خبرگزاری کار ایران

خرید سقف متحرک ارزان آری یا نه؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۷۵

اوضاع اقتصادی این روزهای ایران باعث شده تا اغلب مردم به دنبال کالاهای اقتصادی باشند. در اینجا به بررسی این مهم می پردازیم که :

استفاده از یک سقف متحرک ارزان، ممکن است چه عوارضی به همراه داشته باشد؟

 سقف های متحرک با متریالهای متفاوتی قابل اجرا هستند که، ما به بررسی سقف متحرک پارچه‌ای میپردازیم که پرکاربردترین و ارزانترین نوع از سقف‌های متحرک است. عاقلانه ترین راه برای بررسی قیمت سقف متحرک بررسی تک تک عناصر اصلی تشکیل دهنده آن می باشد.

تحویل سقف متحرک در کمترین زمان با بالاترین کیفیت 

شماره های تماس : 02122367612 - 09120124339

1- پارچه سقف متحرک (غشاء PVC):

با استفاده از انواع نامرغوب آن میتوان به میزان قابل توجهی هزینه تولید سقف متحرک را کاهش داد. همچنین با این انتخاب میتوان به شدت به سیستم سقف متحرک آسیب زد. انواع نامرغوب غشاء سقف عمدتاً تولید کشورهای ترکیه، کره، چین و هند هستند. این پارچه‌ها پس چندین ماه استفاده ظاهر ابتدایی خود را از دست داده و علاوه بر آن پس از مدتی تحمل نیروهای وارده، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و توانایی ایجاد کشش حداکثری را نخواهند داشت. از این رو غشاء سقف آب بندی و رگلاژ و حرکت متناسب خود را از دست می‌دهد.

2- سازه سقف متحرک:

با توجه به این که سازه‌ها در سقف‌ متحرک مرغوب از بیلت های فابریک و خالص با آلیاژ 6063 آلومینیمی تولید میشوند و در صورت نیاز به تقویت سازه‌ای، از هسته‌ی فولادی یکپارچه در میان آن‌ها استفاده میگردد. برای تولید سقف‌های متحرک ارزان سازه‌های مورد نیاز سقف متحرک را میتوان از متریالهای مختلفی اعم از آلومینیوم، فولاد و ...  تولید کرد و به وضوح مشخص است که هرچه متریال مصرفی ارزانتر استفاده شود، سقف متحرک ارزانتری هم تولید می‌شود.

تنوع در نحوه تولید این سازه‌های نامرغوب بسیار زیاد است در ارزانترین حالت از مقاطع فولادی استفاده میشود. علاوه بر مقاوت پایین در دراز مدت دچار پوسیدگی و حتی ترشحات اکسید آهن شده که باعث ازبین رفتن زیبایی پارچه نیز میگردد. بعضی موارد از ترکیب مقاطع نامناسبی از فولاد و آلومینیوم، سازه‌های ارزانی تولید شده که هم وزن زیاد و هم استقامت کمی در برابر باد و برف دارند.

بعضی از فروشندگان سقفهای متحرک ارزان ادعای استفاده از سازه‌های تمام آلومینیوم کاملا مشابه  سازه های مرغوب را دارند، ولی با  یک نگاه سطحی به قیمت‌های عنوان شده آنها و مقایسه با قیمت یک بیلت خام آلومینیوم، کاملا در میابیم که این گونه تبلیغات ادعایی بیش نیست. این سازه‌ها عمدتا با مقاطعی زیبا ولی بدون طراحی فنی مهندسی و ضخامت نامناسب و از آلومینیوم‌های ضایعاتی و بازیافتی که از سختی و استحکام کافی برخوردار نیستند تولید میگردند. متاسفانه تشخیص چنین مواردی با وجود پوشش رنگهای پودری بر روی مقاطع کاری بسیار دشواری است.

خرید سقف متحرک ارزان آری یا نه؟

تحویل سقف متحرک در کمترین زمان با بالاترین کیفیت 

شماره های تماس : 02122367612 - 09120124339

3- سیستم حرکتی سقف متحرک :

سیستم حرکتی سقف متحرک از جزئیات مهم بسیاری تشکیل شده که هر کدام از آنها هم نقش کلیدی را در استفاده از سقف ایفا میکنند و هم ازتنوع بالایی به لحاظ تامین متریال برخوردارند. برای مثال میتوان هر یک از این اجزا همچون موتور، رسیور، ریموت، باکس موتور، تسمه، چرخها، آپاراتوس‌ها و ... را با کیفیت و قیمتهای مختلفی تهیه کرد. استفاده از انواع نامرغوب و ارزان هرکدام از این اجزا عواقبی به همراه خواهد داشت. برای مثال استفاده از موتور نامرغوب و ارزان قیمت شاید جبران پذیرترین نوع ارزانسازی سقف باشد، زیرا بعد از دیدن عملکرد ضعیف آن از جمله صدای گوش‌خراش، داغ کردن سریع و متوقف شدن و حرکت سکته دار به راحتی قابل تعویض است. اما پشیمانی در استفاده انواع نامرغوب در  سایر اجزا این چنین جبران پذیر نیست. برای مثال رسیورها به عنوان اولین پله دریافت کننده برق در سیستم ها از حساسیت بالایی برخوردارند که با انتخاب نوع نامرغوب آنها خطر انتقال آسیب اختلالات برق به موتور و کل سیستم بوجود می‌آید.

از دیگر نقاط ضعف سیستم‌های سقف متحرک ارزان، در نظر نگرفتن باکس موتور است. در سیستم‎های مرغوب موتور در محفظه‌ای نگهدارنده قرار میگیرد تا علاوه بر حفاظت از آن، بواسطه عملکرد گیربکسی این باکس فشار وارده به موتور به حداقل برسد و علاوه بر کیفیت در عملکرد عمر مفید موتور نیز افزایش یابد. در سیستمهای ارزان به کارگزاری موتور در داخل یک شافت افاقه شده که حتی توانایی تامین تهویه موتور را نداشته و به آن آسیب نیز میزند.

خرید سقف متحرک ارزان آری یا نه؟

تحویل سقف متحرک در کمترین زمان با بالاترین کیفیت 

شماره های تماس : 02122367612 - 09120124339

از موارد دیگری که تنها در سیستم‌های مرغوب استفاده میشوند، لحاظ قطعاتی به نام آپاراتوس است.  آپاراتوسها با دو طراحی متفاوت، یکی در ابتدای ریل و دیگری در انتهای ریل قرار میگیرند و وظیفه آنها ایجاد شرایط  کشش غشاء تا حد ممکن است. حال آنکه در سیستم های ارزان قیمت که عمدتا تولید ترکیه هستند، به جای استفاده از آپاراتوس از یک هندسه هزار خاری از جنس پلاستیک فشرده بهره میبرند که بعد از مدتی دچار پوسیدگی و شکستگی میشود و توانایی ایجاد کشش حداکثری در سیستم را ندارد. به این صورت غشاء سقف کامل کشیده نشده و در قسمت آب بندی دچار ضعف میگردد.

یکی از اصلی‌ترین عناصر حرکتی سقف‌های مرغوب تسمه است که تحمل بار کلیه تیغه‌ها و کل غشاء را عهده‌دار است و آنها را به حرکت وا میدارد. برای تعدیل قیمت این عضو میتوان از نمونه‌های نامرغوب آن و یا حتی از کابل به این منظور استفاده کرد. که استفاده از چنین مواردی هم باعث ایجاد حرکت نامتقارن در دو طرف دهانه میگردد و هم بعد از گرم و سرد شدن در فصول مختلف ظاهر و کاربرد اولیه خود را برای همیشه از دست میدهد.

از دیگر عواملی که تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه دارد، استفاده از چرخهای نامرغوب و ارزان است که صدای گوش خراش، عمر کوتاه و و حرکت غیر روانی دارند.

باتوجه به تعداد بیشمار عناصر ریز تشکیل دهنده سقف متحرک، ما به بررسی کلیاتی چشمگیر و همه شمول پرداختیم تا شما را در انتخاب هرچه راحتتر کالای مورد نظرتان یاری کنیم.

سایه روشن به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سقف متحرک و سیستم های موتورایز در ایران از قبیل پنجره گیوتین ، شاتر پنجره ، پرده کابلی ، شیشه اسلایدینگ و سازه های پارچه ای کششی افتخار دارد تولیدات خود را با بالاترین سطح کیفی در بازار صنعت ساختمان ایران ارائه نماید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز