خبرگزاری کار ایران

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۴۳

قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید؟ و در بین مدل های متنوع و فناوری های جدید تلویزیونی مانده اید که کدام یک را انتخاب کنید؟

اگر نمی خواهید برای خرید تلویزیون با کیفیت خیلی مایه بگذارید و به فکر خرید تلویزیون اولد نیستید یک پله پایین تر با قیمت کمتر می توانید در گروه تلویزیون های نانوسل مدل های فوق العاده با کیفیت و با قیمت مناسبی پیدا کنید. در ادامه می خواهیم به بررسی بهترین تلویزیون های نانوسل 2021 بپردازیم، اگر قصد خرید تلویزیون را دارید حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

فناوری نانوسل چیست؟

شرکت ال جی وقتی دست به تولید تلویزیون های اولد زد خیلی شاد و خوشحال محصولاتش را عرضه می کرد و طرفداران آن حسابی بابت خرید تلویزیون جدیدشان خوشحال بودند تا اینکه برخی کاربران از بابت روشنایی نه چندان عالی تلویزیون اولد گله می کردند. البته روشنایی پنل های اولد کم نیست ولی اگر بخواهید آن را در یک اتاق با نور زیاد و پنجره ای روبری آن که که نور مستقیم آفتاب به آن بخورد قرار دهید کمی با مشکل مواجه می شوید. خریداران اولد از این موضوع خبر نداشتند و به دلیل نور زیاد اتاق شان نمی توانستند بهترین تجربه تماشای تلویزیون را با OLED بدست آورند؛ اینجا بود که ال جی وارد کار شد و سری جدید تلویزیون های خود یعنی تلویزیون های نانوسل را تولید کرد.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

نانوسل در اصل همان تلویزیون LED است که از فناوری نانو برای نمایش رنگ ها استفاده می کند.  ال جی از یک لایه نانو در بالای پنل LED استفاده می کند تا رنگ ها با دقت بیشتری نمایش داده شوند و البته که هاله رنگی کمتر شود. کمتر شدن هاله رنگی یعنی چه؟ مثلا اگر لازم باشد در یک بخش رنگ قرمز نمایش داده شود به دلیل حضور رنگ های دیگر در کنار آن؛ رنگ قرمز تحت تاثیر رنگ های کناری قرار می گیرد؛ برای همین ال جی از نانوسل استفاده می کند تا خلوص رنگ ها افزایش پیدا کند و به این ترتیب موقع نمایش یک رنگ هاله های کنار آن حذف می شود و کیفیت به طرز فوق العاده ای بالاتر می رود.

بهترین تلویزیون نانوسل کدامند؟

تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 مدل های جدیدی هستند که فناوری های بروزتری دارند( مشاهده تلویزیون های نانوسل ال جی . در قسمت های بعد در مورد هر کدام از مدل های موجود بیشتر صحبت خواهیم کرد اما برای این بخش باید بدانید که تلویزیون های نانوسلی که بیشترین میزان فروش را دارند 3 مدل تلویزیون ال جی NANO90 ، NANO86 و NANO80 هستند. هر کدام از این 3 مدل مشخصات و ویژگی های منحصر بفردی دارند که برای گروه خاصی از کاربران مناسب هستند در ادامه بیشتر آن ها را بررسی خواهیم کرد.

تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 یکی از مدل های تولید 2021 است که در واقع پرطرفدارتین مدل نانوسل بازار به شمار می رود. این نانوسل تی وی به دلیل پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و پورت HDMI 2.1 در بین گیمرها محبوب تر از دیگر مدل های نانوسل است. با وجود اینکه نانوسل ها در بحث گیمینگ به پایه اولد نمی رسند ولی خب برخی کاربران نمی خواهند یک تلویزیون گران قیمت مانند C1 بخرند؛ پس گزینه مناسب در گروه نانوسل ها تلویزیون نانو 90 است.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

  • رزولوشن تصویر 4K
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • سیستم صوتی 40 وات
  • سیستم عامل WebOS 6.0

تلویزیون ال جی NANO86

اگر یک تلویزیون ارزان تر و با یک پله امکانات پایین تر از NANO90 می خواهید تلویزیون ال جی NANO86 با داشتن امکاناتی شبیه به تلویزیون نانو 90 می تواند انتخاب مناسبی باشد. کیفیت تصویر 4K، رفرش ریت 100 هرتز و سیستم صوتی 20 وات مشخصات اصلی NANO86 هستند که البته یکی دیگر از تفاوت های آن با تلویزیون نانوسل سری 9 پایه وسطی هلالی شکل اش است. اگر می خواهید یک تلویزیون با پایه وسط خریداری کنید باید سراغ این مدل نانوسل بیایید.

  • رزولوشن تصویر 4K
  • رفرش ریت 100 هرتز
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • سیستم صوتی 20 وات
  • سیستم عامل WebOS 6.0

تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 مدل ارزان قیمت تری است که از امکانات گیمینگ حرفه ای پشتیبانی نمی کند. با این حال برای کسانی مناسب است که یک تلویزیون با کیفیت تصویر بسیار زیبا و طراحی شیک می خواهند، اما خیلی سرعت و رفرش ریت تلویزیون برای شان معیار مهمی نیست. اگر شما به دنبال یک تلویزیون با قیمت مناسب هستید که بیشتر کیفیت تصویر برای تان مهم است و به امکانات نمایشگر خیلی اهمیت نمی دهید تلویزیون NANO80 می تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

  • رزولوشن تصویر 4K
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • عدم پشتیبانی از HDMI 2.1
  • سیستم صوتی 20 وات
  • سیستم عامل WebOS 6.0

تلویزیون های 8K نانوسل 2021

ال جی در سال 2021 از تلویزیون های 8K نانوسل هم رونمایی کرد. این خود نشان می دهد که شرکت سازنده برنامه بلند مدتی برای تولید این نمایشگرها دارد و تا سال های آینده هم مدل های جدیدتری از تلویزیون های NanoCell تولید و عرضه خواهند شد. مدل های تولید سال 2021 نانوسل شامل NANO95  و NANO99 هستند؛ این دو مدل بهترین فناوری های ال جی را دارند و جزو گران ترین تلویزیون های LG هستند.

طراحی و ظاهر تلویزیون های نانوسل

یکی از مهم ترین بخش های تلویزیون طراحی و ظاهر آن است. در واقع یک بخش کلیدی در هنگام خرید توجه به دیزاین و ویژگی های ظاهری تلویزیون است. کیفیت تصویر نمایشگر هر چقدر هم که با زیبا و با کیفیت باشد اگر تلویزیون ظاهر زیبایی نداشته باشد هیچ کس به آن نگاه نمی کند. گفتیم که نانوسل ها از بک لایت استفاده می کنند و در واقع همان LED هستند که کمی بروزتر شده اند، پس طبیعی است که طراحی شبیه به آن ها داشته باشند. در مدل های سال 2021 نانوسل ظرافت بیشتری به چشم می آید و لبه ها حسابی باریک شده اند، فریم روی صفحه هم واقعاً کم است در کل تلویزیون واقعاً شیک است.

عملکرد گیمینگ تلویزیون نانوسل ال جی

هر چند اولدها در بحث گیمینگ ریش سفیدی می کنند اما خب تلویزیون نانوسل ال جی هم با توجه به قیمت پایین تر و روشنایی صفحه عملکرد گیمینگ رضایت بخشی دارند. نانو 90 به عنوان بالارده نانوسل ها از رفرش ریت 120 هرتز، و قابلیت های مخصوص گیمینگ پشتیبانی می کند، که با توجه به قیمت پایین تر به نسبت اولدها می تواند یک گزینه مناسب باشد. هر چند می توانید از دیگر مدل های نانوسل سری 8 هم برای بازی استفاده کنید اما تضمینی وجود ندارد که بهترین تجربه بازی را با آن ها بدست آورید؛ اصلی ترین دلیل هم رفرش ریت و تاخیر ورودی است که در هنگام انجام بازی های سریع به وضوح دیده می شود.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

فناوری نانوسل در چه تلویزیون هایی استفاده می شود؟

در سال 2021 ال جی تلویزیون های جدیدی با نام QNED را معرفی کرد. این تلویزیون ها نسل جدید نمایشگرهای Mini-LED هستند که از تلفیق دو فناوری به وجود آمده اند. فناوری NanoCell و فناوری Quantum Dot ترکیب شده اند تا تلویزیون های کیوند ال جی تولید شوند. ال جی ادعا می کند برای اولین بار توانسته است به تلویزیون هایی دست پیدا کند که هم روشنایی فوق العاده ای را ارائه می دهند و هم می توانند رنگ های تاریک و مشکلی را با خلوص بیشتری ارائه دهند به این ترتیب مشکی؛ متمایل به خاکستری نخواهد بود.

با معرفی کیوندها خواستیم بدانید که علاوه بر تلویزیون های نانوسل در تلویزیون های QNED هم از فناوری NanoCell استفاده می شود. برخلاف اولدها (ال جی پنل های اولد را به برندهایی مانند سونی می فروشد) ال جی انحصار فناوری نانوسل را در جیب خودش گذاشته و هیچ برند دیگری از این فناوری استفاده نمی کند.

  • تلویزیون ال جی QNED85
  • تلویزیون ال جی QNED90
  • تلویزیون ال جی QNED95
  • تلویزیون ال جی QNED99

تفاوت تلویزیون اولد و نانوسل

تا همین جای کار این دو فناوری نمایشی را با هم مقایسه کرده ایم ولی در این قسمت می خواهیم به صورت ریز به بررسی تک تک تفاوت های نانوسل و اولد بپردازیم.

مقایسه طراحی و ظاهر

اصلی ترین تفاوتی که به وضوح دیده می شود تفاوت در طراحی است. اولدها به یک چیز شهرت دارند و آن هم ظرافت و باریکی است. طبیعی است که یک تلویزیون گران قیمت باید طراحی شیکی داشته باشد ولی در این میان اولد ها واقعا گل کاشته اند. تلویزیون ال جی C1 مشهورترین و پرطرفدار ترین اولد ال جی است که ظرافتش عقل از سر آدم می پراند. شاید باور نکنید ولی ضخامت LG OLED C1 از ضخامت یک گوشی هوشمند کم تر است.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

تلویزیون نانوسل ال جی به باریکی OLED نیست ولی خدایی باز هم طراحی زیبایی دارد. تلویزیون ال جی NANO90  واقعاً باریک است و البته که فریم آن اصلا دیده نمی شود تازه پایه های جانبی اش واقعاً شیک اند. اگر نمی توانید یک اولد بخرید نانوسل ها LED هایی با کیفیت و طراحی عالی هستند.

مقایسه کیفیت تصویر

بعد از طراحی اولد ها به یک چیز دیگر شهرت دارند؛ آن هم توانایی نمایش مشکی مطلق است. مشکلی مطلق یعنی رنگ سیاه، مشکلی واقعی است و البته که به دلیل داشتن پیکسل های خود نور رنگ ها واقعاً با کیفیت نمایش داده می شوند، از طرف دیگر هاله رنگی یک پیکسل به پیکسل دیگر وارد نمی شود(چیزی که در تلویزیون های با بک لایت اتفاق می افتد). تلویزیون های اولد به دلیل نداشتن بک لایت باری گیمینگ مناسب تر هستند البته یک نقطه ضعفی که در بین این نمایشگرها وجود دارد، پیکسل سوختگی است(خیلی جدی نیست) ولی باز هم کمی باعث دلسردی بعضی ها نسبت به خرید آن می شود.

همین الان در مورد هاله رنگی صحبت کردیم؛ ال جی برای اینکه این اتفاق ناگوار را در پروسه نمایش رنگ ها حذف کند فناوری نانوسل را وارد بازی کرده است. تلویزیون های نانوسل نمی توانند مشکل مطلق را نمایش دهند ولی در روشنایی تصویر عالی هستند و البته که نانوسل رنگ ها را کنترل می کند تا هاله یک رنگ وارد رنگ دیگر نشود(تا حد زیادی جلوی این اتفاق گرفته می شود). یکی از خوبی هایی که تلویزیون های نانوسل دارند این است که دیگر خطر پیکسل سوختگی در کار نیست.

بهترین تلویزیون های اولد

  • تلویزیون ال جی G1
  • تلویزیون ال جی C1
  • تلویزیون ال جی B1
  • تلویزیون سونی A90J
  • تلویزیون سونی A80J

تفاوت تلویزیون کیولد و نانوسل

تا اینجای کار که از تلویزیون های کیولد صحبتی نکردیم ولی نوبتی هم باشد نوبت به QLED TV ها می رسد.

مقایسه طراحی تلویزیون کیولد و نانوسل

نانوسل ال جی و کیولد سامسونگ شباهت زیادی با هم دارند ولی فناوری تصویری آن ها متفاوت است. از منظر طراحی اگر به این نمایشگرها نگاه کنیم تفاوت های زیادی وجود دارند که البته بیشتر شان به دلیل تفاوت های دیزاین برندهای الجی و سامسونگ هستند. کیولدها باریک تر هستند ولی به صورت کلی نمی توان تفاوت های ظاهری زیادی مانند (اولد و نانوسل) را در این میان ذکر کرد.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 2021 – کیفیت بالا؛ قیمت پایین

مقایسه کیفیت تصویر

تلویزیون کیولد از فناوری کوانتوم دات استفاده می کند که روال کار آن کمی با نانوسل متفاوت است. در تلویزیون های LED از بک لایت استفاده می شود و این بک لایت به تعداد زیادی از پیکسل ها نور رسانی می کند؛ سامسونگ با فناوری کوانتومی بک لایت ها را کوچک تر کرده است تا هر بک لایت به تعداد کمتری پیکسل نور رسانی کند؛ این کار باعث می شود تا تمرکز بک لایت بر روی یک بخش خاص از صفحه باشد و این مورد باعث افزایش کیفیت رنگ ها می شود، که به دنبال آن هاله رنگی هم کمتر می شود. به صورت کلی سامسونگ برای اینکه از پنل های اولد استفاده نکند دست به تولید کیولد زده است. در سال 2022 سامسونگ اولین تلویزیون اولد خود را تولید خواهد کرد، که این خبر از تغییر استراتژی سامسونگ برای تولید تلویزیون های جدید می دهد.

بهترین تلویزیون های کیولد

  • تلویزیون سامسونگ Q80A
  • تلویزیون سامسونگ Q70A
  • تلویزیون سامسونگ Q60A

نانوسل در رقابت با LED های سونی

تلویزیون های سونی کیفیت تصویر فوق العاده ای دارند. این برند مدل های زیادی ندارد ولی در هر کدامشان واقعاً عالی عمل کرده است. کیفیت تصویر بینظیر اصلی ترین مشخصه تلویزیون های سونی است. با این وجود نانوسل ها قیمت به مراتب پایین تری از سونی دارند و روشنایی صفحه خیلی خوبی را ارائه می دهند. کاربرانی که از تلویزیون های سونی استفاده کرده اند همگی از کیفیت تصویر آن تعریف می کنند در طرف دیگر کاربران نانوسل هم از محصول خود راضی هستند پس دلیل انتخاب شما نباید صرفاً نام یک برند باشد بلکه باید بسته به قیمت و آن چه نیاز دارید یک گزینه مناسب را خریداری کنید.

تلویزیون نانوسل؛ اولد یا کیولد؟ کدام یک را بخریم؟

در بین 3 مدل اصلی تلویزیون هایی که در اینجا ذکر کردیم؛ بهترین و البته گران ترین تلویزیون ها همان مدل های OLED هستند که کیفیت شان به اندازه قیمت شان است(زیاد است!). بعد از آن تلویزیون های کیولد و نانوسل با هم رقابت زیادی دارند و به صورت کلی نمی توانیم بگوییم کدام یک بهتر است اما در بین مدل های این دو فناوری می توانیم یکی را انتخاب کنیم؛ اگر بخواهیم بین تلویزیون سامسونگ Q80A و NAN90 یکی راه انتخاب کنیم گزینه برنده Q80A است ولی NANO90 در رقابت با Q70A پیروز خواهد بود. پس رقابت بین این دو تکنولوژی رقابت مدل ها است نه فناوری ها.

پاسخ به چند سوال پرتکرار

  1. تلویزیون های مونتاژ کره و اندونزی چه تفاوتی با هم دارند؟

یک مسئله که در زمان خرید تلویزیون با آن روبرو می شوید بحث کشور مونتاژ کننده است. ال جی قبلاً تلویزیون های خود را در کره تولید و مونتاژ می کرد اما جدیداً به دلیل نیروی کار گران در کره مونتاژ خود را به کشور اندونزی برده است. تفاوتی بین دو مدل ساخت کره و اندونزی وجود ندارد و هر دو تولید ال جی هستند اما مسئله ای که وجود دارد این است که برخی افراد سودجو با تبلیغات های نادرست مدل کره ای را بهتر جلوه داده و آن را با قیمت بیشتر به فروش می رسانند. این بازاریابی باعث افزایش تقاضا برای مدل کره ای شده که به همین دلیل قیمت تلویزیون های مونتاژ کره بیشتر از اندونزی است.

  1. آیا تلویزیون های نانوسل منو فارسی دارند؟

به صورت کلی هیچ کدام از تلویزیون های الجی منو فارسی ندارد. برخی برنامه ها برای فارسی سازی تلویزیون وجود دارند اما به دلیل نداشتن برنامه توسعه قوی خیلی طرفدار ندارند. در بین تلویزیون های ال جی این امکان وجود دارد تا بتوانید کیبورد را فارسی کنید؛ اما منو فارسی برای تلویزیون های نانوسل ال جی وجود ندارد.

  1. آیا روشنایی زیاد نانوسل ها باعث می شود مشکی، خاکستری نمایش داده شود؟

خیر؛ از آن جایی که فناوری نانو رنگ های ناخالص را فیلتر می کند تا وضوح رنگی افزایش پیدا کند و به دنبال آن رنگ ها روشن تر و واضح تر دیده می شوند، مشکلی برای نمایش رنگ مشکلی ایجاد نمی کند چون افزایش روشنایی با افزایش نور صفحه اتفاق نمی افتد بلکه با فناوری نانو انجام می گیرد.

  1. آیا تلویزیون های اولد واقعاً نور کمی دارند؟

تلویزیون های اولد نور کمی ندارند، فقط به اندازه تلویزیون های نانوسل و کیولد نور ندارند. نور صفحه تلویزیون های اولد بیشتر برای اتاق هایی با نور متوسط(نور مستقیم آفتاب از پنجره به آن نخورد) و یا شب ها مناسب است، ولی این مورد یک ضعف نیست بلکه فقط به نسبت مدل هایی با روشنایی خیلی بالا، کمی کمتر است. ال جی در تلویزیون اولد G1 با استفاده از پنل Evo این مشکل را ریشه کن کرده است.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز