خبرگزاری کار ایران

خرید وایرشمع با کیفیت برای خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۵۸۸

خرید وایرشمع برای خودرو از جمله مواردی است که شاید خیلی به ندرت اتفاق بیفتد، ولی یکی از قطعات اصلی سیستم احتراق خودرو است که باید در نگهداری آن دقت کنیم. وایرهای شمع، شمع را به آنچه که در آن جرقه ایجاد می کند متصل می کند. هر زمان که شمع خود را عوض می کنید، بهتر است وایرهای شمع را بررسی کنید تا از به روز بودن آنها مطمئن شوید.

وایرهای شمع نسبتا ارزان هستند و داشتن یک مجموعه جدید فقط همه چیز را در حالت عالی نگه می دارد. اگر عایق های سیم شمع شمع فرسوده شده باشند، ممکن است الکتریسیته ای که از آن عبور می کند به سایر قطعات فلزی متصل شده و باعث جرقه ضعیف یا اصلاً جرقه نشود.

مواردی که هنگام خرید وایرشمع باید به آن توجه کنید

همیشه موارد از قبل نصب شده گزینه بهتری نیستند. خرید وایرشمع و نصب آنها می تواند از موارد نصب شده قبلی بهتر و موفق تر باشد.

عایق: برای کابل احتراق خود به دنبال عایق های سنگین باشید. زمانی که در حال بررسی قسمت خارجی سیم هستید تا مطمئن شوید لاستیک در وضعیت خوبی قرار دارد و می تواند سیم داخلی را کاملاً عایق بندی کند. عایق دوگانه بهتر است؛ یک کابل جرقه زنی با عایق سیلیکونی با استحکام بالا یک گزینه فوق العاده است زیرا می تواند در برابر سایش و پارگی که دائماً از موتور گرم می شود و رطوبت روی آن ایجاد می کند، مقاومت کند.

قسمت مخصوص موتور: باید یک کابل احتراق تهیه کنید که مناسب موتور باشد. مراقب باشید، اگر موتور خودروی خود را با چیزی متفاوت از اصلی جایگزین کرده اید، ممکن است نتوانید به دفترچه راهنمای قطعات خودرو خود اعتماد کنید تا اطلاعات درستی به شما بدهد. وقت و پول خود را برای وسیله ای که برای ماشین کار نمی کند هدر ندهید.

گارانتی: گارانتی را بررسی کنید که اکثر آنها دارای 5 سال یا 80،000 کیلومتر گارانتی یا 1 سال ضمانت مسافت پیموده شده نامحدود هستند که بر اساس کدام تامین کننده قطعات خودرو با آنها کار می کنید. اگر متوجه شدید که نیاز به خرید یک سیم دارید، مطمئن شوید که بقیه سیم ها نیز فرسوده نیستند. در صورت لزوم ممکن است کلل وایرها را تعویض کنید.

برای خرید وایرشمع های با کیفیت عالی و گرفتن اطلاعات تخصصی در مورد خرید وایرشمع های مناسب برای هر خودرو به صفحه استیم پارت مراجعه کنید و به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید وایرشمع با کیفیت برای خودرو

وایر شمع در چه مواردی کاربرد دارد؟

کابل های جرقه زنی، که به عنوان "وایر شمع" نیز شناخته می شوند، بخشی از سیستم احتراق هستند. آنها جرقه را از توزیع کننده یا سیم پیچ احتراق به شمع هایی منتقل می کنند که مخلوط هوا و سوخت را روشن کرده و موتور را روشن می کند.

با گذشت زمان، وایر شمع ها می توانند ضعیف شده و خراب شوند. این امر باعث می شود که جرقه به سیلندرهای موتور نرسد و در نتیجه موتور دچار مشکل شود. ممکن است ماشین اصلاً روشن نشود. اگر یکی از شمع ها خراب شده باشد، خودرو همچنان روشن می شود و کار می کند، اما ضعیف.

یادتان باشد:

خرابی وایرشمع اغلب ناشی از خرابی قطعات دیگر در سیستم احتراق است. یک مکانیک باید قطعات خراب دیگر را بررسی کند و هر قسمت از سیستم را که کار نمی کند جایگزین کند. هر بار که کابل های احتراق تعویض می شوند، شمع ها باید بررسی شوند. نشت روغن یا مایع خنک کننده می تواند باعث خرابی وایرها شود. در این صورت، علت نشت باید تعمیر یا تعویض شود. در غیر این صورت خرید وایرشمع های جدید نیز به سرعت آسیب می بینند.

چگونه انجام می شود:

  • سیستم کامپیوتری موجود در ماشین را برای کدها اسکن کنید.
  • کابل های احتراق را بررسی کنید (به دنبال نقاط سفید باشید).
  • تست اهم روی وایرها به صورت جداگانه.
  • در صورت خرابی وایرها تعویض کنید.
  • شمع ها را بررسی کنید.
  • کدها را پاک کنید.

توصیه ما:

خرید وایرشمع باید حداقل هر 96،000 کیلومتر انجام شود. اما هر زمان که ماشین سرویس می شود، بهتر است که کل سیستم احتراق را بازرسی کنید. هر زمان که شمع ها را تعویض کردید، بهتر است وایرها را نیز تعویض کنید. اگر متوجه شدید که موتور شما ضعیف کار می کند، باید یک بازرسی را برنامه ریزی کنید.

چه علائم رایجی نشان می دهد که ممکن است نیاز به خرید وایرشمع یا تعویض آن داشته باشید؟

  • بررسی چراغ چک موتور خودرو.
  • موتور خوب کار نکند
  • در مسافت طی شده گاز خودرو ضعیف عمل کند
  • ضعیف و قوی شدن چراغ های اتومبیل

نتیجه گیری

سوخت خودرو توسط جرقه ای شعله ور می شود. این با خرید وایرشمع شروع می شود، که قدرت ولتاژ پایین را به ولتاژ فوق العاده بالا تبدیل می کند. این ولتاژ بالا از طریق وایرها و شمع منتقل می شود، جایی که جرقه ای ایجاد می شود که سوخت موتور را روشن می کند و موتور را تغذیه می کند.

در صورت خرابی یک یا چند وایر شمع، این ولتاژ از سیم پیچ احتراق به شمع ها منتقل نمی شود و سوخت نیز مشتعل نمی شود. خرید وایرشمع جدید برای خودرو بسته به تعداد وایرهای خراب دارد. ماشین با وایرهای خراب یا ضعیف کار می کند، یا اصلاً کار نمی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت استیم پارت به آدرس SteemPart.ir مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز