خبرگزاری کار ایران

چه استاندارد هایی برای چیدمان یک محیط اداری و انتخاب صندلی کارمندی باید اجرا شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۵۲۱

همواره نظم در محیط کاری و هر نوع محیط دیگری به یکسری الزامات و استاندارد ها نیاز دارد و فقدان این موارد در نهایت باعث خواهد شد تا یک محیط اداری و رسمی تبدیل به محیطی غیرقابل کنترل با هرج و مرج زیاد تبدیل شود. از این رو در این بخش یاد خواهیم گرفت که استاندارد های یک محیط اداری در واقع چه نوع استاندارد هایی است و چطور می توان این استاندارد ها را رعایت نمود؟

بررسی مقایسه یک محیط اداری استاندارد و غیر استاندارد

محیط های اداری عموما محیط های مناسب و پرنظمی هستند و به دلیل آن که ارتباط کاملی با ارباب رجوع دارند و رفت و آمد در این اماکن بسیار زیاد است، لذا توجه به چنین استاندارد هایی می تواند یک محیط اداری را به یک محیط بسیار ایده آل و مناسب تبدیل سازد.

در سوی دیگر اگر این چیدمان و نظم در یک محیط اداری وجود نداشته باشد، هرج و مرج، کلافگی، انتظار و.... می تواند این محیط را به شدت از حالت اداری به یک مکان بی بند و بار تبدیل سازد.

اما برای آن که ما بتوانیم محیط اداری استانداردی را داشته باشیم، نیاز به چه موارد و الزاماتی است؟ با این حال در این بخش سعی خواهیم نمود اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم که با توجه به آن ها، عملا بتوانید یک محیط اداری استاندارد و ایده آل را برای خود ترسیم کنید.

یکی از این راه حل ها برای داشتن یک محیط استاندارد که الویت بالایی نیز دارد استفاده از صندلی ها و مبلمان اداری است که به صورت ارگونومیک و همچنین استاندارد طراحی و تولید شده است و می توانید در دفتر کار خود از آنها استفاده نمایید. مبلمان اداری دارای زیر مجموعه های بسیار است که می توانید بسته به نیاز خود و همچنین نوع تغییراتی که در دفتر خود دارید آنها را خریداری نمایید و از آنها در محیط کار استاندارد خود استفاده نمایید که یکی از پر فروش ترین و الویت های اول در داشتن یک شرکت استاندارد با محیطی مطلوب برای کارمندان استفاده از صندلی کارمنی مناسب می باشد. صندلی های کارمندی باعث می شود در طول زمان کار که بعضا بیشتر از حد می باشد راحتی و آرامش را برای کاربران به همراه داشته باشد. صندلی های کارمندی همان طور که از اسمشان پیداست مناسب برای کارمندان و ارباب رجوع می باشد و می توانید در جلسات و همچنین زمان های بلند مدت از آنها استفاده نمایید.

صندلی های کارمندی برای راحتی بیشتر و همچنین بهتر کردن راندمان کاری نیاز به ویژگی هایی در هنگام خرید دارد تا بهترین کیفیت و برترین مقاومت را داشته باشد و نفرات استفاده کننده دچار هیچ گونه امراضی نشوند. یکی از این ویژگی ها که در هنگام خرید صندلی کارمندی باید به آن توجه ویچه ای داشته باشید نوع و مدل آن است که پیشنهاد می گردد که دارای جک تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت انعطاف پشتی صندلی را داشته باشد و این امر بسیار مهم بوده و هرچه راحتی در کار بیشتر باشد برابر است با بهره وری کاری بالاتر که این امر مستلزم هزینه بیشتر می شود. صندلی های کارمندی اصولا دارای مدل های مختلفی هستند و به همین دلیل می توانید با هر سلیقه ای که باشید آنها را انتخاب نمایید و نظم و استاندارد لازم را به دفتر کار خود اعطا نمایید.

صندلی کارمندی استاندارد باید به گونه ای طراحی شده باشد تا بتوان نیاز جسمی بدن کارمند را درقسمت های گردن ، قفسه سینه ، کمرو نشیمن گاه را تامین کند. در 60 دقیقه زمانی که یک فرد بر روی صندلی می نشیند 53 بار بدن خود را برای قرار گرفتن در وضعیت بهتر جا به جا می کند. متاسفانه هنوز بیشتر صندلی های اداری و کارمندی با استانداردهای یک صندلی کارمندی مناسب طراحی نشده اند و آسیب های جبران ناپذیری به ستون فقرات وگردن افراد وارد می کنند. هنگام ناراحتی بروی صندلی افراد از پشتی صندلی فاصله می گیرند که این امر خود از جمله مواردی است که به جسم فرد آسیب های جدی را می رساند.

جهت سهولت استفاده از صندلی کارمندی ،چرخ دار بودن آن بسیار موذرد قبول می باشد و در هنگام خرید نکته ای بسیار کلیدی به حساب می آید. متریال طراحی شده باید به گونه ای باشد تا دوام صندلی کارمندی همراه با کیفیت را تضمین کند.

چه استاندارد هایی برای چیدمان یک محیط اداری  و انتخاب صندلی کارمندی باید اجرا شود؟

به چه محیط اداری ای، محیط استاندارد گفته می شود؟

تفاوتی ندارد که محیط شما اداری باشد یا غیر اداری، با این حال معنا و مفهوم استاندارد بودن یک محیط همواره تعریف ثابت و مشخصی دارد.

"در تعریف: به محلی یک محل استاندارد گفته می شود که در آن 2 شاخصه مهم ،یعنی شاخصه‌های افزایش کیفیت و احساس خوشایند بودن برای افرادی که در آن مکان حضور دارند، به تصویر کشیده شود." باید استاندارد هایی برای چیدمان محیط کار بدانید که این موارد را می توان به شکل زیر تشبیه نمود:

1-استفاده از نظم اداری

هنگامی که صحبت از یک محیط اداری می شود، می دانیم که همواره نیاز هایی همچون تهیه و استفاده از انواع میزها، صندلی­ها، قفسه­‌ها، لوازم ضروری و.. در آن مکان به چشم می خورد اما آیا ترتیب قرارگیری این موارد ارتباطی با نظم اداری دارد یا خیر؟

بله – 100 درصد که ارتباط کاملی با نظم اداری دارد، به این صورت که چنانچه این لوازم به صورت درست و ایده آل در کنار هم قرار نگیرند می تواند مشکلات بسیاری را برای کارکنان و یا ارباب رجوع به وجود آورد.

بنابراین بهره مندی از نظم اداری می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی راندمان و خروجی کارکنان شما داشته باشد. این نظم اداری می تواند شامل چیدمان صحیح صندلی ها، میز و انواع مبلمان اداری و... باشد.

2- قابلیت تغییر دادن محیط

قابلیت تغییر دادن محیط با توجه به ابعاد و موقعیتی که در آن قرار داریم موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشیم و این موضوع تنها برای آن دسته از کسب و کار هایی است که توانایی تغییر دادن چیدمان و استاندارد های محیط اداری خود را دارند.

به طبع در برخی از کسب و کار ها این امکان وجود ندارد که در بازه های مختلفی از سال، بتوانند محیط اداری و رسمی خود را دچار تغییر و تحول زیادی کنند. از این رو قابلیت تغییر دادن محیط برای این سبک از کسب و کار ها تنها یک خیال خواهد بود.

اما برای آن دسته از کسب و کار هایی که توانایی ایجاد محیط های متنوع با ترکیب رنگی، طرحی و... را دارند، این سبک می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

چه استاندارد هایی برای چیدمان یک محیط اداری  و انتخاب صندلی کارمندی باید اجرا شود؟

کلام آخر :

برای خرید انواع مبلمان اداری و همچنین مشاوره در طراحی دکوراسیون شرکت و برخورداری از برترین کیفیت و بهترین قیمت می توانید به سایت چیدمان برتر در تماس باشید و با کارشناسان و متخصصین ما در ارتباط باشید و ایده های خود را در این زمینه در میان گذاشته و بهترین مخصولات اداری را با کمترین قیمت و همچنین بهترین خدمات پس از فروش تهیه نمایید تا دفترکاری مناسب با ایده های خود داشته باشید. این نوید را به شما می دهیم که بالاترین کیفیت و همچنین قیمت مناسب با بودجه شما را در اختیارتان می گذاریم.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز