خبرگزاری کار ایران

صفر تا صد آزمون MHLE برای کسب نمره بالا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۲۴

آزمون MHLE آزمونی است که توسط سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود و یک آزمون زبان داخلی است و اعتبار بین المللی ندارد و صرفا برای کسانی که نیاز به ارائه مدرک زبان در داخل کشور را دارند، مورد استفاده است.برای مثال این آزمون برای داوطلبان آزمون دکتری و همچنین داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی ضروری است. آزمون MHLE شباهت بسیار زیادی به آزمون MSRT دارد که توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار می شود. هر دو آزمون MHLE و آزمون MSRT شامل مهارت های مختلف شنیداری و گفتاری و گرامری هستند که در ادامه به بررسی این بخش ها می پردازیم.

آزمون MHLE چیست و چه ساختاری دارد؟

در آزمون زبان MHLE بخش های مختلف زیر وجود دارد:

  • بخش Reading

  • بخش Listening
  • بخش Structure

آزمون MHLE چند سوال دارد و نمره کل این آزمون چقدر است؟

این آزمون دارای 100 سوال است و در مجموع دارای 100 نمره است.

ساختار آزمون MHLE به این صورت است که این آزمون دارای 100 تست چهارگزینه ای است که در سه بخش reading، structure و listening تقسیم می شوند. در این میان 30 سوال مربوط به درک مطلب شنیداری، 40 سوال مربوط به واژگان و ساختار و دستور زبان و در نهایت 30 سوال مربوط به درک مطلب نوشتاری یا reading می باشد.

آیا آزمون MHLE با آزمون MSRT تفاوتی دارد؟

برخی تصور می کنند که تفاوت اصلی این دو آزمون در این است که آزمون MHLE منحصرا برای متقاضیان ورود به رشته پزشکی برگزار می شود اما MSRT  برای تمامی متقاضیان مقطع دکترا است. اما این تفاوت درست نیست و هر دو آزمون mhle و msrt آزمون های زبان عمومی هستند و در هر دو آزمون زبان داوطلبان موضوعات مختلف زبان عمومی را مشاهده می نمایند. برای مثال در آزمون mhle در بخش ریدینگ می توانید موضوعات مختلفی مانند تاریخ و جغرافیا و زیست شناسی و حوزه های مختلف را مشاهده کنید. پس ارتباطی با زبان پزشکی ندارد. در مجموع هر دو آزمون مانند هم بوده و تفاوتی بین دو آزمون وجود ندارد و هر کدام که زمان بندی آزمون مطلوب تری دارد را می توانید ثبت نام کنید.

منابع آزمون MHLE چیست؟

آزمون MHLE یک آزمون استاندارد در سطح آزمون تافل است و داوطلبان برای انتخاب منابع مناسب برای این آزمون باید منابع آزمون تافل را برای بخش های ریدینگ و لیسنینگ مطالعه نمایند. در میان کتاب های مختلف برای آزمون تافل منابع زیر می تواند کمک زیادی به داوطلبان نماید:

  • کتاب تافل لانگمن

  • کتاب تافل بارونز
  • کتاب تافل دلتا
  • کتاب تافل کیت
  • کتاب تافل دکتری فارسی

همچنین برای بخش لغت هم می توانید لغات ضروری آزمون تافل با نام essential words for the toefl و همچنین کتاب 504 را مطالعه نمایید و برای بخش گرامر هم کتاب grammar in use را مطالعه نمایید.

تاریخ های برگزاری آزمون MHLE سال 1400

در جدول زیر می توانید تاریخ های برگزاری آزمون در سال 1400 را ملاحظه کنید:

 

صفر تا صد آزمون MHLE برای کسب نمره بالا

نکاتی که باید برای ثبت نام و شرکت در آزمون MHLE مورد توجه قرار دهید:

  • نشانی دقیق مکان برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج میشود.

  • تاریخهای در نظر گرفته شده برای پایان ثبت نام، قطعی نیست و در صورت تکمیل ظرفیت یک حوزه، ثبت نام برای آن حوزه زودتر از تاریخهای اعلام شده در جدول بالا، متوقف خواهد شد.

  • برای ورود به جلسهی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسهو اصل کارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون میشود.
  • هر کارنامه دارای یک کُد ویژه به نام Code Certification بوده که در بالای آن درج میشود و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (در پیوند «تأیید کارنامه» یا Validity Certificate Check (قابل استعلام است؛ بنابراین، کارنامهی چاپ شده یا گواهی دیگری برای شرکتکنندگان جهت ارائه به مراجع گوناگون، صادر نخواهد شد. مراجع گوناگون (دانشگاهها، سازمانها، ...) میتوانند به همین روش، از درستی کارنامه اطمینان حاصل کنند.
  • پیش از مراجعه به حوزه آزمون از کارت ورود به جلسهی خود پرینت تهیه فرمایید؛ در حوزهی آزمون، امکانات تهیهی کارت موجود نیست و از ورود افرادی که کارت ورود به جلسه و کارت ملی (یا شناسنامه) همراه نداشته باشند به سالن برگزاری آزمون، جلوگیری خواهد شد.
  • به دلیل ضرورت برقراری نظم و حفظ سکوت و آرامش در سالنهای برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت 8 و 30 دقیقه بسته و از ورود افراد دیرآمده، جلوگیری خواهد شد.
  • هزینه ی ثبت نام قابل برگشت یا نگهداری برای دورههای بعدی نیست؛ پیش از اقدام به ثبت نام، از قطعیت تصمیم خود اطمینان حاصل فرمایید.
  • از آن جایی که ساختار آزمون MHLE در حال بازنگری و ارتقا است، از حدود اواسط سال 1400 و پس از نهایی شدن ساختار جدید، آزمونهای MHLE در شکل و چارچوب ارتقا یافته برگزار خواهند شد.

روش ثبت نام در آزمون MHLE

الف) آماده سازی مدارک: داوطلبان باید یک قطعه عکس تمام رخ با زمینه روشن (که در سال جاری گرفته شده باشد)، کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را اسکن نموده و هنگام ثبت نام، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

توجه: هریک از تصاویر ارسالی باید با فرمت jpg و حجم 20 تا 300 کیلوبایت باشد.

 ب) ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی انجام می شود.

روش موفقیت در آزمون MHLE

تقویت مهارت گوش دادن (لیسنیگ)

گوش دادن به پادکست ها برای تقویت مهارت لیسنینگ یک منبع عالی هستند. آنها طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند ، بنابراین به راحتی می توانید در زمان موجود چیزهای جالبی را برای گوش دادن پیدا کنید.

گفتگوهای TED به همان اندازه مفید هستند. این گفتگوها سخنرانی های آنلاین هستند که اغلب بسیار کوتاه هستند و برای تمرین گوش دادن مناسب هستند.

خود YouTube وجود دارد ، با میلیون ها ویدئو از موضوعات جدی گرفته تا سرگرمی. این یک منبع ارزشمند است که به شما در آماده شدن برای امتحان کمک می کند.

با تقویت مهارت خواندن ، در ریدینگ امتیاز بالاتری MHLE کسب کنید.

مهارت های خواندن خود را توسعه دهید.

نکته خوب این است که هنگام خواندن متن روی کلمات کلیدی خط بکشید. این می تواند به شما در شناسایی سریع اطلاعات هنگام بازخوانی یک متن و شناسایی پاسخ ها کمک کند. علاوه بر این ، افزایش سرعت خواندن در روز آزمون MHLE مفید است.. برای بهبود سرعت و درک مطالب خود ، به خواندن وب سایت ها ، کتاب ها ، اسناد و روزنامه های انگلیسی زبان اختصاص دهید.

واژگان و دستور زبان را تمرین کنید.

توجه به توسعه واژگان و دستور زبان انگلیسی راه دیگری برای اطمینان از موفقیت در روز آزمون است. داشتن یک واژگان خوب به شما این امکان را می دهد که معنی یک کلمه و نحوه استفاده از آن را به صورت زمینه ای درک کنید. این بخشی از چیزی است که آزمون خواندن آیلتس ارزیابی می کند. یک نکته خوب این است که کلمات و عبارات ، از جمله مترادف را بنویسید و هر چیزی را که نمی فهمید دوباره بررسی کنید.

کادر آموزشی مهم برای تکنیک های آزمون MHLE

در بخش ریدینگ آزمون حتما نمونه ریدینگ های کتاب های آمادگی آزمون تافل را مطالعه کنید. مانند ریدینگ های کتاب تافل کیت، تافل لانگمن، تافل بارونز و تافل دلتا و حتما ریدینگ های موضوعات مختلف را بخوانید چون زبان ازمون MHLE زبان پزشکی نیست و مربوط به زبان عمومی می باشد.

در بخش استراکچر آزمون حتما نمونه تست های گرامر را چندین بار تکرار نمایید و در هر تست متوجه شوید که با چه نکته گرامری به آن پاسخ داده اند. و در بخش لغات حتما لعات را از ریدینگ های تافل جدا کرده و یاد بگیرید و نمونه تست لغت را زیاد تمرین و تکرار نمایید.

در بخش شنیداری آزمون MHLE حتما نمونه فایل های صوتی را دو الی سه بار گوش کنید و نمونه فایل های صوتی آزمون تافل را برای تمرین استفاده کنید. در این بخش نیز تست های کتاب های تافل لانگمن و بارونز و دلتا را برای تمرین انتخاب کنید.

داوطلبان آزمون MHLE می توانند به منظور کسب نمره بالا در آزمون با مرکز همراه تحصیلی به نشانی www.hamrahetahsili.ir مراجعه نمایند و از خدمات تخصصی آزمون MHLE همراه تحصیلی بهره مند شوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز