خبرگزاری کار ایران

چک ‌لیست ضروری برای نگهداری از لوازم برقی به ترتیب اهمیت آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۲۴

ما لوازم برقی زیادی از یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا تلویزیون، در خانه داریم و این وسایل ممکن است یک روز نتوانند کارایی و بهره‌وری مناسب را داشته باشند. برای مثال، ممکن است کولرگازی به‌درستی کار نکند و نتواند هوا را به‌خوبی خنک کند. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که لوازم برقی کارایی خود را از دست بدهند و موجب هدر رفتن انرژی شوند. بااین‌حال، اگر بدانید که چگونه از لوازم برقی خود نگهداری کنید این مشکلات کمتر اتفاق می‌افتند. در ادامه با چند نکته ضروری در مورد نگهداری از لوازم برقی آشنا می‌شوید.

  1. نگهداری از تلویزیون

به‌عنوان اولین نکته لازم است بدانید تلویزیون نباید در محیطی بسیار گرم قرار بگیرد زیرا این مسئله می‌تواند به‌شدت بر طول عمر تلویزیون تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، سطح روشنایی تلویزیون نباید بیش‌ازحد بالا باشد زیرا این مسئله می‌تواند احتمال فرسودگی ساطع‌کننده‌های نور تلویزیون را افزایش دهد. بهتر است همیشه سطح روشنایی تلویزیون را بر اساس نور اتاق تنظیم کنید. بااین‌حال، اجازه ندهید که نور صفحه تلویزیون زیاد باشد.

برای کاهش نور اتاق می‌توانید پرده‌های اتاق را بکشید. همچنین، اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید نوسانات برق وجود دارد از تنظیم‌کننده ولتاژ استفاده کنید تا نوسانات برق به تلویزیون شما آسیب نرساند. در این زمینه انتخاب و خرید تلویزیونی با کیفیت مثل جدیدترین تلویزیون های ایکس ویژن از سری 8 با کیفیت 4k از نمایندگی نیز اهمیت دارد. قیمت این تلویزیون در ابعاد 32، 43، 55 اینچ متفاوت است.

  1. نگهداری از ماشین لباسشویی

چک ‌لیست ضروری برای نگهداری از لوازم برقی به ترتیب اهمیت آن‌ها

شلنگ آب ماشین لباسشویی باید هر سه ماه یک‌بار ازلحاظ نشتی بررسی شود زیرا در صورت نشتی، ممکن است خانه شما پر از آب شود. از سوی دیگر، توصیه می‌شود هر پنج سال یک‌بار، شلنگ ماشین لباسشویی را تعویض کنید تا پیامدهای ناخواسته اتفاق نیفتند. همچنین، برای استفاده از ماشین لباسشویی آن را بیش‌ازاندازه پر نکنید زیرا این مسئله می‌تواند حرکت ماشین را محدود کند موجب آسیب به همزن دستگاه شود. از سوی دیگر، ماشین لباسشویی باید هر دو هفته یک‌بار تمیز شود تا بو و پس‌مانده‌های داخل آن از بین برود.

  1. نگهداری از یخچال

غذا باید در یخچال نگهداری شود و همانطور که می‌دانید غذا رزق و روزی است. بااین‌حال، چرا باید برای حفظ غذا بیشتر تلاش کنید؟ درواقع، پولی که برای صورتحساب‌های انرژی صرف می‌کنید را بهتر است برای خرید غذا صرف کنید. به همین دلیل، توصیه می‌شود که از یخچال به‌طور مرتب نگهداری شود. در این زمینه لازم است به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود توجه کنید.

همیشه سالم بودن در و واشر لاستیکی یخچال را بررسی کنید تا مطمئن شوید هوای سرد از یخچال خارج نمی‌شود. این امر به جلوگیری از مصرف بیش‌ازاندازه برق نیز کمک می‌کند زیرا وقتی گاز زیادی از یخچال خارج می‌شود دستگاه سعی می‌کند آن را جبران کند. بدترین مسئله این است که اکثر افراد این قسمت از یخچال را نادیده می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها حتی به تاثیر این مسئله در افزایش قبض‌های خود فکر نکنند.

مهم است همیشه در یخچال خود را ببندید، حتی اگر فکر می‌کنید باز هم لازم است در را باز کنید. از سوی دیگر، گردوغبار روی کویل‌های پشت یخچال را تمیز کنید زیرا این گردوغبارها می‌توانند عایق را دچار مشکل کنند و درنتیجه موجب گرم شدن بیش‌ازحد شوند. این مسئله می‌تواند بهره‌وری یخچال را تحت تاثیر قرار دهد.

  1. نگهداری از ماشین ظرفشویی

 مهم است که هر چند ماه یک‌بار، ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. اول با بازوهای آبپاش ماشین شروع کنید. این کار موجب می‌شود ظروف بهتر شسته شوند، زیرا خروجی آب یکدست خواهد بود. همچنین، اگر فیلتر ماشین ظرفشویی شما از نوع فیلتر خودتمیزکننده نیست لازم است آن را خودتان تمیز کنید. از سوی دیگر، گاهی اوقات از موادی اسیدی مانند سرکه یا آب‌لیمو برای از بین بردن رسوب در ماشین ظرفشویی استفاده کنید و همچنین رایحه دلپذیری به دستگاه بدهید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید از ماشین ظرفشویی بیشترین استفاده را ببرید، آن را بیش‌ازحد پر از ظروف نکنید.

  1. نگهداری از فر گاز

چک ‌لیست ضروری برای نگهداری از لوازم برقی به ترتیب اهمیت آن‌ها

اگر کمی به داخل فر گاز نگاه کنید لکه‌های زیادی را در آن می‌بینید. اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از فر گاز ببرید لازم است همیشه مطمئن شوید که آن را تمیز کرده‌اید. ازآنجایی‌که تمیز کردن لکه‌های فر دشوار است می‌توانید برای این کار از ترکیبی از جوش‌شیرین یا سرکه با صابون استفاده کنید. همچنین، مهم است مانند یخچال بررسی کنید که در فر به‌خوبی بسته می‌شود یا خیر زیرا اگر در آن به‌درستی بسته نشود می‌تواند مصرف انرژی را افزایش دهد.

  1. نگهداری از جاروبرقی

همه ما می‌دانیم که جاروبرقی چقدر در نظافت خانه نقش دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید جاروبرقی شما بهره‌وری و طول عمر خوبی داشته باشد لازم است برخی مراقبت‌ها را برای آن انجام دهید. برای مثال، مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی خود را به‌طور مرتب عوض می‌کنید زیرا اگر کیسه جاروبرقی پر باشد و شما از این موضوع آگاه نباشید ممکن است جاروبرقی در برخی نقاط در خانه نشتی بدهد. همچنین، مهم است که کیسه جاروبرقی را به‌درستی نصب کنید تا آلودگی‌ها وارد دستگاه نشوند و به آن آسیب نزنند.

از سوی دیگر، مهم است که هر شش ماه یک‌بار، تسمه جاروبرقی را تعویض کنید تا دستگاه کارایی بهتری داشته باشد. همچنین، لازم است هر دو ماه یا بیشتر، کیفیت تسمه را بررسی کنید. علاوه بر این، اگر جاروبرقی شما دارای فیلتر است لازم است فیلتر را به‌طور منظم تمیز کنید. برخی فیلترها قابل شستشو نیستند. بنابراین، قبل از اینکه فیلتر جاروبرقی خود را بشویید راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید. بنابراین، پس از خرید جاروبرقی سامسونگ مدل مخزن دار 2000 وات، دستورالعمل تعویض فیلتر آن را نیز مطالعه کنید. انواع مختلف جاروبرقی های سامسونگ از جمله بهترین جاروبرقی ‌های بازار است که قیمت آن نسبت به کیفیتی که دارد مناسب است.

درنهایت، نکاتی که در این مقاله مطرح شد برای بسیاری از لوازم برقی قابل‌استفاده است. رعایت نکات نگهداری از لوازم برقی نه‌تنها به‌صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که کارایی لوازم خانگی خود را حفظ کنید و طول عمر آن ‌ها را افزایش دهید. بنابراین، این نکات را همیشه در ذهن داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز