خبرگزاری کار ایران

چگونه در آزمون MHLE قبول شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۰۱۹

چگونه در آزمون MHLE  قبول شویم؟ سوال تمام کسانی که می‌خواهند در آزمون MHLE شرکت کنند. آشنایی با منابع آزمون mhle  و نمونه سوالات آزمون mhle می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید برای قبولی در این آزمون برنامه‌ریزی کنید.

آزمون mhle برای ارشد برخی رشته‌ها لازم است. برای مثال برای شرکت در آزمون ارشد رشته‌ای مانند روانشناسی یا سایر رشته‌های پیراپزشکی باید یک مدرک زبان مانند mhle  داشته باشید، در غیر اینصورت مجاز به شرکت در آزمون ارشد نخواهید شد.

در ادامه این بخش ابتدا به توضیح مختصری در رابطه با جزئیات آزمون mhle، همچون مدت اعتبار آزمون mhle، هزینه آزمون mhle، حوزه های آزمون mhle، آزمون الکترونیکی mhle و ثبت نام آزمون  mhleخواهیم پرداخت. در پی آن نیز  منابع آزمون mhle و بهترین کتاب برای آزمون mhle  را به شما معرفی خواهیم کرد.

همه چیز درباره آزمون mhle

توضیحات در رابطه با آزمون mhle  را با توضیح مختصری درباره این موضوع که آزمون mhle  چیست شروع می‌کنیم. آزمون mhle  آزمونی برای سنجش سطح زبان و مهارت انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

ثبت نام آزمون mhle

برای ثبت نام آزمون mhle  باید به سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور مراجعه کنید. این آزمون هرساله 5 الی 6 بار در سال برگزار می‌شود. حدنصاب نمره این آزمون 45 است و کسانی که نمره 40 را در این آمون کسب کنند، اصطلاحاً مشروط شده و می‌توانند در آزمون ارشد یا دکتری شرکت کنند و سپس مجدداً برای گرفتن مدرک mhle اقدام کنند.

برای ثبت نام در این آزمون باید در تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور وارد سایت  این سازمان شوید و مدارک خود را نظیر یک قطعه عکس 3*4 ، اسکن کارت ملی، اسکن صفحات شناسنامه و تصاویر مدارک تحصیلی خود را در سایت بارگزاری کنید، سپس با پرداخت هزینه آزمون mhle  در این آزمون ثبت نام نمایید. هزینه آزمون mhle چیزی حدود 100 الی 150 هزارتومان است. البته این هزینه بسته به سالی که در آزمون شرکت می‌کنید متغیر است.

مدت اعتبار آزمون mhle

مدرک آزمون mhle  نیز مانند آزمون‌هایی مانند تافل و آیلتس دارای مدت زمان مشخص است. مدت اعتبار مدرک آزمون mhle نیز به مدت دو سال پس از برگزاری آزمون است. به‌عبارتی به مدت دوسال پس از برگزاری آزمون می‌توانید از این مدرک در کلیه دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی داخل کشور استفاده کنید.

حوزه های آزمون mhle

محل برگزاری آزمون mhle یا همان حوزه برگزاری آزمون mhle هرساله توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، تهران همواره یکی از شهرهایی است که به‌عنوان حوزه آزمون mhle معرفی می‌شود اما توجه به تعداد ثبت نامی‌ها، تعداد شهرها نیز متغیر است. برای مثال برای آزمون امسال شهرهای اهواز، اراک، بابل، بندرعباس، بیرجند، بجنور، بوشهر، قزوین، گیلان، گلستان، همدان، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، مشهد، مازندران، سنندج، تبریز، شیراز، زاهدان و یزد نیز جزو حوزه های آزمون mhle هستند.

آزمون الکترونیکی mhle

آزمون الکترونیکی mhle نیز در حوزه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. با این تفاوت که به جای کاغذ و  قلم یک سیستم در اختیار هر داوطلب قرار داده می‌شود و داوطلب به‌صورت آنلاین در آزمون شرکت می‌کند. برای بخش Listening نیز هر داوطلب دارای گوشی اختصاصی است که می‌تواند صدا را از آن بشوند. بطورکلی در آزمون الکترونیکی mhle شرایط برای داوطلب بهتر است، زیرا هر داوطلب می‌تواند با تمرکز بیشتر امتحان بدهد.

منابع آزمون mhle

منابع آزمون mhle شامل منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هستند. این منابع شامل کتاب‌هایی همانند 1100 یا 504 اند. به‌عبارتی تمام منابعی که برای این آزمون از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شوند، منابع انگلیسی هستند که اغلب برای داوطلبان فارسی زبان که پایه زبان خیلی خوبی ندارند مناسب نیستند.

 اما  کتاب‌هایی مانند mhle به زبان ساده و کتاب mhle، msrt، تولیمو و ept امیرلزگی کتاب‌هایی هستند که به‌صورت اختصاصی برای این آزمون نوشته شده‌اند و می‌توانند به شما کمک کنند تا نمره حدنصاب و حتی بیشتر را در این آزمون کسب کنید.

  • Mhle به زبان ساده

کتاب mhle به زبان ساده یک کتاب درسنامه است که در آن به بخش‌هایی نظیر آموزش گرامر با استفاده از نمونه سوالات طبقه بندی شده و لغات ضروری برای آزمون mhle  تعبیه شده‌اند.

همچنین در این کتاب نمونه تست های لغت سال‌های گذشته نیز برای آشنایی بیشتر داوطلبان با لغات mhle این آزمون آورده شده است. چراکه درصد زیادی از نمره و امتیاز داوطلبان از بخش لغات به دست می‌آید.

بخش دیگر این کتاب مربوط به درک مطلب mhle  است که هم شامل درک مطلب نوشتاری و هم منابع لیسنینگ mhle است. همچنین در بخش انتهایی این کتاب  نیز نمونه سوالات mhle  سال‌های گذشته آورده شده‌اند.

  • درسنامه جامع زبان دکتری MCHE، MHLE، MSRT، TOLIMO و  EPTدکتر لزگی

این کتاب نیز مانند mhle به زبان ساده یک کتاب درسنامه است و در آن بخش‌هایی مانند reading، listening، Vocabulary و structure مورد آموزش قرار می‌گیرند.

همانطورکه از نام این کتاب پیداست آموزش‌های آن تنها به آزمون MHLE اختصاص ندارد و شامل تمام آزمون‌های زبان مورد قبول وزارت بهداشت در داخل کشور است.

  • نود پلاس زبان

این کتاب شامل  مجموعه لغات آزمون ارشد، دکتری، MHLE، MSRT و بطورکلی تمامی آزمون های زبانی است که در کشور برگزار می‌شود. همانطور که گفتیم بخش زیادی  از نمره شما در این آزمون از طریق لغات MHLE به دست می‌‌آید. بنابراین داشتن یک کتاب لغت برای شما لازم و ضروری است.

  • جعبه سیاه زبان ارشد

مطالعه برای آزمون زبان mhle بدون تست زدن معنی نمی‌یابد و یکی از بهترین کتاب تست هایی که می‌توانید برای این آزمون از آن استفاده کنید، کتاب جعبه سیاه زبان ارشد است.

زیرا بسیاری از سوالات آزمون  mhle به‌ویژه سوالات درک مطلب از آزمون ارشد زبان طرح می‌شوند. بنابراین تست‌های جعبه سیاه زبان ارشد نه‌تنها سبب آشنایی بیشتر ذهن شما با نحوه تست زنی می‌شود، بلکه باعث می‌شود با بسیاری از سوالاتی که در آزمون MHLE از آن سوال می‌آید آشنا شوید.

نتیجه گیری:

بهترین منابع برای آزمون زبان MHLE همان کتاب‌های MHLE  به زبان ساده و سایر کتاب‌های این چنینی هستند که در حقیقت درسنامه‌هایی مطرح برای این آزمون هستند.

بهتر است برای شرکت در این آزمون روی لغات آن تسلط بیشتری داشته باشید که از این نظر کتاب مثبت نود زبان بهترین گزینه پیش روی شماست. در عین حال نیز حتماً نیاز به تست زنی دارید و از آنجایی که بسیاری از تست‌های این آزمون مشابه با ازمون‌های ارشد وزرات بهداشت هستند، کتاب جعبه سیاه زبان ارشد می‌تواند یکی از بهترین‌های پیش روی شما باشد.

تمام این کتاب‌ها را می‌توانید مستقیم از سایت انتشارات سنا با تخفیفی مناسب تهیه کنید. برای این کار کافی است به سایت سنا بوک مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید حتی با مراجعه به سایت سنا پزشکی از مشاوره‌های کارشناسان این مرکز نیز استفاده نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز