خبرگزاری کار ایران

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۵۸

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی و تفاوت های این دو برای مصرف کنندگان صنایع روشنایی، تبدیل به یکی از دغده هایی شده است که انتخاب بین این دو منبع نوری پرکاربرد را دشوار کرده است، که این امر شاید ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی بپردازیم و تفاوت های این دو لامپ را تشریح کنیم. در ابتدا نکات اصلی و مهم در مورد این دو لامپ را با هم بررسی می کنیم و در نهایت با استفاده از این موارد، نتیجه گیری خواهیم کرد که در مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی ، کدام لامپ و منبع نوری مناسب تری برای فضای مورد نظرمان خواهد بود و در نتیجه لامپ ال ای دی بهتر است یا لامپ کم مصرف ؟

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

برای دانستن این مطلب که لامپ ال ای دی بهتر است یا لامپ کم مصرف ، باید در ابتدا تکنولوژی لامپ ال ای دی را به خوبی بشناسیم. ال ای دی گونه ای از قطعه ای الکترونیکی به نام دیود است و این نوع از دیود در میان انواع دیود ها به صورت ویژه ای برای ساطع کردن نور و روشنایی طراحی شده است. دیود از مواد نیمه رسانا ساخته شده است و زمانی که در مدار قرار می‌گیرد و جریان الکتریکی به آن وارد می‌شود ، پرتو نور و روشنایی با طول موج مشخص از خود ساطع می‌کند. درخشندگی پرتو ال ای دی ‌ها معمولا به وسیله لنز و پوشش اپوکسی روی آنها اتفاق میافتد، که روشنایی نهایی آن را چند برابر می کند. ال ای دی‌ ها بسته به ماده نیمه رسانایی که در داخل آن‌ها استفاده شده است رنگ‌ نورهای های مختلفی دارند که درجه حرارت آن را با مقیاس کلوین می سنجند.

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

در حال حاضر لامپ ال ای دی در اکثر کارخانجات مختلف روشنایی تولید می‌شود. همان طور که قطعات الکترونیکی هر روز کوچکتر و کوچکتر می‌شوند و تکنولوژی آنها در حال پیشرفت است، تکنولوژی ال ای دی ‌ها هم به عنوان یک قطعه الکترونیکی روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است و تولید نور و کیفیت روشنایی در آن‌ها بهتر و بهتر می‌شود. دامنه کاربرد ال ای‌ دی ها بسیار گسترده است. گوشی موبایل و تلویزیون شما در خانه از میلیون‌ها ال ای دی تشکیل شده است. همینطور از مدل‌های مختلف ال ای دی برای تولید این لامپ ها استفاده می‌شود.

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

سنجش میزان مصرف و مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

میزان مصرف انرژی لامپ ها به این دلیل برای ما اهمیت دارد که به صورت مستقیم بر روی مصرف انرژی و متقابلاً بر روی هزینه برق مصرفی اثر گذار است. در این جا باید به چند نکته توجه داشته باشیم. نکته اول این که میزان مصرف یک لامپ یا میزان مصرف انرژی آن با واحدی به نام وات اندازه گیری می‌شود. هر چه قدر وات لامپ بالاتر باشد به این معنی است که شما برای یک ساعت روشن ماندن آن باید مبلغ بیشتری نسبت به لامپی با وات پایین تر را پرداخت کنید. اما نکته دوم این است که، آیا هر چه قدر میزان مصرف برق و وات لامپ بالاتر باشد، نور بیشتری از لامپ دریافت می‌کنیم ؟ در جواب باید بگوییم ، خیر. وات واحد سنجش مصرف انرژی است، در صورتی که میزان درخشندگی منبع نوری شما و همین طور میزان نوری که در اختیار شما قرار می‌گیرد با واحد‌های دیگری به نام لومن (برای درخشندگی) و لوکس (برای روشنایی محیط) سنجیده می‌شود. پس نباید این دو را با هم اشتباه بگیریم و به یاد داشته باشیم که الزاماً همیشه افزایش وات لامپ به معنای افزایش میزان روشنایی آن نیست و در واقع همین امر است که کاربری لامپ ال ای دی را برای ما جذاب تر کرده است. به این علت که، با کاربرد لامپ ال ای دی ، ما انرژی کمتری مصرف می‌کنیم در صورتی که روشنایی بیشتری در اختیار داریم.

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

تفاوت لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

اگر از نظر کلی به موضوع نگاه کنیم، لامپ کم مصرف لامپی است که انرژی کمی ‌مصرف می‌کند و نور قابل قبولی ارائه می‌کند . همچنین هم لامپ ال ای دی و هم لامپ فلورسنت، کم مصرف هستند اما اگر از جنبه آنچه در میان مردم رایج است و در بازار جا افتاده بخواهیم موضوع را بررسی کنیم ، باید گفت که تفاوت لامپ ال ای دی و کم مصرف بسیار زیاد است و مهمترین تفاوت ال ای دی و کم مصرف همان تکنولوژی تولید نور است. در لامپ‌های ال ای دی از دیود‌ برای تولید نور استفاده می‌شود و در لامپ‌های کم مصرف از تخلیه الکتریکی بخار جیوه که منجر به تولید اشعه ماورا بنفش و در نهایت انتشار نور سفید از بدنه فسفری حباب شیشه ای لامپ می‌شود. بطور کلی ال ای دی‌ ها پر نورتر و با کیفیت تر هستند ، اما کدام ال ای دی. در بازار ایران همه لامپ‌های ال ای دی با کیفیت بالا تولید نمی‌شوند و از چیپ‌های دسته دو و سه و .... برای تولید لامپ بهره گرفته می‌شود. لذا ممکن است که اگر شما از لامپ کم مصرف (فلورسنت سرپیچی) استفاده کنید، از بسیاری از نمونه‌های ال ای دی بازار بهتر باشد.

مقایسه لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکو با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد. نوراکو در حال حاضر با تامین بیش از 500 نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود. ما در نوراکو امکان خرید اینترنتی و حضوری از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکو با تکیه بر سابقه 40 ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز