خبرگزاری کار ایران

قیمت ساز کالیمبا چقدر است ؟ چه مواردی که روی قیمت کالیمبا تاثیر گذار است ؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۵۸

کالیمبا نام سازی کوچک و بومی آفریقا است که برخی آن را با نام‌های پیانوی انگشتی، مبریا، اریمبولا و امبیرا نیز می‌شناسند. اولین بار موسیقیدانی انگلیسی به نام هیو ترسی نام زیبای کالیمبا به معنای ساز کوچک را برای این ساز انتخاب کرد.

هزاران سال قبل نواختن این ساز ابتدا در کشورهای آفریقایی زیمباوه و کنگو آغاز شد و هم اکنون در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. صدای دلنشین کالیمبا باعث شده که اخیرا در نمایش‌های تئاتر، فیلم‌ها و فضای مجازی زیاد آن را مشاهده می‌کنیم. قسمت‌های تشکیل دهنده کالیمبا شامل یک جعبه چوبی یا شیشه‌ ای و چند تیغه فلزی در ضخامت و اندازه‌های متنوع است.

عوامل متعددی روی قیمت کالیمبا تاثیرگذار هستند. اگر قصد خرید ساز کالیمبا را دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. چون قصد داریم به نکات مهم هنگام خرید و عوامل موثر در قیمت کالیمبا اشاره کنیم.

کالیمبا چیست؟

کالیمبا یکی از انواع سازهای تیغه‌ای، زخمه‌ای و خود صدا است که با ساختار جعبه‌ای خود یک یا چند تیغه یا زبانه دارد. جنس این تیغه‌ها از فلز ساخته شده است که از یک سمت به بدنه چوبی یا شیشه‌ای ساز متصل شده‌اند و از طرف دیگر آزاد هستند. کسی که می‌خواهد شروع به نواختن این ساز کند، ابتدا بدنه ساز را در دست گرفته و با انگشت‌های شصت خود انتهای آزاد تیغه‌ها را لمس می‌کند. با ایجاد ارتعاش در تیغه‌ها صداهای مختلفی تولید شده و موسیقی زیبا و دلنشینی از حفره‌های روی جعبه به گوش می‌رسد.

قیمت کالیمبا در ابعاد مختلف متفاوت است. اما به طور میانگین ابعاد ساز کالیمبا معمولا با طول و عرض 18 و 13 سانتی‌متر و ارتفاع 3 سانتی‌متر و میانگین وزن آن تقریبا 300 گرم و در 17 عدد تیغه تولید می‌شود. به همین دلیل حمل و نقل آن بسیار آسان است و در هر جایی که تمایل داشته باشید امکان نواختن آن وجود دارد. برای کالیمبا نوازی باید صبور باشید و با تمرین و تکرار آهنگ‌هایی را بنوازید که روح شما و اطرافیانتان را صیقل دهد. این ساز برای کسانی که به ساز پیانو علاقه زیادی دارند، جایگزین بسیار مناسبی است.

 

چند نوع کالیمبا در بازار ایران وجود دارد؟

 کالیمباهای موجود در بازار به دو نوع اصلی یعنی کالیمبای آکوستیک یا حفره‌ دار و کالیمبای فلت یا بدون حفره تقسیم می‌شوند. قیمت کالیمبا با توجه به نوع حفره‌دار یا بی‌حفره آن متفاوت خواهد بود. این ساز از لحاظ جنس بدنه جعبه‌ای شکل خود از جنس‌های چوبی، شیشه‌ای یا اکرلیک تولید می‌شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. نوع دیگری که در بازار عرضه می‌شود، کالیمبای پیکاپ‌ دار می‌باشد. این ساز دارای یک جای فیش ثابت و یک کابل است و امکان اتصال آن به امپلی فایر وجود دارد البته نسخه قابل حمل پیکاب هم در بازار موجود می باشد که به راحتی میتوان آن را به هر مدل کالیمبا ای متصل کرد . هر فرد با توجه به سلیقه شخصی، قیمت کالیمبا و بودجه‌ای که در اختیار دارد، از بین کالیمباهای متنوع موجود در سطح بازار ایران، ساز مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

قیمت ساز کالیمبا چقدر است ؟ چه مواردی که روی قیمت کالیمبا تاثیر گذار است ؟

قیمت کالیمبا به چه عواملی بستگی دارد؟

 کیفیت متریال ساخت ساز کالیمبا یا به عنوان مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت ساز کالیمبا معرفی می‌شود. به طور کلی نوع جنس بدنه و جنس تیغه استفاده شده در کالیمبا مهترین معیار های تعیین کننده قیمت کالیمبا می باشد. چوب های ماهگونی ، رز ،  افرا ، کافور ،  راش ، گردو و....مناسب ترین متریال برای بدنه کالیمهای چوبی هستتد از طرفی کالیمبا های کریستالی هم نیز معمولا از جنس اکرلیک ساخته می شوند . معیار دوم تاثیر گذار بر قیمت کالیمبا جنس تیغه های فلزی آن است که بهترین نوع آن تیغه های استیل کربن ضد زنگ می باشد ، البته ناگفته نماند که در اکثر کالیمبا های ایرانی موجود در بازار برای پایین آوردن قیمت تاما شده کالیمبا از تیغه های فولادی استفاده می شود که علاوه بر داشتن صدای بسیار ضعیف ، هنگام قرار گرفتن در مناطق مرطوب روکش لعاب داده تیغه های باد کرده و از بین میرود و چهره این ساز دوست داشتنی را نامطلبوب میکند

اقلام همراه کالیمبا نیز تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی ساز کالیمبا دارد که مهترن آن کیف ضد ضربه یا همان هارد کیس می باشد که در بعضی از مدل ها این کیف همراه وجود ندارد و تنها یک کاور پارچه ای همراه آن است. پس اگر از جمله آدم هایی هستید که دائما کالیمبا را همراه خود به جاهای مختلفی می برید داشتن هارد کیس برای شما الزامی میباشد لذا قبل از خرید کالیمبا از موجود بودن این کیف مطمئن شوید . البه این کیف را میتوان به صورت مجزا نیز از فروشگاه ها تهیه نمود. دیگر اقلام همراه از قبیل (کاور پارچه ای ، دستمال تنظیف ، چکش برای کوک کردن ، استیکر های نت برای تیغه ها ،دفترچه راهنما ) معمولا بین تمامی مدل ها مشترک می باشد ، البته در بعضی از برند ها مانند لینگ تینگ ، پیکاب همراه ، زنجیر فلزی و محافظ انگشت پلاستیکی نیز در بعضی از مدل های آن به چشم میخورد.

با در نظر گرفتن تمامی مواردی که از قبل بیان کردیم مسئله برندینگ به شدت در قیمت کالیمبا تاثیر گذار است زیرا این شرکت تولید کننده است که با ترکیب بهترین متریال نتیجه مطلبوب که صدای دلنشین کالیمبا است را رقم می زند و این کیفیت محصول هم توسط افراد متخصص و اساتید مجرب در دنیا مقایسه میشود و به راحتی این رنکیک ها قابل بررسی هستند. برند های معتبری مانند جکو (Gecko) ، سگا (Cega) ، لینگ تینگ (Ling Ting) ، هلورو (Hluru) ، کیمی (Kimi) بار ها توسط نوازندگان مطرح دنیا مورد بررسی قرار گرفته و امتحان خود را به درستی پس داده اند . خوشبختانه تمامی برند های یاد شده در بازار ایران وجود دارند و به راحتی می توان از فروشگاه معتبر تهیه نمود

 

نکاتی در خصوص خرید ساز کالیمبا

قیمت ساز کالیمبا چقدر است ؟ چه مواردی که روی قیمت کالیمبا تاثیر گذار است ؟قیمت ساز کالیمبا چقدر است ؟ چه مواردی که روی قیمت کالیمبا تاثیر گذار است ؟

در هنگام خرید ساز کالیمبا ابتدا باید به اندازه و وزن محصول توجه کنید. سپس با توجه به سلیقه شخصی از بین بدنه‌های چوبی، شیشه‌ای یا کریستال کالیمبای مورد نظر را انتخاب نمایید. جالب است بدانید که بدنه‌های چوبی نسبت به انواع دیگر صدای بیشتری تولید می‌کنند. سعی کنید سازی را بخرید که ابعاد و وزن آن با دست شما تناسب داشته باشد ضمنا وزن کالیمبا های کریستالی به نسبت نسخه های چوبی مقداری بیشتر است و احتمال دارد در نواختن طولانی مدت مقداری احساس خستگی به شما دست دهد. با در نظر گرفتن مطالب گفته شده حتما از فروشنده جنس تیغه‌های فلزی را جویا شوید. توجه داشته باشید که در کنار ساز حتما باید کیف مخصوص نگهداری، برچسب‌های رنگی برای افزایش سرعت نواختن تیغه‌ها و همچنین چکش کوک کننده نیز وجود داشته باشد. با استفاده از این چکش می‌توان صدای ساز را به حالت بم یا زیر تغییر داد. بعد از خرید سعی کنید کالیمبا را در مکان‌های خیلی گرم، خیلی سرد و خیلی مرطوب نگهداری نکنید. انبساط و انقباض به بدنه ساز آسیب وارد می‌کند و کیفیت تیغه‌ ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. چسب‌های بدنه در محیط‌ های بسیار گرم از یکدیگر باز می‌شوند.

خرید ساز کالیمبا از فروشگاه کالیمبا استور

با در نظر داشتن نکات ذکر شده در این مقاله درباره عوامل تاثیرگذار روی قیمت کالیمبا و نکات مهم هنگام خرید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالیمبا استور با آدرس اینترنتی https://kalimbastore.ir مراجعه کنید و از بین محصولات متنوع موجود ، ساز مدنظر خود را با قیمت بسیار مناسب انتخاب کنید. اگر هم از تعدد مدل های موجود سردرگم شده اید و به راحتی نمیتوانید مدل مطلوب خود را انتخاب کنبد میتوانید از مشاوره رایگان تیم تخصصی کالیمبا استور بهره مند شوید 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز