خبرگزاری کار ایران

مسیر برای استفاده قرارداد موقت‌ها از تسهیلات صندوق بسیج شرکت نفت هموار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۲۴۵

مقدمه‌ای از سوابق و عناوین شغلی و تحصیلی خود بفرمائید؟

به نام خدا در ابتدا ایام ماه مبارک ربیع الاول را تبریک می گوییم،  محمد علی فلاح مهرجردی هستم، اجازه بدهید خیلی خلاصه عرض کنم از ابتدای امر در صنعت نفت شروع به کار کردم به یاد می آورم که اولین تجربه های کاری من در گزینش نفت گذشت با آنکه هنوز به سن قانونی نرسیده بودم اما سرنوشت این چنین رقم خورد.

 بعد از آن در بخش های مختلف صنعت نفت از جمله سازمان بهداشت و درمان انجام وظیفه کردم. پس از سالهای دفاع مقدس تحصیلات را ادامه دادم و در سنگر بهداشت و درمان در حرفه پزشکی خدمتگذار بودم. در تمام ایام ها نیز فعالیت های عرصه بسیج را افتخار دانستم و در خدمت کشور عزیزم بودم و هستم.

فعالیت برای جمعیت پزشکان صلح و سلامت از آن دسته کارهای است که به آن علاقه مند هستم از نقاط محروم ایران تا کشورهای بحران زده این جمعیت فعالیت می کند و اینجانب نیز در این جمعیت  خدمت می کنم،  صلح و سلامت بیش از گذشته نیاز ضروری انسان های روی زمین است.

به‌عنوان مثال در مورد پروژه صندوق تسهیلاتی اعضای بسیجیان شرکت نفت به سوالات پاسخ بفرمائید:

صندوق قرض الحسنه شهید تندگویان یک صندوق مردمی در صنعت نفت است که در قشر شاغلان و بازنشستگان صنعت نفت شکل گرفت این صندوق هیات مدیره دارد و به اعضای خود وام با کارمزد یک درصد اعطا می کند. بیش از یکصد هزار عضو دارد و تسهیلات خوبی می دهد. مبانی مالی و حسابداری قوی بر این صندوق حاکم است و راز ماندگاری آن همین است. البته ما به برکت کارهای قرض الحسنه و دعای خیر وام گیرندگان اعتقاد راسخ داریم. این صندوق گره گشایی می کند.

-صندوق بسیج شرکت نفت از چه سالی تاسیس شد و چه اهدافی را دنبال می‌کرد؟

صندوق چند دهه فعالیت می کند باید تاریخ دقیق را در اسناد نگاه کنم اما هدف آن صرفا یاری رسانی به همکاران بوده است وقتی فردی می گوید مشکل پول پیش خانه اش با وام صندوق تندگویان حل شد ما احساس می کنیم به هدف مان رسیده ایم. هدف همین است شاید ساده باشد اما واقعا هدف صندوق رفع مشکلات این چنینی است.

-زمان تاثیرگذاری مدیریتی شما در آن صندوق از چه زمانی صورت گرفت و چه تاثیراتی در بازدهی و کارآیی این صندوق توسط شما صورت پذیرفت؟

خوب ما هیات مدیره ای کار می کنیم و زحمت کارها با همکاران هست اینجانب عضو هیات مدیره هستم سعی کردیم تسهیل کننده باشیم اخیر کوشش های خوبی برای عضویت قرارداد موقت ها انجام شد که خوشبختانه نتایج خوبی داشت فکر می کنم یکی از جاهای که تاثیر گذار بودم همین موضوع ورود قراردادهای موقت است آنها می توانند مانند رسمی از خدمات صندوق بهره مند شوند.

-جامعه هدف این صندوق قبل و بعد از مدیریت شما را چه طیف‌هایی از جامعه پوشش می‌دادند؟

ما معتقدیم همه می توانند عضو باشند به سیستم بسته اعتقاد نداریم. اما صندوق دارای یک نظام مالی است تلاش کردیم همه ی طیف ها عضو باشند جمعیت کنونی عضو هم اکنون نشان می دهد که اماده پذیریش همه ی طیف ها در قشر کارکنان هستیم از رسمی تا قرارداد موقت.

الگوی استفاده شده در توسعه و رونق این صندوق که توسط شما انتخاب گردید را بفرمائید؟

 صندوق یک سیستم مالی قوی دارد که خروجی و وردی اش تنظیم است و از عهده تعهدات خودش برمی اید. صندوق متکی برای سهم پرداختی اعضای خودش به عنوان منابع است و جای سرمایه گذاری ندارد در واقع ورودی های صندوق همان منابع آن است ورودی و خروجی تراز است البته با حساب و کتاب مالی این روابط برقرار است.

ضمنا نحوه بسط و استفاده این الگو در مسائل بانکی اقتصادی کشور به‌‌ویژه برای استفاده در بخش مربوطه دولت جدید را بفرمائید؟

دولت سازوکارهای خودش را دارد و گروهای مطالعاتی خوبی دارد.  باید اراده کنند و فرهنگ قرض الحسنه را توسعه دهند از این بخش صندوق باید الگو بگیرند. وام دادن آسان و با کارمزد یک درصد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز