس فیلم استرچ توسط اپراتور به یکی از پایه های پالت یا به محصول متصل و از دستگاه خارج و درب دستگاه را می بندد طبق پارامترهای داده شده اقدام به استارت می نماید پس از پایان سیکل بسته بندی پالت دستگاه به صورت اتوماتیک ایستاده و اوپراتور درب را باز می نماید و فیلم را پاره می کند و لیفتراک محصول را از دستگاه خارج می کند 

  • دستگاه استرچ پالت فرودگاهی:

شاید بسیاری از شما زمانی که قصد مسافرت با هواپیما را داشته اید، در محل فرودگاه یا در سالن انتظار دستگاه های خاصی مانند دستگاه استرچ پالت فرودگاهی که مخصوص بسته بندی در فرودگاه است را دیده اید. این مدل از دستگاه استرچ پالت ظریف‌تر از مدل‌های دیگر بوده و حالت تجاری دارد و مخصوص بسته بندی‌های کوچک است.

  • استرچ پالت مرغک دار:

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های استرچ پالت، دستگاه استرچ پالت مرغک دار است که برای استرچ پیچی محصولات کم وزنی که تکیه گاه مناسبی به صفحه ندارند و احتمال ریزش آنها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش بالای این نوع دستگاه، قسمتی به نام مرغک تعبیه شده که به نگهداری محصولات ساخته شده کمک می‌کند.

راهنمای خرید و قیمت استرچ پالت

 

ویژگی‌های دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت نسبت به سایر دستگاه‌های بسته بندی از استهلاک بسیار پایین برخوردار است و بنابراین نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری ندارد. بسته بندی به کمک استرچ پالت با مواد اولیه ارزان صورت می‌گیرد در نتیجه برای تهیه مواد اولیه آن متحمل هزینه بالا نخواهید شد. مصرف انرژی در دستگاه استرچ پالت بسیار پایین‌تر از دستگاه‌های دیگر است و این ویژگی یکی از مزیت‌های اصلی این دستگاه به شمار می‌آید. برخی از انواع استرچ پالت‌ها جای کمی را در محیط کارخانه اشغال می‌کنند و به راحتی می‌توان آن را در مکان‌های کوچک نیز قرار داد. دستگاه استرچ پالت به دلیل استرچ کردن پالت‌ها، محصولات را از هر رطوبت و آب محافظت می‌کند. سرعت سلفون کشی در دستگاه استرچ پالت بسیار بالاست و نیاز به زمان طولانی ندارد. برای استرچ پیچی قطعات و پالت‌های سنگین و حجیم، گزینه بسیارمناسبی است. به کمک دستگاه استرچ پالت می‌توانید قطعات طویل نظیر لوله‌ها، رول‌های کاغذ، رول‌های پارچه، قالی و... را استرچ پیچی کنید. همچنین این دستگاه موجب می‌شود که کار حمل و نقل اجناس سریع‌تر و راحت‌تر صورت گرفته و نگهداری محصولات به شکل مطلوب‌تری انجام گیرد. سلفونی که توسط این دستگاه دور محصولات پیچانده می‌شود مانع ورود گرد و غبار، حشرات، حیوانات موزی و رطوبت به محصول تولید شده می‌شود. بخش‌های مهم دستگاه استرچ پالت شامل دکل، بلبرینگ، سینی و تکیه گاه و همچنین نایلون استرچ می‌باشد.

نکات مهم برای خرید استرچ پالت

برخی ویژگی‌ها در استرچ پالت وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید یک خرید خوب، با صرفه و کارآمد داشته باشید.از جمله نکاتی که در هنگام خرید استرچ پالت باید به آن توجه داشته باشید شامل موارد زیر است:

  1. کیفیت ساخت؛ حتما در هنگام خرید استرچ پالت به کیفیت محصول و تجهیزات آن توجه کنید. سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که از بخش‌های برقی و پنوماتیک پر قدرت و با کیفیتی برخوردار باشد. هر چند که قیمت استرچ پالت مرغوب نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر ممکن است گران‌تر باشد اما ارزش سرمایه‌گذاری دارد. زیرا اولا دارای طول عمر بالا هستند و نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری ندارند و ثانیا از کیفیت استرچ پیچی قوی برخوردار هستند و نتیجه کار با این دستگاه برای شما رضایت بخش و مطلوب خواهد بود.
  2. اندازه سینی پالت؛ یکی از بخش‌های مهم دستگاه استرچ پالت سینی پالت است که پالت روی آن قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید استرچ پالت را دارید حتما به اندازه و سایز محصولات تولیدیتان توجه کنید و بر طبق آن دستگاه استرچ پالت را سفارش دهید. همیشه سعی کنید اندازه‌ای را خریداری کنید که طیف‌های مختلفی از پالت‌ها را بتوانید با آن پوشش دهید.
  3. ارتفاع پالت؛ یکی از مهم‌ترین عامل جهت انتخاب یک استرچ پالت مناسب، ارتفاع بسته‌هاست، همیشه سعی کنید در هنگام خرید استرچ پالت، ارتفاع محصول تولیدیتان را در نظر بگیرید و بر اساس ارتفاع محصول، یکی از انواع دستگاه‌های استرچ پالت را تهیه نمایید. به طور مثال اگر محصولی دارید که ارتفاع آن بالای ۲ متر است باید استرچ پالتی را بخرید که ارتفاع دکل آن جوابگوی این حجم از ارتفاع باشد. البته برخی از دستگاه‌ها این توانایی را دارند که ارتفاع کاری را تغییر دهند.
  4. وزن پالت؛ در هنگام خرید استرچ پالت، در نظر گرفتن وزن پالت نیز همانند ارتفاع و اندازه پالت بسیار مهم بوده و از نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید این دستگاه است. همیشه قبل از انتخاب استرچ پالت، وزن نهایی تولیداتی که قرار است روی پالت قرار گیرند را تخمین بزنید تا در هنگام استرچ پیچی به مشکل برنخورید. معمولا موتورهایی که منجر به حرکت سینی پالت می‌شوند دارای توانایی تعریف شده هستند و قرار دادن محصولات سنگین و با وزن نامتعارف بر روی این سینی‌ها ممکن است به دستگاه آسیب رسانده و کارایی استرچ پالت را تضعیف کند. در صنایع بزرگ برای استرچ پیچی محصولات خیلی بزرگ و سنگین از دستگاه استرچ پالت دروازه‌ای استفاده می‌شود.
  5. میزان مصرف فیلم استرچ؛ برای استرچ پیچی و بسته بندی محصولات روی پالت، دستگاه استرچ پالت به فیلم استرچ نیاز دارد. همیشه سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که دارای ویژگی پیش کشش فیلم استرچ باشد یعنی دستگاه با کشیدن این فیلم‌ها و افزایش طول آن در مصرف رول استرچ صرفه جویی کند. البته میزان کش آمدن این فیلم‌ها علاوه بر قدرت دستگاه استرچ پالت، به مرغوبیت فیلم استرچ نیز بستگی دارد.
  6. تولید کننده دستگاه استرچ پالت؛ استرچ پالت مورد نیاز خود را حتما از شرکت‌های معتبر تهیه کنید زیرا این شرکت‌ها علاوه بر ارائه دستگاه‌های مرغوب و پرقدرت، تمامی دستگاه‌های خود را گارانتی کرده و کیفیت دستگاه را تضمین می‌کنند. علاوه بر آن قیمت استرچ پالت در این شرکت‌ها به صرفه بوده و در برابر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید محصولی کاملا اورجینال و پرکاربرد دریافت خواهید کرد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت استرچ پالت

قیمت استرچ پالت نیز مانند هر دستگاه دیگری تابع برخی عوامل است که وجود هر کدام از این المان‌ها می‌توان بر کاهش یا افزایش قیمت استرچ پالت تاثیرگذار باشد.اولین و مهمترین عامل موثر بر قیمت استرچ پالت جنس بدنه و تجهیزات آن است. هر قدر در ساخت این دستگاه از متریال‌های مقاوم و با کیفیت استفاده شده باشد به همان نسبت قیمت تمام شده دستگاه نیز افزایش می‌یابد. اندازه سینی و تکیه گاه دستگاه نیز بر قیمت استرچ پالت تاثیرگذار می‌باشد. هر قدر اندازه و تکیه گاه بزرگ‌تر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر است. نوع دکل، ارتفاع دکل و نوع بلبرینگ نیز بر تعیین قیمت استرچ پالت تاثیرگذار است.

بسته به مدل دستگاه استرچ پالت اینکه دستی باشد یا چرخشی، فرودگاهی باشد یا تونلی و یا هر مدل دیگر، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد. هر قدر استرچ پالت پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. نوع برند دستگاه و کشور سازنده آن نیز بر قیمت استرچ پالت تاثیرگذار است. استرچ پالت‌های خارجی به دلیل تحمیل هزینه گمرگ و نوسانات ارز و همچنین هزینه حمل و نقل به مراتب گران‌تر از دستگاه‌های تولید داخلیست.

شرکت طراحی و مهندسی درنا ماشین

شرکت طراحی و مهندسی درنا ماشین یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده انواع دستگاه‌های بسته بندی است که از سال ۱۳۸۲ در شهرک صنعتی قزوین مشغول به فعالیت می‌باشد. از جمله تولیدات این مجموعه می‌توان به انواع استرچ پالت، مخزن و میکسر، نوار نقاله، چسب زن کارتن، دستگاه کیسه پرکن، دستگاه پر کن مایعات و دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک اشاره کرد.

تمامی دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت درنا ماشین استاندارد بوده و از مرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه شده است و دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالایی هستند. قیمت استرچ پالت درنا ماشین با توجه به کیفیت بالا و بازخورد عالی که دارند نسبت به محصولات مشابه برندهای دیگر بسیار مقرون به صرفه بوده و هر سلیقه و بودجه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد. قبل از خرید استرچ پالت حتما به سایت شرکت درنا ماشین مراجعه کنید و ضمن بازدید از تمامی محصولات و مطالعه مشخصات فنی و قیمت دستگاه‌ها از راهنمایی مشاورین فروش این شرکت نیز بهرمند شوید.

امیدواریم مطالب مندرج در این مقاله برای شما مثمر ثمر بوده باشد و به کمک این اطلاعات بهترین انتخاب را جهت خرید استرچ پالت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://dornamachine.com/  مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز