خبرگزاری کار ایران

۷ نکته برای خرید موتور برقی به همراه راهنمای خرید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۱۳

امروزه با گسترش تکنولوژی و همچنین آلودگی شدید هوا (گفته می‌شود حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوا مربوط به وسایل حمل و نقل بنزینی است) بسیاری از مردم به وسایل حمل و نقل برقی روی آورده‌اند.

موتورسیکلت های برقی یکی از وسایل الکترونیکی هستند که به تازگی وارد بازارهای جهانی و ایران شده اند و با توجه به افزایش قیمت سوخت فسیلی این وسایل نقلیه مورد استقبال بسیاری از مردم شده اند.

موتورسیکلت برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در نگاه اول تفاوتی میان موتور برقی و موتور بنزینی قابل مشاهده نیست، اما منبع تغذیه‌ی موتورهای برقی باتری درون آن است و در موتورسیکلت های برقی شما هیچ گونه پیستون و سیلندری را شاهد نخواهید بود. 

موتورسیکلت‌های برقی عملکردی ساده دارند و هیچ گونه کلاچ و دنده‌ای بر روی آنها مشاهده نخواهید کرد. 

به صورت کلی موتورهای برقی از یک موتور الکتریسیته و باتری تشکیل شده اند که به وسیله‌ی یک دینام انرژی لازم به چرخ‌ها هدایت می‌شود و بخش زیادی از یک موتورسیکلت برقی را باتری آن تشکیل می‌دهد. 

در خرید موتور برقی به چه نکاتی می‌بایست توجه کنیم؟

۱- قدرت موتور: اولین چیزی که هر مصرف کننده باید به آن توجه کند قدرت موتورسیکلت هست در صورتی که موتورسیکلت برقی فشار الکترونیکی کمی داشته باشد ممکن است بعدا با مشکلات جدی روبرو شوید پس قبل از خرید به قدرت و گشتاور موتورسیکلت برقی که می‌خواهید بخرید توجه کنید.

۲- سرعت موتور: برخی افراد هستند که عاشق سرعت هستند، اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید پس باید هزینه بیشتری کنید اما اگر می‌خواهید رانندگی ایمنی را در شهر داشته باشید بسیاری از موتورسیکلت های برقی حال حاضر حداقل سرعت مطمئنه را دارند. 

موتورهای برقی موجود در بازار ایران حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر را دارند که در مقایسه با موتورسیکلت های بنزینی سرعت بسیار کمتری دارند.(البته موتورسیکلت های برقی در دنیا وجود دارند که سرعتشان به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.)

۳- میزان مسافت طی شده با یکبار شارژ: شاید مهم‌ترین موضوع برای خرید یک موتور برقی میزان مسافت طی شده با هر بار شارژ باشد با پیشرفت تکنولوژی میزان مسافت طی شده با هر بار شارژ یک موتورسیکلت برقی بهبودهای چشمگیری داشته است. 

موتورهای برقی موجود در بازار از ۴۰ کیلومتر تا ۱۱۰ کیلومتر را می‌توانند با هر بار شارژ بپیمایند که برای استفاده‌ی شهری بسیار مناسب هستند و شما می‌توانید یک روز کامل و حتی بیشتر را با این موتورسیکلت های برقی بپیمایید.

۴- نوع باتری: به صورت کلی ۳ نوع باتری برای موتورهای برقی وجود دارد: باتری‌های اسیدی، باتری ‌های لید اسید و باتری‌های لیتیوم یونی .

دو باتری اول در سال‌های گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و با توجه به پیچیدگی بسیار کمترشان هزینه‌ی کمتری را برای مشتریان در بر داشت اما مشکل بزرگی این باتری‌ها داشتند دوام و نگهداری بسیار کم انرژی در داخلشان بود. 

با آمدن باتری‌های لیتیوم یونی بسیاری از مشکلات موتورسیکلت‌های برقی حل شد. این باتری‌ها دوام و ظرفیت بسیار بالایی دارند و در کنار آن فضای بسیار کمتری را نسبت به سایر باتری‌ها می‌گیرند.

۵- مدت زمان لازم برای شارژ باتری: مقدار زمان لازم برای شارژ شدن باتری از دیگر نکاتی است که هر خریدار باید به آن توجه کند. 

به طور معمول موتورهای الکتریکی حال حاضر ایران برای شارژ صفر تا صد باتری نیاز به مدت زمان ۴ الی ۸ ساعته دارند بنابراین لازم است هر شب موتورسیکلت خود را به شارژ بزنید البته با آمدن تکنولوژی‌های شارژ سریع و ایستگاه‌های شارژ سریع این مورد هم در حال برطرف شدن است و برخی موتورسیکلت های برقی به مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه برای شارژ کامل نیاز دارند. 

۶- عمر باتری: بسیار مهم است که موتورسیکلتی که خرید می‌کنیم تا چند سال برای ما کار خواهد کرد و از آنجا که بخش مهم و اعظم یک موتور برقی باتری آن است دوام و عمر باتری می‌تواند یک گزینه ی مهم در خرید آن باشد. 

برخی از موتورهای برقی گارانتی باتری دارند و میزان مسافتی که می‌توان به صورت کلی با این باتری پیمود را در گارانتی خود ذکر می‌کنند؛ اما اگر بخواهیم به صورت کلی میزان دوام باتری‌های لیتیوم یونی موتورهای برقی حدود ۲ الی ۴ سال است. 

پس از آن می‌بایست به صورت کلی باتری موتوربرقی خود را تعویض کنید که با توجه به پیچیدگی خاصی که در باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد قیمت آن شاید کمی بالا باشد. 

۷- خدمات پس از فروش: موتورهای وارداتی یا تولیدی داخل می‌بایست خدمات پس از فروش خوبی داشته باشند. در صورتی که خدمات پس از فروش ضعیف باشد برای تهیه‌ی یک قطعه و یا تعمیر موتورسیکلت برقی می‌بایست هم هزینه و هم زمان زیادی را صرف کنید. 

مزیت‌های خرید موتور برقی

در بالا مهم‌ترین نکات لازم برای خرید یک موتورسیکلت برقی را ذکر کردیم، اما مهم‌ترین مزیت موتورسیکلت‌های برقی چیست؟

شاید اولین و مهم‌ترین دلیل برای خرید موتور برقی این باشد که شما دیگر پول بنزین نمی‌دهید و در کنار آن در خانه و به راحتی می‌توانید باتری موتور برقی خود را شارژ کنید.

علاوه بر این موتورهای برقی دوستدار محیط زیست هستند و مانند موتورهای بنزینی آلایندگی ندارند.

موتورهای برقی همگی کم صدا هستند و برای بسیاری از افراد این یک مزیت به حساب می‌آید که در آرامش و بدون صدا با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند. 

موتور سیکلت های برقی بر خلاف موتورهای بنزینی نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و شما دیگر نیاز به تعویض روغن یا تعویض برخی تجهیزات نخواهید داشت؛ بنابراین هزینه نگهداری موتورسیکلت‌های به مراتب کمتر از موتورهای بنزینی است. 

موتورهای برقی شتاب بیشتری را نسبت به موتورهای برقی هم رده خود دارند که علت آن هم عدم نیاز به چرخش موتور و پیستون است. 

معرفی شرکت جی سی موتور تولید کننده موتورهای برقی 

۷ نکته برای خرید موتور برقی به همراه راهنمای خرید

اگر به دنبال خرید موتور سیکلت برقی هستید شرکت جی سی موتور یکی از تولید کنندگان ایرانی است که به تازگی خط تولید موتورسیکلت های برقی را آغاز کرده است و تمامی موتورسیکلت های برقی خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌کند. 

معرفی موتورسیکلت برقی GSEA X3

موتورسیکلت برقی شرکت جی سی موتور با نام X3 برای مسافت های شهری ساخته شده است. این موتورسیکلت برقی که در زیر مشخصات کلی آن را می‌توانید مشاهده کنید

  • مجهز به موتور 60 ولت 3000 وات  12  اینچ براشلس
  • دارای باتری لیتیوم  60  ولت   39آمپر ساعت
  • مدت زمان شارژ 6 الى 8 ساعت
  • عمر باتری 3 سال
  • دارای سیستم ترمز جلو و عقب دیسک
  • اهرم ترمز آلومینیوم با قابلیت تنظیم
  • مجهز به 3 مد توان قابل تغییر در حال حرکت
  • حداکثر سرعت 65 کیلو متر بر ساعت
  • مسافت قابل پیمایش با یک باتری فول : 90 کیلومتر
  • ظرفیت حمل بار و سرنشین   150 کیلو گرم

 

درباره شرکت جی سی موتور 

شرکت جی سی موتور یکی از شرکت های گروه صنعتی الکترو کویر پیشرو در صنعت برق، با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان صنعت موتور سیکلت در سال 1395 تاسیس گردید.

تلاش خواهیم کرد با ورود به صنعت موتور سیکلت برقی، زندگی سبز و به دور از آلودگی های زیست محیطی را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم. این شرکت مصمم است تا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و توجه مداوم به تکنولوژی های آینده، رضایت مشتریان خود را فراهم سازد. باور داریم آینده صنعت حمل و نقل در انحصار موتورهای الکتریکی خواهد بود.

در حال حاضر این شرکت موتورسیکلت الکتریکی با نام GSEA X3 را تولید و روانه بازار کرده است برای خرید موتور برقی شرکت جی سی موتور می‌توانید از طریق لینک و یا آدرس زیر اقدام نمایید:

تلفن: 26853829_021

دفتر مرکزی: تهران، تجریش، خیابان ولیعصر، ساختمان فردوس پلاک3047، طبقه2، واحد9

آدرس وب سایت: https://gsea.ir/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز