خبرگزاری کار ایران

دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی (ویرایش جدید )

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۱۹۶
  • ویرایش جهارم (جدید)
  • نویسندگان: رافائل‌ گنزالس، ریچارد‌ای وودز
  • ترجمه :مهسا تکیه نژاد
  • تایپ شده با کیفیت بالا 
  • 1182 صفحه
  • فرمت :PDF
  • ترجمه جدید و اختصاصی

دانلود کتاب

این نسخه از پردازش تصویر دیجیتال تجدید نظر عمده ای در این کتاب است. همانطور که در نسخه های 1977 و 1987 توسط گونزالز و وینتز ، و نسخه های 1992 ، 2002 و 2008 توسط گونزالس و وودز ، این نسخه نسل ششم با در نظر گرفتن دانش آموزان و مربیان تهیه شد.

اهداف اصلی کتاب ارائه مقدمه ای بر مفاهیم و روشهای کاربردی در پردازش تصویر دیجیتال و ایجاد پایه ای است که می تواند به عنوان پایه ای برای مطالعه و تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. برای دستیابی به این اهداف ، ما دوباره روی مطالبی تمرکز کردیم که معتقدیم اساسی هستند و دامنه کاربرد آنها محدود به حل مشکلات تخصصی نیست.

پیچیدگی ریاضی کتاب در سطحی مناسب از نظر دانش آموزان ارشد و دانشجویان سال اول تحصیلات تکمیلی است که آمادگی مقدماتی در تجزیه و تحلیل ریاضی ، بردارها ، ماتریس ها ، احتمالات ، آمار ، سیستم های خطی و برنامه نویسی رایانه ای دارند. وب سایت کتاب آموزشی ارائه می دهد تا از خوانندگان نیازمند بررسی این مطالب پیشین باشد. یکی از مهمترین دلایلی که این کتاب در زمینه آن پیشرو جهان بوده است

40 سال میزان توجه ما به تغییر نیازهای آموزشی خوانندگان است. نسخه حاضر بر اساس یک نظرسنجی گسترده است که اساتید ، دانشجویان و خوانندگان مستقل کتاب را در 150 موسسه از 30 کشور درگیر کرده اند. این نظرسنجی نیاز به پوشش مطالب جدیدی را نشان می دهد که از آخرین چاپ کتاب بالغ شده است

دانلود رایگان کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس به زبان فارسی

علاقه به روش های پردازش تصویر دیجیتالی از دو حوزه کاربرد اصلی ناشی می شود: بهبود اطلاعات تصویری برای تفسیر انسان و پردازش داده های تصویر برای کارهایی مانند ذخیره ، انتقال و استخراج اطلاعات تصویری. این فصل چندین هدف دارد: (1) تعیین حوزه ای که ما آن را پردازش تصویر می نامیم. (2) ارائه دیدگاه هیستوگرام ی از ریشه های این حوزه ؛ (3) ارائه نمای کلی از وضعیت هنر در پردازش تصویر با بررسی برخی از زمینه های اصلی که در آن استفاده می شود. (4) برای بحث در مورد روشهای اصلی مورد استفاده در پردازش تصویر دیجیتال ؛ (5) ارائه اجمالی از اجزای موجود در یک سیستم پردازش تصویر معمولی و عمومی. و (6) جهت دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی ارائه ادبیاتی که کار پردازش تصویر در آن گزارش شده است. مطالب این فصل به طور گسترده با طیف وسیعی از تصاویر نشان داده شده است که نمایانگر تصاویری است که در طول کتاب استفاده خواهیم کرد.

پس از اتمام این فصل ، خوانندگان باید:

درک مفهوم تصویر دیجیتال

مروری گسترده بر زیر بناهای هیستوگرام ی حوزه پردازش تصویر دیجیتال داشته باشید.

تعریف و دامنه پردازش تصویر دیجیتالی را درک کنید.

آشنایی با اصول طیف الکترومغناطیس و ارتباط آن با تولید تصویر.

از زمینه های مختلف که در آنها روشهای پردازش تصویر دیجیتالی استفاده می شود آگاه باشید.

با فرایندهای اساسی در پردازش تصویر آشنا باشید.

با اجزایی که یک سیستم پردازش تصویر دیجیتال چند منظوره را تشکیل می دهند ، آشنا باشید.

با محدوده ادبیاتی که در آن کار پردازش تصویر گزارش شده است ، آشنا باشید.

1.1 پردازش تصویر دیجیتالی چیست؟

یک تصویر ممکن است به عنوان یک تابع دو بعدی f(x,y)تعریف شود ، جایی که x و y مختصات مکانی (صفحه) هستند و دامنه f در هر جفت مختصات (x,y) شدت یا سطح خاکستری تصویر در آن نقطه وقتی x ، y و مقادیر شدت f همه مقادیر محدود و گسسته باشند ، ما تصویر را تصویر دیجیتالی می نامیم. حوزه پردازش تصویر دیجیتال به پردازش تصاویر دیجیتال با استفاده از یک رایانه دیجیتال اشاره دارد. توجه داشته باشید که یک تصویر دیجیتالی از تعداد محدودی از عناصر تشکیل شده است که هر کدام دارای مکان و مقدار خاصی هستند. این عناصر تصویر ، پیکسل ها نامیده می شوند. پیکسل اصطلاحی است که بیشتر برای نشان دادن عناصر یک تصویر دیجیتال استفاده می شود. ما در فصل 2 این تعاریف را به صورت رسمی تر در نظر خواهیم گرفت.

بینایی پیشرفته ترین حس ما است ، بنابراین تعجب آور نیست که تصاویر مهمترین نقش را در درک انسان ایفا کنند. با این حال ، بر خلاف انسانها ، که محدود به باند بصری طیف الکترومغناطیسی (EM)هستند ، دستگاههای تصویربرداری تقریباً کل طیف EM را از گاما تا امواج رادیویی را پوشش می دهند. آنها می توانند بر روی تصاویری که توسط منابع ایجاد شده توسط انسان ایجاد شده است ،دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی عمل کنند. اینها شامل سونوگرافی ، میکروسکوپ الکترونی و تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است. بنابراین ، پردازش تصویر دیجیتال دامنه وسیعی از برنامه ها را در بر می گیرد.

دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی (ویرایش جدید )

هیچ توافق کلی بین نویسندگان در مورد اینکه کجا پردازش تصویر متوقف می شود و سایر زمینه های مرتبط ، مانند تجزیه و تحلیل تصویر و بینایی رایانه ، در کجا شروع می شود ، وجود ندارد. گاهی اوقات ، با تعریف پردازش تصویر به عنوان رشته ای که در آن ورودی و خروجی یک فرایند ، تصاویر هستند ، تمایز ایجاد می شود. ما معتقدیم که این مرز محدود کننده و تا حدی هنری است. به عنوان مثال ، بر اساس این تعریف ، حتی کار بی اهمیت محاسبه شدت متوسط ​​تصویر (که یک عدد واحد را نشان می دهد) یک عملیات پردازش تصویر محسوب نمی شود. از سوی دیگر ، زمینه هایی مانند بینایی رایانه ای وجود دارد که هدف نهایی آنها استفاده از محاسبات برای شبیه سازی بینایی انسان است ، از جمله یادگیری و توانایی استنباط و انجام اقدامات بر اساس ورودی های بصری. این منطقه خود شاخه ای از هوش هنری (AI)است که هدف آن شبیه سازی هوش انسان است. حوزه هوش مصنوعی از نظر رشد در مراحل اولیه کودکی خود قرار دارد و پیشرفت آن بسیار کندتر از آنچه پیش بینی می شد ، بوده است. حوزه تجزیه و تحلیل تصویر (که به آن درک تصویر نیز گفته می شود) بین پردازش تصویر و بینایی رایانه است. هیچ مرز مشخصی در پیوستار از پردازش تصویر در یک سر تا بینایی رایانه در طرف دیگر وجود ندارد.

دانلود کتاب پردازش تصویر گونزالس فارسی

با این حال ، یک پارادایم مفید این است که سه نوع فرایند کامپیوتری را در این پیوست در نظر بگیریم: فرایندهای سطح پایین ، متوسط ​​و بالا. فرایندهای سطح پایین شامل عملیات اولیه مانند پیش پردازش تصویر برای کاهش نویز ،دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی  افزایش کنتراست و وضوح تصویر است. یک فرایند سطح پایین با این واقعیت مشخص می شود که هر دو ورودی و خروجی آن تصویر هستند. پردازش سطح متوسط ​​تصاویر شامل وظایفی مانند تقسیم بندی (تقسیم تصویر به مناطق یا اشیاء) ، شرح آن اشیاء برای تبدیل آنها به فرم مناسب برای پردازش رایانه ، و طبقه بندی (تشخیص) اشیاء منفرد است. یک فرایند سطح متوسط ​​با این واقعیت مشخص می شود که ورودی های آن عموماً تصاویر هستند ، اما خروجی های آن ویژگی هایی است که از آن تصاویر استخراج شده است (به عنوان مثال ، لبه ها ، خطوط و هویت هر یک از اشیاء). سرانجام ، پردازش در سطوح بالاتر شامل "ایجاد حس" از مجموعه ای از اشیاء شناخته شده ، مانند تجزیه و تحلیل تصویر ، و در انتهای پیوستار ، انجام عملکردهای شناختی است که معمولاً با بینایی انسان مرتبط است.

بر اساس نظرات قبلی ، می بینیم که یک محل منطقی همپوشانی بین پردازش تصویر و تجزیه و تحلیل تصویر ، منطقه تشخیص مناطق یا اشیاء جداگانه در یک تصویر است. بنابراین ، آنچه ما در این کتاب به آن می گوییم پردازش تصویر دیجیتالی شامل فرایندهایی است که ورودی و خروجی آنها تصویر است و علاوه بر این ، شامل فرآیندهایی است که ویژگی ها را از تصاویر تا تشخیص اشیاء جداگانه استخراج می کند. برای توضیح این مفاهیم ، حوزه تجزیه و تحلیل خودکار متن را در نظر بگیرید. فرآیندهای به دست آوردن تصویری از ناحیه حاوی متن ، پیش پردازش آن تصویر ، استخراج (تقسیم بندی) تک تک کاراکترها ، توصیف شخصیت ها در فرمی مناسب برای پردازش رایانه ای و تشخیص آن شخصیت های فردی در محدوده مواردی است که ما انجام می دهیم. در این کتاب با پردازش تصویر دیجیتالی تماس بگیرید.

بسته به میزان پیچیدگی ناشی از عبارت "معنی دار کردن" ، ممکن است منطقی بودن محتوای صفحه در حوزه تجزیه و تحلیل تصویر و حتی بینایی رایانه دیده شود. همانطور که به زودی آشکار می شود ، پردازش تصویر دیجیتال ، همانطور که ما آن را تعریف کرده ایم ، به طور معمول در طیف وسیعی از مناطق با ارزش اجتماعی و اقتصادی استثنایی مورد استفاده قرار می گیرد. مفاهیم تدوین شده در فصلهای زیر ، پایه و اساس روشهای مورد استفاده در آن زمینه های کاربردی است.

دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال گنزالس ترجمه فارسی (ویرایش جدید )

1.2 مبانی پردازش تصویر دیجیتال

یکی از اولین کاربردهای تصاویر دیجیتال در صنعت روزنامه ها بود ، هنگامی که تصاویر برای اولین بار با کابل زیردریایی بین لندن و نیویورک ارسال شد. معرفی سیستم انتقال تصویر کابل بارتلن در اوایل دهه 1920 ، زمان مورد نیاز برای انتقال تصویر را از طریق اقیانوس اطلس از بیش از یک هفته به کمتر از سه ساعت کاهش داد. تجهیزات چاپ تخصصی تصاویر را برای انتقال کابل کدگذاری کرده و سپس در انتهای دریافت آنها را بازسازی کردند. شکل 1.1 به این طریق منتقل شد و روی چاپگر تلگراف مجهز به حروف تایپ شبیه سازی الگوی نیم تنه تکثیر شد.

روش چاپ مورد استفاده برای به دست آوردن شکل 1.1 در اواخر سال 1921 به نفع یک تکنیک مبتنی بر تولید مثل عکاسی از نوارهای سوراخ شده در پایانه دریافت تلگراف کنار گذاشته شد. شکل 1.2 تصویری را که با این روش به دست آمده نشان می دهد. بهبودها نسبت به شکل 1.1 ، هم از نظر کیفیت تنال و هم از نظر وضوح مشهود است.

سیستمهای اولیه بارتلن قادر به کدگذاری تصاویر در پنج سطح متمایز خاکستری بودند. این قابلیت در سال 1929 به 15 سطح افزایش یافت. شکل 1.3 معمولی مربوط به نوع تصاویری است که می توان با استفاده از تجهیزات 15 تن به دست آورد. در این دوره ، معرفی یک سیستم برای توسعه یک صفحه فیلم از طریق پرتوهای نوری که توسط نوار تصویر کدگذاری شده تنظیم شده بود ، روند تولید مثل را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

اگرچه مثالهایی که ذکر شد شامل تصاویر دیجیتالی است ، اما در زمینه تعریف ما نتایج پردازش تصویر دیجیتالی محسوب نمی شوند ، زیرا از رایانه های دیجیتال در ایجاد آنها استفاده نشده است. بنابراین ، هیستوگرام چه پردازش تصویر دیجیتال با توسعه رایانه دیجیتال ارتباط تنگاتنگی دارد. در حقیقت ، تصاویر دیجیتالی به ذخیره سازی و قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند به طوری که پیشرفت در زمینه پردازش تصویر دیجیتالی به توسعه رایانه های دیجیتالی و فناوری های پشتیبانی کننده شامل ذخیره سازی ، نمایش و انتقال داده ها بستگی دارد.

دانلود ترجمه کتاب پردازش تصویر گنزالس

در باستان شناسی ، روشهای پردازش تصویر با موفقیت تصاویر تار را بازگردانده اند که تنها پرونده های موجود در مورد آثار نادر گم شده یا آسیب دیده پس از عکاسی بوده است. در فیزیک و زمینه های مرتبط ، تکنیک های رایانه ای به طور معمول تصاویر آزمایشات را در زمینه هایی مانند پلاسمای پرانرژی و میکروسکوپ الکترونی افزایش می دهند. کاربردهای موفق مفاهیم پردازش تصویر را می توان در نجوم ، زیست شناسی ، پزشکی هسته ای ، اجرای قانون ، دفاع و صنعت یافت.

این مثالها نتایج پردازش در نظر گرفته شده برای تفسیر انسان را نشان می دهند. دومین زمینه اصلی کاربرد تکنیک های پردازش تصویر دیجیتالی که در ابتدای این فصل ذکر شد ، در حل مشکلات مربوط به ادراک ماشین است. در این مورد ، توجه به روشهای استخراج اطلاعات از یک تصویر ، به شکلی مناسب برای پردازش رایانه است. اغلب ، این اطلاعات شباهت چندانی به ویژگی های بصری که انسان در تفسیر محتوای یک تصویر استفاده می کند ، ندارد.

نمونه هایی از نوع اطلاعات مورد استفاده در درک ماشین عبارتند از: لحظه های آماری ، ضرایب تبدیل فوریه و اندازه گیری فاصله چند بعدی. مشکلات معمول در درک ماشین که به طور معمول از تکنیک های پردازش تصویر استفاده می کند عبارتند از: تشخیص خودکار شخصیت ، دید ماشین صنعتی برای مونتاژ و بازرسی محصول ، تشخیص نظامی ، پردازش خودکار اثر انگشت ، غربالگری اشعه ایکس و نمونه خون و پردازش ماشین از طریق هوا. تصاویر ماهواره ای برای پیش بینی آب و هوا و ارزیابی محیط زیست کاهش مداوم نسبت قیمت کامپیوتر به عملکرد و گسترش پهنای باند شبکه و ارتباطات از طریق اینترنت ، فرصت های بی سابقه ای را برای رشد مداوم پردازش تصویر دیجیتال ایجاد کرده است. برخی از این زمینه های کاربردی در قسمت زیر نشان داده می شود.

امروزه تقریباً هیچ حوزه ای از تلاش فنی وجود ندارد که به نحوی تحت تأثیر پردازش تصویر دیجیتالی قرار نگیرد. ما می توانیم تنها چند مورد از این کاربردها را در زمینه و فضای بحث فعلی پوشش دهیم. با این حال ، هر چقدر هم که باشد ، مطالبی که در این بخش ارائه شده است هیچ شکی در مورد وسعت و اهمیت پردازش تصویر دیجیتال در ذهن شما باقی نمی گذارد. ما در این بخش زمینه های کاربردی متعددی را نشان می دهیم ، که هر کدام به طور معمول از تکنیک های پردازش تصویر دیجیتالی استفاده شده در فصل های زیر استفاده می کنند. بسیاری از تصاویر نشان داده شده در این بخش بعداً در یک یا چند مثال ارائه شده در کتاب استفاده می شود. اکثر تصاویر نشان داده شده ، تصاویر دیجیتالی هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز