خبرگزاری کار ایران

اجاره کلایمر بهترین جایگزین داربست ، برای کار در ارتفاع

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۴۹۳

کلایمر چیست ؟

کلایمر نوعی ابزار بالابر جهت کاربردهای دسترسی در ارتفاع ( کار در ارتفاع )می باشد. کلایمر یا بالابر راهکاری ساده و ایمن جهت دسترسی به بخش های مرتفع سازه ها و ساختمان های بلند می باشد. کلایمر ( بالابر ) عموما جهت دسترسی به نمای بیرونی سازه هایی مانند سدها، پلها، سیلوها، مخازن نفت و گاز و… بکار می رود.

فروش کلایمر و اجاره کلایمر در اصفهان

فروش کلایمر و اجاره کلایمر در شهرکرد

فروش کلایمر و اجاره کلایمر در یزد

فروش کلایمر و اجاره کلایمر در اراک

فروش کلایمر و اجاره کلایمر در خرم آباد

کاربرد کلایمر

کلایمر یا بالابر جهت کار در ارتفاع و هر گونه اقدامات تعمیر و نگهداری ساختمان های چند طبقه مانند نظافت برج ها ، شستشوی نمای ساختمان ، نقاشی نمای ساختمان ، نصب کامپوزیت نما و بطورکلی بازسازی و نماسازی ساختمان و همچنین دسترسی به سازه های صنعتی بلند استفاده می‌شود.

با رشد جمعیت شکل گیری برج های بلند و آسمان خراش‌های امروزی و رشد و توسعه صنعت و ایجاد سازه های مرتفع عمرانی و صنعتی ، تقاضا برای کار در ارتفاع به عنوان یک فن و تکنیک جهت دسترسی به نقاط مرتفع رو به فزونی است و در عین حال با افزایش تقاضای کار در ارتفاع تجهیزات مناسبتری برای این کار طراحی می شود. بالابر یا دستگاه کلایمر ( Climber )  یکی از تجهیزاتی است که برای حل مشکل دسترسی در ارتفاع اختراع شده است. بیش از صد سال است که انواع دستگاه‌های کلایمر مکانیکی ( کلایمر دستی ) و کلایمر برقی برای دسترسی به فضاهای مرتفع ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. کلایمر ( بالابر ) همچنین از جمله لوازم ضروری برای هر برج، سد، سیلو، مخازن نفت و پتروشیمی میباشند. بدون استفاده از تجهیزاتی مانند کلایمر عملاً انجام بسیاری از کارهای مهم که در ارتفاع انجام میشود امکان پذیر نیست. این دستگاه‌ها علاوه بر ایجاد شرایط  دسترسی به بخش‌های مختلف سازه ‌های بلند، امکان جا به جایی بار با وزن وحجم کم را ممکن می کند.

 

اجاره کلایمر بهترین جایگزین داربست ، برای کار در ارتفاع

بطور خلاصه کلایمر ها در موارد متعدی قابل استفاده می باشند از مهم ‌ترین کاربردهای کلایمر می توان به دسترسی جهت موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمن سازی نمای ساختمان‌ها
  • تعمیر و نگهداری ساختمان‌های بلند
  • نظافت و شستشوی نما
  • نقاشی نما
  • نصب کامپوزیت پنل
  • بازسای نمای سازه‌های بلند

 

کار در ارتفاع

کار در ارتفاع به همه امور و فعالیت هایی که در ارتفاع بیشتر از 1.2 متر از سطح زمین انجام شوند اتلاق می شود. کار در ارتفاع عموما با استفاده از طناب صورت میگیرد. اما در برخی فعالیت ها و بسته به فعالیت و مکان امکان استفاده از دستگاه بالابر یا کلایمر نیز وجود دارد. استفاده از کلایمر به سبب ایجاد شرایط ایمن و پایدار امکان انجام فعالیت های سنگین و پر حجم در ارتفاع راراحتتر میکند.

 

انواع کلایمر ( بالابرهای دستی تا کلایمرهای برقی )

کلایمر ها بصورت کلایمر دستی ( کلایمر مکانیکی ) یا کلایمر برقی موجود می باشند. استفاده از کلایمر برقی به دلیل سهولت کاربرد پر طرفدا تر است اما هر یک از کلایمر دستی یا برقی کاربرد های خود را دارند.

اجاره کلایمر مکانیکی

اجاره کلایمر برقی

اجاره کلایمر بهترین جایگزین داربست ، برای کار در ارتفاع

·کلایمر مکانیکی ، نمونه ساده کلایمرها

کلایمر مکانیکی یا کلایمر دستی ، بالابری بسیار ساده است که حرکت آن با نیروی انسانی انجام می‌گیرد. اپراتور کلایمر دستی وینچی را که به سیم بکسل نگهدارنده کلایمر متصل است می چرخاند و به این ترتتیب سیم بکسل جمع شده و کلایمر بالا می رود. بالابر مکانیکی سیستم ساده ای داشته و برای کارهایی که در ارتفاع خیلی بالا انجام میشود یا وزن زیادی با بالابر حمل می شود مناسب نیست. همچنین کلایمر دستی یا بالابر مکانیکی تنها دارای حرکت عمودی است و امکان حرکت به سمت چپ و راست را ندارند.

·کلایمر برقی ، پر استفاده ترین نوع بالابر جایگزین داربست

در کلایمر برقی یک موتور برقی کار بالا و پایین بردن سبد کلایمر را انجام می‌دهد و اپراتور کلایمر با استفاده از کلیدهای مخصوص جهت حرکت کلایمر را تعیین می کند. کار با بالابر برقی نیاز به توان بدنی ندارد و بسیار ساده تر از بالابر های مکانیکی است. کلایمر های برقی امکان حرکت عمودی و افقی را دارند.

کلایمر پرتابل و تفاوت آن با سیستم کلایمر ثابت

بالابر ها در دو دسته کلایمر پرتابل و کلایمر ثابت قرارمی گیرند.

کلایمر پرتابل همانطور که از نام آن پیداست قابلیت جابجایی دارد. کلایمر پرتابل را می توان بصورت موقت استفاده کرد و محل آن را به ساختمان‌های دیگر انتقال داد و بعد از پایان پروژه و عدم نیاز می‌توان بخش های مختلف دستگاه را جدا کرده و جمع آوری و به انبار منتقل کرد. اما کلایمر ثابت بصورت دائمی نصب می شوند و با توجه انواع مختلف آن مانند مونوریل، ماشین روف و تلسکوپیک، روی سقف ساختمان‌ها قرار گرفته و قابل جمع آوری نیستند.

بالابر پرتابل با توجه به راحتی استفاده در پروژه های مختلف و ایجاد هزینه کمتر برای ساختمان پر کاربرد تر از نوع سیستم کلایمر ثابت می باشند.

انواع سیستم کلایمر و کاربردهای هریک از آن‌ها

کلایمر ثابت خود دارای انواع مختلف هستند که معمولاً با توجه به نوع  نصب سازه های آنها روی بام و کاربردهای آن‌ها دسته بندی می شوند‌. در اینجا با مهم‌ترین سیستم‌های کلایمر ثابت آشنا می‌شویم:

·سیستم مونوریل

سیستم مونوریل(Mono Rail)   شامل ریل‌هایی در دور تا دور بام ساختمان می‌شود. با استفاده از ریل ها که همه زاویه های بام را پوشش می دهند، کلایمر مونوریل می تواند به صورت افقی حرکت کند. سیستم مونوریل در دو نوع دستی یا برقی موجود است.

·سیستم  Free Standing

سیستم Free Standing یک کلایمر ماشین روف (Machine Roof) است. کلایمر ماشین روف شامل ماشینی چرخ دار بوده که با استفاده از بازوهایی کل پلت فرم کلایمر از آن در سطح نما آویزان می‌شود. چرخدار بودن دستگاه قابلیت حرکت افقی روی پشت بام را فراهم می کند.

·سیستم  Rail Machine Roof

سیستم Rail Machine Roof یا ماشین روف ریلی نوعی کلایمر است که با تلفیق کلایمر ماشین روف و مونوریل حاصل می شود . در این نوع کلایمر سیستم جابجایی قدری با ماشین روف متفاوت است و امکان استفاده از آن در پروژه‌های مختلفی وجود دارد.

·سیستم تلسکوپیک

در کلایمر تلسکوپیک سازه های اصلی در مرکز بام نصب می‌شود. در دیگر سیستم های کلایمر یا بالابر که پیش تر ذکر شد معمولاً محل نصب ریل ها و متعاقبا مسیر حرکت روی سقف در کناره‌ها انجام می‌گیرد.

کلایمر تلسکوپیک ( بالابر تلسکوپیک ) امکان حرکت به چپ و راست و جلو و عقب را دارد. کلایمر تلسکوپیک در ساختمان‌هایی با نماها ی خاص که نما تخت نبوده و حرکت ساده بالا و پایین کلایمرها امکان دسترسی به همه نقاط نما را فراهم نمیکند، استفاده می‌شود.

نحوه نصب کلایمر چگونه است؟

عملیات نصب کلایمر نیاز به آشنایی کامل با ساز و کار کلایمر داشته و  یک کار تخصصی است و اکیدا پیشنهاد می شود جهت پیشگیری از هر گونه خطر، نصب کلایمر توسط کارشناسان آموزش دیده انجام شود.

در هنگام نصب کلایمر باید به طول بازوی نقاط آویز و وزنه‌های لازم ایجاد تعادل و شرایط استیبل برای کلایمر توجه داشت. همچنین حجم و وزن قابل جابجایی با کلایمر در انتخاب نوع موتور و الکتروگیربکس مهم است.

جهت نصب کلایمر ابتدا نصب سازه‌های قسمت فوقانی انجام میشود در حالت معمول این سازه ها  که شامل، سبد کلایمر ، وزنه‌های تعادل ، ستون، تیر یا بازوی مربوط به نقاط آویز، خرک تعادل یا تکیه گاه، بکسل های ضد خیز کلایمر است، روی بام ساختمان نصب می شود. در صورتی که کلایمر نیاز به حرکت عرضی داشته باشد و از نوع ریلی باشد، ریل های حرکت عرضی کلایمر نیز روی بام نصب می شود. پساز انجام مراحل فوق نوبت به نصب سبد حمل نفرات کلایمر می‌رسد. این مرحله نیز شامل نصب جعبه برق، ترمزهای اضطراری، کابل برق، کابل جمع کن، سیستم سنکرونیزور و … است.

 

اجاره کلایمر بهترین جایگزین داربست ، برای کار در ارتفاع

شرکت پاک نمای شهر در سراسر کشور کلیه خدمات کار در ارتفاع و خدمات کلایمر ( فروش کلایمر ، اجاره کلایمر ، تعمیرات کلایمر ) را از طریق نیروهای آموزش دیده و ماهر ارائه می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز