خبرگزاری کار ایران

صادرات میلگرد چگونه انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۷۵

از علل مؤثر بر اقتصاد هر کشور میزان تراز صادرات و واردات است. به طور کلی میزان واردات در ایران بیشتر از صادرات است. همه کشورهای دنیا حتی بزرگترین اقتصادهای دنیا نیز برای تعادل در نرخ ها و تبادل با سایر کشورها واردات گسترده ای دارند. چین به عنوان ابر قدرت اقتصادی و بزرگترین صادر کننده در دنیا خود بزرگترین وارد کننده در جهان محسوب می شود.

صنعت آهن و فولاد در ایران علاوه بر این که می تواند نیازهای داخلی را تامین کند، توانایی پاسخگویی به صادرات را نیز دارد. ارزان بودن آهن آلات در ایران موجب شده تقاضا برای این محصولات با سرعت زیادی رشد نماید، و صادرات افزایش یابد.

بازار آهن الات به دلیل استفاده های گسترده ای که دارد همیشه داغ است. از سویی کشورهای همسایه ایران به دلیل شرایطی نظیر خرابی های ناشی از جنگ و تخریب، برای ساخت تجهیزات زیر بنایی، مسکن، پل سازی و صنعت نیازمند آهن الات هستند. این موضوع سبب شده است بازار خوبی برای فروش مقاطعی نظیر میلگرد و تیرآهن برای ایران که از قطب های تولید آهن است به وجود آید.

نحوه صادرات میلگرد

درست است که روند صادرات مشابه هم هستند اما دانستن برخی جزئیات می تواند در خرید کمک شایانی کند. در حال حاضر صادرات میلگرد تنها برای کارخانجات تولید کننده آن میثر است. البته کارخانجاتی که در بخش بازرگانی فعالیت دارند می توانند صادرات میلگرد را انجام دهند. قیمت گذاری توسط کارخانجات با ارز بین المللی که دلار است انجام می گیرد و محصولات خود را به صورت تنی به فروش می رسانند.

شرکت های صادر کننده میلگرد بعد از ثبت سفارش محصول را در مرز تعیین شده تحویل می دهند. کارهای آن سوی مرز و کشور مقصد نیز به عهده خریدار مستقر در کشور دیگر خواهد بود. باید توجه نمود که میلگرد صادراتی را نمی تواند به انبار و یا مقصدی غیر از مرز منتقل نمود. بعد ثبت سفارش، بخش بازرگانی کارخانه کارهای مرتبط نظیر بارگیری، گمرکی، بیمه نامه محصول، ارسال و تحویل در مرز را به عهده می گیرد.

شرکت های تولید کننده میلگرد صادراتی

براساس آمار صادرات مقاطع طویل فولادی سال 1399، بیشترین سهم مربوط به میلگرد با رقم بیش از ۱.۴ میلیون تن بوده است. در ایران تولید کنندگان متعددی میلگرد را ذوب ریزی می کنند. کارخانجات خرمدشت، نیشابور، روهینا جنوب و بافق شرکت هایی هستند که قسمت بازرگانی فعالی دارند و امکان خرید میلگرد صادراتی از آن ها فراهم است. تنوع بالای تولید میلگرد در ایران، صادرات این محصول را آسان کرده است.

ویژگی های میلگرد صادراتی

عموما کالاهای صادراتی میبایست دارای کیفیتی تایید شده در مقصد و مطابق با استانداردهای رایج در کشور هدف باشد. مقاطعی که به منظور صادرات تولید می شوند دارای برگ کنترل کیفی و آنالیز هستند. این اوراق شناسنامه محصول به حساب می آید که تولید را قابل ارزیابی توسط خریداران می کند. میلگرد صادراتی دارای اندازه، طول و آج استاندارد است. همچنین از جدول وزن اشتال پیروی می کند. در زیر یک نمونه برگ آنالیز میلگرد پیوست شده است که می توانید میزان کشش، خمش و درصد عناصر تشکیل دهنده آن را مشاهده نمایید. معمولا شرکت های متفرقه به دلیل نداشتن استانداردهای رایج گواهی کیفیت و آنالیز را ارائه نمی دهند.

صادرات میلگرد چگونه انجام می شود

انجام مراحل صادرات و فروش کالا در بازار‌های خارجی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است و صادرات موفق مستلزم داشتن دانش کافی درباره محصول و آگاهی از ویژگی‌های منحصر به فرد بازار هدف است.

قیمت میلگرد صادراتی

از اردیبهشت ماه 1397 قانون کسر شدن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به دلیل بالا رفتن درخواست محصولات فولادی از سمت کشورهای همسایه لغو و تمامی قیمت ها بر اساس دلار اعلام می شود. بدین ترتیب قیمت میلگرد صادراتی بر اساس نرخ دلار روز از سمت تولید کننده اعلام می گردد.

تسویه حساب برای خرید میلگرد صادراتی به دو صورت است. نرخ ها توسط فروشندگان به صورت دلاری اعلام می شود که باید توسط خریدارد از طریق یک حساب ارزی خارج کشور واریز گردد. سپس تمامی اطلاعات مشتری به منظور صدور فاکتور در اختیار کارخانه تولید کننده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که برخی از کارخانه ها به صورت ریالی نیز اعلام قیمت می کنند و پول را از همان حساب داخلی دریافت و تحویل کارگزار لب مرز قرار می دهند و نیازی به اطلاعات دقیق مشتری خارجی نمی باشد.

عوامل متعدد دیگری بر قیمت تمام شده میلگرد صادراتی تاثیر گذار است. میلگرد A2 از نوع A1 گرانتر و A4 از A3 با قیمت بالاتری فروخته می شود. عامل تعیین کننده دیگر کیفیت میلگرد است. میلگردهای تولیده شده هرچه وزن و مشخصات ترکیبی و آنالیز دقیق تری داشته باشند با نرخ بیشتری فروخته می شوند. هزینه حمل نیز از آخرین عوامل تعیین کننده بر قیمت نهایی میلگرد است. میبایست در هنگام خرید میلگرد به منظور صادرات با توجه به پایانه های مرزی و کارخانه تولید کننده و مصافت این دو به یکدیگر انتخاب شایسته ای داشت.

بیشترین مقصد میلگرد صادراتی کدام کشورها است؟

بیشترین مقصد میلگرد به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، افغانستان می باشد. بارهای ترانزیت شده به مقصد عراق از مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی صورت می گیرد. مرز بازرگان و رازی نیز محل عبور کالاهای صادراتی به ترکیه است. بارهای صادراتی به افغانستان نیز ار سمت مرز دوغارون ارسال می شود. میرجاوه نیز محل گذرگاه عبوری بارهای ارسالی به کشور پاکستان است. نوردوز نیر مرز مشترک ایران و ارمنستان است. خریداران می توانند با توجه به مرز مورد نظر، نزدیک ترین کارخانه تولید کننده میلگرد را انتخاب تا مراحل صادرات را انجام دهند.

صادرات میلگرد چگونه انجام می شود

تعرفه گمرکی صادرات میلگرد

تعرفه گمرک صادرات بسته به مقصد متفاوت است. به همین دلیل باید توجه نمود تا با پرداخت هزینه گزاف گمرکی در صادرات متضرر نشد. شاید به واسطه برخی اخبار، بازار برخی از کشورهای اطرف برای فروش میلگرد مساعد باشد، اما با ورود کالا به این کشورها ممکن است بهای سنگینی بابت گمرکی و تعرفه های آن بپردازید. در ایران هزینه واردات مقطع میلگرد بسیار سنگین تمام می شود اما هزینه صادرات آن به نسبت بسیار پایین تر است. برای صادارت میلگرد نیازمند یکسری مجوز های لازم هستید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. می توانید جهت مشاوره در این امور با شرکت و کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

فروش میلگرد صادراتی

افراد حقیقی و حتی تجار امکان صادرات آهن آلات به صورت انفرادی را ندارند. همانطور که در ابتدای نوشتار گفته شد حق صادرات تنها برای تولید کنندگان آهن فراهم است. اما این نکته را هم باید دانست که کارخانجات، میلگرد را به افراد حقیقی و عادی نمیفروشند و شما میبایست از عاملیت های مجاز اقدام به خرید کنید. نگین فولاد السا به عنوان یکی از عاملیت های مجاز از شرکت های معتبر مفتخر است که خریدهای صادراتی شما مشتریان گرامی را پاسخگو باشد. می  توانید برای ثبت سفارش با شماره 02144448200 تماس گرفته و یا به وبسایت www.neginfoolad.ir مراجعه فرمایید.

وجود تحریم ها، نوسانات شدید ارزی، تامین مواد اولیه شمش و… از مشکلاتی است که بر سر راه صادر کنندگان میلگرد قرار دارد. برای خرید راحت و آسان، استعلام قیمت و همچنین مشاوره در زمینه انتخاب نوع برند و سوالات پیرامون صادرات و قیمت سایر مقاطع فولادی نظیر قیمت تیرآهن، نبشی و ناودانی، ورق و پروفیل می توانید با شرکت نگین فولاد السا تماس و از تجربیات فروشندگان متعهد این مجموعه بهره مند شوید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز