خبرگزاری کار ایران

تبلیغات پیامکی چیست + مزایا، معایب و نکات استفاده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۹۰۳

تعداد تبلیغات پیامکی روزانه حتی از سقف میلیارد نیز میگذرد. این موضوع نشان دهنده ی بازدهی بالای تبلیغات پیامکی است. در این مقاله بیشتر با تبلیغات پیامکی آشنا می شویم.

امروزه تعداد زیادی تبلیغات پیامکی توسط کسب و کار های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا و ایران ارسال میشود. طبق اعلام منابع رسمی بیش از 98 درصد از اس ام اس ها توسط مخاطبین خوانده می شود. دستیابی به این عدد در دیگر روش های کمپین تبلیغاتی بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن است.

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی یا اس ام اسی یک روش بازاریابی دیجیتال است که به وسیله آن پیامک تبلیغاتی به تعداد زیادی از مخاطبین خاص یا عام ارسال می شود. تبلیغات پیامکی از طریق نرم افزارهایی با عنوان سامانه پیامکی انجام می شود. ما نیز در شرکت اقیانوس آبی برای فروش محصولاتمان از این روش استفاده میکنیم.

مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

برای دستیابی به نتیجه دلخواه در تبلیغات پیامکی باید ابتدا با مزایا و معایب و همچنین نحوه درست انجام آن آشنا شویم. تنها از این طریق است که کسب و کارها و مدیران می توانند متوجه شوند که آیا این نوع از تبلیغات مناسب آن ها است یا نه؟ در این قسمت از مقاله با مزایا و معایب انجام تبلیغات پیامکی آشنا خواهیم شد.

مزایای تبلیغات پیامکی

  • بهبود عملکرد بازاریابی به وسیله تبلیغات پیامکی به دلیل بدون واسطه بودن انجام آن و انبوه بودن
  • کوتاه بودن آن می تواند باعث شود افراد بیشتری آن را بخوانند.
  • بدون نیاز به طراحی های پیچیده، سادگی و جذابیت
  • ارسال تبلیغات پیامکی در زمان کوتاه و به افراد زیاد.
  • دریافت آمار از طریق سامانه پیامکی
  • با نوشتن یک متن شفاف و جذاب می توان افراد را به نگه داشتن پیام و مراجعه های بعدی ترغیب کرد.
  • پیامک های تبلیغاتی حجم زیادی را از حافظه تلفن همراه نمی گیرند، به همین دلیل پیامک ها مدت زیادی در تلفن همراه مخاطبین میماند.

معایب تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی علاوه بر مزایایی که دارند، از معایبی نیز برخوردارند که آشنایی با آن می تواند به مدیران کسب و کار ها در اجرای تبلیغات کمک کند. این معایب عبارتند از:

  • گاهی اوقات تبلیغات پیامکی انبوه می تواند باعث ایجاد حسی ناخوشایند در کاربران شود.
  • ارسال بیش از 70 کاراکتر به زبان فارسی هزینه تبلیغات را 2 برابر می کند.
  • عدم امکان ارسال صوت، عکس و...
  • امکان ارسال پیامک تبلیغاتی برای افرادی که پیام های تبلیغاتی خود را بسته اند امکان ندارد.

تبلیغات پیامکی چیست + مزایا، معایب و نکات استفاده

تفاوت تبلیغات پیامکی انبوه و بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از راه های بازاریابی است که می توان به کمک آن محتوای مورد نظر کسب و کار را در زمان کوتاهی به یک دسته از مخاطبین خاص از طریق پیامک رساند. در بازاریابی پیامکی تنها به افرادی پیامک ارسال می شود که قبلا آن مخاطبین شماره خود را در فرم های کاری ما از جمله سایت یا فیزیکی به ما داده اند و از طریق این کار به ما اجازه ارسال پیامک تبلیغاتی را داده اند. مثلا در oghyanooseabi.com زمانی که از طریق فرم دانلود مقالات، شماره کاربران را می گیریم از ان برای ارسال پیامک های تخفیف محصولات استفاده می کنیم.

تبلیغات پیامکی انبوه بر خلاف بازاریابی پیامکی، به مخاطبین زیادتر و متنوع تری ارسال می شود. این مخاطبین می توانند هر کسی باشند و ممکن است حتی برخی از آنان مخاطب هدف ما هم نباشند.

نحوه انجام تبلیغات پیامکی

پس از آشنایی با مزایا و معایب تبلیغات پیامکی، حال باید با نحوه انجام آن آشنا شویم. برای انجام این کار تنها خرید یک سامانه پیامکی از نمایندگانی که آن را ارائه می کنند کافی است. با یک سرچ ساده می توان با نمایندگان مختلفی که سامانه یا پنل ارسال پیامک را ارائه می دهند آشنا شد، آن ها را مقایسه کرد و در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کرد. برای انجام این گونه تبلیغات نیازی به مراجعه به شرکت مخابرات یا درخواست های رسمی نیست.

چرا کسب و کارها باید از تبلیغات پیامکی استفاده کنند؟

  • نرخ باز شدن پیامک ها بین 60 الی 80 درصد است.
  • ترجیح کاربران بیشتر پیامک تبلیغاتی است تا تماس های تبلیغاتی.
  • نرخ تبدیل به وسیله تبلیغات پیامکی می تواند تا 14 درصد افزایش یابد.
  • سریع و آسان انجام می گیرد.
  • دسترسی جهانی
  • مقرون به صرفه

تبلیغات پیامکی چیست + مزایا، معایب و نکات استفاده

نکات مهم در انجام تبلیغات پیامکی

با استفاده از نکات زیر می توانید تاثیر پیامک های تبلیغاتی خود را افزایش دهید:

1. کوتاه بودن متن

طول پیامک های تبلیغاتی 160 کاراکتر است. برای  تاثیرپذیری و جذب مخاطبان باید متن کوتاه و شفاف باشد. همچنین برای خوانایی بیشتر متن باید پیام را به پاراگراف ها مختلفی تقسیم کرد.

2. لینک یا CTA

استفاده از یک لینک مناسب در پیامک های تبلیغاتی تاثیر آن را نسبت به پیامک های طولانی و خسته کننده افزایش می دهد.

3. خلاقیت

در انجام تبلیغات پیامکی، کسب و کارها باید برای جلب اعتماد مخاطبین، پیامک خود را با الگوی رفتاری آنان شخصی سازی کنند. برای این مسئله بهتر است از کلماتی استفاده کنید که تاثیر بالایی بر مخاطب بگذارد.

همچنین می توانید از نظر سنجی ها و مسابقه ها نیز در تبلیغات پیامکی استفاده کنید.

4. تبلیغات پیامکی در مناسبت های خاص

در مناسبت های خاص می توان تاثیر پیامک های تبلیغاتی را به شدت افزایش داد. برای مثال روز تولد مشتری یا روز هایی که به یک دسته مشاغل تعلق دارد و یا اعیاد و...

5. شخصی سازی پیامک تبلیغاتی

اگر از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید، یعنی مخاطبین شما مشخص هستند. پس می توانید با اختصاصی سازی پیامک خود تاثیر آن را به شدت افزایش دهید. برای مثال در ابتدای پیام نام شخص را بیاورید. مثلا "حامد عزیز...". با این کار می توان حس نزدیکی با برند را در مخاطب ایجاد کرد.

6. دسته بندی پیامکی

در اصول کمپین نویسی باید برای پیامک تبلیغاتی انبوه از دسته بندی های مختلف استفاده کنید تا بتوانید به جامعه هدف خود نزدیک تر شوید. دسته بندی های موجود در سامانه های پیامکی عبارتند از، شهر، جنسیت، سن، شغل و...

7. رضایت مخاطب

در بازاریابی پیامکی زمانی که شماره کاربر را دریافت می کنید، اگر رضایت او را برای ارسال پیامک تبلیغاتی بگیرید، مخاطب به پیامک های تبلیغاتی شما توجه بیشتری خواهد کرد.

8. نام برند در پیامک

در ارسال پیامک های تبلیغاتی حتما نام کسب و کار و برند خود را بیاورید. با این کار می توانید خود را در ذهن مخاطبین جای دهید.

9. ارائه ارزش در پیامک تبلیغاتی

زمانی که می خواهید شماره مخاطبین خود را برای ارسال پیامک تبلیغاتی دریافت کنید، می توانید به آنان ارزشی را ارائه دهید. یعنی دریافت شماره برای ارسال پیامک های تبلیغاتی در ازای ارائه یک تخفیف، هدیه و...

10. ایجاد حس فوریت

ایجاد حس فوریت یکی از راه های بسیار موثر برای تشویق مخاطبین برای خرید است. در پیامک های تبلیغاتی نیز می توان از این موضوع نیز استفاده کرد. با ایجاد حس فوریت کاربران حس می کنند اگر الان این محصول را دریافت نکنند، ممکن است آن را برای همیشه از دست بدهند. برخی از این محرک ها عبارتند از:

  • در مدت محدود
  • موجودی محدود
  • کد تخفیف تنها در مدت محدود
  • و...

برای آشنایی بیشتر با دیگر روش های بازاریابی، تبلیغات و کمپین نویسی می توانید به سایت oghyanooseabi مراجعه کرده و از آموزش های رایگان مدیریت کسب و کار آن بهره مند شوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز