خبرگزاری کار ایران

7 زبان برنامه‌نویسی که مثل آب‌خوردن در آنها حرفه‌ای می‌شوید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۶۶

امروزه برنامه نویسی به عنوان یکی از مهم‌ترین علوم برای توسعه اپلیکیشن‌ها، طراحی وب، علوم داده و ... به‌کار می‌رود. افراد شاغل در این حرفه از درآمد، مزایای شغلی مناسب و بازار کار خوبی برخوردارند و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال استخدام برنامه نویس پایتون با حقوق بالا هستند. اما یکی از مهم‌ترین چالش افراد تازه‌کار برای آموختن این حرفه انتخاب یکی از زمینه‌های برنامه نویسی برای شروع کار است. در همین راستا ما در این مقاله 7 مورد از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری افراد تازه کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

7 مورد از آسانترین زبان‌های برنامه نویسی در سال 2021

زبان‌های کد نویسی از نظر یادگیری به دو دسته سخت و آسان تقسیم می‌شوند. افراد برای فعالیت در شغل برنامه نویس بهتر است از آسانترین زبان‌های برنامه نویسی شروع کنند. زبان‌های که در ادامه معرفی خواهیم کرد از جمله زبان‌های آسان کد نویسی برای یادگیری هستند. این زبان‌های برنامه نویسی علاوه بر فراگیری آسان از بازار کار و درآمدزایی خوبی نیز برخوردار هستند.

1.زبان برنامه نویسی Python

بدون شک پایتون راحت‌ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری افراد تازه کار است. یک فرد هلندی به نام Guido Van Rossum در سال 1989 کار بر روی طراحی زبان برنامه نویسی پایتون را آغاز کرد. طراحی این زبان از دنیای کد نویسی 2 سال طول کشید و پایتون برای اولین بار در سال 1991 به برنامه نویسان معرفی شد.

امروزه پایتون به عنوان یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی شناخته می‌شود که برای توسعه بازی، توسعه back-end، علم داده، توسعه وب و ... از آن استفاده می‌شود.

استخدام برنامه نویس پایتون

بازار کار برنامه نویس پایتون بسیار زیاد است و بسیاری از شرکت و سازمان‌های مختلف به برنامه نویس پایتون نیاز دارند. به همین دلیل شرایط مطلوبی برای استخدام برنامه نویس پایتون در بازار کار ایران وجود دارد. بازار کار فوق‌العاده و یادگیری آسان می‌تواند انگیزه‌های خوبی برای یادگیری زبان Python باشد. برای دیدن جدیدترین آگهی ‌های استخدام پایتون اینجا را کلیک کنید.

2.زبان برنامه نویسی  Java script

جاوا اسکریپت دومین مورد از آسانترین زبان‌های برنامه نویسی است. یادگیری Java script برای افرادی که به برنامه نویسی تحت وب علاقه دارند، بسیار ضروری است. بسیاری از افراد این زبان برنامه نویسی را با جاوا یکی در نظر می‌گیرند در حالی که این دو ماهیتی متفاوت دارند. جاوا اسکریپت یک زبان Open Source با ترکیبی از زبان‌های C، C++ و Java است

جاوا اسکریپت بیشتر برای توسعه front-end و اضافه کردن عناصر تعاملی به وب سایت‌ها استفاده می‌شود. یادگیری این زبان از دنیای زبان‌های برنامه نویسی بسیار آسان است و افراد پس از آشنایی با سینتکس زبان جاوا اسکریپت می‌توانند در اوایل کار به انجام پروژه‌های کوچک بپردازند.

3. زبان برنامه نویسی Java

اگر بخواهیم از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در میان برنامه نویسان نام ببریم، قطعا به نام جاوا می‌رسیم. این برنامه علاوه بر محبوبیت از سادگی خوبی نیز برخوردار است که می‌تواند گزینه خوبی برای یادگیری افراد تازه‌‌کار باشد. برنامه Java برای ساخت بازی‌های مختلف، توسعه برنامه‌های اندروید و توسعه back-end کاربرد دارد.

این زبان برنامه نویسی نسبت به جاوا اسکریپت و پایتون کمی سخت‌تر است اما نسبت به زبان‌های کدنویسی دیگر گزینه آسانی برای یادگیری به حساب می‌آید. بازار کار این زبان برنامه نویسی مناسب است و به همین دلیل شرایط استخدام افراد مسلط به زبان برنامه نویسی java مانند استخدام برنامه نویس پایتون بسیار مناسب است.

4.زبان برنامه نویسی HTML

برنامه نویسی HTML یکی دیگر از آسانترین زبانهای برنامه نویسی برای حوزه Front-end است. کد نویسی با این زبان بیشتر برای ایجاد ساختار صفحات وب مناسب است. در واقع برنامه‌ نویسان با استفاده از این زبان به ایجاد صفحات در داخل وب می‌پردازند. البته متخصصان برنامه نویسی HTML را به عنوان یک زبان برنامه نویسی نمی‌شناسند چراکه این مورد از منطق خاصی پیروی نمی‌کند. برای یادگیری HTML تنها باید به سینتکس پایه، آشنایی با برچسب‌های مهم و نحوه فراخوانی آن‌ها تسلط داشت.

5.زبان برنامه نویسی PHP

پنجمین زبان برنامه نویسی در این لیست PHP است. کاربرد این زبان برنامه نویسی برای توسعه وب است و از همین رو بسیاری از شرکت و سازمان‌ها به استخدام برنامه نویس PHP می‌پردازند. استفاده از این زبان در میان برنامه نویسان تحت وب بسیار رایج است بطوریکه 80 درصد از سایت‌های موجود با زبان PHP طراحی شده‌اند. از  جمله ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی می‌توان به منبع باز بودن، برخورداری از سرعت بالا، فراگیری آسان و طراحی چند منظوره اشاره کرد.

6.زبان برنامه نویسی Ruby

زبان برنامه نویسی Ruby یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای یادگیری افراد تاز‌ه‌‌کار است. این زبان برنامه نویسی در سال 1993 توسعه داده شد و 27 سال از عمر آن می‌گذرد. روبی به عنوان یکی از زبان‌‌های پویا شناخته می‌شود که بر روی سادگی و بهره‌وری بالا تمرکز دارد. توسعه دهنده Ruby برای طراحی آن از برخی زبان‌های قدیمی و زبان‌های مدرن مانند پایتون بهره برده است.

برنامه نویسانی که به روبی تسلط دارند از آن برای ساختن برنامه‌های وب، وب سرورها، کتابخانه‌های گرافیکی، سیستم‌های پردازش تصویر و .... استفاده می‌کنند.

7.زبان برنامه نویسی GO

آخرین زبان برنامه نویسی این لیست GO می‌باشد که توسط شرکت بزرگ گوگل توسعه یافته است. البته بسیاری از برنامه نویسان آن را با نام Golang می‌شناسند. زبان برنامه نویسی گو یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است و بسیاری از افراد آن را به سایر زبان‌های کد نویسی ترجیح می‌دهند. زبان برنامه نویسی گو برای توسعه وب اپلیکیشن‌ها بسیار مناسب است بطوریکه به سادگی ‌می‌توان یک اپ را با آن طراحی کرد.

بازار کار برنامه نویسان زبان GO از وضعیت مطلوبی برخوردار است. در واقع بسیاری از سازمان‌ها برای پیشبرد اهداف خود به کارجویان مسلط به این زبان نیاز دارند. در مجموع استخدام برنامه نویس GO مانند استخدام برنامه نویس پایتون وضعیت نسبتا مطلوبی دارد.

آیا یادگیری زبان C++ برای افراد تازه کار آسان است؟

 در بسیاری از رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه‌ها زبان برنامه نویسی C++ به عنوان دو یا سه واحد درسی تدریس می‌شود. در همین راستا افراد زیادی به این زبان دنیای کد نویسی علاقه‌مند شده و در پی راهی برای یادگیری آن هستند. اما آیا یادگیری زبان C++ آسان است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که زبان برنامه نویسی C++ جزو سخت‌ترین گزینه‌ها برای یادگیری است. از همین رو افراد برای یادگیری آن باید زمان بسیار زیادی را صرف کنند تا به مفاهیم پیچیده C++ تسلط پیدا کنند.

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری پرداختیم تا آسانترین گزینه‌های موجود را به افراد علاقه‌مند و تازه کار معرفی کنیم. اما در مجموع پایتون به عنوان یکی از بهترین، آسانترین و کاربردی ترین زبان‌های کد نویسی شناخته می‌شود. افراد برای یادگیری Python کار نسبتا آسانی را در پیش دارند و در یک بازه زمانی مناسب می‌توانند این زبان برنامه نویسی را فرا بگیرند. بازار کار پایتون شرایط بسیار خوبی دارد و بسیاری از شرکت‌ها به استخدام برنامه نویس پایتون می‌پردازند.

 علاوه بر پایتون زبان‌های برنامه نویسی جاوا اسکریپت، جاوا، HTML، PHP، Ruby و GO نیز موارد مناسبی برای یادگیری هستد. هرکدام از این زبان‌های برنامه نویسی برای زمینه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل افراد قبل از شروع یادگیری باید زمینه کاری خود را انتخاب کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز