خبرگزاری کار ایران

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۵۹

امروزه رشد فناوری دیجیتال سبب شده دنیای دیجیتال بخش بزرگی از زندگی افراد را به خود اختصاص دهد. نفوذ اینترنت در زندگی روزمره افراد و استفاده روز افزون از این شبکه بیشتر از قبل صاحبین کسب و کار را به فعالیت در بستر اینترنت مصمم ساخته است. این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که در آینده‌ای نزدیک تمام کسب و کارهای کوچک تا بزرگ بدون داشتن یک سایت اینترنتی قادر به ادامه فعالیت در حوزه کسب و کر نخواهند بود.

اولین قدم برای ورود به این عرصه طراحی سایت است. کسب و کارهای اینترنتی بر خلاف نظر عده‌ای از کارفرمایان راحت‌تر و پرسود تر از مشاغل فیزیکی هستند. تنها لازم است تمام قواعد اینترنت را به خوبی بشناسید و طراحی سایت را نیز بر مبنای قوانین گوگل انجام دهید تا بتوانید به موفقیت برسید.

طراحی سایت چیست؟

قبل از این که در مورد اهمیت راه اندازی سایت صحبت کنیم، بهتر است با مفهوم دقیق آن آشنا شوید. کسب و کارهای مختلف برای ورود به اینترنت به فضایی نیاز دارند که بتوانند در آن محصولات و خدمات خود را عرضه کنند. سایت در واقع کانون، پایگاه یا بستری است که با طراحی و راه اندازی آن امکان هر گونه فعالیت در اینترنت برای صاحبین مشاغل فراهم می‌کند. طراحی سایت به طرز عجیبی به رشد کسب و کارها کمک می‌کند و با فراهم آوردن امکانات فوق العاده‌ای برای آن‌ها نحوه فعالیت کارفرمایان را ساده و شفاف می‌سازد. امروزه بسیاری از مشاغل در کنار کسب و کار فیزیکی خود در اینترنت نیز فعالیت می‌کنند. می‌توان گفت داشتن یک سایت یک آینه تمام نما از کسب و کار شما است.

این روزها کاربران برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود و یا هر نیاز دیگر از جمله دریافت خدمات یا خرید محصولات مورد نظرشان، در اینترنت سرچ می‌کنند. طراحی سایت در راستای پاسخ‌دهی به نیاز کاربران برای رشد و پیشرفت کسب و کارها انجام می‌شود. در واقع  برای این که کسب و کارهای مختلف بتوانند به رشد قابل توجه و برندسازی برسند باید به درستی به نیاز کاربران پاسخ دهند. از این رو طراحی و راه اندازی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از اینترنت نه تنها برای کاربران مختلف مفید است، بلکه صاحبین مشاغل نیز می‌توانند به کسب و کار خود سامان دهند. نظمی که در مشاغل آنلاین دیده می‌شود بسیار بهتر و بیشتر از مشاغل فیزیکی است. از آنجا که پیشرفت مشاغل به رضایت و اعتماد مشتریان آن‌ها بستگی دارد، این نظم و سازمان‌دهی به تجربه کاربری بهتر و رضایت مشتریان و در نتیجه به جذب آن‌ها کمک می‌کند.

مهم‌ترین امکانات و مزایای طراحی سایت

طراحی صفحه وب مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. در مشاغل اینترنتی اصلاً مهم نیست مشتریان شما از کدام نقطه کشور یا خارج از کشور هستند چون اینترنت یک شبکه جهانی است و مرزهای جغرافیایی در آن معنایی ندارند. به این ترتیب فقط کافی است بتوانید با ارائه محصولات باکیفیت و نحوه صحیح معرفی آن‌ها مشتریان هدف خود را جذب کرده و به کسب و کار خود رونق دهید. در طراحی و راه اندازی سایت کسب و کار امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از این امکانات سایتی جذاب طراحی کرده و مشتریان بسیاری جذب کنید. ضمن این که هر کدام از این امکانات در ایجاد تجربه کاربری مشتریان نقش مؤثری دارند و با اعتمادسازی به برندسازی منجر می‌شوند. در ادامه به چند نمونه از این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

• طبیعتاً در کسب و کارهای فیزیکی معرفی تک به تک محصولات به زمان و انرژی زیادی احتیاج دارد، ضمن این که در نهایت عملکرد شما و بازدهی کارتان افت خواهد کرد. با طراحی سایت می‌توانید محصولات خود را دسته‌بندی کرده و با تولید محتوای متنی، ویدئویی و آموزش استفاده از محصولات، به معرفی جامع آن‌ها بپردازید.

• می‌توانید با قراردادن صفحه "درباره ما"، سوابق کاری و حرفه خود را به طورکامل برای کاربران شرح دهید و با صفحه "تماس با ما" راه‌های ارتباطی مختلف را پیش روی مشتریان قرار دهید.

• با قرار دادن فرم‌های نظرسنجی به سادگی نقاط ضعف سایت خود را برطرف کنید. ضمن این که کاربران علاقه زیادی به خواندن نظرات کاربران نشان می‌دهند و صفحه نظرات کاربران می‌تواند نقش مؤثری در بازاریابی داشته باشد.

• شما می‌توانید به مشتریان و کاربران هدف خود پیامک و ایمیل ارسال کرده و آن‌ها به شرکت در مسابقات چالشی دعوت کنید، یا آن‌ها را از آخرین محصولات، تخفیف‌ها و موارد این چنین آگاه سازید.

• در طراحی سایت بخشی به نام سؤالات متداول وجود دارد که می‌توانید بدون صرف زمان زیادی به تمام سؤالات مشتریان پاسخ دهید.

• شما می‌توانید با نشان دادن تعداد لایک‌ها، آمار بازدیدکنندکان و بخش پروژه‌های تکمیل شده یا محصولات پرفروش اعتماد مشتری را جلب کرده و به برندسازی برسید.

نکته: طراحی سایت هزاران مزیت برای کارفرما دارد. یک سایت از بخش‌های متعددی تشکیل شده که البته سیستم‌های مدیریت محتوا مانند ورد پرس با ارائه قالب‌های اختصاصی مدیریت تمام بخش‌های سایت را برای شما امکان‌پذیر خواهند ساخت. به این ترتیب با یک برنامه ساماندهی شده بدون اتلاف زمان، انرژی و هزینه بالای تبلیغات می‌توانید به درآمدهای بسیار بالا و همچنین برندینگ برسید.

معرفی برخی از امکانات

با طراحی سایت می‌توانید به امکانات متنوعی و بی‌نهایتی دسترسی پیدا کنید. حتما شما نیز برخی از این امکانات را در سایت‌های دیگر مشاهده کرده‌اید. سایت باید با توجه به نوع کسب‌و‌کار شما ساخته شود. انواع سایت‌ها را می‌توان سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری، شخصی و آموزشی دسته‌بندی کرد که هر یک امکانات متفاوتی در اختیار صاحب سایت قرار می‌دهند. با ما همراه باشید تا با امکاناتی که با طراحی سایت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید آشنا شوید.

نظرات کاربران

نظرات مشتریان می‌توانند کاربران کنجکاو را تبدیل به یک مشتری جدید کنند. در حقیقت این قابلیت مهم نقشی شبیه به بازاریابی دهان به دهان را در دنیای واقعی بازی می‌کند و اعتبار کسب‌و‌کار شما را افزایش می‌دهد.

ارسال ایمیل به کاربران

شما می‌توانید از کاربران دعوت کنید که در خبرنامه شما عضو شوند تا قبل از همه از آخرین اخبار، محصولات و آموزش‌های جدید سایت باخبر شوند.

بخش ویدئو

شما می‌توانید همه ویدئوهای سایت در این بخش دسته‌بندی کنید تا کاربران در سریع‌ترین زمان بتوانند از محتواهای ویدئویی شما استفاده کنند.

ارسال پیامک به کاربران

با این قابلیت نیز همانند ارسال ایمیل می‌توانید جدیدترین اخبار و محصولات سایت را همراه با تخفیف‌ها و قرعه‌کشی‌ها به اطلاع کاربران خود برسانید.

بخش سوالات متداول

در این بخش می‌توانید سوالات متداول کاربران را جمع کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. این بخش هم به شما و هم به کاربران اجازه می‌دهد در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

بخش وبلاگ

در این بخش می‌توانید مطالبی درباره کسب‌و‌کار خود منتشر کنید. با انتشار مطالبی با تیترهایی جذاب و متن‌هایی مفید می‌توانید در صفحات جستجو گوگل ظاهر شوید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

بخش محصولات

در این بخش می‌توانید محصولات خود را دسته‌بندی کنید تا مشتریان بتوانند آن‌ها را به‌آسانی پیدا کنند. هیچی محدودیتی در اضافه کردن محصول وجود ندارد.

آمار بازدیدکنندگان و خریداران

با ارائه این آمار می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. همچنین این آمار معیار خوبی برای بررسی پیشرفت سایت طراحی شده شماست.

قرار دادن محصول درون سبد

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد محصولات مورد علاقه خود را در سبد قرار دهند. سپس در زمانی که مایل هستند اقدام به خرید محصولات انتخابی خود کنند.

بخش نمونه‌ها و پروژه‌های انجام شده

این بخش که همان سوابق کاری شماست، می‌تواند اعتماد کاربران را به‌آسانی جلب کند. سعی کنید نمونه‌های متنوعی در این بخش بگذارید تا بتوانید سلایق افراد بسیاری را پوشش دهید.

جستجوی پیشرفته

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان خدمت یا مطلب موردنظر خود را پیدا کنند.

توضیح محصول

در این بخش می‌توانید درباره همه جنبه‌های محصول یا خدمت مانند آموزش نحوه استفاده و نقد و بررسی آن مطالبی درج کنید.

محصولات مرتبط

در پایان هر صفحه محصول می‌توانید محصولات شبیه را به کاربر نشان دهید تا کاربر محصولی را که با سلیقه خود همخوانی دارد پیدا کند.

درج لوگو

با نشان دادن لوگوی خود به بازدیدکنندگان سایت می‌توانید کم کم در ذهن آن‌ها حک شوید.

بخش تماس با ما

در این بخش، شماره تماس، نشانی مکان کسب‌و‌کار و صفحه خود را در شبکه‌های اجتماعی درج کنید تا کاربران بتوانند بهترین راه ارتباطی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنند. همچنین می‌توانید فرمی ‌نیز ایجاد کنید تا کاربران پیشنهادات و انتقادات خود را به ایمیل شما ارسال کنند.

بخش درباره ما

در این بخش درباره سوابق کسب‌و‌کار خود بنویسید. برای مثال، در چه سالی و با هدفی کسب‌و‌کار خود را شروع کرده‌اید، چرا از بقیه رقبا بهتر هستید و چرا باید مشتریان شما را انتخاب کنند. نحوه نگارش این بخش می‌تواند اعتبار کسب‌و‌کار شما را کاهش یا افزایش دهد.

آدرس محل کسب‌و‌کار روی نقشه

با این قابلیت، شعبه‌های مختلف خود را در نقشه نشان دهید تا کاربران بتوانند به‌آسانی به مکان شما مسیریابی کنند.

طراحی سایت فروشگاهی

 

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار

این روزها تمام کاربران قبل از خرید هر محصولی درباره قیمت، کیفیت، قابلیت و سایر ویژگی‌های آن در گوگل سرچ می‌کنند و با هدف مقایسه  محصولات مشابه از سایت‌های مختلف دیدن می‌کنند. اگر شما نیز با طراحی سایت فروشگاهی یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده و در بستر اینترنت فعالیت کنید، قطعاً شانس شما در فروش محصولاتتان افزایش خواهد یافت. سایت‌های فروشگاهی با قالب‌های مختلفی راه اندازی می‌شوند و با توجه به افزایش بازدید از چنین سایت‌هایی، بهینه سازی آن‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. معمولاً قالب سایت‌های فروشگاهی ورد پرس می‌باشد.

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که وقتی در مسافرت هستید، یا هنگامی که به دور از فضای کسب و کار در منزل مشغول استراحت می باشید، مشتریان با جست و جوی محصول مورد نیازشان در گوگل به سایت شما مراجعه و پس از ثبت سفارش، پرداخت را انجام داده و برای شما کسب سود شود.  اگر صاحب یک خرده فروشی هستید، یا قصد دارید محصولی در فضای مجازی به فروش برسانید، تنها با کسر ناچیزی از اجاره ماهانه فروشگاه فیزیکی خود، می توانید برای چندین سال صاحب سایت باشید، همچنین با سئوی سایت خود و راه یافتن به صفحه اول گوگل، که به مانند ویترین پر بازدیدی است، که کاربران روزانه میلیون ها بار راهشان به آن می افتد، پاخور سایت شما چندین برابر می شود.

طراحی سایت شرکتی

 

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار

سایت‌های شرکتی در واقع نمادی از قدرت و اعتبار شرکت‌های مختلف هستند. طراحی و راه اندازی سایت  شرکتی با هدف ارائه محصول یا خدمات نیست. این سایت‌ها در واقع تصویری از کسب و کارهای شرکتی هستند و حرفه‌ای بودن آن‌ها را به رخ کاربران می‌کشند. با این وجود هر چه طراحی سایت‌ شرکتی جذابیت بیشتری داشته باشند و به صورت حرفه‌ای طراحی شوند، کاربران بیشتری را جذب می‌کنند. مشتری به خوبی درک خواهد کرد وقتی سایتی چنین حرفه‌ای و کاربرپسند عمل می‌کند، قطعاً شرکت خدماتی مربوط به آن، از قدرت و اعتبار زیادی برخوردار است. سایت‌های شرکتی با امکاناتی از جمله فرم استخدام، پذیرش نمایندگی، صفحات درباره ما و سایر صفحات اختصاصی تجربه کاربری رضایت‌بخشی برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورند و بر این اساس به اهداف مدنظر خود دست پیدا می‌کنند.

یک سایت شرکتی منعکس کننده شخصیت شرکت در دنیای مجازی است. وب سایت شما به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات شما کمک می کند. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبای خود متمایز باشید. در واقع، داشتن سایت مهمترین دارایی کسب و کار شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایجاد اعتبار و برجسته شدن در رقابت است.

محتوای جذاب در صفحه اول

قرار دادن محتوایی که بتواند بازدیدکننده را هنگام ورود به سایت ب خود جذب کند از موارد مهمی است که در طراحی سایت شرکتی باید مدنظر قرار گیرد. استفاده از تصاویری که جلب توجه می‌کنند و اسلایدرهای جذاب از جمله مواردی است که به این امر کمک می‌کند. همچنین باید بدانید که چه مطالبی ممکن است برای مشتریان شما جالب باشد و آن‌ها را در صفحه نخست خود قرار دهید. علاوه بر آن بهتر است مزایای شرکت نسبت به سایر رقبای خود نیز در این صفحه درج شود تا میزان اعتبار شما در نظر مشتری افزایش یابد.

ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه

علاوه بر تمامی موارد گفته شده سایت شرکتی این امکان را به شما می‌دهد تا بدون هیچ هزینه‌ای مشتریان خود را از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه خود در مناسبات مختلف با خبر کنید. سایت شرکتی این امکان را به شما می‌دهد تا خبرهایی از این دست را به راحتی به اطلاع مشتریان خود برسانید.

بهترین آژانس طراحی سایت

طراحی صفحه وب اولین قدم برای ورود به اینترنت است اما بعد از آن سایت به مرور به بهینه سازی و سئو نیاز پیدا می‌کند. برای این که بتوانید سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی کنید باید پایه سایت را به درستی بنا نهید تا در ادامه با مشکل مواجه نشوید. طراحی و راه اندازی سایت  تخصصی است و به دانش کد نویسی و برنامه نویسی نیاز دارد و این دانش در اختیار هر کسی نیست. به همین دلیل باید برای طراحی و راه اندازی سایت با یک شرکت معتبر و متخصص در این زمینه همکاری کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ سایان بهترین انتخاب برای دریافت خدمات طراحی و سئو سایت می‌باشد. تیم متخصص و حرفه‌ای سایان با دقت به جزئی‌تزین نکات و با حوصله و انرژی، سایت شما را با چنان جذابیتی طراحی می‌کنند که خود به خود در موتور جست و جوی گوگل بالا آمده و دیگر به تبلیغ آن نیازی نیست. لینک زیر آدرس اینترنتی آژانس سایان می‌باشد. از لینک زیر می توانید به سایت ما مراجعه و از خدمات گوناگون بهره مند شوید.

https://cyandm.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز