خبرگزاری کار ایران

خدمات جدید آزمایش آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۳۲

تست HPV یک آزمایش غربالگری برای سرطان دهانه رحم است، اما این آزمایش به شما نمی‌گوید که آیا سرطان دارید یا خیر. در عوض، آزمایش HPV وجود ویروسی که باعث سرطان دهانه رحم می‌شود را در سیستم بدن شما تشخیص می‌دهد. انواع خاصی از HPV از جمله انواع 16 و 18 خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد.

با استفاده از انجام تست hpv و دانستن اینکه آیا نوعی از HPV دارید که شما را در معرض خطر بالای سرطان دهانه رحم قرار می‌دهد یا خیر، به این معنی است که شما و پزشکتان بهتر می‌توانید در مورد مراحل بعدی مراقبت‌های بهداشتی خود تصمیم بگیرید. این مراحل ممکن است شامل نظارت بر پیگیری، آزمایش بیشتر یا درمان سلول‌های غیر طبیعی باشد.

این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در حال گسترش است و اکثر افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، به آن مبتلا می‌شوند. زیرا انجام تست HPV را پشت گوش می‌اندازند. لازم است بدانید، در هنگام شروع فعالیت جنسی با شخصی جدید بهتر است هر دو نفر شما این تست را انجام دهید تا از ابتلا به HPV پیشگیری کنید.

حتما آگاه هستید که این عفونت اغلب بعد از گذشت 1 الی 2 سال خود به خود از بین می‌رود، اما این مورد برای تمامس افراد صدق نمی‌کند زیرا برخی از افراد در صورت آلوده شدن به عفونت HPV، شاهد بروز زگیل‌هایی بر روی ناحیه تناسلی خود می‌شوند. بروز ندادن علائم و یا شاهر شدن زگیل‌ها به صورت دیرهنگام خطر انتشار و گسترش این عفونت را افزایش می‌دهد، بنابراین، انجام مرتب تست HPV به چرخه کاهش انتقال کمک می‌کند. علاوه بر انجام تست HPV، واکسیناسیون نیز بسیار حائز اهمیت است.

تست HPV در آزمایش آنلاین به چه صورت انجام می‌شود؟

در آزمایش آنلاین این تست به صورت آزمایش ترکیبی پاپ-HPV انجام می‌شود و تنها چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از رزور زمان موردنظر و مراجعه سلامتیار آزمایش آنلاین به منزل شما، ممکن است از شما خواسته شود که لباس خود را به طور کامل یا فقط از کمر به پایین درآورید. با زانوهای خمیده روی میزی به پشت دراز می‌کشید. پاشنه‌های پای خود را در تکیه گاهی قرار می‌دهید.

سلامتیار با استفاده از ابزاری به نام اسپکولوم به آرامی وارد واژن می‌شود. اسپکولوم دیواره‌های واژن را از هم جدا می‌کند تا فرد متخصص به راحتی دهانه رحم شما را ببیند. قرار دادن اسپکولوم ممکن است باعث احساس فشار در ناحیه لگن شود. اما جای نگرانی نیست و این فرایند تنها چند لحظه طول می‌کشد.

سپس ارائه دهنده خدمات بهداشتی آزمایش آنلاین با استفاده از یک برس نرم و یک دستگاه مخصوص از سلول‌های دهانه رحم شما نمونه برداری می‌کند. این کار ضرری ندارد و حتی ممکن است نمونه گیری را احساس نکنید.

پس از انجام تست HPV، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به فعالیت‌های عادی روزانه خود بپردازید. سلامتیار به شما اطلاع می‌دهد که به طور تقریبی چه زمانی می‌توانید انتظار دریافت نتایج آزمایش خود را داشته باشید.

چرا واکسن HPV مهم است؟

ترکیب واکسیناسیون HPV و غربالگری دهانه رحم می‌تواند بیشترین محافظت را در برابر سرطان دهانه رحم ایجاد کند. زیرا تغییرات دهانه رحم که منجر به سرطان می‌شود معمولاً چندین سال (اغلب 10 سال یا بیشتر) طول می‌کشد تا ایجاد شود. به این دلایل، استفاده از غربالگری و واکسن HPV از اهمیت ویژه‌ای برخورداند. همچنین، واکسن hpv خطر ابتلا به سرطان‌های ناشی از HPV در نقاطی غیر از دهانه رحم کاهش می‌دهد.

نه تنها واکسیناسیون از افراد واکسینه شده در برابر عفونت توسط انواع HPV مورد هدف واکسن محافظت می‌کند، بلکه واکسیناسیون می‌تواند شیوع انواع HPV را نیز کاهش دهد. در نتیجه عفونت در افرادی که واکسینه نشده‌اند کاهش می‌یابد.

انواع واکسن HPV در آزمایش آنلاین

برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با HPV، مشاوره پزشکی تیم آزمایش آنلاین انواع مختلفی از واکسن‌های HPV را ارائه می‌کند. انواع واکسن HPV عبارتند از:

  • گارداسیل: HPV نوع 6، 11، 16 و 18 را هدف قرار می‌دهد.
  • سرواریکس: انواع HPV 16 و 18 را هدف قرار می‌دهد
  • گارداسیل: انواع HPV 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 را هدف قرار می‌دهد.

آزمایش آنلاین واکسن گارداسیل را توصیه می‌کند زیرا بیشترین میزان پوشش را دارد. به علاوه، این تنها نوع واکسن HPV موجود در آزمایشگاه آزمایش آنلاین و به طور کلی، در سطح کشور است که آن را به عضله بازو یا ران تزریق میکنند.

کودکان 9 ساله نیز می‌توانند این واکسن را دریافت کنند. به طور کلی، مشاوره پزشکی تیم ما شروع سن واکسیناسیون را 11 تا 12 سالگی توصیه می‌کنند. متخصصین آزمایش آنلاین همچنین توصیه می‌کند که تا سن 26 سالگی در زنان و 21 سالگی در مردان واکسینه انجام شود. علت این توصیه بدین خاطر است که پس از 26 سال، واکسن‌های HPV محافظت محدودی ارائه می‌دهند.

برای دریافت واکسن HPV مورد نظر تنها کافیست با ما تماس حاصل نمایید. قبل از هرچیزی تیم آزمایش آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا با پزشک متخصص مشاوره پزشکی تلفنی داشته باشید و تمامی سوالات و نگرانی‌های خود را در میان بگذارید. همچنین نکات لازم (نکات مربوط به قبل و بعد از واکسن) به شما ارائه خواهند شد. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

  • کودکان 14 ساله و کمتر در مجموع تنها به دو دوز واکسن نیاز دارند.
  • آزمایش آنلاین واکسیناسیون را اغلب با فاصله 6 تا 12 ماه ارائه می‌دهد.
  • اگر فاصله بین دو دوز 5 ماه یا کمتر طول بکشد، به دوز سوم نیاز است.
  • کودکان بزرگتر از 14 سال به سه واکسن و دوزهای بعدی در دو و شش ماه پس از واکسن اولیه نیاز دارند.
  • اگر فردی دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی آزمایش آنلاین هر سه دوز را توصیه می‌کنند.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز