خبرگزاری کار ایران

چگونه می توان کارایی فن سیستم برج خنک کننده را افزایش داد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۵۹

فن های برج خنک کننده صنعتی به دلیل محل قرار گرفتن آنها در برج و اصول کارشان با مکش یا رانش زیاد کار می کنند. از این نظر، آنهایی که رانش زیاد دارند، محوری و آنهایی که مکش زیاد دارند رادیال یا شعاعی هستند. اطمینان از این که برج های خنک کننده ، که تقریباً در اکثر فرآیندهای تولیدی استفاده می شوند تا حد امکان کارآمد عمل می کنند، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی کلی آنها یک نکته مهم است.

بازدهی فن های رادیال و فن های محوری در سیستم فن برج خنک کننده

در برج خنک کننده انتخاب نوع فن در نتیجه محاسبه میزان جریان هوا بسته به اندازه برج و نوع پر شدن، اهمیت زیادی دارد. تاریخچه فن های رادیال به سال 1832 برمی گردد. فناوری شناخته شده تاکنون با پیشرفت های مختلف پیشرفت کرده است. به جای طراحی قدیمی، از نوع فن است که از نظر اصل کار و مصرف انرژی برای کاربردهای برج خنک کننده مناسب نیست. در این مقاله در مورد ویژگی های فن های رادیال و محوری که معمولاً در انواع برج های خنک کننده استفاده می شوند صحبت خواهیم کرد و با هم تحلیل خواهیم کرد که کدام نوع فن با توجه به نوع برج مناسب خواهد بود.

اگر بخواهیم در مورد ساختار این دو نوع فن نگاه جزیی تری داشته باشیم بهتر است به این موارد توجه بیشتری داشته باشیم:

محل قرارگیری

  • فن های رادیال در پایین برج قرار دارند.
  • فن های محوری در بالای برج ها قرار دارند.

مصرف انرژی:

  • فن های رادیال در مقایسه با فن های محوری از انرژی بالاتری برای تولید جریان هوای یکسان استفاده می کنند.
  • فن های محوری نسبت به فن های شعاعی یا رادیال انرژی کمتری برای تولید جریان هوا مصرف می کنند.

چگونه می توان کارایی فن سیستم برج خنک کننده را افزایش داد؟

طرز کار اصولی فن های برج خنک کننده

در سیستم برج های صنعتی از آنجایی که فن های رادیال در سطح پایینی برج قرار دارند ، مکش زیادی از محیط اطراف دارند (تمایل دارند تمام ذرات جامد ناخواسته را در محیط اطراف را با حرکت زیاد جذب کنند). وقتی ذرات خارجی به تیغه های فن میچسبند باعث می شوند سطح انتقال حرارت برج کاهش یابد و بخشی از انرژی از دست برود. این مشکل در برج های خنک کننده خانگی و غیر صنعتی نیز وجود دارد اما به این اندازه مشکل ساز نخواهد بود.

از آنجا که فن های محوری در بالای برج قرار دارند ، با رانش بالا کار می کنند (سرعت مکش به دلیل رانش زیاد بسیار کم است و ورود ذرات جامد ناخواسته به برج بسیار دشوار است) ، با این قدرت مکش کم ، تقریباً هیچ ماده ناخواسته ای از محیط خارجی جذب نمی شود ، بنابراین فیلرها تمیز می مانند و هیچ انباشت ناخواسته ای در آن ها رخ نخواهد داد. علاوه بر این، از آنجایی که هوای بیرون که به پره‌های فن می‌رسد، قبل از رسیدن به پره‌ها با آب موجود در فیلرها برخورد می‌کند، احتمال وجود ذرات جامد روی آن بسیار کم است. در این سیستم پاک و مرتب، امکان حمل مواد ناخواسته ای که باعث سنگینی پره های فن می شود وجود ندارد.

چگونه می توان کارایی فن سیستم برج خنک کننده را افزایش داد؟

راندمان برج خنک کننده

فن های رادیال در بخش پایینی برج قرار دارند، جایی که مکش بالا و رانش کم را در بالای برج ایجاد می کنند. از آنجاییکه مضرات مکش زیاد از محیط را ذکر کرده ایم، نرخ رانش پایین باعث ایجاد مشکلات جدی در برج های خنک کننده آب می شود. هوای خروجی از برج 100% هوای نسبتا مرطوب است و حذف آن به طوری که به برج برنگردد برای عملکرد برج حیاتی است. اما متاسفانه بیشتر هوای رانده شده در برج ها با فن های رادیال که نباید برگردد به دلیل سرعت پایین رانش و سرعت مکش بالای فن های شعاعی دوباره به برج باز می گردد. این یک ایراد شایع در ناکارآمدی برج های خنک کننده است.

از آنجایی که سیستم‌های فن محوری در بالای برج قرار دارند، با سرعت بالا به حرکت در می‌آیند، این سرعت بالا باعث می‌شود که هوای مرطوب به برج برنگردد. علاوه بر این، به دلیل این موقعیت فن، سرعت مکش کاملاً پایین است و این سیستم با توجه به منطق برج خنک کننده بازدهی بیشتری نسبت به سایرین داشته است.

مجموعه سرماسازان جام جم با سال ها تجربه و تیمی از متخصصان صنعت تهویه مطبوع آماده خدمت رسانی به شما در انتخاب و خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر و برج خنک کننده از برترین برندهای روز دنیا است. کافیست با کارشناسان مجموعه سرماسازان جام جم تماس بگیرید.

تلفن: 21600-021

واتس اپ: 09120191386

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز