خبرگزاری کار ایران

بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۲۵

برای هر وسیله نقلیه‌ای داشتن بیمه شخص ثالث امری ضروری به نظر می‌رسد. این بیمه اجباری، خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده آسیب‌دیده را جبران می‌کند. در این چند سال تعداد شرکت‌های بیمه افزایش یافته و هریک از آن‌ها برای جذب مشتریان بیشتر، خدمات متنوع و گوناگونی ارائه می‌کنند. همین موضوع باعث شده انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث چندان کار آسانی  نباشد و برای خرید بیمه یک‌سری فاکتور و معیار در نظر گرفته شود. معیار‌هایی که سازمان بیمه مرکزی، با توجه به عملکرد شرکت‌های بیمه و نتیجه نظرسنجی از بیمه‌گذاران تعیین می‌کند. در ادامه قصد داریم به معرفی این معیار‌ها و فاکتور‌ها بپردازیم، تا به پاسخ پرسش بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است برسیم.

معرفی 5 فاکتور تاثیر‌گذار برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰

براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در حوادث رانندگی چهار ماه نخست سال، 102 هزار و 263 نفر مصدوم و متاسفانه 5 هزار و 633 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. این آمار بالای حوادث رانندگی نشان می‌دهد که هر مالک خودرویی حداقل یکبار در جریان رانندگی تصادف کرده است. حادثه خبر نمی‌کند، اما می‌توان با کمک بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تا حدود زیادی خسارت‌های مالی و جانی را جبران کرد.

بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است؟ کدام شرکت بیمه بهتر است؟ این‌ها سوالاتی است که اغلب مالکان خودرو در زمان خرید بیمه اجباری ثالث با آن‌ها مواجه می‌شوند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه بسیاری در ایران فعالیت می‌کنند، اما واقعیت این است که این شرکت‌ها از نظر کاری و قیمت بیمه شخص ثالث تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما به طور کلی برای انتخاب بهترین شرکت بیمه 6 عامل تاثیر‌گذار و مفید هستند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1.پوشش مالی؛ شرکت بیمه چقدر خسارت می‌دهد؟

پوشش مالی شرکت بیمه به معنای میزان جبران خسارت مالی است که در طی یک حادثه رانندگی به اشخاص ثالث وارد شده است. به عبارتی بیشترین هزینه و جبران خسارتی که هر شرکت بیمه، برای ضرر‌های ناشی از تصادفات رانندگی به فرد آسیب‌دیده می‌پردازد، پوشش مالی یا سقف تعهدات شرکت بیمه نام دارد.

هرساله بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی را ارائه می‌کند. لازم است بدانید که نرخ قیمت بیمه شخص ثالث، براساس دیه کامل انسان در ماه حرام محاسبه خواهد شد. بنابراین حداقل سقف خسارت جانی، برابر با قیمت دیه کامل انسان در ماه حرام و حداقل سقف خسارت مالی هم برابر با یک چهلم قیمت دیه کامل ماه حرام خواهد بود. نرخ دیه انسان در سال 1400 در ماه غیر حرام برابر با 480 میلیون و در ماه حرام 640 میلیون تومان است. حداقل و حداکثر خسارت مالی نیز 16 و 320 میلیون تومان تعیین شده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن رانندگی ایمن در کنار توجه به بیمه ثالث، استعلام معاینه فنی را نیز در برنامه خود بگذارید. عدم تمدید معاینه فنی و تمام شدن تاریخ آن می‌تواند، باعث مشکلات جدی و جریمه روزانه شود. 

بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است؟

2.توانگری مالی: میزان پول شرکت بیمه چقدر است؟

توانگری مالی همانطور که از اسم آن مشخص است، به قدرت و توانایی مالی یک موسسه بیمه در هنگام پرداخت خسارت به شخص ثالث و راننده بر‌می‌گردد. پس مالک خودرو در اولین قدم برای رسیدن به پاسخ  پرسش بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است، باید ببیند که کدامیک از این شرکت‌های بیمه در سال گذشته توانگری مالی بالایی داشته است؟ برای اطلاع از سطح توانگری شرکت بیمه مورد نظر، راننده می‌تواند از گزارش‌های توانگری موسسات بیمه که هر‌ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود استفاده کند.

برای مقایسه شرکت‌های بیمه با یکدیگر و آگاهی از توانگری مالی و سایر اطلاعات می‌توانید به سایت آیتول مراجعه کنید. آیتول که به عنوان بهترین روش برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن شناخته می‌شود، به تمامی سوالات شما درباره این موضوع پاسخ خواهد داد.

3.تعداد مراکز و شعب؛ سریع‌تر انجام دادن مراحل اداری و قانونی

یک عامل تعیین کننده دیگر برای انتخاب بهترین شرکت بیمه، به‌خصوص برای هموطنان ساکن شهرستان، توجه به تعداد مراکز و شعب است. چرا که هرچه تعداد شعب یک شرکت بیمه کم‌تر باشد، فرایند پرداخت خسارت نیز طولانی‌تر خواهد شد. به عنوان مثال اگر در شهری تصادف کنید که شرکت بیمه شما در آن شعبه نداشته باشد، برای انجام امور اداری و شروع پروسه پرداخت خسارت باید به نزدیک‌ترین شعبه در شهر دیگر بروید. در حال حاضر شرکت بیمه ایران با 209 مرکز در سرتاسر کشور بیشترین تعداد شعب را دارد.

البته برخی از موسسات بیمه، با استفاده از قابلیت خسارت سیار، مشکل کمبود شعب را تا حدودی برطرف کرده‌اند. بدین صورت که بعد از وقوع حادثه، کارشناس بیمه به محل رفته و بعد از بررسی با وجود کامل بودن مدارک، میزان خسارت را تعیین و آن را در محل پرداخت خواهد کرد. بیمه آسیا، پاسارگاد و رازی برخی از شرکت‌های ارائه کننده این خدمت هستند.

4.در میزان تخفیف بیمه شخص ثالث؛ تفاوتی وجود ندارد!

تمامی شرکت‌های بیمه در صورتی که بیمه‌گذار در طی مدت استفاده از بیمه، رانندگی ایمنی داشته و خسارتی دریافت نکند، برای تمدید آن تخفیف قائل خواهند شد. تخفیف عدم خسارت هر سال به صورت پلکانی اعمال شده و در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان است. میزان این تخفیف در جدول زیر مشخص شده است:

قانون

سال 1

سال 2

سال  3

سال 4

سال 5

سال6

سال7

سال8

سال 9

سال10

سال11

سال 12

سال13

سال 14

جدید

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

 

 

 

 

5.سهم از بازار؛ کدام موسسه مشتریان بیشتری دارد؟

تمامی شرکت‌های بیمه با توجه به میزان صدور بیمه‌نامه‌ها در هر رشته‌ای، موفق به کسب سهمی از بازار می‌شوند. به عنوان مثال یک شرکت بیمه با سهم بازار بسیار بالا، می‌تواند این اطمینان را در ذهن راننده ایجاد کند که موسسه بیمه با عملکرد عالی که داشته است، توانسته به این سهم بالا در بازار رقابتی برسد. هم‌اکنون بیمه شخص ثالث با 32% درصد، بیشترین سهم از بازار را در بین موسسات بیمه دارد.

بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است؟

بهترین روش برای استعلام، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث

با مراجعه به سایت آیتول یا نصب اپلیکیشن آن روی گوشی، می‌توانید انواع شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کرده و به پاسخ پرسش بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است برسید. با آیتول شما در کمتر از 3 دقیقه و با چند کلیک ساده، کار تمدید، استعلام و خرید بیمه شخص ثالث را با کمک کد یکتا انجام خواهید داد. آیتول در کنار خرید بیمه خودرو، رزرو نوبت معاینه فنی و پرداخت خلافی را هم انجام خواهد داد. برای استفاده از خدمات آیتول، به سایت رسمی این سامانه مراجعه کنید. اپلیکیشن آیتول را هم می‌توانید از سایت رسمی، بازار، گوگل پلی، مایکت و آی اپس (iApps) دانلود کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز