خبرگزاری کار ایران

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۱۰

شیائومی یک شرکت تجهیزات فناوری چینی است که به واسطه محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه (از نظر قیمت) توانسته تاکنون طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کند و از این طریق جایگاه منحصر بفردی در بازار دیجیتال بدست بیاورد. این برند در ابتدا و در سال 2010 به عنوان ارائه دهنده نرم افزار برای تلفن های همراه شناخته شد و پس از آن به تولید گسترده تلویزیون روی آورد که اصلی ترین مزیت یک تلویزیون شیائومی را می توان قیمت مناسب آن در نظر گرفت. تلویزیون های شیائومی با توجه به امکانات و قابلیت هایشان و به نسبت برندهای موجود در بازار قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند.

در میانه این سال، شیائومی تلویزیونی خیره کننده تولید کرد که ممکن است بسیاری از شما با آن تا حدود زیادی آشنایی داشته باشید؛ تلویزیون شیائومی Q1! و همانطور که از نام آن مشخص است یک تلویزیون کیولد فورکی اولترا اچ دی می باشد. سیستم عامل اندروید با کروم کست داخلی، رفرش ریت 120 هرتز و دستیار صوتی Google از اصلی ترین امکانات این تلویزیون به شمار می آیند. صفحه نمایش فورکی (2160 × 3840 پیکسل) به همراه خروجی صوتی 30 وات، حین تماشای ویدیو، چشم انداز چشم گیری از محتوای تصویری و صوتی را در اختیار شما قرار می دهند. بهترین تلویزیون شیائومی یعنی Q1 از نرخ رفرش 120 هرتز بهره می برد و تنها در سایز 75 اینچ تولید شده که می توان گفت گزینه ایده آلی برای گیمرها و فیلم بازها خواهد بود. از ویژگی های مفید این تلویزیون می توان به پشتیبانی از گیرنده ها، زبان فارسی و حافظه داخلی 32 گیگابایت اشاره کرد.

بیشتر اوقات، قیمت تعیین کننده سطح خرید محصولی خواهد بود که قصد انتخاب آن را داریم! تلویزیون های بسیار گران قیمت بدون شک گزینه انتخابی تمام کاربران نیستند از طرفی دیگر امکانات و قابلیت های یک تلویزیون بالارده مانند Q1 می تواند هر فرد خوش سلیقه ای را جذب کند. پا به پای این مدل، شیائومی یک تلویزیون دیگر را در معرض نمایش قرار داد و آن هم P1 است که از محصولات فوق العاده خوش فروش و قیمت مناسب این برند می باشد. تلویزیون شیائومی P1 از هر جنبه عالی است! کیفیت تصویر 4K، مقدار 20 وات صدای فراگیر و قابل قبول، رفرش ریت تصویر 60 هرتز، سیستم عامل اندروید 10 و 16 گیگابایت حافظه داخلی از برجسته ترین ویژگی های این تلویزیون شیائومی به شمار می آیند. فراموش نکنید که مدل ارزان قیمت و میان رده شیائومی یعنی P1 فاقد پورت HDMI2.1 است و به طور قطع نمی توان این را با تلویزیون Q1 مقایسه کرد که از نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می برد، پس گیمرها و عاشقان بازی تا این مرحله تلویزیون Q1 را در نظر داشته باشند. شیائومی تلویزیون P1 را به عنوان رقیبی برای تلویزیون میان رده ال جی و سامسونگ مانند سری 7 و 8 تولید کرده است.

 

در این مقاله ما سعی داریم به نقد و بررسی تلویزیون پرچمدار Q1 و تلویزیون میان رده P1 از برند شیائومی بپردازیم و شما هم اگر در رابطه با خرید تلویزیون شیائومی نیازمند اطلاعات بیشتری هستید در ادامه این مبحث ما را همراهی کنید. در ابتدا نگاهی می اندازیم به امکانات پرچمدار شیائومی یعنی تلویزیون کیولد Q1.

تلویزیون شیائومی Q1

تلویزیون کیولد Q1 ورود شیائومی به بازار رو به رشد تلویزیون ها را نشان می دهد. Q1 یک تلویزیون فوق العاده زیبا با پنل باریک است که از زمان تولیدش تا کنون روند صعودی فروش را طی کرده و به عبارتی از فروش خوبی برخوردار بوده است. اگر راستش را بخواهید تا به این لحظه هم بازار فروش تلویزیون ها در دست برندهای کره ای و ژاپنی مانند سامسونگ، ال جی و سونی بوده اما سوال اینجاست که آیا شیائومی می تواند پا به پای این برندها جای خودش را در بازار دیجیتال باز کند؟ تلویزیون Xiaomi Mi QLED Q1 با کیفیت تصویر فورکی، صفحه نمایش 75 اینچ و پشتیبانی از HDR 10+ و Dolby Vision ارائه شده است؛ همچنین این تلویزیون ظاهری فوق العاده مدرن دارد که با نگاهی به پایه منحصربفرد و متفاوت آن به این نکته پی می بریم. شیائومی می گوید Q1 یک انتخاب عالی برای کسانی است که یک تلویزیون عالی با همه ی امکانات می خواهند! تصویر زیبا، بازی سریع، صدای پر قدرت 30 وات و امکانات هوشمند عالی از ویژگی های برجسته این تلویزیون هستند. ویژگی دیگر منحصر بفرد این تلویزیون شیائومی این است که علاوه بر قابلیت تنظیم کنتراست و روشنایی شما می توانید حالت های رنگ را نیز تنظیم کنید.

فراموش نکنید که تلویزیون Q1 از فناوری کوانتوم دات استفاده می کند و از HDMI2.1 بهره می برد با این وجود می توان گفت که این تلویزیون کیولد شیائومی یک پرچمدار به تمام معناست.

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

نمایشگر و کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی Q1

هنگامی که صحبت از تلویزیون شیائومی می شود ناخودآگاه قیمت پایین به ذهنمان می رسد حتی اگر با مدلی کاملا بالارده و پرچمدار طرف باشیم. تلویزیون Q1 یکی از مدل هایی است که با توجه به برندهای رقیب قیمت فوق العاده مناسبی دارد و با توجه به امکانات و قابلیت هایش می توان از آن به عنوان یک تلویزیون گیمینگ یا مناسب فیلم استفاده کرد. رزولوشن تصویر در صفحه نمایش 75 این تلویزیون 2160 × 3840 پیکسل است و روشنایی آن در حالت حداکثر 1000 نیت در نظر گرفته شده. یکی از مورادی که همواره کاربران با آن سر و کله می زنند زاویه دید تصویر در تلویزیون ها می باشد یعنی یک تلویزیون هر اندازه که تصویر فوق العاده ای داشته باشد اگر از زوایای مختلف نتواند رنگ و کنتراست را حفظ کند با استقبال کاربران روبرو نخواهد شد. تلویزیون شیائومی Q1 دارای زاویه دید 178 درجه افقی و عمودی است یعنی شما از هر طرف که به صفحه نمایش آن نگاه کنید تصویری شگفت انگیز همراه با رنگ و روشنایی واقعی خواهید دید و لازم نیست حتما روبروی تلویزیون بنشینید!

در رابطه با HDR تلویزیون کیولد Q1 باید بگوییم که در کل بازدهی خوبی دارد البته زمانی که شما محتوای 4K را تماشا نمی کنید HDR بازدهی بهتری خواهد داشت. عمق رنگ صفحه نمایش این کیولد شیائومی billion1.07 یعنی 8 بیتی است و شما می توانید به نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز آن به طور کامل اعتماد کنید.

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

عملکرد صوتی تلویزیون کیولد شیائومی Q1

بر روی سایت شیائومی عدد 30 وات برای قدرت صدای این تلویزیون پرچمدار درج شده است که بر روی 2 عدد توییتر و 2 ووفر توزیع شده. بنظر می رسد 30 وات برای استفاده های معمول و روزانه از یک تلویزیون 75 اینچ خوب باشد به ویژه که اکنون این شرکت کمی سخاوتمندانه عمل کرده و همانند تصویر، از قابلیت هایی مانند Dolby Audio and DTS-HD برای بخش صدا نیز استفاده کرده است. حالت های از پیش تعین شده مانند استاندارد، فیلم و بازی و همچنین قابلیت کاهش نویز و ایجاد صدای سفارشی اجازه می دهند اصوات را مطابق میل خودتان تنظیم کنید.

آیا کیولد Q1 یک تلویزیون گیمینگ است؟!

با نگاهی دقیق به ویژگی های این تلویزیون پی می بریم که Q1 یک تلویزیون گیمینگ است و پشتیبانی از پورت HDMI2.1 و نرخ رفرش 120 هرتز این را ثابت می کنند. این یعنی شما می توانید کنسول بازی و PS5 را به تلویزیونتان وصل کنید و با بالاترین سرعت 120 هرتز بازی مورد علاقه تان را اجرا کنید. به دلیل اینکه شیائومی Q1 از VRR میزان تاخیر بسیار کم بهره می برد می توان آن را یکی از بهترین های عرصه بازی در سال 2021 به شمار آورد. علاوه بر این، فقدان مدیریت و کاهش سرعت که در برخی از تلویزیون های این سال به چشم می خورد در Q1 شیائومی مشاهده نشده است. یک پردازنده 4 هسته ای (Quad-core) به همراه پردازشکر گرافیک Mali G52 MP2 از پس اجرای بازی و برنامه های سنگین بر می آیند؛ همچنین تلویزیون شیائومی Q1 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است این در حالی است که تلویزیون های بالارده سونی تنها از 16GB حافظه داخلی بهره می برند.

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری در تلویزیون شیائومی  Q1هیجان انگیز ترین بخش این نقد و بررسی است. شیائومی همواره سعی کرده نه تنها با دستاوردهایی در زمینه سخت افزار، بخش نرم افزاری و رابط کاربری تلویزیون را نیز به روز سازد. کیولد Q1 با سیستم عامل اندروید 10 یکی از بهترین تلویزیون هایی است که تا بحال دیده ایم و این ترکیب اندروید و کیولد را تنها در یک تلویزیون شیائومی Q1 می توانید مشاهده کنید. Chromecast در رابط کاربری جدید Android 10 راه و روشی نوین در پیش گرفته است و خبر خوب این است که سیستم عامل این تلویزیون به نسخه 11 قابلی به روزرسانی می باشد. جستجوی جهانی، حالت ویژه کودکان و پیشنهادهایی برای دریافت کانال با محتوایی مختلف در این پلتفرم محبوب در اختیار شما قرار می گیرند. طبق عادت تلویزیون های جدید، q1 نیز از دستیارهای صوتی پشتیبانی می کند و این یعنی جستجو و پیدا کردن محتوای مورد علاقه تان کار راحتی خواهد بود و تنها از طریق صدای خودتان و با دستیار صوتی گوگل می توانید هر آنچه می خواهید را جستجو کنید.

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

اتصال و ورودی و خروجی

یکی از مواردی که باید از شیائومی بابت آن تشکر کنیم تعدد بالای پورت های تلویزیون Q1 است. به ندرت پیش می آید که تمام پورت های HDMI یک تلویزیون با eARC سازگار باشند اما همانطور که مشاهده می کنید تلویزیون Q1 شیائومی دارای 3 پورت HDMI است و این یعنی پشتیبانی کامل برای اجرای بازی ها. پرچمدار شیائومی برای اتصال دیگر دستگاه های جانبی 2 پورت USB2.0 دارد و از Optical جهت اتصال سیستم صوتی و ساندبار بهره می برد. وجود گیرنده هایی که بتواند کانال های مورد علاقه تان را بدون هیچ گونه هزینه اضافی پخش کند همان چیزی است که از تلویزیون شیائومی انتظار دارید؛ تلویزیون Q1 هم از گیرنده داخلی و هم از ستلایت برخوردار است.

تلویزیون شیائومی P1

بدون شک شیائومی برندی نام آشنا در زمینه تولید لوازم دیجیتال است اما اگر بخواهیم تاریخچه تولید تلویزیون هایش را بررسی کنیم طبیعتا شرکتی نوپاست. اکنون زمان آن رسیده که تلویزیون میان رده و خوش قیمت شیائومی را نیز معرفی کنیم که محصول همین سال می باشد با این تفاوت که قیمت مناسبتری به نسبت Q1 دارد و برخلاف آن، از فناوری کیولد در پنل نمایشگرش خبری نیست. صفحه نمایش تلویزیون شیائومی P1 دارای رزولوشن 2160 × 3840 پیکسل است به عبارتی از کیفیت تصویر 4K بهره می برد. روشنایی تصویر در تلویزیون Q1 مقدار 1000 نیت است در حالی که P1 دارای مقدار روشنایی 400 نیت می باشد پس با این اوصاف نتیجه می گیریم که Q1 کیفیت تصویر شگفت انگیزی خواهد داشت و البته نیاز است برای خرید آن هزینه بالاتری بپردازید. اما اگر می خواهید یک اسمارت تی وی شیائومی با قیمتی ارزان تر داشته باشید P1 گزینه ایده آلی خواهد بود. شیائومی P1 را در رقابت با تلویزیون های سری AU سامسونگ روانه بازار کرد. P1 از رفرش ریت 60 هرتز بهره می برد پس مناسب گیم و اجرای بازی نیست اما می توان گفت کنتراست فوق العاده ای دارد.

بخش دیگری که تلویزیون P1 با Q1 رقابت می کند زاویه دید گسترده آن است که °178 درجه بوده و فناوری هایی مانند دالبی ویژن،HDR10+  و HLG را نیز دارا می باشد. در بحث پورت ها و ارتباطات تلویزیون P1 هر آنچه که نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد؛ 3 پورت HDMI و دو عدد USB بخش اصلی درگاه های ارتباطی این تلویزیون را تشکیل داده اند. البته فراموش نکنید که تنها یک پورت HDMI این تلویزیون با eARC سازگار است و آن هم با رفرش ریت 60 هرتز گزینه مناسبی برای گیمینگ نخواهد بود.

تلویزیون شیائومی 2021 – سری پروفیشنال با دو مدل محبوب

برای پخش صدا، تلویزیون شیائومی p1 از 20 وات صدای قدرتمند استفاده می کند و این تفاوت 10 واتی با مدل Q1 چندان محسوس نخواهد بود زیرا Q1 در اندازه بزرگ 75 اینچی تولید شده اما P1 در سایزهای کوچکتر 32، 43 و 55 اینچ روانه بازار شده است پس این قدرت صدا می تواند پاسخگو باشد.

تلویزیون شیائومی Q1

تلویزیون شیائومی P1

کیفیت تصویر: 4K

کیفیت تصویر: 4K

Refresh rate: 120Hz

Refresh rate: 60Hz

سیستم صوتی: 30 وات

سیستم صوتی 20 وات

HDMI 2.1

-

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع بندی

شیائومی یکی از برندهای چینی است که در چند سال اخیر توانسته بازدهی بالایی در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند داشته باشد. در سال 2021 این برند از دو تلویزیون خودش با نام های QLED Q1 و تلویزیون P1 رونمایی کرد. تلویزیون Q1 که به عنوان پرچمدار این لیست انتخاب شده از کیفیت تصویر فورکی بهره می برد و دارای رفرش ریت 120 هرتز است. قیمت تلویزیون شیائومی Q1 به نسبت پرچمدارهای برندهای کره ای مانند سامسونگ و ال جی پایین تر است اما در مقایسه با دیگر تلویزیون های شیائومی مانند P1 قیمت بالاتری دارد. P1 تلویزیون اقتصادی و مقرون به صرفه شیائومی در این سال است. برند نامبرده در تازه ترین نشست خبری خودش همچنین از دو مدل تلویزیون Mi TV 6 Extreme Edition وMi TV ES  به عنوان تلویزیون های 2022 رونمایی کرد که به گفته خودش این تلویزیون ها ظاهری زیبا و چشم نواز دارند و از فناوری 3D LUT برای تصحصح رنگ استفاده می کنند. شیائومی می گوید این دو تلویزیون از حافظه های داخلی 64 و 32 گیگابایت بهره می برند و بلندگوهای 4 گانه 12.5 واتی را پشتیبانی می کنند. این تلویزیون ها در سال آینده میلادی وارد بازار می شوند و به طور پیش فرض از دستیار صوتی اختصاصی شیائومی یعنی XiaoAI پشتیبانی می کنند.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز