خبرگزاری کار ایران

سئو داخلی چیست؟ چه مواردی در سئو داخلی اهمیت دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۷۴

سئو داخلی (On-Page) چیست؟ اگر می‎‌خواهید بهترین نتیجه‌ها را در موتورهای جستجو کسب کرده و ترافیک سایت را افزیش دهید، باید به اصول و قواعد سئو داخلی مسلط باشید یا از یک مشاور سئو کمک بگیرید.

سئو داخلی به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه سازی صفحات سایت انجام می‌شوند. به عبارتی دیگر سئو داخلی فعالیت‌هایی است که بر روی خود سایت صورت می‌گیرد تا صفحات سایت از هر نظر بهینه شوند. سایت‌هایی که به سئو داخلی توجهی نشان نمی‌دهند، شانس زیادی برای کسب جایگاه در موتورهای جستجو ندارند.

اما چه موارد یا فاکتورهایی در سئو داخلی اهمیت دارد؟ شاید چندی پیش بیشتر تمرکز سئو آن‌پیج بر روی کلمات کلیدی یا متاتگ‌های سایت بود اما امروز با الگوریتم‌هایی که گوگل ارائه کرده است، چک لیست سئو داخلی تنها به کلمات کلیدی ختم نمی‌شود. یک مشاور سئو سایت می‌تواند لیستی کامل از فاکتورهای موثر بر سئو داخلی را در اختیارتان بگذارد. بطور کلی فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی عبارتنداز:

  • تگ عنوان صفحات سایت
  • تگ‌ها یا تیترها و زیرتیترهای صفحات
  • بهینه سازی محتوای سایت
  • توجه به چگالی کلمات و عبارات کلیدی
  • رعایت اصول لینک‌ دهی داخلی
  • بهینه سازی تصاویر
  • تگ توضیحات
  • سرعت بارگزاری صفحات سایت
  • بررسی ساختار URLها
  • استفاده از کدهای اسکیما

مهم‌ترین فاکتورهای موثر در چک لیست سئو داخلی مواردی هستند که کمی پیش به آن‌ها اشاره شد. اما اگر به دنبال پارامترهای بیشتری برای بهبود سئو داخلی سایت خود هستید کافی‌ست یک سوال از خود بپرسید و پاسخ آن را پیدا کنید: چرا رعایت این اصول برای موتورهای جستجو چون گوگل مهم است؟ همان‌طور که شما درصدد جلب توجه و اعتماد گوکل هستید، گوگل نیز قصد دارد اعتماد شمار بیشتری از کاربران خود را جلب کند. پس تمامی این سخت‌گیری‌ها و الگوریتم‌های گوگل، در جهت جلب رضایت بیشتر کاربران است. با این اوصاف هرگونه بهینه سازی در سایت که موجب جلب رضایت بیشتر کاربران از سایت شما شود، به نوعی موجب جلب رضایت این کاربران از گوگل شده است. بنابراین هر فاکتوری که سایت را برای کاربران بهینه‌تر کند، می‌تواند به یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی سایت تبدیل شود.

10  فاکتور تاثیرگذار در سئو داخلی

در یکی از جلسات مشاوره سئو سایت، سوالی پرسیده شد که فکر می‌کنم سوال شما هم باشد. مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار در سئو داخلی چیست؟ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد چراکه هر یک از موارد فوق برای بهینه سازی صفحات سایت به یک اندازه حائز اهمیت هستند. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

1.     تگ عنوان یا Page Title

تمام صفحات سایت شما یک عنوان دارند که نقش مهمی در بهبود سئو داخلی ایفا می‌کند. در عنوان صفحه باید از کلمات کلیدی مرتبط و درست استفاده کنید. به عبارتی باید بدانید کاربران برای رسیدن به محتوای صفحه شما (که می‌تواند یک خدمت، محصول یا حتی یک مقاله باشد) چه کلمات یا عبارتی را جستجو می‌کنند. استفاده از این کلمه‌های کلیدی در تگ عنوان صفحه، شانس نشان دادن این صفحه به کاربر را چندین برابر افزایش می‌دهد.

2.    اهمیت تگ‌های بدنه سایت

از تک عنوان که بگذریم، تگ‌های داخل سایت مانند تگ تیترها و زیرتیترها نیز اهمیت زیادی دارند. با انتشار یک محتوای روزنامه‌وار نمی‌توانید توجه و رضایت کاربر را جلب کنید. محتوا باید با تیترها و در صورت امکان با زیرتیترهای مناسب، به چند بخش قابل خواندن تقسیم شود. این اقدام قابلیت خوانایی محتوا را افزایش می‌دهد و این یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در سئو داخلی سایت است.

3.    بهینه سازی محتوای سایت

آیا می‌دانید چقدر محتوای غیر کاربردی در اینترنت وجود دارد؟ محتوایی که بی هیچ هدفی تولید می‌شود سرانجامی جز نادیده گرفته شدن از سوی کاربر ندارد. برای اینکه گوگل به محتوای تولیدی شما ارزش و اعتبار بیشتری بدهد، آن را از هر نظر بهینه‌تر کنید تا به یک محتوای خوب و کاربردی تبدیل شود. محتوا در یک کلام باید پاسخ سوالات کاربران را بدهد و گره‌ای از مشکل آن‌ها باز کند.

4.    چگالی کلمات کلیدی

آیا هنوز حین تولید محتوا درگیر شمارش تعداد کلمه‌های کلیدی هستید؟ مدت زیادی است که الگوریتم‌های گوگل توجه خود را از روی صرفا تکرار کلمه کلیدی در محتوا برداشته‌اند. استفاده درست و بجا از عبارات کلیدی، کلمات مترادف، هم خانواده و هم معنی کلمه کلیدی محتوای صفحه شما را بهینه‌تر خواهد کرد.

5.    اصول لینک سازی داخلی

لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی های سئو است که در سئوی داخلی نیز نقش مهمی دارد. با کمک لینک‌های داخلی می‌توانید ارتباط خوبی میان صفحات سایتتان برقرار کنید. مطمئن باشید کاربر تا زمانی که به هدف خود نرسیده است سایت شما را ترک نمی‌کند. با کمک لینک‌های داخلی می‌توانید این احتمال را بیشتر کرده و کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید.

6.    بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر تنها به استفاده از عکس‌های مرتبط و باکیفیت ختم نمی‌شود. اگرچه تصاویری که در سایت از آن‌ها استفاده می‌کنید باید کیفیت بالا و حجم کمی داشته باشند، اما استفاده از alt تصاویر نیز تاثیر زیادی در بهینه سازی این تصاویر دارد. برای نام جایگزین تصاویر می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. اگر اطلاعات زیادی راجع‌به چگونگی بهینه سازی تصاویر ندارید، حتما از یک مشاور حرفه ای سئو کمک بگیرید.

7.    تگ توضیحات

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود سئو داخلی، اصلاح Meta Description یا همان تگ توضیحات متا است. برای نوشتن توضیحات هر صفحه محدودیت کلمه دارید به همین خاطر چگونه نوشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تگ توضیحات اگرچه قبلا چندان مهم به نظر نمی‌رسید اما به تازگی مورد توجه الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته است و تاثیر بسزایی در بهبود سئو داخلی دارد.

8.    سرعت بارگزاری صفحات سایت

هرچه سرعت لود صفحات سایتتان پایین‌تر باشد، احتمال از دست دادن کاربران سایت بیشتر خواهد شد. افزایش سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود سئو داخلی سایت و در نهایت کسب جایگاه بالاتر در گوگل است.

9.    بررسی ساختار URLها

آدرس صفحات سایت باید کوتاه و واضح باشد بطوری که کاربر با دیدن URL این صفحه بداند در حال وارد شدن به چه صفحه‌ای و با چه هدفی است. یکی از موارد تاثیرگذار در سئوی داخلی، تکرار کلمه کلیدی در آدرس صفحات است. اگرچه طبق گفته گوگل این اقدام تاثیر کمی دارد، اما در هر صورت می‌توان آن را یکی از فاکتورهای چک لیست سئو داخلی دانست.

10.  استفاده از نشانه گذاری‌های اسکیما

افزایش نرخ کلیک سایت را می‌توان از دیگر عوامل بهبود سئو داخلی دانست. چگونه نرخ کلیک را افزایش دهیم؟ از نشانه‌های اسکیما استفاده کنید. درج سوالات متداول، Rating و... همگی از نشانه‌گذاری‌های اسکیما هستند که شانس کلیک بر روی لینک سایت شما از سوی کاربر را افزایش می‌دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز